Nombre de documents

24

Liliane Campos


Maître de conférences en études anglophones et théâtrales

Lecturer in English and Theatre Studies

Université de la Sorbonne Nouvelle - Paris 3


Article dans une revue9 documents

Communication dans un congrès7 documents

  • Pierre-Louis Patoine, Liliane Campos. Literary Organisms . Medicine & Media, A gathering of Francophone and Anglophone projects in medicine and the humanities, Apr 2016, Oxford, United Kingdom. 2016. <hal-01341053>
  • Catherine Bernard, Liliane Campos, Michelle Ryan-Sautour. Recent British Fiction: part 3. International conference of the Société d’études Anglaises Contemporaines (SEAC) State of Britain: Representing/Writing Britain in the 20th and 21st Centuries, Oct 2014, Paris, France. State of Britain Colloque de la SÉAC, Université Paris-Diderot, octobre 2014, 2015, Etudes britanniques contemporaines. <http://ebc.revues.org/>. <hal-01292636>
  • Liliane Campos. Quantum Configurations in Nick Payne’s Constellations. PULM. Symposium of the Société d’Études Anglaises Contemporaines "British Literature in the Present", Feb 2013, Paris, France. Etudes britanniques contemporaines 2013, The Age of Outrage. <http://ebc.revues.org/>. <hal-01293679>
  • Liliane Campos. "‘This is not science. This is storytelling’: The Poetics of Science in Arcadia". Colloque Arcadias, 14-15 octobre 2011, Paris, Oct 2011, Paris, France. Colloque Arcadias, 14-15 octobre 2011, Paris, 2011, Sillages critiques. <http://sillagescritiques.revues.org/2461>. <hal-01292419>
  • Liliane Campos. ‘Any number is a shock’: Figuring humanity in Caryl Churchill’s A Number. Ethique et esthétique: Théâtre et clonage humain, Mar 2008, Lyon, France. Coup de Théâtre, 26, 2012, Caryl Churchill. <http://www.radac.fr/cdt26.html>. <hal-01293851>
  • Liliane Campos. ‘Lifelessness… is only a disguise’: Living things and memories in the Theatre de Complicite’s Street of Crocodiles. Elisabeth Angel-Perez; Alexandra Poulain. Things in English and Irish contemporary theatre and drama, Oct 2007, Paris, France. Etudes Britanniques Contemporaines, 35, pp.157-167, 2008, Les choses dans le théâtre britannique et irlandais contemporain. <http://ebc.revues.org/>. <hal-01293881>
  • Liliane Campos. “Collisions complexes” : l’inversion des rôles comme recomposition de l’histoire dans Mnemonic du Théâtre de Complicité. Claude Coulon et Florence March. L'envers du décor, May 2007, Avignon, France. L'Entretemps, Théâtre anglophone, De Shakespeare à Sarah Kane, L’envers du décor, pp. 154-169, 2008, <http://www.web183018.clarahost.fr/>. <hal-01293866>

Ouvrage (y compris édition critique et traduction)2 documents

Chapitre d'ouvrage2 documents

  • Liliane Campos. "Devised Theatre on the British stage". An Introduction to Anglophone Theatre, PUR, pp.186-193, 2015, Didact Anglais, 978-2-7535-3608-1. <http://www.pur-editions.fr/>. <hal-01293970>
  • Liliane Campos. "Deconstructing characters". Antonia Rigaud; Françoise Palleau-Papin. An Introduction to Anglophone Theatre, PUR, pp.161-169, 2015, Didact Anglais, 978-2-7535-3608-1. <http://www.pur-editions.fr/>. <hal-01293967>

Direction d'ouvrage, Proceedings4 documents