Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

12 résultats
Image document

Effect of basic psychological needs satisfaction on attentional states of pupils in Physical Education

Maxime Mastagli , Aurélie van Hoye , Jean-Philippe Hainaut , Benoît Bolmont
Self-Determination Theory Conference, May 2019, Egmond Aan Zee, Netherlands
Poster de conférence hal-02308482v1
Image document

How to improve information processing efficiency? Highlighting the competence supporting feedbacks benefits versus competence thwarting feedbacks drawbacks

Maxime Mastagli , Jean-Philippe Hainaut , Aurélie van Hoye , Benoit Bolmont
8th International Self-Determination Theory Conference, May 2023, Orlando (FL), United States
Poster de conférence hal-04542492v1

Relationships between motivational climate and attentional and emotional pupils states in physical education

Maxime Mastagli , Aurélie van Hoye , Jean-Philippe Hainaut , Benoit Bolmont
International Postgraduate Roundtable and Research Forum Cum Summer School, Jul 2019, Hong Kong, China
Communication dans un congrès hal-02308502v1

Activité Physique, EPS et santé des élèves

Maxime Mastagli
Psychologie positive, activité physique, santé physique et psychique, A paraître
Chapitre d'ouvrage hal-04542469v1

Motivation pour le sport

Aurélie van Hoye , Marjorie Bernier , Maxime Mastagli , Elise Coulomb , Jean-Christophe Mino , et al.
Grand manuel de psychologie de la motivation, Dunod, 2024, 978-2-10-085660-2
Chapitre d'ouvrage hal-04542458v1
Image document

Summative assessment versus formative assessment: An ecological study of physical education by analyzing state-anxiety and shot-put performance among French high school students

Maxime Mastagli , Didier Malini , Jean-Philippe Hainaut , Aurélie van Hoye , Benoît Bolmont
Journal of Physical Education and Sport, 2020, 20 (Supplement issue 3), pp.2220-2229 / Art 298. ⟨10.7752/jpes.2020.s3298⟩
Article dans une revue hal-02913350v1

Summative assessment versus formative assessment: an ecological study in Physical Education analyzing anxiety, psychic tension and performance in shot put among french high school students

Maxime Mastagli , Didier Malini , Jean-Philippe Hainaut , Aurélie van Hoye , Benoit Bolmont
ACAPS 2019, Oct 2019, Paris, France
Communication dans un congrès hal-02364937v1

The Role of an Empowering Motivational Climate on Pupils’ Concentration and Distraction in Physical Education

Maxime Mastagli , Aurélie van Hoye , Jean-Philippe Hainaut , Benoît Bolmont
Journal of Teaching in Physical Education, 2021, 41 (2), pp.1-11. ⟨10.1123/jtpe.2020-0252⟩
Article dans une revue hal-03321801v1
Image document

Apport du climat motivationnel sur le vécu émotionnel et les fonctions attentionnelles des élèves en Éducation Physique et Sportive

Maxime Mastagli
Education. Université de Lorraine, 2021. Français. ⟨NNT : 2021LORR0036⟩
Thèse tel-03219185v1

Bouger pour sa santé : une revue narrative des modèles théoriques de l’engagement dans l’activité physique à partir de l’approche socio-écologique

Aurélie van Hoye , Maxime Mastagli , Meggy Hayotte , Arripe-Longueville Fabienne d'
STAPS : Revue internationale des sciences du sport et de l'éducation physique, 2021, 2021/HS Hors-série, pp.105-125. ⟨10.3917/sta.HS01.0105⟩
Article dans une revue hal-03537840v1
Image document

Preliminary validation of the Exercise Attentional Questionnaire in Physical Education

Maxime Mastagli , Aurélie van Hoye , Jean-Philippe Hainaut , Benoit Bolmont
BASES-FEPSAC, Nov 2017, Nottingham, United Kingdom
Poster de conférence hal-02308461v1
Image document

Development and preliminary validation of the Sport Situation Attentional Questionnaire

Maxime Mastagli , Jean-Philippe Hainaut , Aurélie van Hoye , Benoît Bolmont
International Journal of Sport and Exercise Psychology, 2021, 20 (3), pp.849-871. ⟨10.1080/1612197X.2021.1919741⟩
Article dans une revue hal-03217553v1