Accéder directement au contenu

Lamprini Chartofylaka

31
Documents

Publications

Image document

Grounding and knowledge elaboration across cultural and geographical contexts: An exploratory case study

Chloé Le Bail , Michael Baker , Françoise Detienne , François-Xavier Bernard , Lamprini Chartofylaka
Learning, Culture and Social Interaction, 2021, 28, pp.100477. ⟨10.1016/j.lcsi.2020.100477⟩
Article dans une revue hal-03044452v1
Image document

Interculturalité et apprentissage à distance en formation d’enseignants

Lamprini Chartofylaka , Elisabeth Odacre , Antoine Delcroix
Revue internationale de pédagogie de l’enseignement supérieur, 2021, 37 (1), ⟨10.4000/ripes.2996⟩
Article dans une revue hal-03078928v1

Progress in context effect-based education: the TEEC project

Claire Anjou , Bourdeau Jacqueline , Thomas Forissier , Valéry Psyché , Lamprini Chartofylaka
Modélisation et utilisation du contexte (Modeling and Using Context), 2021, 4 (CONTEXT-21 Special Issue), ⟨10.21494/ISTE.OP.2021.0687⟩
Article dans une revue hal-03292795v1
Image document

Designing learning activities on computational thinking in public transport environments: some preliminary thoughts

Lamprini Chartofylaka , Areti Damala , Antoine Delcroix
Academia Letters, 2021, ⟨10.20935/AL2988⟩
Article dans une revue hal-03357115v1

Compensation for Phonological Assimilation in Bilingual Children

M. Julia Carbajal , Lamprini Chartofylaka , Mollie Hamilton , Anne-Caroline Fievet , Sharon Peperkamp
Language Learning and Development, 2020, 16 (2), pp.141-160. ⟨10.1080/15475441.2020.1717955⟩
Article dans une revue hal-02875359v1
Image document

Sharing contextual knowledge information via asynchronous distance learning: Insights from a context-based research project in primary schools

Lamprini Chartofylaka , Alain Stockless , Marc Fraser , Valéry Psyché , Thomas Forissier
Médiations et médiatisations - Revue internationale sur le numérique en éducation et communication, 2019
Article dans une revue hal-02390201v1

Il était une fois des contes en contextes : retour sur une expérimentation au primaire en Guadeloupe et au Québec

Lamprini Chartofylaka , Frédéric Anciaux , Olivier-Serge Candau , Béatrice Jeannot-Fourcaud , Isabelle Carignan
Contextes et Didactiques, 2018, Cultures, contextes et apprentissages à distance, 11, pp.67-108
Article dans une revue hal-01906557v1

Leveraging digital tools for research purposes in remote educational settings

Lamprini Chartofylaka , Thomas Forissier , Antoine Delcroix
7th International Conference on Education and Distance Learning (ICEDL 2023), Jun 2023, Paris, France
Communication dans un congrès hal-04176526v1
Image document

Collaboration for Sustainability Education in the Lesser Antilles: The Formalink Project

Lamprini Chartofylaka , Thomas Forissier , Charline Lefort , Célia Obertan , Antoine Delcroix
CAS23-2023 Conference on The Sustainability and Development Initiatives of the Caribbean, Nov 2023, St Augustine, Trinidad and Tobago
Communication dans un congrès hal-04326342v1

L’effet de contextes, observation, définition et méthode d’étude

Thomas Forissier , Lamprini Chartofylaka , Claire Anjou
Colloque "JRE-Riiclas 2022" - Les Journées de la Recherche en Éducation-Recherches Interdisciplinaires sur les Interactions entre Cultures, Langues et Apprentissages Scolaires, Nov 2022, Tahiti, Polynésie française
Communication dans un congrès hal-03840019v1

Aborder des concepts abstraits ou “complexes” au travers du jeu : le projet TiNum

Lamprini Chartofylaka
Rencontres autour du jeu 2022 - Colloque du GIS Jeu et Sociétés, Oct 2022, Paris, France
Communication dans un congrès hal-03810344v1

Les conceptions des enfants sur la cybersécurité dans un espace ultramarin: une étude sur la notion de mots de passe menée en Guadeloupe

Lamprini Chartofylaka , Antoine Delcroix
Prune II 2021: Perspectives de Recherches sur les Usages du Numérique dans l’Éducation, May 2021, Poitiers, France
Communication dans un congrès hal-03221505v1

The relevance of context in questionnaire instrument design: examples from a study involving learners from Guadeloupe and Quebec

