Skip to Main content
Number of documents

98

Line COTTEGNIES - CV


Professor of Early Modern Literature and Culture

Sorbonne Université


Journal articles21 documents

  • Line Cottegnies. "Of the Importance of Imitation: Du Bellay, Shakespeare, and the English Sonneteers". Shakespeare Studies -Columbia then Albuquerque-, Associated University Presses, In press, XLVIII, pp.41-47. ⟨halshs-02523550⟩
  • Line Cottegnies. "That Famous Wit and Cavaleer of France": The English Translation of Cyrano de Bergerac in the 1650s. Canadian Review of Comparative Literature/ Revue Canadienne de Littérature Comparée, University of Alberta, 2019, Early Modern ‘Transformissions’, 46 (2), pp.1-18. ⟨halshs-02266548⟩
  • Line Cottegnies. "Le théâtre baroque du corps démembré dans "The Duchess of Malfi"". Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019, New Perspectives on "The Duchess of Malfi", 26. ⟨hal-02006418⟩
  • Line Cottegnies. “What trust is in these times?” Thinking the Secular State with “the colour of religion” in Shakespeare’s 2 Henry IV. Etudes Anglaises, Klincksieck, In press, "Religion and Drama: Shakespeare and his Contemporaries", 71 (4), pp.409-423. ⟨hal-01996199v1⟩
  • Jean-Christophe Mayer, Line Cottegnies. Introduction : The anatomy of an iconic book. Cahiers Élisabéthains, Institut de recherche sur la Renaissance/SAGE, 2017, 93 (1), pp.3-12. ⟨hal-02014911⟩
  • Line Cottegnies. Katherine Philips’s French Translations: Between Mediation and Appropriation. Women's Writing, Taylor & Francis (Routledge), 2016, Katherine Philips and Other Writers 23 (4), pp.445-464. ⟨halshs-01355235⟩
  • Anne Dunan-Page, Line Cottegnies. 'Rien n'est arrivé, tout arrive': Gisèle Venet ou la Liberté. E-rea - Revue électronique d’études sur le monde anglophone, Laboratoire d’Études et de Recherche sur le Monde Anglophone, 2016, ⟨10.4000/erea.5644⟩. ⟨halshs-01423779⟩
  • Line Cottegnies, Rémy Cordonnier. New Discoveries about the Saint-Omer Folio: The Signification of the PS Stamp . Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2016, 29 (29), https://episteme.revues.org/1089. ⟨halshs-01355241⟩
  • Line Cottegnies, Gisèle Venet. More Mysteries about the Saint-Omer Folio: Nevill and other Marks of Ownership. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2015, Curiosité et Vanité dans les Iles britanniques, Etudes Epistémè (27), http://episteme.revues.org/472. ⟨halshs-01155552⟩
  • Line Cottegnies. New Sources for Two Songs by Katherine Philips. Appositions: Studies in Renaissance / Early Modern Literature and Culture, Scott Howard, 2014, 7, http://appositions.blogspot.fr/2014/07/line-cottegnies-two-songs-by-katherine.html. ⟨halshs-01120710⟩
