Olfactory categorization: a developmental study.
Dominique Valentin
,
Lucile Chanquoy
Article dans une revue
istex
hal-00766554v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Single-Trial Detection of Event-Related Potentials with Integral Shape Averaging: An Application to the Elusive N400
Giulia Rocco
,
Hervé Rix
,
Jerome Lebrun
,
Sophie Guetat
,
Lucile Chanquoy
,
et al.
43rd Annual International Conference of the IEEE Engineering in Medicine & Biology Society (EMBC 2021) , IEEE, Nov 2021, Mexico (virtual), Mexico. pp.1022-1025,
⟨10.1109/EMBC46164.2021.9630271⟩
Communication dans un congrès
hal-03484198v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Epreuves morphologiques pour un nouveau test d’orthographe collectif destiné aux élèves du CE1 au collège
Marie-Claire Hazard
,
Lucile Chanquoy
,
Michael Fartoukh
,
Isabelle Négro
58ème Congrès de la Société Française de Psychologie , Aug 2017, Nice, France
Communication dans un congrès
hal-02433387v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Emotion and writing: A study from 3rd to 11th grade
Michael Fartoukh
,
Lucile Chanquoy
International Conference on Motivation , 2014, Helsinki, Finland
Communication dans un congrès
hal-01360346v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Towards an organismic view of writing: Can metacognition inhibit/activate (in)appropriate knowledge during revision?
Rosa Volpe
,
Lucile Chanquoy
SIG Writing International Conference and Research School 2016 , Jul 2016, Liverpool, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01376190v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Developing Metacognitive Knowledge about the Written Process. What do Primary School Children Think about Writing? Poster Presentation
Rosa Volpe
,
Lucile Chanquoy
,
Morgane Gindt
Ecole Thématique CNRS. Dynamique de la Production Écrite. Approche Pluridisciplinaire , 2013, Université de Poitiers, France
Communication dans un congrès
hal-01360353v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Emotion and complex tasks: Writing abilities in young children
Michael Fartoukh
,
Lucile Chanquoy
,
Annie Piolat
ESPOSITO, Anna and SQUARTINI, Sergio. Neural nets and surroundings , Springer Verlag, pp.357-365, 2013
Chapitre d'ouvrage
hal-01360217v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Through the models of writing
Denis Alamargot
,
Lucile Chanquoy
Ouvrages
hal-02786646v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Expressive writing in school children: Effects on well-being and working memory
Michael Fartoukh
,
Lucile Chanquoy
Article dans une revue
hal-02433389v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Modulation of inhibitory processing by post-traumatic stress symptoms and anxiety in a sub-clinical sample of children
Morgane Gindt
,
René Garcia
,
Lucile Chanquoy
Comprehensive Psychology , 2016, sous presse
Article dans une revue
hal-01360207v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Vado o resto?" La metacognizione il tempo della riflessione
Rosa Volpe
,
Lucile Chanquoy
Festival della Scienza , Oct 2014, Gênes, Italy
Communication dans un congrès
hal-01360345v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Effect of classroom activities on 3rd and 5th graders’ affective states
Lucile Chanquoy
,
Michael Fartoukh
International Conference on Motivation , 2014, Helsinki, Finland
Communication dans un congrès
hal-01360350v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Influence d’une induction émotionnelle sur le ressenti émotionnel et la production orthographique d’enfants de CM1 et de CM2
Michael Fartoukh
,
Lucile Chanquoy
,
Annie Piolat
L'Année psychologique , 2014, vol. 114, n°2, pp.251-288
Article dans une revue
hal-01360216v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Emotion and cognitive load: Exploring writing abilities in young graders
Michael Fartoukh
,
Annie Piolat
,
Lucile Chanquoy
5th International Cognitive Load Theory Conference , Apr 2012, Tallahassee, Florida, United States
Communication dans un congrès
hal-01360358v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
On spelling when composing. Studying spelling in real time
S. Maggio
,
L. Chanquoy
,
Foulin J.-N.