Lamprini Chartofylaka , Thomas Forissier , Lise Parent , Thierry de Lacaze , Antoine Delcroix
Caribbean Academy of Sciences 22nd General Meeting and Biennial Conference 2020/2021 (CAS-2021), Aug 2021, Georgetown, Guyana
Communication dans un congrès hal-03324772v1

Analyse des usages du numérique dans les apprentissages basés sur les effets de contextes

Alain Stockless , Thomas Forissier , Lamprini Chartofylaka , Severine Locret , Valéry Psyché
88e Congrès de l'Acfas, May 2021, Sherbrooke, Canada
Communication dans un congrès hal-03233167v1

Intégrer l’interculturalité dans l’éducation au développement durable

Lise Parent , Claire Anjou , Thomas Forissier , Jacqueline Bourdeau , Thierry de Lacaze
88e Congrès de l'Acfas, May 2021, Sherbrooke, Canada
Communication dans un congrès hal-03233528v1

Je conte sur l’interculturalité : une étude auprès des élèves du primaire de la Guadeloupe et du Québec

Lamprini Chartofylaka
Journées d’étude « Choc des contextes et complexification des savoirs en éducation plurilingue et interculturelle », Nov 2021, Pointe-à-Pitre, Guadeloupe
Communication dans un congrès hal-03443603v1

Développement de compétences interculturelles dans des apprentissages en collaboration à distance : retour sur une expérience menée entre la Guadeloupe et le Québec

Lamprini Chartofylaka , Elisabeth Odacre , Frédéric Anciaux , Antoine Delcroix
88e Congrès de l'Acfas, May 2021, Sherbrooke, Canada
Communication dans un congrès hal-03221508v1
Image document

Enrichir les pratiques de classe par le numérique : retour des enseignants sur une expérimentation menée en Guadeloupe

Lamprini Chartofylaka
Rencontres Jeunes Chercheurs en EIAH (RJC EIAH 2020), Jun 2020, Poitiers, France
Communication dans un congrès hal-02860885v1
Image document

Fostering diversity and cultural awareness emanated from learning one's context

Lamprini Chartofylaka , Thomas Forissier
The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges Through Science Education, Aug 2019, Bologna, Italy
Communication dans un congrès hal-03112208v1

Underpinning Intercultural Competence within a Context-Effect Didactic Method

Lamprini Chartofylaka , Thomas Forissier
21st General Meeting and Conference (CAS-2018), 27th – 30th November 2018, The Caribbean Academy of Sciences (CAS), Nov 2018, Kingston, Jamaica
Communication dans un congrès hal-01944789v1

ICT’s perspectives in context-driven learning Initiatives: Using a collaboration platform for research in primary education

Lamprini Chartofylaka , Marc Fraser , Alain Stockless , Valéry Psyché , Thomas Forissier
ICRTEL 2018 – International Conference on Research in Teaching, Education & Learning, Jul 2018, Athens, Greece
Communication dans un congrès hal-01919710v1

Developing a context-based learning approach in Guadeloupe

Lamprini Chartofylaka , Thomas Forissier , Jacqueline Bourdeau
43rd Annual Conference, Caribbean Studies Association (CSA) : Education, Culture and Emancipatory thought in the Caribbean, Caribbean Studies Association, Jun 2018, Havana, Cuba
Communication dans un congrès hal-01919637v1
Image document

StoryPass – Password Rules Hidden in a Storytelling Game Activity: Steps towards Its Implementation

Lamprini Chartofylaka , Antoine Delcroix
8th International Toy Research Association World Conference, Jul 2018, Paris, France
Communication dans un congrès hal-02151140v1
Image document

Street Edventures: Exploring language through street art

Lamprini Chartofylaka
CHILDREN'S SPACES OR SPACES FOR CHILDREN? When education intersects with the everyday life in the city, May 2017, Thessaloniki, Greece
Communication dans un congrès hal-01919602v1

How to collaborate for a better understanding of the sciences in the Caribbean

Olivier Gros , Thomas Forissier , Lamprini Chartofylaka
Caribbean Science and Innovation Meeting 2019, Oct 2019, Pointe-a-Pitre (Guadeloupe), France
Poster de conférence hal-02425018v1

Storypass: Password rules hidden in a storytelling toy

Lamprini Chartofylaka
8th ITRA Conference is Toys and Material Culture: Hybridisation, Design and Consumption, Jul 2018, PARIS, France
Poster de conférence hal-01919688v1
Image document

Une expérience d’éducation à la cybersécurité en Guadeloupe : le projet TiNum

Lamprini Chartofylaka
ODIL, plateforme francophone des initiatives de lutte contre la désinformation, 2023
Autre publication scientifique hal-04116615v1