Skip to Main content
Number of documents

23

Lamprini Chartofylaka


Journal articles7 documents

  • Claire Anjou, Valéry Psyché, Bourdeau Jacqueline, Thomas Forissier, Alain Stockless, et al.. Progress in context effect-based education: the TEEC project. Modélisation et utilisation du contexte (Modeling and Using Context), ISTE OpenScience, 2021, 4 (CONTEXT-21 Special Issue), ⟨10.21494/ISTE.OP.2021.0687⟩. ⟨hal-03292795⟩
  • Lamprini Chartofylaka, Areti Damala, Antoine Delcroix. Designing learning activities on computational thinking in public transport environments: some preliminary thoughts. Academia Letters, 2021, ⟨10.20935/AL2988⟩. ⟨hal-03357115⟩
  • Lamprini Chartofylaka, Elisabeth Odacre, Antoine Delcroix. Interculturalité et apprentissage à distance en formation d’enseignants. Revue internationale de pédagogie de l’enseignement supérieur, Association internationale de pédagogie universitaire, 2021, 37 (1), ⟨10.4000/ripes.2996⟩. ⟨hal-03078928⟩
  • Chloé Le Bail, Michael Baker, Françoise Detienne, François-Xavier Bernard, Lamprini Chartofylaka, et al.. Grounding and knowledge elaboration across cultural and geographical contexts: An exploratory case study. Learning, Culture and Social Interaction, Elsevier, 2021, 28, pp.100477. ⟨10.1016/j.lcsi.2020.100477⟩. ⟨hal-03044452⟩
  • M. Julia Carbajal, Lamprini Chartofylaka, Mollie Hamilton, Anne-Caroline Fievet, Sharon Peperkamp. Compensation for Phonological Assimilation in Bilingual Children. Language Learning and Development, Taylor & Francis (Routledge), 2020, 16 (2), pp.141-160. ⟨10.1080/15475441.2020.1717955⟩. ⟨hal-02875359⟩
  • Lamprini Chartofylaka, Alain Stockless, Marc Fraser, Valéry Psyché, Thomas Forissier. Sharing contextual knowledge information via asynchronous distance learning: Insights from a context-based research project in primary schools. Médiations et médiatisations - Revue internationale sur le numérique en éducation et communication, Université TÉLUQ, 2019. ⟨hal-02390201⟩
  • Lamprini Chartofylaka, Frédéric Anciaux, Olivier-Serge Candau, Béatrice Jeannot-Fourcaud, Isabelle Carignan, et al.. Il était une fois des contes en contextes : retour sur une expérimentation au primaire en Guadeloupe et au Québec. Contextes et Didactiques, Université des Antilles/ESPE, 2018, Cultures, contextes et apprentissages à distance, pp.67-108. ⟨hal-01906557⟩