,
B. Lété
,
Michel Fayol
11th SIG Writing Conference , Jun 2008, Lund, Sweden
Communication dans un congrès
hal-00330180v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Innovative Construction Manager Training: A case study
J. Wall
,
F. Mcnamee
,
D. Madden
,
A. Hurst
,
C. Vrasidas
,
et al.
International Council of Educational Media 2007 conference , Sep 2007, Nicosia, Cyprus
Communication dans un congrès
hal-01130400v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Mise en place et développement des traitements rédactionnels : le rôle de la mémoire de travail. Le langage et l’homme
Lucile Chanquoy
,
Denis Alamargot
Le Langage et l'Homme , 2003, 38 (2), pp.171-190
Article dans une revue
hal-03261733v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Timed written picture naming in 14 European languages.
Mark Torrance
,
Guido Nottbusch
,
Rui Alexandre Alves
,
Barbara Arfé
,
Lucile Chanquoy
,
et al.
Behavioral Research Methods , 2017
Article dans une revue
hal-03620326v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Subject-verb agreement in children and adults: Serial or hierarchical processing
Isabelle Négro
,
Lucile Chanquoy
,
Michel Fayol
,
Maryse Louis-Sydney
Journal of Psycholinguistic Research , 2005, 34 (3), pp.233-258
Article dans une revue
hal-01360226v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The effect of an emotional content on text spelling in 4th and 5th graders
Michael Fartoukh
,
Annie Piolat
,
Lucile Chanquoy
13th International Conference of the EARLI SIG Writing , Jul 2012, Porto, Portugal
Communication dans un congrès
hal-01360354v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Influence des caractéristiques de consistance orthographique et fréquence lexicale sur la nature des « fautes » d’orthographe en français : profils développementaux du CE1 à la troisième
Marie-Claire Hazard
,
Bruno de Cara
,
Lucile Chanquoy
,
Isabelle Négro
Article dans une revue
hal-03131306v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Les marques de cohésion comme outils privilégiés de la textualisation: une comparaison entre élèves de CM2 et adultes experts
Monik Favart
,
Lucile Chanquoy
Article dans une revue
hal-00194385v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Influence of an emotional induction procedure on 4th and 5th graders’ spelling errors during a dictation
Michael Fartoukh
,
Lucile Chanquoy
14th International Conference of the EARLI SIG Writing , 2014, Amsterdam, Netherlands
Communication dans un congrès
hal-01360341v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The cognitive load of emotion: Mood induction effect on children’s visuospatial sketchpad
Michael Fartoukh
,
Lucile Chanquoy
6th International Cognitive Load Theory Conference , Jun 2013, Toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-01360351v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Writing as applied metacognition: Can primary school children develop metacognitive knowledge about writing?
Rosa Volpe
,
Lucile Chanquoy
International Conference on Writing Research EARLI - SIG Writing , Aug 2014, Utretcht Netherlands
Communication dans un congrès
hal-01360344v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Mood induction in children: Effect of the affective valence of a text on phonological working memory
Michael Fartoukh
,
Lucile Chanquoy
,
Annie Piolat
Article dans une revue
hal-01360215v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
La production écrite et ses relations avec la mémoire.
Denis Alamargot
,
E. Lambert
,
L. Chanquoy
A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant , 2005, 17, pp.41-46
Article dans une revue
hal-00114653v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
When Problem Solving Meets Metacognition: Thinking about Writing before Doing It.
Rosa Volpe
,
Lucile Chanquoy
Dubrovnik Conference on Cognitive Science , Apr 2015, Dubrovnik, Croatia
Communication dans un congrès
hal-01373717v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Subject-verb agreement errors: On-line and off-line studies in children and adults
Charlotte Lusson
,
Isabelle Négro
,
Lucile Chanquoy
Journal of Writing Research , In press, sous presse (en 2014)
Article dans une revue
hal-01360214v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Attentional bias in posttraumatic stress symptoms or anxiety
Morgane Gindt
,
Ophélie Nachon
,
Sylvane Faure
,
René Garcia
,
Lucile Chanquoy
European Journal of Trauma and Dissociation , 2017
Article dans une revue
hal-03620316v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More