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mathilde Aubry

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Identifiants chercheurs

Présentation

Mathilde Aubry has a PhD in industrial economics (University of Caen). Since joining the Normandy School of Management in 2012, she has been working on economic and industrial dynamics. Her areas of interest include innovation management and entrepreneurship. She is also responsible for a chair on digital transformation and studies, in this context, how the introduction of digital tools changes companies and their activities. She is the author of several publications and scientific papers on this topic and has also participated in research contracts in the field of digitalization. Her good knowledge of the territory also allows her to mobilize researchers and experts capable of proposing, discussing and conducting projects related to the theme of the Chair.
*Mathilde Aubry est docteure en économie industrielle (Université de Caen). Depuis son entrée à l’Ecole de Management de Normandie en 2012, elle poursuit ses travaux sur les dynamiques économiques et industrielles. Ses centres d’intérêt sont notamment la gestion de l’innovation et l’entrepreneuriat. Elle est également responsable d’une chaire sur la transformation numérique et étudie, dans ce cadre, la manière dont l’introduction des outils numériques modifie les entreprises et leurs activités. Auteure de plusieurs publications et communications scientifiques autour de cette thématique, elle a par ailleurs participé à des contrats de recherche dans le domaine de la digitalisation. Sa bonne connaissance du territoire lui permet également de mobiliser des chercheurs et des experts capables de proposer, de discuter et de conduire des projets en lien avec la thématique de la Chaire.*

Publications

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Exploring digitalisation in the agri-food sector and its paradoxes: Evidence from a comparative study with small French companies

Mathilde Aubry , Ben Hamadi , Roland Condor , Nazik Fadil , Christine Fournes
Studies in Agricultural Economics, 2022, 124 (2), pp.44-58. ⟨10.7896/j.2305⟩
Article dans une revue hal-04430806v1
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Multi-sided platforms in B2B contexts : the role of affiliation costs and interdependencies in adoption decisions

Patrick Loux , Mathilde Aubry , Sébastien Tran , Emmanuel Baudoin
Industrial Marketing Management, 2020, 84, pp.212-223. ⟨10.1016/j.indmarman.2019.07.001⟩
Article dans une revue hal-02376313v1

L’investissement associatif des étudiants favorise leurs sentiments d’auto-efficacité entrepreneuriale et professionnelle

Aurélien Le Rouxel , Mathilde Aubry
Entreprendre & Innover, 2019, 3 (42-43), pp.50-60. ⟨10.3917/entin.042.0050⟩
Article dans une revue hal-03217901v1

L’éducation entrepreneuriale au collège : développer un état d’esprit d’entreprendre

Laurence Hélène , Mathilde Aubry
Entreprendre & Innover, 2019, n°42-43 (3), pp.22. ⟨10.3917/entin.042.0022⟩
Article dans une revue hal-03217891v1
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Entrepreneurship, economic development,and institutional environment: evidence from OECD countries

Rafik Abdesselam , Jean Bonnet , Patricia Renou-Maissant , Mathilde Aubry
Journal of International Entrepreneurship, 2018, 16 (4), pp.504-546. ⟨10.1007/s10843-017-0214-3⟩
Article dans une revue hal-02937303v1

Entrepreneurship and the business cycle: the “Schumpeter” effect versus the “refugee” effect—a French appraisal based on regional data

Mathilde Aubry , Jean Bonnet , Patricia Renou-Maissant
Annals of Regional Science, 2015, 54 (1), pp.23-55. ⟨10.1007/s00168-014-0645-x⟩
Article dans une revue halshs-01101962v1

Cycle économique et comportement entrepreneurial sur données régionales françaises

Mathilde Aubry , Jean Bonnet , Patricia Renou-Maissant
Revue d'économie régionale et urbaine, 2014, 4, pp.643-675
Article dans une revue halshs-01116883v1

Semiconductor industry cycles: Explanatory factors and forecasting

Mathilde Aubry , Patricia Renou-Maissant
Economic Modelling, 2014, 39, pp.221-231. ⟨10.1016/j.econmod.2014.02.039⟩
Article dans une revue halshs-01101975v1

Investigating the semiconductor industry cycles

Mathilde Aubry , Patricia Renou-Maissant
Applied Economics, 2012, 45 (21), pp.3058-3067. ⟨10.1080/00036846.2012.697123⟩
Article dans une revue halshs-00742063v1

Le salarié idéal dans une lecture par calibrage anthropologique : où sont les femmes dans le secteur du numérique ?

Sabrina Tanquerel , Mathilde Aubry , Christine Fournès , Zouhour Ben Hamadi , Solene Juteau
Perspectives de genre en entrepreneuriat : Regards croisés et enjeux de société, 9èmes Journées Georges Doriot – Entrepreneuriat et Société; HEC Paris – EM Normandie – ESG UQAM, Jul 2023, Montréal, Canada
Communication dans un congrès hal-04286950v1

L'approche structurationniste comme cadre intégrateur de compréhension de l'appropriation des innovations : le cas de la plateforme EgovBat

Sébastien Tran , Mathilde Aubry , Patrick Loux , Emmanuel Baudoin
AIM 2016 : 21ème Conférence de l'Association Information et Management, May 2016, Lille, France
Communication dans un congrès hal-02376017v1

Non-monetary costs and the interdependence of players in B2B multi-sided markets : a study into the adoption of a dematerialization platform

Patrick Loux , Mathilde Aubry , Sébastien Tran , Emmanuel Baudoin
AIMS 2016 : XXVe conférence de l’Association Internationale de Mangement Stratégique, May 2016, Hammamet, Tunisia
Communication dans un congrès hal-02376038v1

Semiconductor industry cycles: Explanatory factors and forecasting

Patricia Renou-Maissant , Mathilde Aubry
31st Annual International Symposium on Forecasting, Jun 2011, Prague, Czech Republic
Communication dans un congrès halshs-00607234v1

Projet EgovBat - Rapport final

Emmanuel Baudoin , Sébastien Tran , Mathilde Aubry , Patrick Loux
[Rapport de recherche] Dpt Management Marketing et Stratégie (Institut Mines-Télécom Business School (Institut Mines-Télécom)); Laboratoire en Innovation, Technologies, Economie et Management (EA 7363) (Université d’Évry-Val-d’Essonne (UEVE) et Institut Mines-Télécom Business School ); ISC Paris Business School (.); Ecole de Management de Normandie (.). 2015, pp.134
Rapport hal-02387343v1