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Article dans une revue7 documents

  • Loïc Caroux, Katherine Isbister. Influence of head-up displays' characteristics on user experience in video games. International Journal of Human-Computer Studies, Elsevier, 2016, 87, pp.65-79. <10.1016/j.ijhcs.2015.11.001>. <hal-01455547>
  • Loïc Caroux, Ludovic Le Bigot, Nicolas Vibert. Impairment of Shooting Performance by Background Complexity and Motion. Experimental Psychology, Hogrefe, 2015, 62 (2), pp.98-109. <10.1027/1618-3169/a000277>. <hal-01097375>
  • Loïc Caroux, Katherine Isbister, Ludovic Le Bigot, Nicolas Vibert. Player–video game interaction: A systematic review of current concepts. Computers in Human Behavior, Elsevier, 2015, 48, pp.366-381. <10.1016/j.chb.2015.01.066>. <hal-01108083>
  • Loïc Caroux, Ludovic Le Bigot, Nicolas Vibert. How visual background motion and task difficulty modulate players’ performance in a shooting task. Displays, Elsevier, 2015, 38, pp.1-8. <10.1016/j.displa.2015.01.002>. <hal-01108050>
  • Ludovic Le Bigot, Loïc Caroux, Christine Ros, Agnès Lacroix, Valérie Botherel. Investigating memory constraints on recall of options in interactive voice response system messages. Behaviour and Information Technology, Taylor & Francis, 2013, 32, pp.106-116. <10.1080/0144929X.2011.563800>. <hal-01470740>
  • Loïc Caroux, Ludovic Le Bigot, Nicolas Vibert. Impact of the motion and visual complexity of the background on players' performance in video game-like displays. Ergonomics, Taylor & Francis, 2013, 56, pp.1863 - 1876. <10.1080/00140139.2013.847214>. <hal-01470744>
  • Loïc Caroux, Ludovic Le Bigot, Nicolas Vibert. Maximizing player's anticipation by applying the proximity-compatibility principle to the design of video games. Human Factors, SAGE Publications, 2011, 53, pp.103-117. <10.1177/0018720811400600>. <hal-01470733>

Communication dans un congrès10 documents

  • Loïc Caroux. Propriétés visuelles de bas niveau des interfaces de jeu vidéo et expertise des joueurs. Actes de la 28ième conférence francophone sur l’Interaction Homme-Machine, Oct 2016, Fribourg, Suisse. pp.126-133, 2016, Actes de la 28ième conférence francophone sur l’Interaction Homme-Machine. <http://ihm2016.afihm.org/#!/>. <10.1145/3004107.3004114>. <hal-01383843>
  • Loïc Caroux, Katherine Isbister. Influence des affichages tête-haute sur l’expérience utilisateur dans les jeux vidéo. 27e Conférence Francophone sur l’Interaction Homme-Machine - IHM 2015, Workshop Oculométrie, Oct 2015, Toulouse, France. 2015. <hal-01470766>
  • Loïc Caroux, Charles Consel, Lucile Dupuy, Hélène Sauzeon. Verification of Daily Activities of Older Adults: A Simple, Non-Intrusive, Low-Cost Approach. ASSETS - The 16th International ACM SIGACCESS Conference on Computers and Accessibility, Oct 2014, Rochester, NY, United States. Proceedings of the 16th international ACM SIGACCESS conference on Computers & accessibility, pp.43-50, 2014, <10.1145/2661334.2661360>. <hal-01015280>
  • Loïc Caroux, Katherine Isbister. Measuring aspects of player experience : A systematic review of human-computer interaction journals. CHI'2014 - ACM CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Games User Research Workshop, Apr 2014, Toronto, Canada. 2014. <hal-01020215>
  • Loïc Caroux, Ludovic Le Bigot, Nicolas Vibert. Variations des stratégies d'anticipation visuelle en fonction de la règle dans un jeu vidéo. Christian Bastien, Julien Cegarra, Aline Chevalier, Jérôme Dinet, Nicolas Gregori, et Vincent Grosjean. EPIQUE 2011 - 6e Colloque de Psychologie Ergonomique, Sep 2011, Metz, France. Presses Universitaires de Nancy, pp.405-418, 2011, Actes du sixième colloque de psychologie ergonomique EPIQUE'2011. <hal-01017681>
  • Ludovic Le Bigot, Loïc Caroux, Christine Ros, Agnès Lacroix, Valérie Botherel. Combien d’options dans les messages vocaux ?. 22e Conférence Francophone sur l’Interaction Homme-Machine - IHM'10, Sep 2010, Luxembourg, Luxembourg. Actes d’IHM’10, 22e Conférence Francophone sur l’Interaction Homme-Machine, pp.17-24, 2010, <10.1145/1941007.1941011>. <hal-01470804>
  • Jean-François Rouet, M. Anne Britt, Loïc Caroux, Clément Nivet, Ludovic Le Bigot. The influence of story consistency and reading context on the construction of documents models from multiple sources. 13th Biennial International Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction, EARLI 2009, Aug 2009, Amsterdam, Netherlands. 2009. <hal-01470833>
  • Loïc Caroux, Nicolas Vibert, Ludovic Le Bigot. Détecter l'apparition d'objets sur un fond visuel en mouvement. Béatrice Cahour, Françoise Anceaux & Alain Giboin. EPIQUE 2009 - 5e colloque de psychologie ergonomique, Sep 2009, Nice, France. pp.293-298, 2009, Actes du 5ème colloque de psychologie ergonomique EPIQUE'2009. <hal-01018233>
  • Jean-François Rouet, M. Anne Britt, Loïc Caroux, Ludovic Le Bigot. Remembering who said what : Effects of source animacy and content consistency. 29th International Congress of Psychology, ICP 2008, 2008, Berlin, Germany. 2008. <hal-01470830>
  • Loïc Caroux, Jean-François Rouet, Nicolas Vibert, Ludovic Le Bigot. Implication de la mémoire de travail dans la mémorisation de mots présentés sur écran. 13e Journée d’Etude sur le Traitement Cognitif des Systèmes d’Information Complexes - JETCSIC 2007, Jul 2007, Metz, France. 2007. <hal-01470809>

