Filtrer vos résultats
- 21
- 19
- 21
- 12
- 5
- 1
- 1
- 1
- 28
- 12
- 2
- 1
- 2
- 2
- 1
- 1
- 4
- 3
- 3
- 7
- 2
- 2
- 4
- 2
- 2
- 5
- 24
- 16
- 25
- 19
- 4
- 2
- 1
- 40
- 4
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
40 résultats
|
|
triés par
|
A Chinese-English Case Study of English Language Learning via Wikispaces, Animoto, and Skype20 Years of EUROCALL: Learning from the Past, Looking to the Future:, EuroCALL, Sep 2013, Evora, Portugal. pp.106-111
Communication dans un congrès
hal-02915261v1
|
|||
|
From anxiety to pleasure: a case study of online foreign language learningEtudes en didactique des langues, 2014, Affect(s), 23-24, pp.119-131
Article dans une revue
hal-01993473v1
|
||
A Corpus-Informed Text Reconstruction Resource for learning about the language of scientific abstractsCALL: Using, Learning, Knowing - EUROCALL Conference, 2012, Gothenburg, Sweden. pp.117 - 123
Communication dans un congrès
hal-02906950v1
|
|||
|
Professionalization tools: impact of the game-based website ‘Check your Smile’ on specialized terminology acquisitionCALL and professionalisation: short papers from EUROCALL 2021, 2021, 1, pp.302-306. ⟨10.14705/rpnet.2021.54.1350⟩
Article dans une revue
hal-04086562v1
|
||
|
Notions of Utility: Construction of the B2-foreign language level of competence in Europe and FranceDu mot au concept : Utilité, Presses Universitaires de Grenoble, pp.138-155, 2010, Sciences de l'éducation, 9782706117237
Chapitre d'ouvrage
hal-02906945v1
|
||
|
Viewing authentic audiovisual documents: Issues of contiguity and cultural interpretationALSIC - Apprentissage des Langues et Systèmes d'Information et de Communication, 2010, Vol. 13, ⟨10.4000/alsic.1419⟩
Article dans une revue
hal-02924310v1
|
||
|
A didactic comparison of online French-English lexical resourcesEtudes en didactique des langues, 2020, Transmission & vecteurs/vectors, 34, pp.7-22
Article dans une revue
hal-04011925v1
|
||
Du mutisme au “pouvoir-dire”: cheminements subjectifsDésir de langues, subjectivité et rapports au savoir, Feb 2019, Montpellier, France
Communication dans un congrès
hal-02913105v1
|
|||
Bilan et Perspectives pour les corpus en classe de langueValoriser et développer les outils autour des corpus dans une perspective didactique / Enhancing and extending corpora and corpora tools for learning and teaching, 2017, Valence, France
Communication dans un congrès
hal-01451522v1
|
|||
|
L’anglais de spécialité : des structures linguistiques à l’apprentissage d’une langue fortement codéeLinguistique. École Doctorale Langues littératures et sciences humaines de l'UGA, 2016
HDR
tel-01333475v1
|
||
|
Corpus-informed descriptions: English verbs and their collocates in science abstractsEtudes en didactique des langues, 2013, Quelle grammaire en LANSAD ? / What grammar for ESOL?, 20, pp.79-94
Article dans une revue
hal-04046017v1
|
||
|
A multiple-intelligence approach to creativity in ESP coursesEtudes en didactique des langues, 2016, Nouvelles voies / nouvelles voix - New Ways / New Voices, 27, pp.25-42
Article dans une revue
hal-04044861v1
|
||
|
Corpus-informed descriptions: English verbs and their collocates in science abstractsEtudes en didactique des langues, 2013, Quelle grammaire en LANSAD ? / What grammar for ESOL?, 20, pp.79-94
Article dans une revue
hal-04047033v1
|
||
|
Authorial Presence in French and English: `Pronoun + Verb' Patterns in Biology and Medicine Research ArticlesDiscours, 2014, 15, ⟨10.4000/discours.8941⟩
Article dans une revue
hal-01903426v1
|
||
L’incipit des présentations scientifiques conférencières : la narration des personnages, des lieux et des intrigues.37e Colloque du GERAS, 2016, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02012723v1
