Nombre de documents

16

Liste de publication


Article dans une revue4 documents

  • Marc Smith. « A History of Painting by Kenyon Cox ». Art History Supplement, Art Histories Society, 2013, 3 (4), https://sites.google.com/site/arthsarths/about/arthsa/issue34. <halshs-01107901>
  • Marc Smith. « The Need for Professionals in Art Conservation: The Case of the Metropolitan Museum of Art in the 1880s and 1890s ». Art History Supplement, Art Histories Society, 2012, 2 (2), https://sites.google.com/site/arthsarths/about/arthsa/issue22. <halshs-01107900>
  • Marc Smith. « New York Bohemianism in the Second Half of the Nineteenth Century ». Journal of the Institute of Art History of the Slovak Academy of Sciences, 2012, 45 (2), pp.212-222. <halshs-01105190>
  • Marc Smith. « The Birth of Art Criticism in the United States ». Art History Supplement, Art Histories Society, 2011, 1 (5), https://sites.google.com/site/arthsarths/about/arthsa/issue15. <halshs-01107895>

Communication dans un congrès5 documents

  • Marc Smith. « The Artistic Commitment of Kenyon Cox: An American Neoclassical Artist ». L'artiste dans la tourmente : la question de l'engagement, Oct 2013, Dijon, France. <halshs-01108007>
  • Marc Smith. «Painting the United States’ Civil War: Or creating a Brotherly War». Time Heals All Wounds: Resisting the Authority of History in the Concepts of Nation and Nationalism, May 2013, Dijon, France. <halshs-01108006>
  • Marc Smith. « Collecting European Paintings in Boston and Philadelphia during the Second Awakening: Or Creating a European heritage ». Congrès de l’AFEA, May 2012, Perpignan, France. <hal-01107914>
  • Marc Smith. « Social Dynamics and Artistic Transformations in the Fine Arts: From Thomas Hovenden's Breaking Home Ties to Norman Rockwell's ». Visual Arts, Apr 2012, Montpellier, France. <hal-01107916>
  • Marc Smith. « How the New Urban Elite Financed New Values in the US Art Market ». International Mobilités, Territoires et Imaginaires en Amérique, TEMA 2, Jan 2011, Pau, France. <hal-01107913>

Chapitre d'ouvrage7 documents

  • Marc Smith. Painting the Unites States' Civil war: Or Creating a Brotherly War. Le Temps guérit toutes les blessures : La Résistance à l'autorité de l'Histoire dans les concepts de nation et de nationalisme, 2015. <halshs-01240028>
  • Marc Smith. « Winslow Homer, James McNeil Whistler and Thomas Hovenden: Or how Center and Margins were reversed in US Aesthetics ». Margaret Gillespie, Philippe laplace, Michel Savaric. Marges et périphéries dans les pays de langue anglaise, L'Harmattan, pp.105-116, 2014, 978-2-343-02142-3. <halshs-01105184>
  • Marc Smith. « L’Identité Nuyoricaine de East Harlem, entre activisme et multiculturalisme (1960-2012) ». Claude Chastagner, C; Bernié-Boissard, D. Crozat. Aménagement et Territoires, 2, Presses Universitaires d’Aix-Marseille, pp.249-262, 2014, Les Cultures du Déplacement, 978-2-7314-0938-3. <hal-01107910>
  • Marc Smith. « La Peinture de paysage selon Asher B. Durand ». Claire Omhovère. L’Art du paysage, 7, Michel Houdiard, pp.136-148, 2014, Essais sur l’Art, 978-2-35692-126-0. <halshs-01105187>
  • Marc Smith. « The 'Latino' Identity in US Museums: Or the Creation of Nationalism through Multiculturalism ». Anne-Marie Motard. Identité et diversité : créations, discours, représentations, PULM, pp.221-224, 2013, 978-2-36781-007-2. <halshs-01105182>
  • Marc Smith. « L’Idéologie du progrès et l’utopie des arts ». Mathilde Arrivé. Art et Utopie, 5, Michel Houdiard, pp.89-104, 2012, Essais sur l’Art, 978-2-35692-083-6. <halshs-01105178>
  • Marc Smith. « Importing Masters and Culture: Or Why Create the Art Market? ». Christine Reynier. Cross-Cultural Encounters between the Mediterranean and the English-Speaking World, 4, Peter Lang, pp.11-22, 2011, Transatlantic Aesthetics and Culture, 978-3-0343-0604-1. <halshs-01105140>