Skip to Main content
Number of documents

25

CV


Journal articles5 documents

  • Marilyne Rosselle, Dominique Leclet, Bénédicte Talon. Using USB Keys to Promote Mobile Learning. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 2009, 3, ⟨10.3991/ijim.v3s1.843⟩. ⟨hal-02553989⟩
  • Marilyne Rosselle, Dominique Leclet, Bénédicte Talon. Using USB keys to promote mobile learning. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 2009, Special Issue, 3, pp.32-36. ⟨hal-01183538⟩
  • Marilyne Rosselle, Marie-Noelle Bessagnet, Thibault Carron. Comment Intégrer Des Logiciels Issus de La Recherche En EIAH ?. STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), ATIEF, 2005, 12, 22 p. ⟨hal-01906836⟩
  • Marilyne Rosselle, Marie-Noelle Bessagnet, Thibault Carron. Comment intégrer des logiciels issus de la recherche en EIAH ?. STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), ATIEF, 2005, 12, 22 p. ⟨hal-00696319⟩
  • Jean-Michel Adam, Marie-Noelle Bessagnet, Amel Bouzeghoub, Pierre-Andre Caron, Thibault Carron, et al.. Contributions de l'Action Spécifique "Conception d'une Plateforme pour la recherche en EIAH" à l'ingénierie des Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain.. STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), ATIEF, 2005, 12, pp.343-360. ⟨hal-00696401⟩

Conference papers12 documents

  • Marilyne Rosselle, Pierre-André Caron, Jean Heutte. A typology and dimensions of a description framework for MOOCs. European MOOCs Stakeholders Summit 2014, eMOOCs 2014, Feb 2014, Lausanne, France. pp.130-139. ⟨hal-00957025⟩
  • Céline Joiron, Marilyne Rosselle, Gaël Le Mahec, Gilles Dequen. Automatiser la génération et la correction d'évaluations individualisées en contexte universitaire présentiel. EIAH'2013, 2013, Unknown, France. pp.1--6. ⟨hal-00999253⟩
  • Marilyne Rosselle. A Teacher Module in an Assistance Tool Software: Designing pedagogical devices. 2012 IEEE 12th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT), Jul 2012, Rome, France. pp.100-101, ⟨10.1109/icalt.2012.239⟩. ⟨halshs-02553982⟩
  • Dominique Leclet, Marilyne Rosselle. Designing Pedagogical Devices, Assistance Tool for Teachers. Proceedings of the International Conference on Collaborative Learning & New Pedagogic Approaches in Engineering Education, 3rd IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2012, 2012, Marrakesh, Morocco. pp.334--340, ⟨10.1109/EDUCON.2012.6201069⟩. ⟨hal-02553987⟩
  • Dominique Leclet, Marilyne Rosselle. Designing Pedagogical Devices, Assistance Tool for Teachers. Proceedings of the International Conference on Collaborative Learning & New Pedagogic Approaches in Engineering Education, 3rd IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2012, 2012, Marrakesh, Morocco. pp.334--340, ⟨10.1109/EDUCON.2012.6201069⟩. ⟨hal-01183526⟩
  • Marilyne Rosselle, Dominique Leclet, Bénédicte Talon. Le Modèle de l'enseignant d'un Atelier de Génie Pédagogique pour la conception de dispositif pédagogique. 7ème Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement,TICE 2010, 2010, Nancy-Metz, France. pp.5-8. ⟨hal-01183531⟩
  • M. Rosselle, Dominique Leclet, Bénédicte Talon. Using USB keys to promote mobile learning. 4th International Conference on Interactive Mobile and Computer Aided Learning, IMCL 2009, 2009, Amman, Jordan. ⟨hal-01183541⟩
  • M. Rosselle, Bénédicte Talon, Dominique Leclet. Permettre des activités déconnectées grâce à une clé USB. 5eme Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, EIAH 2009, 2009, Le Mans, France. pp.37-44. ⟨hal-01183534⟩
  • Marilyne Rosselle, Dominique Leclet, B. Talon. Utilisation de clés USB pour favoriser l'apprentissage mobile. 10ème conférence internationale sur les environnements mobiles et apprentissage pervasif, Workshop EMAP 2008, 2008, Paris, France. pp.1-8. ⟨hal-01183979⟩
  • Marilyne Rosselle. Etude des objectifs d'une plate-forme de coopération pour les EIAH. Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain 2003, Apr 2003, Strasbourg, France. pp.379-390. ⟨edutice-00000153⟩
  • Marilyne Rosselle, Pierre Gillois, Josette Morinet-Lambert, François Kohler. Student's Setup to Access a WEDS. 6th International Conference on Intelligent Tutoring Systems - ITS'2002, 2002, Biarritz, France, pp.1006. ⟨inria-00100738⟩
  • Marilyne Rosselle, Pierre Gillois, Josette Morinet-Lambert, François Kohler. A Reference-Frame for Installing the Student's Computer to Access a Virtual Medicine University. Technologies de l'Information et de la Communication dans les Enseignements d'ingénieurs et dans l'industrie, Nov 2002, Villeurbanne, France. pp.39-46. ⟨edutice-00000640⟩

