Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

52 résultats

Influence of an emotional induction procedure on 4th and 5th graders’ spelling errors during a dictation

Michael Fartoukh , Lucile Chanquoy
14th International Conference of the EARLI SIG Writing, 2014, Amsterdam, Netherlands
Communication dans un congrès hal-01360341v1

The cognitive load of emotion: Mood induction effect on children’s visuospatial sketchpad

Michael Fartoukh , Lucile Chanquoy
6th International Cognitive Load Theory Conference, Jun 2013, Toulouse, France
Communication dans un congrès hal-01360351v1

Writing as applied metacognition: Can primary school children develop metacognitive knowledge about writing?

Rosa Volpe , Lucile Chanquoy
International Conference on Writing Research EARLI - SIG Writing, Aug 2014, Utretcht Netherlands
Communication dans un congrès hal-01360344v1

Mood induction in children: Effect of the affective valence of a text on phonological working memory

Michael Fartoukh , Lucile Chanquoy , Annie Piolat
Advances in Cognitive Psychology, 2014, 10 (3), pp.113-118. ⟨10.5709/acp-0162-z⟩
Article dans une revue hal-01360215v1

Olfactory categorization: a developmental study.

Dominique Valentin , Lucile Chanquoy
Journal of Experimental Child Psychology, 2012, 113 (3), pp.337-52. ⟨10.1016/j.jecp.2012.05.007⟩
Article dans une revue istex hal-00766554v1
Image document

Single-Trial Detection of Event-Related Potentials with Integral Shape Averaging: An Application to the Elusive N400

Giulia Rocco , Hervé Rix , Jerome Lebrun , Sophie Guetat , Lucile Chanquoy , et al.
43rd Annual International Conference of the IEEE Engineering in Medicine & Biology Society (EMBC 2021), IEEE, Nov 2021, Mexico (virtual), Mexico. pp.1022-1025, ⟨10.1109/EMBC46164.2021.9630271⟩
Communication dans un congrès hal-03484198v1

Epreuves morphologiques pour un nouveau test d’orthographe collectif destiné aux élèves du CE1 au collège

Marie-Claire Hazard , Lucile Chanquoy , Michael Fartoukh , Isabelle Négro
58ème Congrès de la Société Française de Psychologie, Aug 2017, Nice, France
Communication dans un congrès hal-02433387v1

Emotion and writing: A study from 3rd to 11th grade

Michael Fartoukh , Lucile Chanquoy
International Conference on Motivation, 2014, Helsinki, Finland
Communication dans un congrès hal-01360346v1

Towards an organismic view of writing: Can metacognition inhibit/activate (in)appropriate knowledge during revision?

Rosa Volpe , Lucile Chanquoy
SIG Writing International Conference and Research School 2016 , Jul 2016, Liverpool, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-01376190v1

Developing Metacognitive Knowledge about the Written Process. What do Primary School Children Think about Writing? Poster Presentation

Rosa Volpe , Lucile Chanquoy , Morgane Gindt
Ecole Thématique CNRS. Dynamique de la Production Écrite. Approche Pluridisciplinaire, 2013, Université de Poitiers, France
Communication dans un congrès hal-01360353v1

Emotion and complex tasks: Writing abilities in young children

Michael Fartoukh , Lucile Chanquoy , Annie Piolat
ESPOSITO, Anna and SQUARTINI, Sergio. Neural nets and surroundings, Springer Verlag, pp.357-365, 2013
Chapitre d'ouvrage hal-01360217v1

Through the models of writing

Denis Alamargot , Lucile Chanquoy
Kluwer Academic Publishers, 2001, ⟨10.1007/978-94-010-0804-4⟩
Ouvrages hal-02786646v1

Expressive writing in school children: Effects on well-being and working memory

Michael Fartoukh , Lucile Chanquoy
Journal of Writing Research, 2020, 11 (3), pp.505-523. ⟨10.17239/jowr-2020.11.03.04⟩
Article dans une revue hal-02433389v1

Modulation of inhibitory processing by post-traumatic stress symptoms and anxiety in a sub-clinical sample of children

Morgane Gindt , René Garcia , Lucile Chanquoy
Comprehensive Psychology, 2016, sous presse
Article dans une revue hal-01360207v1