  • Line Cottegnies. Gender and Cross-dressing in the Seventeenth Century: Margaret Cavendish Reads Shakespeare. Testi e linguaggi: Rivista di studi letterari, linguistici e filologici dell'Università di Salerno, Carocci editore, 2013, STUDI MONOGRAFICI LETTERATURA IN PERFORMANCE, 7, pp.257-266. ⟨hal-01368321⟩
  • Armel Dubois-Nayt, Line Cottegnies, Claire Gheeraert-Graffeuille. Les femmes témoins de l’histoire. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2011, ⟨10.4000/episteme.621⟩. ⟨hal-03258459⟩
  • Gilles Bertheau, Line Cottegnies. Introduction. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2008. ⟨halshs-00990116⟩
  • Line Cottegnies. "Le 'renouveau' de l'épicurisme en Angleterre au milieu du dix-septième siècle de Walter Charleton à Margaret Cavendish: une histoire franco-britannique". Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2008, 14, http://www.etudes-episteme.org/2e/spip.php?article154. ⟨hal-00523828⟩
  • Line Cottegnies. "Le 'renouveau' de l'épicurisme en Angleterre au milieu du dix-septième siècle de Walter Charleton à Margaret Cavendish: une histoire franco-britannique". Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2008, "Science/s et Littérature", 14. ⟨halshs-01383361⟩
  • Line Cottegnies. “Entre allusion et ré-emploi: Coelum Britannicum (1634) de Thomas Carew et Spaccio de la bestia trionfante (1584) de Giordano Bruno ”. XVII-XVIII Revue de la Société d'études anglo-américaines des XVIIe et XVIIIe siècles , Société d'études anglo-américaines des dix-septième et dix-huitième siècles, Lille, 2004, Giordano Bruno in England, 58. ⟨halshs-01383354⟩
  • Line Cottegnies. “ La version en vers des Sonnets de Shakespeare par Ernest Lafond (1856): défense de la poésie à l’âge de la prose”. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2004, Le voyage du texte, 6, p. 1-14. ⟨halshs-01383356⟩
  • Line Cottegnies. La traduction du Pastor fido de Guarini par Richard Fanshawe (1647) . Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2003, Pastorale(s) II, 2003. ⟨halshs-01383363⟩
  • Line Cottegnies. The Translator as Critic: Aphra Behn's Translation of Fontenelle’s Entretiens sur la Pluralité des Mondes (1688). Restoration, University of Tennessee, 2003, 27 (1), p. 23-38. ⟨halshs-01383367⟩
  • Line Cottegnies. ""To be a window": opacité et transparence du verbe dans la poésie de George". Etudes Anglaises, Klincksieck, 1997, 50, p. 400-410. ⟨halshs-01383351⟩
  • Line Cottegnies. "Le Poète et son double au XVIIe siècle: l'inscription du nom dans poésie de Jonson et de Herrick". Etudes Anglaises, Klincksieck, 1996, 49, p. 259-269. ⟨halshs-01383370⟩

