Nombre de documents

34

Liliane Campos


Maître de conférences en études anglophones et théâtrales

Lecturer in English and Theatre Studies

Université de la Sorbonne Nouvelle - Paris 3


Article dans une revue11 documents

Communication dans un congrès15 documents

  • Liliane Campos. "Innervation and the Technological Sensorium in Will Self's Umbrella". British Society for Literature and Science annual conference, Apr 2017, Bristol, United Kingdom. 2017, 〈https://bsls2017conference.wordpress.com/〉. 〈hal-01544002〉
  • Liliane Campos. "Birnam Wood on a Liquid Stage: fracturing the common space in recent adaptations of Macbeth". Translation into Theatre and the Social Sciences, Jun 2017, Oxford, United Kingdom. 2017, 〈https://translationtheatresocialsciences.wordpress.com/〉. 〈hal-01544011〉
  • Liliane Campos. “Vers une micropoétique de la scène: les jeux d’échelle du theatre de Complicite”. Journée d’étude “Changements d’échelle: les arts confrontés au réel”, Jul 2016, Avignon, France. 〈http://changementdechelle.com/〉. 〈hal-01434745〉
  • Liliane Campos, Eric Bapteste. “The Narrative Challenges of Microbiology: scale, actants and imagery in two scientific fables”. “Narrative, Cognition & Science” Symposium, Oct 2016, Erlangen, Germany. 2016, 〈http://elinas.fau.de/workshops/cognition.html〉. 〈hal-01434744〉
  • Pierre-Louis Patoine, Liliane Campos. Literary Organisms . Medicine & Media, A gathering of Francophone and Anglophone projects in medicine and the humanities, Apr 2016, Oxford, United Kingdom. 2016. 〈hal-01341053〉
  • Liliane Campos. “Le charme discret de la biologie: la tentation taxinomique dans les romans de Margaret Drabble”. Colloque “Les influences souterraines de la science sur la littérature et la philosophie”, Feb 2015, Paris, France. 〈hal-01434776〉
  • Liliane Campos. Macbeth's Gunpowder at the Cartoucherie: Translating the Sensation of Crime . Séminaire TRACT, Jan 2015, Paris, France. 〈hal-01449398〉
  • Liliane Campos. "Entre hostilité et hospitalité: le rôle du médecin dans Saturday de Ian McEwan". Séminaire IRIST, Dec 2015, Strasbourg, France. 〈hal-01449378〉
  • Catherine Bernard, Liliane Campos, Michelle Ryan-Sautour. Recent British Fiction: part 3. International conference of the Société d’études Anglaises Contemporaines (SEAC) State of Britain: Representing/Writing Britain in the 20th and 21st Centuries, Oct 2014, Paris, France. State of Britain Colloque de la SÉAC, Université Paris-Diderot, octobre 2014, 2015, Etudes britanniques contemporaines. 〈http://ebc.revues.org/〉. 〈hal-01292636〉
  • Liliane Campos. “'Wheels have been set in motion': geocentrism and relativity in Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern are Dead”. Shakespeare 450, Apr 2014, Paris, France. 〈http://www.shakespeareanniversary.org/shake450/fr/〉. 〈hal-01439639〉
  • Liliane Campos. Quantum Configurations in Nick Payne’s Constellations. PULM. Symposium of the Société d’Études Anglaises Contemporaines "British Literature in the Present", Feb 2013, Paris, France. Etudes britanniques contemporaines 2013, The Age of Outrage. 〈http://ebc.revues.org/〉. 〈hal-01293679〉
  • Liliane Campos. New Visions of Organicism on the British Stage. Living Matter / Literary Forms (20th-21st centuries), Apr 2013, Paris, France. Acta Fabula, Living Matter / Literary Forms (20th-21st centuries). 〈http://www.fabula.org/colloques/index.php?id=3133〉. 〈hal-01443985〉
  • Liliane Campos. "‘This is not science. This is storytelling’: The Poetics of Science in Arcadia". Colloque Arcadias, 14-15 octobre 2011, Paris, Oct 2011, Paris, France. Colloque Arcadias, 14-15 octobre 2011, Paris, 2011, Sillages critiques. 〈http://sillagescritiques.revues.org/2461〉. 〈hal-01292419〉
  • Liliane Campos. “Collisions complexes” : l’inversion des rôles comme recomposition de l’histoire dans Mnemonic du Théâtre de Complicité. Claude Coulon et Florence March. L'envers du décor, May 2007, Avignon, France. L'Entretemps, Théâtre anglophone, De Shakespeare à Sarah Kane, L’envers du décor, pp. 154-169, 2008, 〈http://www.web183018.clarahost.fr/〉. 〈hal-01293866〉
  • Liliane Campos. ‘Lifelessness… is only a disguise’: Living things and memories in the Theatre de Complicite’s Street of Crocodiles. Elisabeth Angel-Perez; Alexandra Poulain. Things in English and Irish contemporary theatre and drama, Oct 2007, Paris, France. Etudes Britanniques Contemporaines, 35, pp.157-167, 2008, Les choses dans le théâtre britannique et irlandais contemporain. 〈http://ebc.revues.org/〉. 〈hal-01293881〉

Ouvrage (y compris édition critique et traduction)2 documents

Chapitre d'ouvrage2 documents

Direction d'ouvrage, Proceedings, Dossier4 documents