Nombre de documents

23

CV de MAUD BESANCON


Communication dans un congrès2 documents

  • Charles Martin-Krumm, Fabien Fenouillet, Heutte Jean, Maud Besançon. Wellbeing, motivation and student achievement. International Congress of Applied Psychology, Jul 2014, Paris, France. Book of abstracts of the International Conference on Applied Psychology. <hal-01144910>
  • Fabien Fenouillet, Charles Martin-Krumm, Heutte Jean, Maud Besançon. An urgent call for change: flow, motivation and wellbeing in French school student. 7th European Conference on positive psychology, Jul 2014, Amsterdam, Netherlands. Book of abstracts of the 7th European Conference on positive psychology. <hal-01144919>

Article dans une revue16 documents

  • Charles Martin-Krumm, Fabien Fenouillet, Antonia Csillik, Laurence Kern, Maud Besançon, et al.. Changes in Emotions from Childhoodto Young Adulthood. Child Indicators Research, 2017, pp.1-21. <http://rdcu.be/oOTr>. <10.1007/s12187-016-9440-9>. <hal-01470837>
  • Baptiste Barbot, Maud Besançon, Todd Lubart. The generality-specificity of creativity: Exploring the structure of creative potential with EPoC. Learning and Individual Differences, Elsevier, 2016, <10.1016/j.lindif.2016.06.005>. <hal-01392437>
  • Noémi Berlin, Jean-Louis Tavani, Maud Besançon. An exploratory study of creativity, personality and schooling achievement. Education Economics, Taylor & Francis (Routledge), 2016, 24 (5), pp.536-556. <10.1080/09645292.2015.1117580>. <hal-01392470>
  • Baptiste Barbot, Todd Lubart, Maud Besançon. Peaks, Slumps, and Bumps: Individual Differences in the Development of Creativity in Children and Adolescents. New Directions for Child and Adolescent Development, Wiley, 2016, 2016, pp.33 - 45. <10.1002/cad.20152>. <hal-01392496>
  • Maud Besançon, Fabien Fenouillet, Rebecca Shankland. Influence of school environment on adolescents' creative potential, motivation and well-being. Learning and Individual Differences, Elsevier, 2015, 43, pp.178 - 184. <10.1016/j.lindif.2015.08.029>. <hal-01392503>
  • Baptiste Barbot, Maud Besançon, Todd Lubart. Creative potential in educational settings: its nature, measure, and nurture. Education 3-13, Taylor & Francis (Routledge), 2015, 43 (4), pp.371-381. <10.1080/03004279.2015.1020643>. <hal-01392522>
  • Maud Besançon, Todd Lubart. Favoriser la créativité des élèves par une approche multivariée. Educateur, 2014, Dossier La créativité une finalité ?, pp.3--5. <hal-01421948>
  • Maud Besançon. Enseigner et vivre de manière créative. Resonance, Indian Academy of Sciences, 2014, pp.6. <hal-01421947>
  • Maud Besançon. Creativity, Giftedness and Education. Gifted and talented International Journal, Taylor and Francis, 2013, 28 (1&2), pp.149-161. <10.1080/15332276.2013.11678410>. <hal-01393542>
  • Maud Besançon, Todd Lubart, Baptiste Barbot. Creative giftedness and educational opportunities. Educational and Child Psychology, British Psychological Society, 2013, 30 (2), pp.79-88. <hal-01392541>
  • Maud Besançon, Baptiste Barbot, Todd Lubart. Évolution de l'évaluation de la créativité chez l'enfant de Binet à nos jours. Recherche et Education, 2011, 5, pp.215-226. <hal-01393548>
  • Baptiste Barbot, Maud Besançon, Todd Lubart. Assessing Creativity in the Classroom. Open Education Journal, Bentham Open, 2011, 4, pp.58 - 66. <10.2174/1874920801104010058>. <hal-01392552>
  • Maud Besançon, Franck Zenasni, Todd Lubart. Le haut potentiel créatif. Enfance- Paris-, Universitaires de France, 2010, 2010, pp.77 - 77. <10.4074/S0013754510001072>. <hal-01393541>
  • Maud Besançon, Todd Lubart. Differences in the development of creative competencies in children schooled in diverse learning environments. Learning and Individual Differences, Elsevier, 2008, 18, pp.381 - 389. <10.1016/j.lindif.2007.11.009>. <hal-01392419>
  • Xavier Caroff, Maud Besançon. Variability of creativity judgments. Learning and Individual Differences, Elsevier, 2008, 18, pp.367 - 371. <10.1016/j.lindif.2008.04.001>. <hal-01392485>
  • Franck Zenasni, Maud Besançon, Todd Lubart. Creativity and tolerance of ambiguity: an empirical study. Journal of Creative Behavior, Creative Education Foundation, 2008, 42 (1), pp.61-72. <hal-01392571>

Ouvrage (y compris édition critique et traduction)2 documents

  • Maud Besançon, Todd Lubart. La créativité de l'enfant. Evaluation et développement.. Mardaga, 2015. <hal-01393557>
  • Todd Lubart, Maud Besançon, Baptiste Barbot. Evaluation du Potentiel Créatif. Hogrefe France, 2011. <hal-01393554>

Chapitre d'ouvrage1 document

  • Todd Lubart, Maud Besançon. Psychologie de la créativité. Encyclopédie Universalis, 2016. <hal-01393567>

Poster2 documents

  • E. Hamard, Maud Besançon. Le rôle de l'attachement dans le développement de la créativité chez les enfants-adolescents à haut potentiel ''sous-réalisateurs''. Journée d’hiver de la SNLF. Paris , Dec 2014, Paris, France. 2014. <hal-01421976>
  • L. Kern, G. Kotbagi, Y. Morvan, Ah. Boudoukha, C. Martin-Krumm, et al.. Activité Physique, santé et ressources des étudiants : Habitudes de vie des étudiants de Nanterre. Colloque sur l’Activité Physique. Dunkerque , Apr 2014, Dunkerque, France. 2014. <hal-01421975>