Conference papers13 documents

  • Line Cottegnies. « Shakespeare et le blason anglais ». Le blason: Anatomie d'une anatomie, Goeury, Julien; Hunkeler, Thomas, Mar 2016, Amiens, France. ⟨halshs-01378018⟩
  • Line Cottegnies. "Les Jésuites lisent Shakespeare: Pratiques de lecture guidée dans le collège jésuite anglais de Saint-Omer aux XVIIe et XVIIIe siècles". La haine de Shakespeare, Angel-Perez, Elisabeth; Lecercle, François, Dec 2016, Paris, France. ⟨halshs-01378019⟩
  • Line Cottegnies. Trust and Mistrust in Shakespeare's Henry IV, Part 1 and Henry IV, Part 2 . Trust and Risk in Literature: Institutional Trust, Sterrett, Joseph, Sep 2016, KOFU, Japan. ⟨halshs-01378016⟩
  • Line Cottegnies. "Jeux de mains, jeux de vilain: traduire ou de pas traduire les didascalies implicites dans le théâtre de Shakespeare". « Traduire le théâtre », Poncharal, Bruno, Oct 2016, Paris, France. ⟨halshs-01378021⟩
  • Line Cottegnies. "Armour in Shakespeare: from the battle-field to the stage (and back)". Transformer le corps masculin : armes, armures et objets personnels gravés dans l’Europe moderne / Transforming the Male Body: Etched and Engraved Arms, Armour and Personal Objects in Early Modern Europe, Allix, Juliette; Dulac, Anne-Valérie; Miller-Blaise, Anne-Marie, Oct 2015, Paris, Musée de l'armée, France. ⟨halshs-01378024⟩
  • Line Cottegnies. « Une pièce romaine pour quoi faire ? Antonius de Mary Sidney (1592) et Cleopatra de Samuel Daniel (1594) ou le ‘closet drama’ en question ». La Tragédie et ses marges : Penser le théâtre sérieux en Europe (XVIe-XVIIe siècles), Teulade, Anne; d'Artois, Florence, Mar 2015, Paris, France. ⟨halshs-01378028⟩
  • Line Cottegnies. "The Shakespeare Folio in its Library". "The Saint-Omer Shakespeare Folio in Context / Le Folio de Saint-Omer en contexte", Cottegnies, Line; Mayer, Jean-Christophe, Jun 2015, Saint-Omer, France. ⟨halshs-01378025⟩
  • Line Cottegnies. «Ben Jonson and the translation of Horace’s Ars Poetica ». Annual Meeting of the Renaissance Society of America, Renaissance Society of America, Mar 2015, Berlin, Germany. ⟨halshs-01378026⟩
  • Line Cottegnies. "The Circulation of images and anti-Jesuit Propaganda in the seventeenth century" . The European Circulation of Objects and Literature, Cottegnies, Line; Miller-Blaise, Anne-Marie; Raymond, Joad, Nov 2015, Paris, France. ⟨halshs-01378020⟩
  • Line Cottegnies. « Katherine Philips' Translation of 'La Solitude de St Amant': Between Mediation and Appropriation ». Katherine Philips 350: Writing, Reputation, Legacy, Wright, Gillian; Coolahan, Marie-Louise, Jun 2014, Dublin, Ireland. ⟨halshs-01378030⟩
  • Line Cottegnies. « La réception de la Princesse de Clèves en Angleterre ». La Réception de la Princesse de Clèves, Plazenet, Laurence, Mar 2014, Paris, France. ⟨halshs-01378031⟩
