Skip to Main content

Researcher identifiers

Social networks

Export Publications

Export the displayed publications:

External widget

Number of documents

12

Lahcen Oubahssi


Sébastien George   

Journal articles3 documents

  • Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Sébastien George, Chihab Cherkaoui. A Model and Tool to Support Pedagogical Scenario Building for Connectivist MOOC. Technology, Knowledge and Learning, Springer, 2020, 25 (4), pp.899-927. ⟨10.1007/s10758-020-09444-8⟩. ⟨hal-02531777⟩
  • Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Sébastien George, Chihab Cherkaoui. MOOCAT: A Visual Authoring Tool in the cMOOC Context. Education and Information Technologies, Springer Verlag, 2019, 24 (2), pp.1185-1209. ⟨10.1007/s10639-018-9807-2⟩. ⟨hal-01882193⟩
  • Jean-Michel Adam, Marie-Noelle Bessagnet, Amel Bouzeghoub, Pierre-Andre Caron, Thibault Carron, et al.. Contributions de l'Action Spécifique "Conception d'une Plateforme pour la recherche en EIAH" à l'ingénierie des Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain.. STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), ATIEF, 2005, 12, pp.343-360. ⟨hal-00696401⟩

Conference papers8 documents

  • Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Sébastien George. Design and Operationalization of Connectivist Activities: an Approach through Business Process Management. The 14th European Conference on Technology Enhanced Learning, Sep 2019, Delft, Netherlands. pp.251-265, ⟨10.1007/978-3-030-29736-7_19⟩. ⟨hal-02170576⟩
  • Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Sébastien George. Materializing Conception and Deployment Phases of a cMOOC Scenario. EMOOCs, May 2019, Naples, Italy. pp.20-26. ⟨hal-02122317⟩
  • Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Sébastien George, Chihab Cherkaoui. A Model to Assist Pedagogical Scenario Building Process in cMOOCs. 2017 IEEE 17th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT), 2017, Timisouara, Romania. ⟨hal-01646823⟩
  • Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Sébastien George, Chihab Cherkaoui. Approche et outils pour assister la scénarisation pédagogique des cMOOCs. 8 ème conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Jun 2017, Strasbourg, France. pp.185-196. ⟨hal-01647740⟩
  • Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Chihab Cherkaoui, Sébastien George. cMOOC: How to Assist Teachers in Integrating Motivational Aspects in Pedagogical Scenarios?. 1st International Conference on Stakeholders and Information Technology in Education (SAITE), Jul 2016, Guimarães, Portugal. pp.72-81, ⟨10.1007/978-3-319-54687-2_7⟩. ⟨hal-01625379⟩
  • Eric Sanchez, Claudine Piau-Toffolon, Lahcen Oubahssi, Audrey Serna, Iza Marfisi-Schottman, et al.. Toward a Play Management System for Play-Based Learning. European Conference on Technology Enhanced Learning,, Sep 2016, Lyon, France. pp.484 - 489, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_47⟩. ⟨hal-01383214⟩
  • Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Chihab Cherkaoui, Sébastien George, Driss Mammass. MOOC : Assister les enseignants dans l'intégration des ressorts de motivation dans les scénarios pédagogiques. 7ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2015), Jun 2015, Agadir, Maroc. pp.450-452. ⟨hal-01405988⟩
  • Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Chihab Cherkaoui, Sébastien George. Motivation and Engagement in MOOCs: How to Increase Learning Motivation by Adapting Pedagogical Scenarios?. EC-TEL 2015, Sep 2015, Tolède, Spain. pp.556-559, ⟨10.1007/978-3-319-24258-3_58⟩. ⟨hal-01646708⟩

Directions of work or proceedings1 document

  • Sébastien George, Gaëlle Molinari, Chihab Cherkaoui, Driss Mammass, Lahcen Oubahssi. Actes de la 7ème conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain. 468 p., 2015, ISBN 978-2-9552774-0-9. ⟨hal-01433193⟩