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12 résultats
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A computarized Tool for predicting future reading abilities in Pre-Readers Children

Marie Vernet , Yves Chaix , Ève Meiss , Stéphanie Ducrot
International Conference on Trends in Developmental Cognitive Neuroscience, Feb 2020, Amsterdam, Netherlands
Poster de conférence hal-02900747v1
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Predicting Future Poor Readers from Pre-reading Visual Skills:

Marie Vernet , Stéphanie Bellocchi , Laurie Leibnitz , Yves Chaix , Stéphanie Ducrot
Applied Neuropsychology: Child, 2022, 11 (3), pp.480-494. ⟨10.1080/21622965.2021.1895790⟩
Article dans une revue hal-03102987v2

Visual-processing deficits in children with neurofibromatosis type 1: A clinical marker of reading difficulties

Marie Vernet , Marianne ´ Jover , Stéphanie Bellocchi , Stéphanie Maziero , Mélanie Jucla , et al.
European Journal of Paediatric Neurology, 2022, 38, pp.25-32. ⟨10.1016/j.ejpn.2022.03.009⟩
Article dans une revue hal-04500909v1
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Vision, Attention and Reading : Identifying preschool children at risk for reading difficulties

Marie Vernet , Stéphanie Ducrot , Laurie Leibnitz , Yves Chaix
6th conference of the Association for Research in Neuroeducation, Jun 2018, Paris, France
Poster de conférence hal-02900799v1
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An Investigation of Eye Movement Dysfunctions in Children with Neurofibromatosis type 1

Stéphanie Ducrot , Marianne ´ Jover , Jérémy Danna , Stéphanie Maziero , Marie Vernet , et al.
Join Global Fibromatosis Conference, Nov 2018, Paris, France
Poster de conférence hal-02479462v1
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A systematic review on visual-processing deficits in Neurofibromatosis type 1: what possible impact on learning to read?

Marie Vernet , Stéphanie Ducrot , Yves Chaix
Developmental Neuropsychology, 2024, ⟨10.1080/87565641.2024.2326151⟩
Article dans une revue hal-04504105v1
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Vision, Attention et Lecture : Dépister les enfants à risque dès la maternelle.

Marie Vernet , Laurie Leibnitz , Yves Chaix , Stéphanie Ducrot
Congrès scientifique SFERE Provence, Sep 2018, Aix-en-Provence, France
Poster de conférence hal-03552345v1
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Implication des processus perceptifs, visuo-attentionnels et oculomoteurs dans les difficultés d'apprentissage de la lecture chez les enfants atteints de neurofibromatose de type 1

Marie Vernet
Neurosciences [q-bio.NC]. Université Paul Sabatier - Toulouse III, 2023. Français. ⟨NNT : 2023TOU30001⟩
Thèse tel-04047852v1
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The determinants of saccade targeting strategy in neurodevelopmental disorders: the influence of suboptimal reading experience

Marie Vernet , Stéphanie Bellocchi , Jérémy Danna , Delphine Massendari , Marianne Jover , et al.
Vision Research, 2023, 204, ⟨10.1016/j.visres.2022.108162⟩
Article dans une revue hal-03924190v1
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Visual-processing deficits in children with neurofibromatosis type 1

Marie Vernet , Marianne Jover , Stéphanie Bellocchi , Stéphanie Maziero , Mélanie Jucla , et al.
European Journal of Paediatric Neurology, 2022, 38, pp.25-32. ⟨10.1016/j.ejpn.2022.03.009⟩
Article dans une revue hal-03779324v1
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Impact de la position initiale de fixation du regard dans les effets Stroop chez l’enfant atteint de Neurofibromatose de type 1

Marie Vernet , Stéphanie Ducrot , Yves Chaix
Congrès de la Société Française de Neurologie Pédiatrique, Jan 2020, Toulouse, France
Poster de conférence hal-03572947v1
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Processus oculomoteurs, visuo-attentionnels et lecture chez l’enfant atteint de neurofibromatose de type 1 (NF1): Guider l’œil pour favoriser l’apprentissage de la lecture.

Marie Vernet , Stéphanie Ducrot , Jérémy Danna , Yves Chaix
43èmes Journées de Printemps de la Société de Neuropsychologie de Langue Française, May 2019, Lyon, France
Poster de conférence hal-03552328v1