Poster5 documents

  • Loïc Caroux, Charles Consel, Lucile Dupuy, Hélène Sauzeon. Vérification des activités quotidiennes des personnes âgées : Une approche simple, non-intrusive et à bas coût.. Workshop ACCEPT - Premières rencontres interdisciplinaires autour des aides technologiques, du handicap cognitif et de la perte d'autonomie, Jun 2015, Montpellier, France. 2015. <hal-01470791>
  • Loïc Caroux, Ludovic Le Bigot, Nicolas Vibert. Influence d'arrière-plans en mouvement sur la performance de recherche visuelle. SFP 2011 - 53e congrès de la Société Française de Psychologie, Sep 2011, Metz, France. pp.182-183, 2011, Actes du 53e congrès de la Société Française de Psychologie. <hal-01018229>
  • Loïc Caroux, Ludovic Le Bigot, Nicolas Vibert. Searching for an item in dynamic visual environments : Impact of a moving background on visual search. 33rd European Conference on Visual Perception - ECVP 2010, Aug 2010, Lausanne, Switzerland. Perception, 39, pp.192, 2010, ECVP Abstract Supplement. <hal-01470757>
  • Loïc Caroux, Ludovic Le Bigot, Nicolas Vibert. Vers une utilisabilité spécifique des jeux vidéo ?. IHM 2010 - 22e Conférence Francophone sur l'Interaction Homme-Machine, Sep 2010, Luxembourg, Luxembourg. pp.5-8, 2010, Annexes des actes d'IHM'10, 22e Conférence Francophone sur l'Interaction Homme - Machine. <hal-01018231>
  • Loïc Caroux, Nicolas Vibert, Ludovic Le Bigot. Beneficial effects of spatial sharing of visual attention on player's performance in a video game. HCII 2009 - 13th International Conference on Human-Computer Interaction, Jul 2009, San Diego, CA, United States. Springer, pp.197-200, 2009, HCI International 2009 - Posters. <hal-01020206>

Thèse1 document

  • Loïc Caroux. Interaction avec les interfaces visuelles dynamiques complexes des jeux vidéo : effets des arrière-plans sur la performance et le comportement du regard. Psychologie. Université de Poitiers (France), 2012. Français. <tel-01470826>