Accéder directement au contenu

Madelena Gonzalez

55
Documents

Présentation

Liste des publications

Publications

“ ‘What a Carve up!’ The Eclectic Aesthetics of Postmodernism and the Politics of Diversity in some examples of Contemporary British Verbatim Theatre”

Madelena Gonzalez , Cyrielle Garson
Bare Lives – Etudes Britanniques Contemporaines, 2015, 49
Article dans une revue hal-03272966v1

“20th-21st Century British Literature: Recent Critical Trends: Global Studies/Postcolonial Studies”

Madelena Gonzalez
Etudes britanniques contemporaines [en ligne] Ebc 51. Numéro "LOL", 2014, http://ebc.revues.org/1092
Article dans une revue hal-03273017v1

“United States of Banana (2011), Elizabeth Costello (2003) and Fury (2001): Portrait of the Writer as the ‘Bad Subject’ of Globalisation”

Madelena Gonzalez
Etudes britanniques contemporaines [en ligne] Ebc 51. Numéro "LOL", 2014, 46
Article dans une revue hal-03272970v1

“The Aesthetics of Post-Realism and the Obscenification of Everyday Life: The Novel in the Age of Technology”

Madelena Gonzalez
Journal of Narrative Theory, 2008, 38 (1), pp.111-133
Article dans une revue hal-03273042v1

“‘Pourquoi y a–t-il Baudrillard plutôt que rien ?’ The Reception and Perception of Jean Baudrillard in France”

Madelena Gonzalez
French Cultural Studies, 2008, 19 (3), pp.287-303
Article dans une revue hal-03273035v1

“Artistic ‘Fury’ in the Information Age: Nostalgia for the Real”

Madelena Gonzalez
Information, Communication and Society, 2008, 11 (6), pp.765-780
Article dans une revue hal-03273039v1

“A Ghost of a Fiction: Fury and the Poetics of Simulacra”

Madelena Gonzalez
Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, 2008, 34, pp.145-159
Article dans une revue hal-03273073v1

“One Big Happy Family? Redefining World Literature in an Age of Global Capitalism: The Boundaries of the Exotic”

Madelena Gonzalez
Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, 2007, 32, pp.1-15
Article dans une revue hal-03273078v1

“Sacred Orgasm and Profane Pæan: The Obscene Paradox of the Postmodern Baroque: Salman Rushdie’s The Ground Beneath Her Feet”

Madelena Gonzalez
Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, 2002, 23 (71-90)
Article dans une revue hal-03273080v1

“Defining Postmodernism”

Madelena Gonzalez
Annales du Monde Anglophone, 1995, 1 (2), pp.49-59
Article dans une revue hal-03273084v1

“Midnight’s Children by Salman Rushdie: A Voyage from Singularity to Multiplicity or, How to Make a Half Whole”

Madelena Gonzalez
Le groupe et l’individu dans le monde, Lez Valenciennes, 1993, 15, pp.197-201
Article dans une revue hal-03273091v1

« Esthétique (s), valeur (s) et réputation (s) dans le domaine de la littérature anglophone à l’ère de la mondialisation et de la société numérique »

Madelena Gonzalez
Valeur(s) et reconnaissance du numérique, Jun 2017, Avignon, France
Communication dans un congrès hal-03273177v1

“The Case of Minority Theatre in the Era of Globalization”

Madelena Gonzalez
Interpreting Communities. Minority Writing in European Literary Fields, Oct 2015, London, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-03273179v1

“The Uncommon Wealth of Art: Poetic Progress as Resistance to the Commodification of Culture in United States of Banana (Giannina Braschi, 2011)”

Madelena Gonzalez
Uncommon Wealths: Riches and Realities (15th Triennial Conference of EACLALS), Apr 2014, Innsbruck, Austria
Communication dans un congrès hal-03273180v1

“Salman Rushdie’s Fury and the Poetics of Simulacra: Nostalgia for the Real”

Madelena Gonzalez
Engaging Baudrillard, Sep 2006, Swansea, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-03273678v1

“Post-realist Aesthetics and the Obscenification of Everyday Life: Writing as Technology, Yellow Dog (Martin Amis, 2003), Fury (Salman Rushdie, 2001), Dorian: An Imitation (Will Self, 2002), The Powerbook (Jeanette Winterson, 2000)”

Madelena Gonzalez
The 21st Century Novel: Reading and Writing Contemporary Fiction, Sep 2005, Lancaster, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-03273682v1

The Wiley Blackwell Companion to Contemporary British and Irish Literature

Madelena Gonzalez , Richard Bradford , Stephen Butler , James Ward , Kevin de Ornellas
Richard Bradford; Madelena Gonzalez; Stephen Butler; James Ward; Kevin De Ornellas. Wiley Blackwell, 2020
Ouvrages hal-03237646v1

Contemporary Publishing and the Culture of Books

Madelena Gonzalez , Alison Baverstock , Richard Bradford
Alison Baverstock; Richard Bradford; Madelena Gonzalez. Routledge, 2020
Ouvrages hal-03237695v1

