Madjid SADALLAH
4
Documents
Identifiants chercheurs
- madjid-sadallah
- ResearcherId : G-7116-2012
- 0000-0001-9118-0235
- IdRef : 253125529
- Google Scholar : https://scholar.google.com/citations?user=A8So5p8AAAAJ
- ResearcherId : http://www.researcherid.com/rid/G-7116-2012
Présentation
I hold a Ph.D. in Computer Science from Abderrahmane Mira University (Bejaia, Algeria), as well as a Bachelor's degree in Computer Science from the University of Science and Technology USTHB (Algiers, Algeria), and a Master's degree in Computer Science from Abderrahmane Mira University.
Currently, I work as a postdoctoral researcher at LIRIS, within the TWEAK team. Prior to this, I held a research engineer position at IMT Atlantique in Brest, France, where I was an integral part of the MOTEL research team. My research focuses on the development of advanced analytical tools aimed at enhancing digital learning practices and the overall learning experience. Before my assignment at IMT Atlantique, I held a full-time permanent research position (Research Master B) at the Algerian Research Center on Scientific and Technical Information (CERIST).
J'ai obtenu mon diplôme d'ingénieur à l'Université des Sciences et de la Technologie USTHB (Alger, Algérie) en 2004, mon diplôme de Magister ainsi que mon doctorat à l'Université Abderrahmane Mira (Bejaia, Algérie) respectivement en 2011 et 2019.
Actuellement, je suis postdoctorant / ingénieur de recherche à IMT Atlantique (France), au sein de l'équipe MOTEL « MOdels and Tools for Technology Enhanced Learning ». Mon travail vise à proposer des outils analytiques qui permettent une meilleure compréhension des pratiques d'apprentissage numérique. Auparavant, j'étais chercheur permanent à temps plein (Maître de Recherche B) au Centre de Recherche Algérien sur l'Information Scientifique et Technique.
Mes activités de recherche sont liées aux documents structurés, à l'analyse de l'apprentissage, à l'exploration de données éducatives et à l'application de l'Intelligence Artificielle à l'apprentissage en ligne.
Publications
- 4
- 4
- 2
- 1
- 1
|
Leveraging Learners’ Activity Logs for Course Reading Analytics Using Session-Based IndicatorsInternational journal of technology enhanced learning, 2020, 12 (1), pp.53-78. ⟨10.1504/IJTEL.2020.103815⟩
Article dans une revue
hal-01984011v1
|
|
Towards fine-grained reading dashboards for online course revisionEducational Technology Research and Development, 2020, 68 (6), pp.3165--3186. ⟨10.1007/s11423-020-09814-0⟩
Article dans une revue
hal-02911561v1
|
Towards Reading Session-based indicators in Educational Reading AnalyticsEC-TEL 2015, Sep 2015, Toledo, Spain. pp.297-310
Communication dans un congrès
hal-01157183v1
|
|
|
A Framework for Usage-based Document ReengineeringDoceng 2013 - ACM symposium on Document engineering, Sep 2013, Florence, Italy. pp.99-102
Communication dans un congrès
hal-00984767v1
|