Skip to Main content
Number of documents

10

Loréa Baïada-Hirèche Curriculum Vitae


Diplomas

2008. Ph.D. in Management Science. PARIS DAUPHINE University (DRM). Thesis prize proposal.

2002. Master 2 (DEA) in Sociology. University of Paris VII- DENIS DIDEROT. With distinction Bien.

1992. Graduate of the ESSEC Business School.

Positions

Since 2008. Associate Professor in Organizatonal Behavior in INSTITUT MINES TELECOM BUSINESS SCHOOL.

2007-2008. Teaching and Research Associate (ATER) in PARIS DAUPHINE University.

2006-2007. Teaching and Research Associate (ATER) in University of CERGY-PONTOISE.

Research topics

Business ethics, behavioral ethics, ethics education, qualitative studies, ethnography

Teaching topics

 Organizational behavior, change management, leadership, business ethics


Journal articles8 documents

  • Bénédicte Bourcier-Bequaert, Loréa Baïada-Hirèche, Anne Sachet-Milliat. Cure or sell : how do pharmaceutical industry marketers combine their dual mission? An approach using moral dissonance. Journal of Business Ethics, Springer Verlag, 2020, ⟨10.1007/s10551-020-04657-4⟩. ⟨hal-03023906⟩
  • Anne Sachet-Milliat, Loréa Baïada-Hirèche, Bénédicte Bourcier-Bequaert. Les marketers des secteurs controversés face à leur conscience : une approche par la théorie des neutralisations. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), SAGE Publications, 2017, 32 (3), pp.31 - 52. ⟨10.1177/0767370117691959⟩. ⟨hal-01687008⟩
  • Anne Sachet-Milliat, Loréa Baïada-Hirèche, Bénédicte Bourcier-Bequaert. The clear conscience of the controversial sector marketer : a neutralization theory approach. Recherche et Applications en Marketing (English Edition), SAGE Publications, 2017, 32 (3), pp.28-48. ⟨10.1177/2051570717706828⟩. ⟨hal-02552384⟩
  • Loréa Baïada-Hirèche, Ghislaine Garmilis. Accounting professionals' ethical judgment and the institutional disciplinary context : a French-US comparison. Journal of Business Ethics, Springer Verlag, 2016, 139 (4), pp.639 - 659. ⟨10.1007/s10551-015-2876-x⟩. ⟨hal-01404040⟩
  • Loréa Baïada-Hirèche, Ghislaine Garmilis. Similar challenges - different ethical judgements of accounting professionals. Forum wirtschaftsethik, 2014, 22 (3), pp.44 - 45. ⟨hal-02397571⟩
  • Loréa Baïada-Hirèche, Jean Pasquero, Jean-François Chanlat. Managerial responsibility as negotiated order : a social construction perspective. Journal of Business Ethics, Springer Verlag, 2011, 101 (Supplement 1), pp.17 - 31. ⟨10.1007/s10551-011-1172-7⟩. ⟨hal-01293636⟩
  • Loréa Baïada-Hirèche. Ethique et gestion des ressources humaines: une revue critique de la littérature théorique et empirique. Revue de l'Organisation Responsable, ESKA, 2006, pp.51-70. ⟨hal-00156100⟩
  • Loréa Baïada-Hirèche. Responsabilité Sociale de l'Entreprise et Gestion des Ressources Humaines: une revue critique de la littérature. Cahiers de recherche de l'ISC, 2006, pp.28-65. ⟨hal-00156101⟩

Other publications2 documents

  • Loréa Baïada-Hirèche, Bénédicte Bourcier-Bequaert, Anne Sachet-Milliat. Le blues des marketers de l'industrie du tabac. 2017. ⟨hal-02400600⟩
  • Pierre-Antoine Chardel, Loréa Baïada-Hirèche. Les enjeux éthiques des nouvelles technologies dans la formation des managers et des ingénieurs : un défi pédagogique majeur. 2017. ⟨hal-02373718⟩