Lamprini Chartofylaka
31
Documents
Publications
Leveraging digital tools for research purposes in remote educational settings7th International Conference on Education and Distance Learning (ICEDL 2023), Jun 2023, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-04176526v1
|
|
|
Collaboration for Sustainability Education in the Lesser Antilles: The Formalink ProjectCAS23-2023 Conference on The Sustainability and Development Initiatives of the Caribbean, Nov 2023, St Augustine, Trinidad and Tobago
Communication dans un congrès
hal-04326342v1
|
L’effet de contextes, observation, définition et méthode d’étudeColloque "JRE-Riiclas 2022" - Les Journées de la Recherche en Éducation-Recherches Interdisciplinaires sur les Interactions entre Cultures, Langues et Apprentissages Scolaires, Nov 2022, Tahiti, Polynésie française
Communication dans un congrès
hal-03840019v1
|
|
Aborder des concepts abstraits ou “complexes” au travers du jeu : le projet TiNumRencontres autour du jeu 2022 - Colloque du GIS Jeu et Sociétés, Oct 2022, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03810344v1
|
|
Les conceptions des enfants sur la cybersécurité dans un espace ultramarin: une étude sur la notion de mots de passe menée en GuadeloupePrune II 2021: Perspectives de Recherches sur les Usages du Numérique dans l’Éducation, May 2021, Poitiers, France
Communication dans un congrès
hal-03221505v1
|
|
The relevance of context in questionnaire instrument design: examples from a study involving learners from Guadeloupe and QuebecCaribbean Academy of Sciences 22nd General Meeting and Biennial Conference 2020/2021 (CAS-2021), Aug 2021, Georgetown, Guyana
Communication dans un congrès
hal-03324772v1
|
|
Analyse des usages du numérique dans les apprentissages basés sur les effets de contextes88e Congrès de l'Acfas, May 2021, Sherbrooke, Canada
Communication dans un congrès
hal-03233167v1
|
|
Intégrer l’interculturalité dans l’éducation au développement durable88e Congrès de l'Acfas, May 2021, Sherbrooke, Canada
Communication dans un congrès
hal-03233528v1
|
|
Je conte sur l’interculturalité : une étude auprès des élèves du primaire de la Guadeloupe et du QuébecJournées d’étude « Choc des contextes et complexification des savoirs en éducation plurilingue et interculturelle », Nov 2021, Pointe-à-Pitre, Guadeloupe
Communication dans un congrès
hal-03443603v1
|
|
Développement de compétences interculturelles dans des apprentissages en collaboration à distance : retour sur une expérience menée entre la Guadeloupe et le Québec88e Congrès de l'Acfas, May 2021, Sherbrooke, Canada
Communication dans un congrès
hal-03221508v1
|
|
|
Enrichir les pratiques de classe par le numérique : retour des enseignants sur une expérimentation menée en GuadeloupeRencontres Jeunes Chercheurs en EIAH (RJC EIAH 2020), Jun 2020, Poitiers, France
Communication dans un congrès
hal-02860885v1
|
|
Fostering diversity and cultural awareness emanated from learning one's contextThe Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges Through Science Education, Aug 2019, Bologna, Italy
Communication dans un congrès
hal-03112208v1
|
Developing a context-based learning approach in Guadeloupe43rd Annual Conference, Caribbean Studies Association (CSA) : Education, Culture and Emancipatory thought in the Caribbean, Caribbean Studies Association, Jun 2018, Havana, Cuba
Communication dans un congrès
hal-01919637v1
|
|
ICT’s perspectives in context-driven learning Initiatives: Using a collaboration platform for research in primary educationICRTEL 2018 – International Conference on Research in Teaching, Education & Learning, Jul 2018, Athens, Greece
Communication dans un congrès
hal-01919710v1
|
|
Underpinning Intercultural Competence within a Context-Effect Didactic Method21st General Meeting and Conference (CAS-2018), 27th – 30th November 2018, The Caribbean Academy of Sciences (CAS), Nov 2018, Kingston, Jamaica
Communication dans un congrès
hal-01944789v1
|
|
|
StoryPass – Password Rules Hidden in a Storytelling Game Activity: Steps towards Its Implementation8th International Toy Research Association World Conference, Jul 2018, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02151140v1
|
|
Street Edventures: Exploring language through street artCHILDREN'S SPACES OR SPACES FOR CHILDREN? When education intersects with the everyday life in the city, May 2017, Thessaloniki, Greece
Communication dans un congrès
hal-01919602v1
|
How to collaborate for a better understanding of the sciences in the CaribbeanCaribbean Science and Innovation Meeting 2019, Oct 2019, Pointe-a-Pitre (Guadeloupe), France
Poster de conférence
hal-02425018v1
|
|
Storypass: Password rules hidden in a storytelling toy8th ITRA Conference is Toys and Material Culture: Hybridisation, Design and Consumption, Jul 2018, PARIS, France
Poster de conférence
hal-01919688v1
|
Hard-to-guess but easy-to-remember: understanding children's password security issuesSirkku Kotilainen. Methods in practice: Studying children and youth online, Leibniz-Institut für Medienforschung | Hans-Bredow-Institut (HBI), 2022
Chapitre d'ouvrage
hal-03760408v1
|
|
Activating the Context for Learning and Teaching: Findings from the TEEC ProjectModeling and Use of Context in Action, 2022
Chapitre d'ouvrage
hal-03797625v1
|
|
Une expérience d’éducation à la cybersécurité en Guadeloupe : le projet TiNumODIL, plateforme francophone des initiatives de lutte contre la désinformation, 2023
Autre publication scientifique
hal-04116615v1
|
|
Apprentissage basé sur les effets de contextesEducation. Université des Antilles, 2022. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-03977433v1
|