  • Line Cottegnies. "Mary Sidney Herbert, traductrice du Marc Antoine de Robert Garnier (1578)". « Les théâtres anglais et français au miroir l’un de l’autre (XVIe-XVIIIe siècles) », March, Florence; Louvat-Molozay, Bénédicte, Mar 2014, Montpellier, France. ⟨halshs-01378033⟩
  • Line Cottegnies. Eschatology and the motif of the vanities in Shakespeare's The Merchant of Venice. ESSE CONFERENCE, ESSE, Aug 2014, Kosice, Slovakia. ⟨halshs-01120719⟩

Books10 documents

  • Karen Britland, Line Cottegnies. King Henry V: A Critical Reader. Bloomsbury. 2018, Arden Early Modern Drama Guide, 9781474280105. ⟨halshs-01910680⟩
  • Line Cottegnies, Marie-Alice Belle. "Robert Garnier in Elizabethan England: Mary Sidney Herbert’s 'Antonius' and Thomas Kyd’s 'Cornelia'". Modern Humanities Research Association. Modern Humanities Research Association, 2017, Andrew Hiscock et Neil Rhodes, 978-1-781886-32-8. ⟨halshs-01613507⟩
  • Line Cottegnies. William Shakespeare, Oeuvres complètes: Comédies III. Déprats, Jean-Michel; Venet, Gisèle. Gallimard, 7, 2016, Comédie III, 9782070178636. ⟨hal-01368301⟩
  • Line Cottegnies. WIlliam Shakespeare, Henry IV, Part 2 . Greenblatt, Stephen; Cohen, Walter; Gossett, Suzanne; Howart, Jean; Eisaman Maus, Katherine; McMullan, Gordon. Norton, pp.1255-1326, 2016, The Norton Shakespeare, 978-0-393-93499-1. ⟨hal-01368295⟩
  • Anne-Valérie Dulac, Laetitia Sansonetti, Yan Brailowsky, Sophie Chiari, Line Cottegnies, et al.. Nouvelles lectures de Love's Labour's Lost. Dulac, Anne-Valérie and Sansonetti, Laetitia and Brailowsky, Yan and Chiari, Sophie and Cottegnies, Line and Lagae-Devoldere, Denis and Lemercier-Goddard, Sophie and Miller-Blaise, Anne-Marie and Niayesh, Ladan and Vignaux, Michèle. 2015, Actes des congrès de la Société française Shakespeare, ⟨10.4000/shakespeare.2891⟩. ⟨hal-01640406⟩
  • Line Cottegnies. William Shakespeare, Oeuvres complètes : Comédies I. Déprats, Jean-Michel; Venet, Gisèle. Gallimard, vol. 5, 2013, Comédies I, 9782070120789. ⟨hal-01368299⟩
  • Line Cottegnies. Mary Astell et le féminisme en Angletrere au XVIIe siècle : Textes traduits et présentés par L. Cottegnies. ENS Editions. ENS Editions, 220 p., 2008, Les Fondamentaux du féminisme, F. Regard. ⟨hal-00523811⟩
  • Line Cottegnies. William Shakespeare, Œuvres: Pièces historiques, Volume III, direction Jean-Michel Déprats et Gisèle Venet, : Henri VI (1ère partie, 2ème partie, 3ème partie). Gallimard, 739 p. de texte + 115 p. de commentaire, 2008, Bibliothèque de la Pléiade., Jean-Michel Déprats et Gisèle Venet. ⟨hal-00523813⟩
  • Line Cottegnies. Le Monde glorieux: traduction et postface de Line Cottegnies. José Corti, 1999, Collection Merveilleux, 2-7143-0685-3. ⟨halshs-01383397⟩
  • Line Cottegnies. L'Eclipse du regard: la poésie anglaise du baroque au classicisme (1625-1660). DROZ, 8, 408 p., 1997, Travaux du Grand Siècle, 978-2-600-00197-7. ⟨halshs-01157166⟩