Minority Theatre on the Global Stage: Challenging Paradigms from the Margins

Madelena Gonzalez , Hélène Laplace-Claverie
Madelena Gonzalez; Hélène Laplace-Claverie. Cambridge Scholars Press, 2012
Ouvrages hal-03237797v1

Generic Instability and Identity in the Contemporary Novel

Madelena Gonzalez , Marie-Odile Pittin-Hedon
Madelena Gonzalez; Marie-Odile Pittin-Hédon. Cambridge Scholars Press, 2010
Ouvrages hal-03237815v1

Authenticity and Legitimacy in Minority Theatre: Constructing Identity

Madelena Gonzalez , Patrice Brasseur
Madelena Gonzalez; Patrice Brasseur. 2010
Ouvrages hal-03237808v1

Théâtre des minorités : Mises en scène de la marge à l’époque contemporaine

Madelena Gonzalez , Patrice Brasseur
Madelena Gonzalez; Patrice Brasseur. L'Harmattan, 2008
Ouvrages hal-03237836v1

Translating Identity and the Identity of Translation

Madelena Gonzalez , Francine Tolron
Madelena Gonzalez; Francine Tolron. Cambridge Scholars Press,, 2006
Ouvrages hal-03237840v1

Fiction after the Fatwa: Salman Rushdie and the Charm of Catastrophe, Amsterdam-New York, NY: Rodopi, 2005.

Madelena Gonzalez
Rodopi, 2005
Ouvrages hal-03237612v1

“The Uncommon Wealth of Art. Poetic Progress as Resistance to the Commodification of Culture in United States of Banana”

Madelena Gonzalez
Frederick Luis Aldama; Tess O'Dwyer. On the Writings of Giannina Braschi. Poets, Philosophers, Lovers, Pittsburgh University Press, pp.23-31, 2020
Chapitre d'ouvrage hal-03240013v1

“Global Literature and the Death of the Novel: Rushdie in Retro-Perspective”

Madelena Gonzalez
Richard Bradford; Madelena Gonzalez; Stephen Butler; James Ward; Kevin De Ornellas. The Wiley Blackwell Companion to Contemporary British and Irish Literature,, Wiley Blackwell, pp.781-792, 2020
Chapitre d'ouvrage hal-03240007v1

“Disappearing into the Front Page. The Case of Salman Rushdie and the Postmodern Memoir”

Madelena Gonzalez
Richard Bradford. A Companion to Literary Biography, Wiley-Blackwell, pp.291-307, 2018
Chapitre d'ouvrage hal-03240016v1

“Salman Rushdie, The Satanic Verses (1988)”

Madelena Gonzalez
Christoph Reinfandt. The English Novel 1900-2000: Text and Theory, De Gruyter, pp.403-423, 2017
Chapitre d'ouvrage hal-03240020v1

« À la recherche d’une voix, mais laquelle? L’esthétique du doute et l’aporie comme mode d’existence dans la trilogie Du sang au soleil de Nuruddin Farah »

Madelena Gonzalez
Paola Cabot-Ranzini. Les littératures de la Corne d’Afrique. Regards croisés, Karthala, pp.107-138, 2016
Chapitre d'ouvrage hal-03240025v1

“The Return of the Real in Art and Politics—Putting Ideals into Practice”

Madelena Gonzalez
Madelena Gonzalez; René Agostini. Aesthetics and Ideology in Contemporary Literature and Drama, Cambridge Scholars Press, pp.xi-xxviii, 2015
Chapitre d'ouvrage hal-03240086v1

“Screening the Novel: The Novel as Screen: The Aesthetics of the Visual in Salman Rushdie’s Fury”

Madelena Gonzalez
Ana Mendes. Salman Rushdie and Visual Culture: Celebrating Impurity, Disrupting Borders, Routledge; Taylor and Francis, pp.182-201, 2012
Chapitre d'ouvrage hal-03242021v1

“Minority Theatre in the Age of Globalization”,

Madelena Gonzalez
Madelena Gonzalez; Hélène Laplace-Claverie. Minority Theatre on the Global Stage: Challenging Paradigms from the Margins, Cambridge Scholars Press, pp.ix-xxiv, 2012
Chapitre d'ouvrage hal-03242020v1

“At Home in Theory? Teaching one’s Way through the Theory at Home”

Madelena Gonzalez
Richard Bradford. Teaching Theory, Palgrave Macmillan, pp.127-145, 2011
Chapitre d'ouvrage hal-03242022v1

“The Identity of the Contemporary Novel: Generic Hybridity”

Madelena Gonzalez
Madelena Gonzalez; Marie-Odile Pittin-Hédon. Generic Instability and Identity in the Contemporary Novel, Cambridge Scholars Press, pp.vii-xi, 2010
Chapitre d'ouvrage hal-03242025v1

“The Construction of Identity in Minority Theatre”

Madelena Gonzalez
Madelena Gonzalez; Patrice Brasseur. Authenticity and Legitimacy In Minority Theatre: Constructing Identity, Cambridge Scholars Press, pp.ix-xxix, 2010
Chapitre d'ouvrage hal-03242023v1

“Post 9/11 Fiction: A Journey through the Desert of the Real”

