Nombre de documents

27

Publications Mariam Haspekian


Article dans une revue6 documents

Communication dans un congrès7 documents

  • Alison Clark-Wilson, Gilles Aldon, Annalisa Cusi, Merrilyn Goos, Mariam Haspekian, et al.. THE CHALLENGES OF TEACHING MATHEMATICS WITH DIGITAL TECHNOLOGIES. THE EVOLVING ROLE OF THE TEACHER.. Liljedahl, P., Nicol, C., Oesterle, S., & Allan, D. 38 th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Jul 2014, Vancouver, Canada. 38th international Conference of PME (International Group for the Psychology of Mathematics Education), Jul 2014, Vancouver, British Columbia, pp.87-116, 2014, Vol. 1, 2014, Proceedings of the 38 th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. <http://www.pmena.org/pmenaproceedings/PMENA%2036%20PME%2038%202014%20Proceedings%20Vol%201.pdf>. <hal-01273791>
  • Claver Nijimbere, Laetitia Boulc'H, Mariam Haspekian, Georges-Louis Baron. Apprendre l'informatique par la programmation des robots. Drot-Delange, B. ; Baron, G-L. & Bruillard, E. Sciences et technologies de l'information et de la communication (STIC) en milieu éducatif, 2013, Clermont-Ferrand, France. 2013. <edutice-00875586>
  • Mariam Haspekian, Angelika Bikner-Ahsbahs, Michèle Artigue. When the fiction of learning is kept: A case of networking two theoretical views. Aiso Heinze (ed.). 37th international Conference of PME (International Group for the Psychology of Mathematics Education), Jul 2013, Kiel, Germany. 3, pp.9-16, 2013. <hal-01002969>
  • Mariam Haspekian. UNDERSTANDING TEACHERS PRACTICES AND PROFESSIONAL GENESES WITH TECHNOLOGY. International Congress on Mathematical Education, Jul 2012, Seoul, South Korea. 2012, Proceedings of the International Congress on Mathematical Education. <hal-01273878>
  • Mariam Haspekian. THE CO-CONSTRUCTION OF A MATHEMATICAL AND A DIDACTICAL INSTRUMENT. Pytlak, M., Rowland, T., Swoboda, E. (Eds). Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Feb 2011, Rzeszñw, Poland. pp.2298-2307, 2011, Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. <http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~erme/doc/cerme7/CERME7.pdf>. <hal-01273866>
  • Mariam Haspekian. Entre arithmétique et algèbre : un espace pour le tableur ?
    Perspectives didactiques et réalités.. Lagrange J.B. & al. (eds). Jun 2003, Reims, France. 2003. <edutice-00001333>
  • Mariam Haspékian. Between arithmetic and algebra : a space for the spreadsheet ? Contribution to an instrumental approach.. Proceedings of the 3rd Conference of the European society for Research in Mathematics Education, CERME3, 2003, Italy. 10 p., 2003. <hal-00190090>

Ouvrage (y compris édition critique et traduction)2 documents

  • Sylvie Coppé, Mariam Haspekian. Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2013. IREM de Paris 7 et ARDM. IREM de Paris 7, pp.197, 2014, Actes du séminaire national de didactique des mathématiques, 978-2-86612-352-9. <halshs-00972656>
  • Sylvie Coppé, Mariam Haspekian. Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2012. IREM de Paris 7 et ARDM. IREM de Paris 7, pp.240, 2013, Actes du séminaire national de didactique des mathématiques, 978-2-86612-345-1. <halshs-00972662>

Chapitre d'ouvrage8 documents

Direction d'ouvrage, Proceedings1 document

  • Mariam Haspekian, Julie Horoks. Exemples de recherches en didactique des mathématiques sur la formation des enseignants (premier et second degrés).. Institut de recherche sur l'enseignement des mathématiques de Paris : Université Paris Diderot, 2010. France. 1, 84 p., 2010, Cahier du Laboratoire de Didactique André Revuz, 2866123239. <http://www.irem.univ-paris-diderot.fr/up/publications/IPS10003.pdf>. <hal-01273803>

Autre publication2 documents

  • Denis Bouhineau, Claire Cazes, Hamid Chaachoua, Michele Cerulli, Kostas Gavrilis, et al.. TELMA Cross Experiment Guidelines. Cerulli, M., Pedemonte, B., Robotti, E. (eds.). Internal Report, R.I. 01/07, I.T.D. - C.N.R., Genova. 2007. <hal-00190022>
  • Michèle Artigue, Mariam Haspékian, Claire Cazes, Rosa Maria Bottino, Michele Cerulli, et al.. Methodological tools for Comparison of learning theories in technology enhanced learning in mathematics. (D20.4.1) EU Sixth Framework programme priority 2, Information society technology, Network of Exc.. 2006. <hal-00190114>

Thèse1 document

  • Mariam Haspekian. INTEGRATION D'OUTILS INFORMATIQUES DANS L'ENSEIGNEMENT DES MATHEMATIQUES,
    ETUDE DU CAS DES TABLEURS. Mathématiques [math]. Université Paris-Diderot - Paris VII, 2005. Français. <tel-00011388>