Book sections26 documents

  • Line Cottegnies. Scandale et théâtre en Angleterre au XVIIe siècle : Philotas de Samuel Daniel (1605) au prisme de l’affaire Essex. François Lecercle; Hirotaka Ogura. Scandale et théâtre en Orient et en Occident de la première modernité à nos jours, Presses de l'Université de Sophia, pp.31-47, 2021. ⟨halshs-03168763⟩
  • Line Cottegnies. "La première vie de William Shakespeare ou le portrait de Mr. W. S.". Maria Zerari. Le Grand écrivain et sa première vie. "L'illusion biographique" (XVIe-XVIIIe siècle), dir., Classiques Garnier, pp.81-104, 2021. ⟨halshs-03268684⟩
  • Line Cottegnies. “Generic Bricolage and Epicureanism in Margaret Cavendish's imaginative works”,. Hopkins, Lisa; Rutter, Tom. A Companion to the Cavendishes, ARC Humanities Press, pp.325-348, 2020, A Companion to the Cavendishes, 9781641891776. ⟨halshs-03106408⟩
  • Line Cottegnies. No cloudy stuff to puzzle the brain : Fair Editing’ and Censorship in John Benson’s Edition of Shakespeare’s Poems (1640). Sophie Chiari. Freedom and Censorship in the Early Modern Literature, Routledge, pp.177-190, 2018, 9781138366534. ⟨hal-02006361⟩
  • Line Cottegnies. "The paratexts to Ben Jonson’s translation of Horace’s Ars poetica (1640): A contemporary reading of Jonson’s poetics". Marie-Alice Belle; Brenda Hosington. Thresholds of Translation: Paratexts, Print, and Cultural Exchange in Early Modern Britain (1473-1660), Palgrave-Macmillan, pp.229-250, 2018, 978-3-319-72772-1. ⟨halshs-03106440⟩
  • Line Cottegnies. "Les traductions de Shakespeare en Europe: Le sauvage ivre est notre Shakespeare". Barbara Cassin; Nicolas Ducimetière. Les Routes de la traduction: Babel à Genève, Gallimard; Fondation Bodmer, pp.259-270, 2017, 9782072740268. ⟨hal-02006462⟩
  • Line Cottegnies. Robert Herrick, un Horace anglais? La voix du poète dans Hesperides (1648). Nathalie Dauvois, Béatrice Delignon, Line Cottegnies. L'Invention de la vie privée et le modèle d'Horace, Editions Classiques Garnier, 2017, 978-2-406-05913-4. ⟨halshs-01469088v2⟩
  • Line Cottegnies. Mary Sidney Herbert traductrice de Robert Garnier en 1592. March, Florence; Louvat-Molozay, Bénédicte. Les théâtres anglais et français (XVIe-XVIIIe siècles): Contacts, circulation, influences, Presses universitaires de Rennes, pp.173-187, 2016, 978-2-7535-4995-1. ⟨hal-01368310⟩
  • Line Cottegnies. "Margaret Cavendish or The Curious Reader ". Line Cottegnies; Sandrine Parageau; John J. Thompson. Women and Curiosity in England and France in the Early Modern Period, Brill, pp.93-106, 2016, Women and Curiosity in Early Modern England and France, 9789004311831. ⟨halshs-01294235⟩
  • Line Cottegnies. Katherine Philips and Corneille: Of the Importance of Being a Translator. Karen Newman; Jane Tylus. Early-Modern Cultures of Translation, University of Pennsylvania Press, pp.221-235, 2016, 978-0-8122-4740-4. ⟨halshs-01294234⟩
  • Line Cottegnies. Shakespeare ou le scandale renouvelé . Courtet, Catherine; Besson, MIreille; Lavocat, Françoise; Viala, Alain. Corps en scène , CNRS Editions, pp.201-211, 2015, 978-2-271-08674-7. ⟨hal-01368305⟩
  • Line Cottegnies. "Michel de Marolles's Translation of Lucretius (1650) and its Reception in England". David Norbrook; Stephen Harrison; Philip Hardie. Lucretius and the Early Modern, Oxford University Press, pp.161-189, 2015, 9780198713845. ⟨halshs-01294233⟩
  • Line Cottegnies. Les Confessions de Margaret Cavendish : Préface. Lacroix, Constance. Margaret Cavendish, Relation véridique de ma naissance, de mon éducation et de ma vie, ENS Editions, pp.5-10., 2014, Margaret Cavendish, Relation véridique de ma naissance, de mon éducation et de ma vie, 978-2-7288-0513-6. ⟨hal-01368255⟩
