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LL
Laurent Lapasset
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Publications
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Multi-agent Systems to Help Managing Air Traffic StructureJournal of Aerospace Operations, 2017, Special Issue on Strategic TFM
Article dans une revue
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Multi‐agent Systems for Air Traffic Conflicts Resolution by Local Speed RegulationICRAT 2016, 7th International Conference on Research in Air Transportation, Jun 2016, Philadelphie, PA, United States
Communication dans un congrès
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Système multi-agents pour la structuration du trafic aérienROADEF 2016 17ème congrès annuel de la société Française de Recherche Opérationnelle et d’Aide à la Décision, Feb 2016, Compiègne, France
Communication dans un congrès
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Multi-agent Systems for Air Traffic Conflicts Resolution by Local Speed Regulation and Departure DelayDASC 2016, 35th Digital Avionics Systems Conference, IEEE/AIAA, Sep 2016, Sacramento, CA, United States. ⟨10.1109/DASC.2016.7778021⟩
Communication dans un congrès
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Planification coopérative de trajectoires d’avionsROADEF 2015, 16èmec onférence ROADEF, Société Française de Recherche Opérationnelle et Aide à la Décision, Feb 2015, Marseille, France
Communication dans un congrès
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Planification coopérative de trajectoires d'avionsROADEF 2014, 15ème congrès annuel de la Société française de recherche opérationnelle et d'aide à la décision, Société française de recherche opérationnelle et d'aide à la décision, Feb 2014, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
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Wind-Optimal Path Planning: Application to Aircraft TrajectoriesICARCV’14, 13th International Conference on Control, Automation, Robotics and Vision, Dec 2014, Singapore, Singapore
Communication dans un congrès
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Optimisation du trafic aérien en tenant compte des conditions météorologiquesROADEF 2014, 15ème congrès annuel de la Société française de recherche opérationnelle et d'aide à la décision, Société française de recherche opérationnelle et d'aide à la décision, Feb 2014, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
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Generating optimal aircraft trajectories with respect to weather conditionsISIATM 2013, 2nd International Conference on Interdisciplinary Science for Innovative Air Traffic Management, Jul 2013, Toulouse, France
Communication dans un congrès
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Air-traffic conflict resolution via B-splines and semi-infinite programmingROADEF 2012, 13ème congrès annuel de la Société Française de Recherche Opérationnelle et d'Aide à la Décision, Apr 2012, Angers, France
Communication dans un congrès
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Génération d'une trajectoire optimale pour un avion en tenant compte du vent et de la congestion de l'espace aérienROADEF 2012, 13ème congrès annuel de la Société Française de Recherche Opérationnelle et d'Aide à la Décision, Apr 2012, Angers, France
Communication dans un congrès
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Air traffic conflict resolution via B-splines and genetic algorithmsTOGO 2010, The TOulouse Global Optimization workshop, Aug 2010, Toulouse, France. pp xxxx
Communication dans un congrès
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Optimizing B-splines using Genetic Algorithms Applied to Air-traffic Conflict ResolutionICEC 2010, International Conference on Evolutionary Computation, Oct 2010, Valencia, Spain. pp 213-218; ISBN: 978-989-8425-31-7, ⟨10.5220/0003082802130218⟩
Communication dans un congrès
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Conflict-free trajectory optimization using B-splines and Genetic AlgorithmINO 2010, SESAR Innovation days 2010, 9th Innovative Research Workshop & Exhibition, Eurocontrol, Dec 2010, Brétigny sur Orge, France
Communication dans un congrès
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Optimisation d’une trajectoire aérienne suivant les conditions météorologiques2012
Autre publication scientifique
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