Filtrer vos résultats
- 9
- 8
- 1
- 11
- 4
- 1
- 1
- 1
- 15
- 7
- 1
- 1
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 2
- 2
- 1
- 3
- 2
- 2
- 12
- 6
- 18
- 6
- 1
- 18
- 7
- 6
- 5
- 5
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
18 résultats
|
|
triés par
|
The Electronic Schoolbag: a CSCW workspace AI & Society: Knowledge, Culture and Communication, 2006
Article dans une revue
hal-00572726v1
|
|||
|
Modélisation de scénarios pédagogiques collaboratifs2005
Pré-publication, Document de travail
hal-00005687v1
|
||
|
Modelling the "Planet Game" case study with LDL and implementing it with LDIJournal of Interactive Media in Education, 2008, Special issue on Comparing Educational Modelling Languages on the "Planet Game" Case Study, 2
Article dans une revue
hal-01711751v1
|
||
|
Vers une nouvelle génération d'Espaces Numériques de Travail80ème congrès de l'ACFAS : Parce que j'aime le savoir, ACFAS, Association francophone pour le savoir, May 2012, Montréal, Canada
Communication dans un congrès
hal-01711746v1
|
||
|
L'espace numérique de travail du "cartable électronique"®Technologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et de l'Industrie, Oct 2004, Compiègne, France. pp.415-423
Communication dans un congrès
edutice-00000732v1
|
||
LE CADRE NATIONAL MAROCAIN DE QUALIFICATION DES COMPÉTENCES TRANSVERSALES2015
Autre publication scientifique
hal-01684699v1
|
|||
Modeling collaborative learning activities on e-learning platformsICALT 2006: The 6th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Kerkrade, The Netherlands, 2006, Kerkrade, Netherlands. pp.838-844
Communication dans un congrès
hal-00962007v1
|
|||
L'IDM pour la construction d'un environnement intégré support à la scénarisation pédagogiqueActes de la conférence IDM 2009, 2009, Unknown
Communication dans un congrès
hal-00948838v1
|
|||
Using the Learning Design Language to model activities supported by servicesInt. J. Learning Technology Int. J. Learning Technology, 2008, Int. J. Learning Technology, 3 (4), pp.368 - 387
Article dans une revue
hal-01711747v1
|
|||
|
Scénariser les 4 piliers de la pédagogieJun 2007
Communication dans un congrès
hal-00161454v1
|
||
|
Learning Analytics Dashboards for Professional Training - Challenges and ProposalTHIRTEENTH EUROPEAN CONFERENCE ON TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING, University of leeds, Sep 2018, Leeds, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01935988v1
|
||
Modélisation de scénarios d'apprentissage collaboratifs pour la classeEIAH'2005, Montpellier, France, 2005, Montpellier, France. pp.285-296
Communication dans un congrès
hal-00962085v1
|
|||
|
Tableaux de Bord d’Aide au Suivi pour la Formation Professionnelle en Ligne : Etude d’Indicateurs et Lignes Directrices9 ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain, Jun 2019, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02151791v1
|
||
LeadFlow4LD: A Method for the Computational Representation of the Learning Flow and Data Flow in Collaborative LearningJournal of Universal Computer Science, 2013, 19 (6), pp.805
Article dans une revue
hal-01711745v1
|
|||
|
Detection of learners at risk of failure in online professional training3rd Annual Learning & Student Analytics Conference: An Ethical Vision of Learning Analytics Individuals VS Community, Oct 2019, Nancy, France
Communication dans un congrès
hal-02388594v1
|
||
A Model for CSCL Allowing Tailorability: Implementation in the “Electronic Schoolbag” GroupwareGroupware: Design, Implementation, and Use, pp.322-337, 2004, ⟨10.1007/978-3-540-30112-7_27⟩
Chapitre d'ouvrage
istex
hal-02885266v1
|
|||
PPdesigner: an Editor for Pedagogical ProceduresEC-Tel 09: 4th European Conference on Technology Enhanced Learning, Nice, France, 2009, Unknown
Communication dans un congrès
hal-00948775v1
|
|||
Comparing Educational Modeling Languages on a case studyICALT 2006: The 6th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Kerkrade, The Netherlands. International Workshop Comparing Educational Modeling Languages on a case study, 2006, Kerkrade, Netherlands. pp.1149-1151
Communication dans un congrès
hal-00962008v1
|