  • Line Cottegnies. « Traduire Henry VI ». Avant-Scène Théâtre, 1365-1366, L'avant-scène théâtre, pp.269-272, 2014, Henry VI, 2749812917. ⟨halshs-01294242⟩
  • Line Cottegnies. "A Bibliographic Note : Cyrano’s Estats et Empires de la Lune and Cavendish’s Blazing World". Siegfried, Brandie; Sarasohn, Lisa T. God and Nature in the Thought of Margaret Cavendish, pp.209-215, 2014, God and Nature in the Thought of Margaret Cavendish, 9781472439611. ⟨hal-01368242⟩
  • Line Cottegnies. The Plurality of Worlds and Heterodoxy in Margaret Cavendish's The Blazing World and in Cyrano de Bergerac's Etats et Empires de la lune et du soleil. Brandie Siegfried; Lisa Sarasohn. God and Nature in the Thought of Margaret Cavendish, Ashgate, pp.107-120, 2014, God and Nature in the Thought of Margaret Cavendish. ⟨halshs-01120696⟩
  • Line Cottegnies. The Sapphic Context of Lady Mary Wroth’s Pamphilia to Amphilanthus. Susan Wiseman. Women and the Poem in Seventeenth Century England: Inheritance, Circulation, Exchange, Manchester University Press, pp.60-76, 2013, Women and the Poem in Seventeenth Century England: Inheritance, Circulation, Exchange. ⟨halshs-01120694⟩
  • Line Cottegnies. « L’Impossible Maniérisme anglais, ou l’Angleterre est-elle soluble dans l’Europe? ». Didier Souiller. "Maniérisme et Littérature", Orizons, 2013, 978-2-296-08872-6. ⟨halshs-01157172⟩
  • Line Cottegnies. « La mise en scène du corps du sujet biographique dans Life of Donne de Izaak Walton : portrait du prédicateur en vanité ». Christine Sukic. Corps Héroïque, Corps de chair dans les récits de vie de la première modernité, EPURE, pp.137-56, 2013, 978-2-915271-63-8. ⟨halshs-01157175⟩
  • Line Cottegnies. "Leaves of Fame: Katherine Philips and Robert Herrick's Shared Community". Tom Cain; Ruth Connolly. Lords of Wine and Oil”: Community and Conviviality in Robert Herrick, Oxford University Press, pp.127-54, 2011, Lords of Wine and Oil”: Community and Conviviality in Robert Herrick. ⟨halshs-01120693⟩
  • Line Cottegnies. "A 'Science of Dreams': 'The Fantastic Ethnography of Sir Walter Ralegh and Baconian Experimentalism". Ladan Niayesh. A Knight's Legacy: Mandeville and Mandevillean Lore, Manchester University Press, pp.108-28, 2011, Manchester medieval literature and culture, 978-0-7190-8175-0. ⟨halshs-01157198⟩
  • Line Cottegnies. "Utopianism, Millenarianism and the Baconian programme of Margaret Cavendish's 'The Blazing World' (1666)". Chloë Houston. New Worlds Reflected: Travel and Utopia in the Early Modern Period, Ashgate, pp.71-91, 2010, 978-0-7546-6647-9. ⟨halshs-01157182⟩
  • Line Cottegnies. "Waterali Goes Native: Describing First Encounters in Sir Walter Raleigh's The Discovery of Guiana (1596)". Frédéric Regard. Unstable Zones: Narratives of Discovery, Chatto and Pickering, pp.51-61, 2009. ⟨halshs-01157209⟩
  • Line Cottegnies. "Waterali Goes Native: Describing First Encounters in Sir Walter Raleigh's The Discovery of Guiana (1596)". Frédéric Regard. Unstable Zones: Narratives of Discovery, Chatto and Pickering, p. 51-61, 2009. ⟨hal-00523823⟩
  • Line Cottegnies. "Lies like Truth: Oracles and the Question of Interpretation in Shakespeare's Henry VI, Part 2". L. Cottegnies, C. et T. Gheeraert, A.-M. Miller-Blaise et G. Venet. Les Voix de Dieu: Littérature et prophétie en Angleterre et en France à l'âge baroque, Presses Sorbonne Nouvelle, p. 24-36, 2008. ⟨hal-00523814⟩
  • Line Cottegnies. "The Discovery of a New Blazing World de Margaret Cavendish : entre utopie et satire". Pascal Caillet, Armel Dubois-Nayt, Jean-Claude Maillard. Le Mythe et la plume: les femmes en Angleterre 16e-20e siècles, Presses de l'Université de Valenciennes, 2008, p. 49-61., p. 49-61, 2008. ⟨hal-00523826⟩