Madelena Gonzalez , Julien Bringuier
Marie-Odile Pittin-Hédon. Generic Instability and Identity in the Contemporary Novel, Cambridge Scholars Press, pp.220-237, 2010
Chapitre d'ouvrage hal-03242024v1

“Two Solitudes: Writing a French Novel in English : The Aesthetics of Minority Literature”

Madelena Gonzalez
Agnès Whitfield. L’Écho de nos classique, Bonheur d’occasion et Two Solitudes en traduction, Editions David, pp.291-309, 2009
Chapitre d'ouvrage hal-03242027v1

« Castorf ressuscite Céline : pacte diabolique ou ‘déconstruction burlesque’ : les paradoxes de l’adaptation théâtrale »

Madelena Gonzalez
Edoardo Esposito. Autour du texte théâtral : Analyses de spectacles et témoignages du travail de mise en scène, L'Harmattan, pp.17-28, 2009
Chapitre d'ouvrage hal-03242028v1

“Angela Carter’s The Bloody Chamber: A World Transformed by Imagination and Desire—Adventures in Anarcho-Surrealism”

Madelena Gonzalez
Cheryl Alexander Malcolm; David Malcolm. A Companion to the British and Irish Short Story, Wiley-Blackwell, pp.507-515, 2008
Chapitre d'ouvrage hal-03242030v1

« Avant-propos »

Madelena Gonzalez
Patrice Brasseur; Madelena Gonzalez. Théâtre des minorités : Mises en scène de la marge à l’époque contemporaine, L'Harmattan, pp.9-13, 2008
Chapitre d'ouvrage hal-03242033v1

“Salman Rushdie’s Midnight’s Children: The Epic of the Broken (Post?)-Modern World”

Madelena Gonzalez
Nilufer. E. Bharucha. World Literature: Contemporary Postcolonial and Post-Imperial Literatures, Prestige Books, pp.105-117, 2007
Chapitre d'ouvrage hal-03242035v1

“Towards a Contemporary Poetics of Translation”

Madelena Gonzalez
Madelena Gonzalez; Francine Tolron. Translating Identity and the Identity of Translation, Cambridge Scholars Press, pp.vii-x, 2006
Chapitre d'ouvrage hal-03242036v1

“East, West: The Dislocation of Culture”

Madelena Gonzalez
Iris Därmann; Steffi Hobuss; Ulrich Lölke. Konversionen. Fremderfahrungen in ethnologischer und interkultereller Perspektive, Rodopi, pp.99-121, 2004
Chapitre d'ouvrage hal-03242038v1

« ‘The Silence of Photography’ and the Cacophony of Orpheus, or the Impossible Memoirs of a Failed Artist: Reflections on Truth in The Ground Beneath Her Feet »

Madelena Gonzalez
Max Duperray. La vérite en littérature : détection, confession, parabole, Mallard Editions, pp.165-176, 2003
Chapitre d'ouvrage hal-03242043v1

« Le Sourire du jaguar : fiction ou propagande ? Rushdie à rebours »

Madelena Gonzalez
Jean Viviès. Lignes de fuite : récits de voyage de la littérature anglophone, Publications de l’Université de Provence, pp.197-217, 2003
Chapitre d'ouvrage hal-03242039v1

“ ‘New Ways to Be Beautiful’: The Search to Escape Identity in The Moor’s Last Sigh”

Madelena Gonzalez
Anne Luyat; Francine Tolron. Flight from Certainty : The Dilemma of Identity and Exile, Rodopi, pp.100-111, 2001
Chapitre d'ouvrage hal-03242046v1

“Night Train by Martin Amis: A Suicide Ride into the Underworld: Abuse as a Mode of Existence »

Madelena Gonzalez
Max Duperray. Fenêtres sur l’obscur : Littérature et cinéma du domaine anglo-saxon, Publications de l’Université de Provence, pp.113-126, 2001
Chapitre d'ouvrage hal-03242045v1

“The Moor’s Last Sigh by Salman Rushdie: Marginal Alternatives : The Reconstruction of Identity through the Carnival of Indetermination”

Madelena Gonzalez
Russel West; Frank Lay. Subverting Masculinity: Hegemonic and Alternative Versions of Masculinity in Contemporary Culture, Rodopi, pp.129-143, 2000
Chapitre d'ouvrage hal-03242048v1

“The Cliché as Subversion in The Satanic Verses”

Madelena Gonzalez
Gilles Mathis. Le cliché, Presses Universitaires du Mirail, pp.279-300, 1998
Chapitre d'ouvrage hal-03242049v1

“Time’s Arrow by Martin Amis: A Terminal Fiction?”

Madelena Gonzalez
Max Duperray. Fiction & Entropy, Publications de l’Université de Provence, pp.119-133, 1996
Chapitre d'ouvrage hal-03242050v1

“The Birth of Revolt through Historiographic Metafiction in Salman Rushdie’s Midnight’s Children and The Satanic Verses”

Madelena Gonzalez
Max Duperray. Historicity & Metafiction in the Contemporary British and Irish Novel, Publications de l’Université de Provence, pp.197-206, 1994
Chapitre d'ouvrage hal-03242052v1