Number of documents

9

Mathieu Loiseau — Publication list


For more information abour my research:


Supporting Interaction and Learning by Experience   

Journal articles1 document

  • Mathieu Loiseau, Elise Lavoué, Jean-Charles Marty, Sébastien George. A Multiplayer Learning Game based on Mixed Reality to Enhance Awareness on Archaeology. EAI Endorsed Transactions on Serious Games, ICST, 2014, 1 (3), e3. 14 p. ⟨hal-01130945⟩

Conference papers6 documents

  • Mathieu Loiseau. Analyse de traces d'interactions dans une communauté « Web 2.0 » d'apprentissage des langues. EIAH – Atelier « Apprentissage en Réseau et Auto-régulation », 2013, Toulouse, France. ⟨hal-01586307⟩
  • Mathieu Loiseau. Exemples de mécaniques de jeu et pistes pour l'apprentissage des langues. Approches créatives en enseignement/apprentissage des langues : réflexions autour du jeu, 2013, Grenoble, France. ⟨hal-01586312⟩
  • Mathieu Loiseau, Jean-Pierre Girard, Claudine Maréchal, Séverine Sanz. Démonstration du prototype JANUS dans le cadre de la collection « Truelles & Pixels » (Villa & Sanz). Innovatives SHS — Salon de la valorisation en sciences humaines et sociales, 2013, Paris, France. ⟨hal-01586308⟩
  • Mathieu Loiseau, Elise Lavoué, Jean-Charles Marty, Sébastien George. Raising awareness on Archaeology: A Multiplayer Game-Based Approach with Mixed Reality. 7th European Conference on Games Based Learning (ECGBL 2013), Oct 2013, Porto, Portugal. pp.336-343. ⟨hal-00870447⟩
  • Mathieu Loiseau, Elise Lavoué, Jean-Charles Marty, Sébastien George. Raising student awareness of the scientific approach in Archaeology: A Game-Based Approach. The Proceedings of The 7th European Conference on Games Based Learning, 2013, Porto, Portugal. pp.336-343. ⟨hal-01586310⟩
  • Mathieu Loiseau. Analyse de traces d'interactions dans une communauté « Web 2.0 » d'apprentissage des langues — L'exemple de la section culture de Livemocha. EIAH – atelier ApRA, May 2013, Toulouse, France. pp.8. ⟨hal-01339219⟩

Book sections2 documents

  • Cristelle Cavalla, Mathieu Loiseau, Valérie Lascombe, Joanna Socha. Corpus, base de données, cartes mentales pour l'enseignement. Peter Blumenthal, Iva Novakova, Dirk Siepmann. Les émotions dans le discours. Emotions in discourse, Peter Lang, pp.327-341, 2014, ⟨https://www.peterlang.com/⟩. ⟨hal-01375968⟩
  • Katerina Zourou, Mathieu Loiseau. Bridging design and language interaction and reuse in Livemocha's Culture section. Marie-Noëlle Lamy and Katerina Zourou. Social Networking for Language Education, Palgrave Macmillan, pp.77-99, 2013. ⟨hal-01586309⟩