Directions of work or proceedings26 documents

  • Line Cottegnies. Exposition numérique, « Sir Kenelm Digby (1603-1665) et les collections de la Bibliothèque de la Sorbonne », Site NUBIS, https://nubis.univ-paris1.fr/exhibits/show/sir-kenelm-digby--1603-1665---. France. 2020. ⟨halshs-02523567⟩
  • Anne-Valérie Dulac, Line Cottegnies, Anne-Marie Miller-Blaise, Ladan Niayesh. New perspectives on The Duchess of Malfi. 2019. ⟨halshs-02147625⟩
  • Line Cottegnies, Dulac Anne-Valérie, Anne-Marie Miller-Blaise, Ladan Niayesh. Sillages critiques. Sillages Critiques, 26, 2019, Nouvelles perspectives sur "The Duchess of Malfi" - Nouvelles perspectives sur "The Duchess of Malfi". ⟨hal-02006493⟩
  • Line Cottegnies, Anne-Marie Miller-Blaise, Christine Sukic. Objets et anatomie du corps héroïque dans l'Europe de la première modernité. Line Cottegnies; Anne-Marie Miller-Blaise; Christine Sukic. Le corps de l'héroïsme dans l'Europe de la première modernité, XVIe-XVIIe siècles : objets et anatomie du corps héroïque, Nov 2014, Reims, France. Classiques Garnier, 351 p., 2019, Rencontres (Éd. Classiques Garnier), ISSN 2103-5636, 978-2-406-08403-7. ⟨hal-02509832⟩
  • Isabelle Bour, Line Cottegnies. "La Scénographie du récit de voyage et imaginaire viatique (XVIe-XVIIIe siècles)". Editions Hermann, 2018, 9782705694678. ⟨halshs-01910676⟩
  • Line Cottegnies, Jean-Christophe Mayer. Cahiers Elisabéthains : New Perspectives on Shakespeare's First Folio. Cahiers Élisabéthains, Special Issue 93.1, 160 p., 2017. ⟨hal-02016709⟩
  • Line Cottegnies, Nathalie Dauvois, Bénédicte Delignon. L'Invention de la vie privée et le modèle d'Horace. Nathalie Dauvois, Béatrice Delignon, Line Cottegnies. L'invention de la vie privée, 2013, Paris, France. , 261, Editions Classiques Garnier, 477p., 2017, Rencontres, 978-2-406-05913-4. ⟨10.15122/isbn.978-2-406-05915-8⟩. ⟨halshs-01469036⟩
  • Bénédicte Delignon, Nathalie Dauvois, Line Cottegnies. L'invention de la vie privée et le modèle horatien.. 2017. ⟨hal-01976627⟩
  • Line Cottegnies, Jean-Christophe Mayer. New Perspectives on Shakespeare’s First Folio, Cahier Elisabéthains, 91.2, 2017. 2017. ⟨halshs-03058427⟩
  • Line Cottegnies, Parageau Sandrine, John J. Thompson,. Women and Curiosity in Early Modern England and France. Line Cottegnies; Sandrine Parageau; John J. Thompson. France. Brill, 254 p., 2016, Women and Curiosity in Early Modern England and France, 9789004311831. ⟨10.1163/9789004311848⟩. ⟨halshs-01294238⟩
  • Line Cottegnies, Gisèle Venet. Atlantide: Shakespeare au XIXe siècle. Line Cottegnies; Gisèle Venet. France. 4, Université de Nantes , 2015, Atlantide, 2276-3457. ⟨halshs-01294241⟩
  • Sophie Chiari, Michèle Vignaux, Laetitia Sansonetti, Yan Brailowsky, Line Cottegnies, et al.. Nouvelles lectures de Love’s Labour’s Lost / New Critical Essays on Love’s Labour’s Lost. France. 2015, E-rea. Revue électronique d’études sur le monde anglophone. ⟨halshs-01176976⟩
  • Line Cottegnies, Gisèle Venet, Parageau Sandrine. Avant-propos: Curiosité(s) et Vanité(s) dans les Îles britanniques et en Europe (XVIe-XVIIe siècles). France. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), 27, 2015, Curiosité(s) et Vanité(s) dans les Îles britanniques et en Europe (XVIe-XVIIe siècles), 1634-0450. ⟨10.4000/episteme.469⟩. ⟨hal-01368283⟩
  • Line Cottegnies, Parageau Sandrine, Gisèle Venet. Curiosité(s) et Vanité(s) dans les Îles britanniques et en Europe (XVIe-XVIIe siècles). France. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), 2015, ⟨10.4000/episteme.441⟩. ⟨halshs-01294240⟩