Conference papers13 documents

  • Lamprini Chartofylaka, Antoine Delcroix. Les conceptions des enfants sur la cybersécurité dans un espace ultramarin: une étude sur la notion de mots de passe menée en Guadeloupe. Prune II 2021: Perspectives de Recherches sur les Usages du Numérique dans l’Éducation, May 2021, Poitiers, France. ⟨hal-03221505⟩
  • Alain Stockless, Thomas Forissier, Lamprini Chartofylaka, Severine Locret, Valéry Psyché. Analyse des usages du numérique dans les apprentissages basés sur les effets de contextes. 88e Congrès de l'Acfas, May 2021, Sherbrooke, Canada. ⟨hal-03233167⟩
  • Lamprini Chartofylaka. Je conte sur l’interculturalité : une étude auprès des élèves du primaire de la Guadeloupe et du Québec. Journées d’étude « Choc des contextes et complexification des savoirs en éducation plurilingue et interculturelle », Nov 2021, Pointe-à-Pitre, Guadeloupe. ⟨hal-03443603⟩
  • Lise Parent, Claire Anjou, Thomas Forissier, Jacqueline Bourdeau, Thierry de Lacaze, et al.. Intégrer l’interculturalité dans l’éducation au développement durable. 88e Congrès de l'Acfas, May 2021, Sherbrooke, Canada. ⟨hal-03233528⟩
  • Lamprini Chartofylaka, Thomas Forissier, Lise Parent, Thierry de Lacaze, Antoine Delcroix. The relevance of context in questionnaire instrument design: examples from a study involving learners from Guadeloupe and Quebec. Caribbean Academy of Sciences 22nd General Meeting and Biennial Conference 2020/2021 (CAS-2021), Aug 2021, Georgetown, Guyana. ⟨hal-03324772⟩
  • Lamprini Chartofylaka, Elisabeth Odacre, Frédéric Anciaux, Antoine Delcroix. Développement de compétences interculturelles dans des apprentissages en collaboration à distance : retour sur une expérience menée entre la Guadeloupe et le Québec. 88e Congrès de l'Acfas, May 2021, Sherbrooke, Canada. ⟨hal-03221508⟩
  • Lamprini Chartofylaka. Enrichir les pratiques de classe par le numérique : retour des enseignants sur une expérimentation menée en Guadeloupe. Rencontres Jeunes Chercheurs en EIAH (RJC EIAH 2020), Jun 2020, Poitiers, France. ⟨hal-02860885⟩
  • Lamprini Chartofylaka, Thomas Forissier. Fostering diversity and cultural awareness emanated from learning one's context. The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges Through Science Education, Aug 2019, Bologna, Italy. ⟨hal-03112208⟩
  • Lamprini Chartofylaka, Thomas Forissier. Underpinning Intercultural Competence within a Context-Effect Didactic Method. 21st General Meeting and Conference (CAS-2018), 27th – 30th November 2018, The Caribbean Academy of Sciences (CAS), Nov 2018, Kingston, Jamaica. ⟨hal-01944789⟩
  • Lamprini Chartofylaka, Thomas Forissier, Jacqueline Bourdeau. Developing a context-based learning approach in Guadeloupe. 43rd Annual Conference, Caribbean Studies Association (CSA) : Education, Culture and Emancipatory thought in the Caribbean, Caribbean Studies Association, Jun 2018, Havana, Cuba. ⟨hal-01919637⟩
  • Lamprini Chartofylaka, Antoine Delcroix. StoryPass – Password Rules Hidden in a Storytelling Game Activity: Steps towards Its Implementation. 8th International Toy Research Association World Conference, Jul 2018, Paris, France. ⟨hal-02151140⟩
  • Lamprini Chartofylaka, Marc Fraser, Alain Stockless, Valéry Psyché, Thomas Forissier. ICT’s perspectives in context-driven learning Initiatives: Using a collaboration platform for research in primary education. ICRTEL 2018 – International Conference on Research in Teaching, Education & Learning, Jul 2018, Athens, Greece. ⟨hal-01919710⟩
  • Lamprini Chartofylaka. Street Edventures: Exploring language through street art. CHILDREN'S SPACES OR SPACES FOR CHILDREN? When education intersects with the everyday life in the city, May 2017, Thessaloniki, Greece. ⟨hal-01919602⟩

Poster communications2 documents

  • Olivier Gros, Thomas Forissier, Lamprini Chartofylaka. How to collaborate for a better understanding of the sciences in the Caribbean. Caribbean Science and Innovation Meeting 2019, Oct 2019, Pointe-a-Pitre (Guadeloupe), France. ⟨hal-02425018⟩
  • Lamprini Chartofylaka. Storypass: Password rules hidden in a storytelling toy. 8th ITRA Conference is Toys and Material Culture: Hybridisation, Design and Consumption, Jul 2018, PARIS, France. ⟨hal-01919688⟩

Reports1 document

  • Lamprini Chartofylaka, Antoine Delcroix. Rapport Scientifique Projet TiNum : Une étude des pratiques sur la sécurité des mots de passe par l’ approche ludique du storytelling chez les enfants du cycle 3 en contexte guadeloupéen. [Rapport Technique] N/A. 2021. ⟨hal-03381373⟩