Book sections2 documents

  • Marilyne Rosselle, Pierre-André Caron, Jean Heutte. A typology and dimensions of a description framework for MOOCs. In U. Cress & C. Delgado Kloos (dir.). Proceedings of the European MOOC Stakeholder Summit 2014, P.A.U. Education, pp.130-139, 2014, 978-84-8294-689-4. ⟨hal-02133656⟩
  • Jean Heutte, Jonathan Kaplan, Fabien Fenouillet, Pierre-André Caron, Marilyne Rosselle. MOOC User Persistence. In L. Uden, J. Sinclair, Y.-H. Tao, & D. Liberona (dir.). Communications in Computer and Information Science, Springer, pp.13-24, 2014, Learning Technology for Education in Cloud. MOOC and Big Data (LTEC'14), 978-3-319-10671-7. ⟨halshs-02553984⟩

Reports4 documents

  • Pierre-André Caron, Jean Heutte, Marilyne Rosselle. Rapport d'Expertise et Accompagnement par la recherche du dispositif expérimental MOOC iNum.. [Rapport de recherche] Université de Lille1 - Sciences et Technologies. 2014. ⟨halshs-00950766⟩
  • Marilyne Rosselle, Pierre Gillois, Josette Morinet-Lambert, François Kohler. Instaling the student's computer to access a virtual medicine university. [Intern report] A02-R-067 || rosselle02a, 2002, 11 p. ⟨inria-00100737⟩
  • Marilyne Rosselle, Pierre Gillois, Josette Morinet-Lambert, François Kohler. Setting up the Student's Computing Environment to Access a Web Educational Delivery System. [Intern report] A02-R-069 || rosselle02c, 2002, 8 p. ⟨inria-00101051⟩
  • Marilyne Rosselle, Pierre Gillois, Josette Morinet-Lambert, François Kohler. Spécification du programme d'installation du pupitre de l'étudiant. [Interne] A02-R-070 || rosselle02d, 2002, 51 p. ⟨inria-00101052⟩

Theses2 documents

  • Marilyne Macrelle-Rosselle. Conception d'un atelier d'expérimentation de logiciels éducatifs : application en géométrie. Autre [cs.OH]. Université Henri Poincaré - Nancy 1, 2001. Français. ⟨NNT : 2001NAN10122⟩. ⟨tel-01748363⟩
  • Marilyne Macrelle-Rosselle. Conception d'un atelier d'expérimentation de logiciels éducatifs. Application en géométrie. Education. Université Henri Poincaré - Nancy I, 2001. Français. ⟨edutice-00000263⟩