Skip to Main content
Number of documents

10

Michiko Nagata's Publications


Conference papers4 documents

  • Tomoko Higashi, Chieko Shirota, Michiko Nagata. 行動主義にもとづいたヨーロッパにおける日本語オンラインテストの開発 ―新しい評価基準をめざして―. the 7th International Conference on Computer Assisted Systems For Teaching & Learning Japanese, CASTEL/J, Aug 2017, Tokyo, Japan. ⟨hal-01910452⟩
  • Tomoko Higashi, Chieko Shirota, Michiko Nagata. Developing a Japanese Language Test for a Multilingual Online Assessment System: Towards an Action-oriented Approach to Japanese Instruction in Europe. Learning and Assessment: Making the Connections, ALTE (Association of Language Testers in Europe), May 2017, Bologna, Italy. ⟨hal-01908200⟩
  • Tomoko Higashi, Chieko Shirota, Michiko Nagata. CEFRに準拠した日本語オンラインテストの開発. 16ème colloque sur l’enseignement du japonais : Apprentissage et enseignement des kanji au XXIème siècle, Association des enseignants de Japonais en France (AEJF), Jun 2017, Paris, France. pp.191-198. ⟨hal-02063565⟩
  • Michiko Nagata. コミュニケーション能力習得の手がかりとは―フランスにおける日本語学習初級レベルのクラス観察を通して―. 13ème colloque sur l'enseignement du japonais en France, Association des Enseignants de Japonais en France (AEJF), Apr 2012, Cergy-Pontoise, France. ⟨hal-02568436⟩

Other publications3 documents

  • Michiko Nagata. Moodleを使った作文の授業. Lettre de l'Association de Enseignants de Japonais en France numéro 69, 2013. ⟨hal-02568447⟩
  • Michiko Nagata. Pistes didactiques pour construire une compétence de communication à dimension socioculturelle : le cas d'apprenants débutants de japonais langue étrangère en France. Mémoire de Master 2 de didactique des langues, Université Stendhal - Grenoble III. https://dumas.ccsd.cnrs.fr/dumas-00631759. 2011. ⟨hal-02614380⟩
  • Michiko Nagata. Importance de la dimension socioculturelle dans l'apprentissage du japonais langue étrangère en milieu exolingue. Mémoire de Master 1 de didactique des langues, Université Stendhal - Grenoble III. https://dumas.ccsd.cnrs.fr/dumas-00574976. 2010. ⟨hal-02614388⟩

Reports3 documents

  • Michiko Nagata. B1レベル学習者の読解における情意ストラテジーの考察. [Research Report] Katholieke Universiteit Leuven; Université Stendhal - Grenoble III. 2013. ⟨hal-02568419⟩
  • Michiko Nagata. CEFRB1レベル正書法の把握に関する考察―カタカナ語に注目して―. [Research Report] Katholieke Universiteit Leuven; Université Stendhal - Grenoble III. 2012. ⟨hal-02568433⟩
  • Michiko Nagata. 場面に応じた柔軟性. [Research Report] Katholieke Universiteit Leuven; Université Stendhal - Grenoble III. 2011. ⟨hal-02568439⟩