Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

35 résultats

Intervention en milieu scolaire pour promouvoir l’activité physique et diminuer le temps sédentaire chez une population d’enfants de 6-11 ans d’un quartier défavorisé : Mouv’ à l’école

Caroline Bernal , Léna Lhuisset , Nicolas Fabre , Julien Bois
Congrès international CAPAS-cité, Feb 2019, Tarbes, France
Communication dans un congrès hal-03106488v1

Cognitive Processes Underlying Observational Learning of Motor Skills

Yannick Blandin , Léna Lhuisset , Luc Proteau
The Quarterly Journal of Experimental Psychology: Section A, 1999, 52 (4), pp.957 - 979. ⟨10.1080/027249899390882⟩
Article dans une revue hal-01662909v1

A systematic review about objectively assessed school-based intervention to reduce children’s sedentary time.

Caroline Bernal , Léna Lhuisset , Nicolas Fabre , François Trudeau , Julien Bois
Congrès 2PASS-4Health, Dec 2022, Tarbes, France
Communication dans un congrès hal-04354709v1
Image document

School-Based Multicomponent Intervention to Promote Physical Activity and Reduce Sedentary Time of Disadvantaged Children Aged 6-10 Years: Protocol for a Randomized Controlled Trial

Caroline Bernal , Léna Lhuisset , Nicolas Fabre , Julien Bois
JMIR Research Protocols, 2020, 9 (9), pp.e17815. ⟨10.2196/17815⟩
Article dans une revue hal-03017075v1

Promoting physical activity and reducing sedentary time in disadvantaged primary schools: effectiveness of an intervention combining the socio-ecological model and the theory of self-determination

Caroline Bernal , Léna Lhuisset , Nicolas Fabre , Julien Bois
ACAPS, Oct 2019, Paris, France
Communication dans un congrès hal-03106483v1

O7-5 School-based interventions to reduce accelerometer based children's sedentary time: presentation of a systematic review

Caroline Bernal , Léna Lhuisset , Nicolas Fabre , Julien Bois
HEPA congress 2022, HEPA Europe 2022, Aug 2022, Nice, France
Communication dans un congrès hal-04350750v1

O8-7 Do physical activity, motor skills, and attention capacities predict the academic achievement of primary school children from disadvantaged neighbourhoods? Elaboration of inference conditional trees

Caroline Bernal , Nicolas Fabre , Léna Lhuisset , Julien Bois
HEPA congress 2022, HEPA Europe 2022, Aug 2022, Nice, France
Communication dans un congrès hal-04350772v1

Cognitive Processes Underlying Observational Learning of Motor Skills

Yannick Blandin , Léna Lhuisset , Luc Proteau
The Quarterly Journal of Experimental Psychology: Section A, 1999, 52 (4), pp.957-979. ⟨10.1080/713755856⟩
Article dans une revue hal-02340957v1

Influencia de la actividad física sobre las capacidades cognitivas de los niños en educación primaria

Caroline Bernal , Léna Lhuisset , Nicolas Fabre , Jules Ruelloux , Julien Bois
I congreso Internacional en Ciencias de la Salud y del Deporte, Mar 2017, Huesca, España
Poster de conférence hal-03106477v1

Promouvoir l’activité physique à l’école primaire pour les enfants de milieux défavorisés : enjeux, constats et propositions de leviers d’intervention efficaces

Caroline Bernal , Léna Lhuisset , Nicolas Fabre , Julien Bois
Recherches & éducations, 2021
Article dans une revue hal-03106123v1
Image document

Dissemination, Implementation, and Evaluation of an Effective School-Based Intervention to Promote Physical Activity in Adolescents: A Study Protocol

Hisham Bachouri-Muniesa , Léna Lhuisset , Alberto Aibar , Nicolas Fabre , Sonia Asún-Dieste , et al.
Behavioral Sciences, 2023, 13, ⟨10.3390/bs13040290⟩
Article dans une revue hal-04197732v1
Image document

Centre for the Promotion of Physical Activity and Health (CAPAS-City): A Pyrenean Cross-Cultural Structure to Lead the Way in the Design, Implementation, and Evaluation of Multilevel Physical Activity Interventions

Javier Zaragoza Casterad , Javier Sevil-Serrano , Julien E Bois , Eduardo Generelo , Léna Lhuisset , et al.
International Journal of Environmental Research and Public Health, 2019, 16, ⟨10.3390/ijerph16193631⟩
Article dans une revue hal-04197516v1

Cognitive Processes Underlying Observational Learning of Motor Skills

Yannick Blandin , Léna Lhuisset , Luc Proteau
Quarterly Journal of Experimental Psychology Series a Human Experimental Psychology, 1998, 52 (4), pp.957-979. ⟨10.1080/713755856⟩
Article dans une revue hal-02364434v1
Image document

The influence of live-vs. video-model presentation on the early acquisition of a new complex coordination

Léna Lhuisset , Éric Margnes
Physical Education and Sport Pedagogy, 2015, 20 (5), pp.490-502. ⟨10.1080/17408989.2014.923989⟩
Article dans une revue hal-02364410v1

Regular physical activity reduces the effects of Achilles tendon vibration on postural control for older women

Julien Maitre , I. Serres , Léna Lhuisset , Julien Bois , Y. Gasnier , et al.
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, 2015, 25 (1), pp.e82-e88. ⟨10.1111/sms.12256⟩
Article dans une revue istex hal-02364414v1