Vado o resto?" La metacognizione il tempo della riflessione

Rosa Volpe , Lucile Chanquoy
Festival della Scienza, Oct 2014, Gênes, Italy
Communication dans un congrès hal-01360345v1

Effect of classroom activities on 3rd and 5th graders’ affective states

Lucile Chanquoy , Michael Fartoukh
International Conference on Motivation, 2014, Helsinki, Finland
Communication dans un congrès hal-01360350v1

Influence d’une induction émotionnelle sur le ressenti émotionnel et la production orthographique d’enfants de CM1 et de CM2

Michael Fartoukh , Lucile Chanquoy , Annie Piolat
L'Année psychologique, 2014, vol. 114, n°2, pp.251-288
Article dans une revue hal-01360216v1

Emotion and cognitive load: Exploring writing abilities in young graders

Michael Fartoukh , Annie Piolat , Lucile Chanquoy
5th International Cognitive Load Theory Conference, Apr 2012, Tallahassee, Florida, United States
Communication dans un congrès hal-01360358v1

On spelling when composing. Studying spelling in real time

S. Maggio , L. Chanquoy , Foulin J.-N. , B. Lété , Michel Fayol
11th SIG Writing Conference, Jun 2008, Lund, Sweden
Communication dans un congrès hal-00330180v1

Innovative Construction Manager Training: A case study

J. Wall , F. Mcnamee , D. Madden , A. Hurst , C. Vrasidas , et al.
International Council of Educational Media 2007 conference, Sep 2007, Nicosia, Cyprus
Communication dans un congrès hal-01130400v1

Mise en place et développement des traitements rédactionnels : le rôle de la mémoire de travail. Le langage et l’homme

Lucile Chanquoy , Denis Alamargot
Le Langage et l'Homme, 2003, 38 (2), pp.171-190
Article dans une revue hal-03261733v1

The effect of an emotional content on text spelling in 4th and 5th graders

Michael Fartoukh , Annie Piolat , Lucile Chanquoy
13th International Conference of the EARLI SIG Writing, Jul 2012, Porto, Portugal
Communication dans un congrès hal-01360354v1

Influence des caractéristiques de consistance orthographique et fréquence lexicale sur la nature des « fautes » d’orthographe en français : profils développementaux du CE1 à la troisième

Marie-Claire Hazard , Bruno de Cara , Lucile Chanquoy , Isabelle Négro
Psychologie Française, 2020, 65 (3), pp.225-241. ⟨10.1016/j.psfr.2019.06.001⟩
Article dans une revue hal-03131306v1

Timed written picture naming in 14 European languages.

Mark Torrance , Guido Nottbusch , Rui Alexandre Alves , Barbara Arfé , Lucile Chanquoy , et al.
Behavioral Research Methods, 2017
Article dans une revue hal-03620326v1

Subject-verb agreement in children and adults: Serial or hierarchical processing

Isabelle Négro , Lucile Chanquoy , Michel Fayol , Maryse Louis-Sydney
Journal of Psycholinguistic Research, 2005, 34 (3), pp.233-258
Article dans une revue hal-01360226v1

Les marques de cohésion comme outils privilégiés de la textualisation: une comparaison entre élèves de CM2 et adultes experts

Monik Favart , Lucile Chanquoy
Langue française, 2007, 155 (3), pp.51-58. ⟨10.3917/lf.155.0051⟩
Article dans une revue hal-00194385v1

La production écrite et ses relations avec la mémoire.

Denis Alamargot , E. Lambert , L. Chanquoy
A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2005, 17, pp.41-46
Article dans une revue hal-00114653v1

When Problem Solving Meets Metacognition: Thinking about Writing before Doing It.

Rosa Volpe , Lucile Chanquoy
Dubrovnik Conference on Cognitive Science, Apr 2015, Dubrovnik, Croatia
Communication dans un congrès hal-01373717v1

Subject-verb agreement errors: On-line and off-line studies in children and adults

Charlotte Lusson , Isabelle Négro , Lucile Chanquoy
Journal of Writing Research, In press, sous presse (en 2014)
Article dans une revue hal-01360214v1

Attentional bias in posttraumatic stress symptoms or anxiety

Morgane Gindt , Ophélie Nachon , Sylvane Faure , René Garcia , Lucile Chanquoy
European Journal of Trauma and Dissociation, 2017
Article dans une revue hal-03620316v1