Madelena Gonzalez
55
Documents
Présentation
Liste des publications
Publications
“The Uncommon Wealth of Art. Poetic Progress as Resistance to the Commodification of Culture in United States of Banana”Frederick Luis Aldama; Tess O'Dwyer. On the Writings of Giannina Braschi. Poets, Philosophers, Lovers, Pittsburgh University Press, pp.23-31, 2020
Chapitre d'ouvrage
hal-03240013v1
|
|
“Global Literature and the Death of the Novel: Rushdie in Retro-Perspective”Richard Bradford; Madelena Gonzalez; Stephen Butler; James Ward; Kevin De Ornellas. The Wiley Blackwell Companion to Contemporary British and Irish Literature,, Wiley Blackwell, pp.781-792, 2020
Chapitre d'ouvrage
hal-03240007v1
|
|
“Disappearing into the Front Page. The Case of Salman Rushdie and the Postmodern Memoir”Richard Bradford. A Companion to Literary Biography, Wiley-Blackwell, pp.291-307, 2018
Chapitre d'ouvrage
hal-03240016v1
|
|
“Salman Rushdie, The Satanic Verses (1988)”Christoph Reinfandt. The English Novel 1900-2000: Text and Theory, De Gruyter, pp.403-423, 2017
Chapitre d'ouvrage
hal-03240020v1
|
|
« À la recherche d’une voix, mais laquelle? L’esthétique du doute et l’aporie comme mode d’existence dans la trilogie Du sang au soleil de Nuruddin Farah »Paola Cabot-Ranzini. Les littératures de la Corne d’Afrique. Regards croisés, Karthala, pp.107-138, 2016
Chapitre d'ouvrage
hal-03240025v1
|
|
“The Return of the Real in Art and Politics—Putting Ideals into Practice”Madelena Gonzalez; René Agostini. Aesthetics and Ideology in Contemporary Literature and Drama, Cambridge Scholars Press, pp.xi-xxviii, 2015
Chapitre d'ouvrage
hal-03240086v1
|
|
“Screening the Novel: The Novel as Screen: The Aesthetics of the Visual in Salman Rushdie’s Fury”Ana Mendes. Salman Rushdie and Visual Culture: Celebrating Impurity, Disrupting Borders, Routledge; Taylor and Francis, pp.182-201, 2012
Chapitre d'ouvrage
hal-03242021v1
|
|
“Minority Theatre in the Age of Globalization”,Madelena Gonzalez; Hélène Laplace-Claverie. Minority Theatre on the Global Stage: Challenging Paradigms from the Margins, Cambridge Scholars Press, pp.ix-xxiv, 2012
Chapitre d'ouvrage
hal-03242020v1
|
|
“At Home in Theory? Teaching one’s Way through the Theory at Home”Richard Bradford. Teaching Theory, Palgrave Macmillan, pp.127-145, 2011
Chapitre d'ouvrage
hal-03242022v1
|
|
“The Identity of the Contemporary Novel: Generic Hybridity”Madelena Gonzalez; Marie-Odile Pittin-Hédon. Generic Instability and Identity in the Contemporary Novel, Cambridge Scholars Press, pp.vii-xi, 2010
Chapitre d'ouvrage
hal-03242025v1
|
|
“The Construction of Identity in Minority Theatre”Madelena Gonzalez; Patrice Brasseur. Authenticity and Legitimacy In Minority Theatre: Constructing Identity, Cambridge Scholars Press, pp.ix-xxix, 2010
Chapitre d'ouvrage
hal-03242023v1
|
|
“Post 9/11 Fiction: A Journey through the Desert of the Real”Marie-Odile Pittin-Hédon. Generic Instability and Identity in the Contemporary Novel, Cambridge Scholars Press, pp.220-237, 2010
Chapitre d'ouvrage
hal-03242024v1
|
|
“Two Solitudes: Writing a French Novel in English : The Aesthetics of Minority Literature”Agnès Whitfield. L’Écho de nos classique, Bonheur d’occasion et Two Solitudes en traduction, Editions David, pp.291-309, 2009
Chapitre d'ouvrage
hal-03242027v1
|
|
« Castorf ressuscite Céline : pacte diabolique ou ‘déconstruction burlesque’ : les paradoxes de l’adaptation théâtrale »Edoardo Esposito. Autour du texte théâtral : Analyses de spectacles et témoignages du travail de mise en scène, L'Harmattan, pp.17-28, 2009
Chapitre d'ouvrage
hal-03242028v1
|
|
