Accéder directement au contenu

Loréa BAIADA-HIRECHE

12
Documents

Présentation

**Diplomas** 2008\. Ph.D. in Management Science. PARIS DAUPHINE University (DRM). Thesis prize proposal. 2002\. Master 2 (DEA) in Sociology. University of Paris VII- DENIS DIDEROT. With distinction Bien. 1992\. Graduate of the ESSEC Business School. **Positions** Since 2008. Associate Professor in Organizatonal Behavior in INSTITUT MINES TELECOM BUSINESS SCHOOL. 2007-2008. Teaching and Research Associate (ATER) in PARIS DAUPHINE University. 2006-2007. Teaching and Research Associate (ATER) in University of CERGY-PONTOISE. **Research topics** Business ethics, behavioral ethics, ethics education, qualitative studies, ethnography **Teaching topics** Organizational behavior, change management, leadership, business ethics

Publications

Alcool : pourquoi les campagnes de prévention sont-elles ciblées et non générales ?

Bénédicte Bourcier-Bequaert , Anne Sachet-Milliat , Loréa Baïada-Hirèche
The Conversation France, 2023
Article dans une revue hal-04252273v1

Sense-remaking : unpacking ethical judgment change in a business ethics course

Loréa Baïada-Hirèche , Lionel Garreau , Jean Pasquero
M@n@gement, inPress
Article dans une revue hal-04023553v1
Image document

Cure or sell : how do pharmaceutical industry marketers combine their dual mission? An approach using moral dissonance

Bénédicte Bourcier-Bequaert , Loréa Baïada-Hirèche , Anne Sachet-Milliat
Journal of Business Ethics, 2022, 175 (3), pp.555-581. ⟨10.1007/s10551-020-04657-4⟩
Article dans une revue hal-03023906v1

Soigner la population ou son chiffre d’affaires ? Un dilemme pour les marketeurs de l’industrie pharmaceutique

Loréa Baïada-Hirèche , Anne Sachet-Milliat , Bénédicte Bourcier-Bequaert
The Conversation France, 2021
Article dans une revue hal-04068980v1

The clear conscience of the controversial sector marketer : a neutralization theory approach

Anne Sachet-Milliat , Loréa Baïada-Hirèche , Bénédicte Bourcier-Bequaert
Recherche et Applications en Marketing (English Edition), 2017, 32 (3), pp.28-48. ⟨10.1177/2051570717706828⟩
Article dans une revue hal-02552384v1

Le blues des marketers de l'industrie du tabac

Loréa Baïada-Hirèche , Bénédicte Bourcier-Bequaert , Anne Sachet-Milliat
The Conversation France, 2017
Article dans une revue hal-02400600v1

Les marketers des secteurs controversés face à leur conscience : une approche par la théorie des neutralisations

Anne Sachet-Milliat , Loréa Baïada-Hirèche , Bénédicte Bourcier-Bequaert
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2017, 32 (3), pp.31 - 52. ⟨10.1177/0767370117691959⟩
Article dans une revue hal-01687008v1

Accounting professionals' ethical judgment and the institutional disciplinary context : a French-US comparison

Loréa Baïada-Hirèche , Ghislaine Garmilis
Journal of Business Ethics, 2016, 139 (4), pp.639 - 659. ⟨10.1007/s10551-015-2876-x⟩
Article dans une revue hal-01404040v1

Similar challenges - different ethical judgements of accounting professionals

Loréa Baïada-Hirèche , Ghislaine Garmilis
Forum wirtschaftsethik, 2014, 22 (3), pp.44 - 45
Article dans une revue hal-02397571v1

Managerial responsibility as negotiated order : a social construction perspective

Loréa Baïada-Hirèche , Jean Pasquero , Jean-François Chanlat
Journal of Business Ethics, 2011, 101 (Supplement 1), pp.17 - 31. ⟨10.1007/s10551-011-1172-7⟩
Article dans une revue hal-01293636v1

Ethique et gestion des ressources humaines: une revue critique de la littérature théorique et empirique

Loréa Baïada-Hirèche
Revue de l'Organisation Responsable, 2006, 2, pp.51-70
Article dans une revue hal-00156100v1

Responsabilité Sociale de l'Entreprise et Gestion des Ressources Humaines: une revue critique de la littérature

Loréa Baïada-Hirèche
Cahiers de recherche de l'ISC, 2006, pp.28-65
Article dans une revue hal-00156101v1