Impaired visuomotor adaptation in Parkinson disease during a computer-mediated aiming task

Léna Lhuisset , M Panisset , M. Lemay
Parkinsonism & Related Disorders, 2009, 15 (Suppl. 2), pp.S175
Article dans une revue hal-02364425v1

Planning and Control of Straight-Ahead and Angled Planar Movements in Adults

Léna Lhuisset , Luc Proteau
Canadian Journal of Experimental Psychology, 2004, 58 (4), pp.245-258. ⟨10.1037/h0087448⟩
Article dans une revue hal-02364428v1

Visual Control of Manual Aiming Movements in 6- to 10-Year-Old Children and Adults

Léna Lhuisset , Luc Proteau
Journal of Motor Behavior, 2004, 36 (2), pp.161-172. ⟨10.3200/JMBR.36.2.161-172⟩
Article dans une revue hal-02364429v1
Image document

2022 French Report Card on Physical Activity and Sedentary Behaviors in Children and Youth: From Continuous Alarming Conclusions to Encouraging Initiatives

Alicia Fillon , Jérémy Vanhelst , Pauline Genin , Benjamin Larras , Michèle Tardieu , et al.
Journal of Physical Activity and Health, 2023, 20 (7), pp.664-673. ⟨10.1123/jpah.2022-0660⟩
Article dans une revue hal-04164737v1

Developmental aspects of the control of manual aiming movements in aligned and non-aligned visual displays

Léna Lhuisset , Luc Proteau
Experimental Brain Research, 2002, 146 (3), pp.293 - 306. ⟨10.1007/s00221-002-1167-9⟩
Article dans une revue istex hal-02364431v1
Image document

Centre for the Promotion of Physical Activity and Health (CAPAS-City): A Pyrenean Cross-Cultural Structure to Lead the Way in the Design, Implementation, and Evaluation of Multilevel Physical Activity Interventions on behalf of the Capas-City Project

Javier Zaragoza Casterad , Javier Sevil-Serrano , Julien Bois , Eduardo Generelo , Léna Lhuisset , et al.
International Journal of Environmental Research and Public Health, 2019, 16 (19), pp.3631. ⟨10.3390/ijerph16193631⟩
Article dans une revue hal-02364433v1

Promotion de l’activité physique à l’école primaire : les interventions combinant plusieurs actions sont-elles plus efficaces ?

Caroline Bernal , Léna Lhuisset , Nicolas Fabre , Julien Bois
Movement & Sport Sciences - Science & Motricité, 2021
Article dans une revue hal-03106101v1
Image document

Eye eccentricity modifies the perception of whole-body rotation

Gaëlle Quarck , Léna Lhuisset , Olivier M Etard , Pierre F Denise
Experimental Brain Research, 2009, 196 (2), pp.295-301. ⟨10.1007/s00221-009-1828-z⟩
Article dans une revue istex hal-02364427v1
Image document

Influence of physical activity and motor skills on the attentional capacities and academic achievement of primary school children in a disadvantaged neighbourhood: a longitudinal approach

Caroline Bernal , Léna Lhuisset , Nicolas Fabre , Julien Bois
Congrès international CAPAS-cité, Nov 2019, Huesca, Spain
Poster de conférence hal-03106474v1

Intervención en el medio escolar para promover la actividad física y disminuir el tiempo sedentario de niños/as de educación primaria de barrios desfavorecidos: diseño del estudio

Caroline Bernal , Léna Lhuisset , Nicolas Fabre , Sébastien Martin , Julien Bois
Jordanas doctorales de Campus Iberus, Jul 2018, Jaca, España
Poster de conférence hal-03106475v1

Influence de l’activité physique et des habiletés motrices sur les capacités attentionnelles et la réussite scolaire chez des enfants d’école primaire

Caroline Bernal , Léna Lhuisset , Nicolas Fabre , Julien Bois
ACAPS, Oct 2017, Dijon, France
Communication dans un congrès hal-03106489v1

Effects of an intervention to promote physical activity and reduce sedentary time in disadvantaged children: randomized trial

Caroline Bernal , Léna Lhuisset , Noëlle Bru , Nicolas Fabre , Julien Bois
Journal of School Health, 2021
Article dans une revue hal-03161481v1

Effect of epoch length on intensity classification and on accuracy of measurement under controlled conditions on treadmill: Towards a better understanding of accelerometer measurement

Nicolas Fabre , Léna Lhuisset , Caroline Bernal , Julien Bois
PLoS ONE, 2020, 15 (1), pp.e0227740. ⟨10.1371/journal.pone.0227740⟩
Article dans une revue hal-02456751v1
Image document

Adaptación y validación de una escala de evaluación de competencias en formación universitaria de actividad física en Francia y España

Sonia Asún Dieste , Daniel Caballero , Léna Lhuisset , Marta Rapún López , Miguel Chivite Izco , et al.
IEYA - Revista infancia, educación y aprendizaje, 2019, 5 (2), pp.719 - 6202. ⟨10.22370/ieya.2019.5.2.1647⟩
Article dans une revue hal-02364402v1

Do physical activity, sedentary time, motor skills and aerobic fitness predict primary school children’s attention? Use of a data mining strategy

Caroline Bernal , Léna Lhuisset , Noëlle Bru , Nicolas Fabre , Julien Bois
International Journal of Sport and Exercise Psychology, 2023, ⟨10.1080/1612197X.2023.2239841⟩
Article dans une revue hal-04350300v1