“Angela Carter’s The Bloody Chamber: A World Transformed by Imagination and Desire—Adventures in Anarcho-Surrealism”Cheryl Alexander Malcolm; David Malcolm. A Companion to the British and Irish Short Story, Wiley-Blackwell, pp.507-515, 2008
Chapitre d'ouvrage
hal-03242030v1
|
|
« Avant-propos »Patrice Brasseur; Madelena Gonzalez. Théâtre des minorités : Mises en scène de la marge à l’époque contemporaine, L'Harmattan, pp.9-13, 2008
Chapitre d'ouvrage
hal-03242033v1
|
|
“Salman Rushdie’s Midnight’s Children: The Epic of the Broken (Post?)-Modern World”Nilufer. E. Bharucha. World Literature: Contemporary Postcolonial and Post-Imperial Literatures, Prestige Books, pp.105-117, 2007
Chapitre d'ouvrage
hal-03242035v1
|
|
“Towards a Contemporary Poetics of Translation”Madelena Gonzalez; Francine Tolron. Translating Identity and the Identity of Translation, Cambridge Scholars Press, pp.vii-x, 2006
Chapitre d'ouvrage
hal-03242036v1
|
|
“East, West: The Dislocation of Culture”Iris Därmann; Steffi Hobuss; Ulrich Lölke. Konversionen. Fremderfahrungen in ethnologischer und interkultereller Perspektive, Rodopi, pp.99-121, 2004
Chapitre d'ouvrage
hal-03242038v1
|
|
« ‘The Silence of Photography’ and the Cacophony of Orpheus, or the Impossible Memoirs of a Failed Artist: Reflections on Truth in The Ground Beneath Her Feet »Max Duperray. La vérite en littérature : détection, confession, parabole, Mallard Editions, pp.165-176, 2003
Chapitre d'ouvrage
hal-03242043v1
|
|
« Le Sourire du jaguar : fiction ou propagande ? Rushdie à rebours »Jean Viviès. Lignes de fuite : récits de voyage de la littérature anglophone, Publications de l’Université de Provence, pp.197-217, 2003
Chapitre d'ouvrage
hal-03242039v1
|
|
“ ‘New Ways to Be Beautiful’: The Search to Escape Identity in The Moor’s Last Sigh”Anne Luyat; Francine Tolron. Flight from Certainty : The Dilemma of Identity and Exile, Rodopi, pp.100-111, 2001
Chapitre d'ouvrage
hal-03242046v1
|
|
“Night Train by Martin Amis: A Suicide Ride into the Underworld: Abuse as a Mode of Existence »Max Duperray. Fenêtres sur l’obscur : Littérature et cinéma du domaine anglo-saxon, Publications de l’Université de Provence, pp.113-126, 2001
Chapitre d'ouvrage
hal-03242045v1
|
|
“The Moor’s Last Sigh by Salman Rushdie: Marginal Alternatives : The Reconstruction of Identity through the Carnival of Indetermination”Russel West; Frank Lay. Subverting Masculinity: Hegemonic and Alternative Versions of Masculinity in Contemporary Culture, Rodopi, pp.129-143, 2000
Chapitre d'ouvrage
hal-03242048v1
|
|
“The Cliché as Subversion in The Satanic Verses”Gilles Mathis. Le cliché, Presses Universitaires du Mirail, pp.279-300, 1998
Chapitre d'ouvrage
hal-03242049v1
|
|
“Time’s Arrow by Martin Amis: A Terminal Fiction?”Max Duperray. Fiction & Entropy, Publications de l’Université de Provence, pp.119-133, 1996
Chapitre d'ouvrage
hal-03242050v1
|
|
“The Birth of Revolt through Historiographic Metafiction in Salman Rushdie’s Midnight’s Children and The Satanic Verses”Max Duperray. Historicity & Metafiction in the Contemporary British and Irish Novel, Publications de l’Université de Provence, pp.197-206, 1994
Chapitre d'ouvrage
hal-03242052v1
|
Modernité en transit/Modernity in Transit2013, pp.546-548
Autre publication scientifique
hal-03273117v1
|
|
Salman Rushdie : l’écriture transportée2008, pp.227-229
Autre publication scientifique
hal-03273120v1
|
|
Métatextualité et métafiction : théorie et analyses2004, pp.200-201
Autre publication scientifique
hal-03273121v1
|
|
Postmodern Times: A Critical Guide to the Contemporary2003
Autre publication scientifique
hal-03273175v1
|