|
|||
Routines d’attitude en anglais de spécialité oralLes routines discursives dans le discours scientifique oral et écrit, UGA Éditions, 2022, 978 2 37747 307 6
Chapitre d'ouvrage
hal-03704018v1
|
|||
Pratiques de reconstruction de texte en autoformationRecherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité - Cahiers de l'APLIUT, 2010, Vol. XXIX N° 3, pp.81-96. ⟨10.4000/apliut.641⟩
Article dans une revue
hal-02906946v1
|
|||
Évaluer et valoriser les compétences en langues de spécialité au niveau B2/indépendant dans un cadre institutionnel public.Les certifications en langues dans le secteur LANSAD, Nov 2015, Université de Bourgogne, Dijon, France
Communication dans un congrès
hal-02012726v1
|
|||
Bilan et Perspectives pour les corpus en classe de langueValoriser et développer les outils autour des corpus dans une perspective didactique / Enhancing and extending corpora and corpora tools for learning and teaching, Cristelle Cavalla; Laura Hartwell, May 2015, Valence, France
Communication dans un congrès
hal-01451567v1
|
|||
Enquête de terrain : Pratiques langagières, mobilité et intégration universitaireRé/In-fléchir l'internationalisation des formations : quels dispositifs d’enseignement/apprentissage des langues de spécialité, professionnelles ou générales ?, 2018, Toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-02012729v1
|
|||
Bilingual e-dictionaries and specialized corpora: lines of evidenceTerminology & Ontology: Theories and applications, Nov 2017, Universitat Jaume, Castelló de la Plana, Spain
Communication dans un congrès
hal-02012727v1
|
|||
Parallel Concordancing: a phraseological approach.Michaela Mahlberg; Gavin Brookes. Bloomsbury Handbook of Corpus Linguistics, Bloomsbury, In press
Chapitre d'ouvrage
hal-03891935v1
|
|||
Au-delà des mots : la phraséologie appliquée à l’anglais scientifique.Cahiers de Lexicologie, 2016
Article dans une revue
hal-02012722v1
|
|||
|
I think we need…: Verbal expressions of opinion in conference presentations in English and in FrenchChimera: Romance Corpora and Linguistic Studies, 2017, Interdisciplinary and interlinguistic perspectives on Academic Discourse: the mode variable, pp.35-60
Article dans une revue
hal-01839479v1
|
||
Bilan et Perspectives pour les corpus en classe de langueValoriser et développer les outils autour des corpus dans une perspective didactique / Enhancing and extending corpora and corpora tools for learning and teaching, Cristelle Cavalla; Laura Hartwell, May 2016, Valence, France
Communication dans un congrès
hal-01451577v1
|
|||
|
Expanding the comfort zones: Divergent practices of host and international university studentsEuropean journal of higher education, 2019, 9 (4), pp.377-392. ⟨10.1080/21568235.2019.1643755⟩
Article dans une revue
hal-02334803v1
|
||
De cours en cours : justice et didactiqueLes routines discursives dans le discours scientifique oral et écrit, Jun 2018, Grenoble, France
Communication dans un congrès
hal-02012730v1
|
|||
|
Review of Language learning and teaching in a multilingual worldEtudes en didactique des langues, 2019, Apprendre une langue : envies et résistances / Learning a language: desire and resistance, 32, pp.101-103
Article dans une revue
hal-04034097v1
|
||
|
Wishful thinking: when scientists hopeEtudes en didactique des langues, 2016, Écrire (LANSAD & FLE) / Writing (TESOL & FFL), 26, pp.41-51
Article dans une revue
hal-01993468v1
|
||
|
Corpus-informed descriptions: English verbs and their collocates in science abstractsEtudes en didactique des langues, 2012
Article dans une revue
hal-02955551v1
|
- 1
- 2