  • Line Cottegnies, Ladan Niayesh,, Annick Horiuchi. Géographie et curiosité, dossier spécial de la revue episteme.revues.org. Cottegnies, Line; Niayesh, Ladan; Horiuchi, Annick. France. 26, 2014, Presse et Transferts culturels / Curiosité et Géographie, 1634-0450. ⟨halshs-01120690⟩
  • Line Cottegnies, Ladan Niayesh,, Annick Horiuchi. Etudes Epistémè, Curiosité et géographie en Orient et en Occident, XVIe – XVIIIe siècles‎: Curiosité et géographie en Orient et en Occident, XVIe – XVIIIe siècles‎. Cottegnies, Line; Niayesh, Ladan; Horiuchi, Annick. France. 26, 2014, Presses et transferts culturels / Curiosité et géographie, 1634-0450. ⟨10.4000/episteme.323⟩. ⟨hal-01368278⟩
  • Line Cottegnies, Jean-Claude Laborie,. Vanités d'hier et d'aujourd'hui: poétique de l'éphémère. France. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), 22, 2012, ⟨10.4000/episteme⟩. ⟨hal-01368269⟩
  • Claire Gheeraert-Graffeuille, Line Cottegnies. Poétique de la catastrophe, représentations littéraires et artistiques du régicide au XVIe et XVIIe siècles en Europe. France. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), 20, Association Études Épistémè, 2011, Etudes Epistémè. ⟨hal-01839591⟩
  • Line Cottegnies, François Laroque, Jean-Marie Maguin. Théâtre élisabéthain. Gallimard, Bibliothèque de la Pléiade, 1775 p. + 1862 p., 2009. ⟨hal-00523821⟩
  • Gilles Bertheau, Line Cottegnies. Figures du conflit ; Science et littérature. Études Épistémè 14. Institut du Monde Anglophone, 2008. ⟨halshs-00989847⟩
  • Line Cottegnies. Les Voix de Dieu: Littérature et prophétie en Angleterre et en France à l'âge baroque. Cottegnies, Line; Gheeraert, Tony; Gheeraert, Claire; Miller-Blaise, Anne-Marie; Venet, Gisèle. France. 2008, Les Voix de Dieu: Littérature et prophétie en Angleterre et en France à l'âge baroque, 978-2-87854-418-3. ⟨halshs-01383392⟩
  • Line Cottegnies, Tony Gheeraert, Gisèle Venet, Claire Gheeraert-Graffeuille, Anne-Marie Miller-Blaise. Les Voix de Dieu : Littérature et prophétie en Angleterre et en France à l'âge baroque. Les voix de Dieu et l’interprétation des prophéties au XVIIe siècle, Jun 2007, Paris, France. Presses Sorbonne Nouvelle, 2008, 978-2-87854-418-3. ⟨hal-02058620⟩
  • Frédéric Regard, Catherine Bernard, Anne-Pascale Bruneau, Line Cottegnies. De Drake à Chatwin : rhétoriques de la découverte. ENS Editions, pp.239, 2007. ⟨halshs-00220430⟩
  • Line Cottegnies. Authorial Conquests: Essays on Genre in the Writings of Margaret Cavendish. Cottegnies, Line; Weitz, Nancy. France. 2003, Authorial Conquests: Essays on Genre in the Writings of Margaret Cavendish, 161147258X. ⟨halshs-01383380⟩
  • Line Cottegnies. La Beauté et ses monstres (16e - 18e siècles). La beauté et ses monstres, 2002, Paris, France. Presses Sorbonne Nouvelle, 2003, La Beauté et ses monstres (16e - 18e siècles), 2-87854-263-0. ⟨halshs-01383381⟩
  • Gisèle Venet, Tony Gheeraert, Line Cottegnies. La Beauté et ses monstres dans l'Europe baroque (16e-18e siècles). Line Cottegnies; Gisèle Venet; Tony Gheeraert. 2000, Paris, Presses Sorbonne Nouvelle, 2003, La Beauté et ses monstres dans l'Europe baroque (16e-18e siècles), 9782878548471. ⟨hal-02058615⟩

Other publications1 document

  • Line Cottegnies. William Shakespeare, Henry VI , Avant-Scène Théâtre: Traduction adaptée pour la scène.. 2014, pp.1361366. ⟨halshs-01120716⟩

Preprints, Working Papers, ...1 document

  • Line Cottegnies, Gisèle Venet. More Mysteries about the Saint-Omer Shakespeare Folio: Marks of Ownership. 2015. ⟨halshs-01120682⟩