Accéder directement au contenu

Lahcen Oubahssi

12
Documents
Identifiants chercheurs

Présentation

Publications

claudine-piau-toffolon
sebastien-iksal
Image document

Towards an editor for VR-oriented educational scenarios

Oussema Mahdi , Lahcen Oubahssi , Claudine Piau-Toffolon , Sébastien Iksal
The 14th European Conference on Technology Enhanced Learning, Sep 2019, Delft, Netherlands. pp.756-760
Communication dans un congrès hal-02170565v1
Image document

Modèle et outil pour assister la scénarisation des activités pédagogiques orientées RV

Oussema Mahdi , Lahcen Oubahssi , Claudine Piau-Toffolon , Sébastien Iksal
9ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain, Jun 2019, PARIS, France
Communication dans un congrès hal-02122230v1
Image document

A model and its tool to assist the scenarization of VR-oriented pedagogical activities

Oussema Mahdi , Lahcen Oubahssi , Claudine Piau-Toffolon , Sébastien Iksal
CSEDU 2019, May 2019, Crète, Greece. pp.511-518
Communication dans un congrès hal-02122244v1
Image document

Assistance to Scenarisation of VR-oriented Pedagogical Activities: Models and Tools

Oussema Mahdi , Lahcen Oubahssi , Claudine Piau-Toffolon , Sébastien Iksal
ICALT 2019, Jul 2019, Maceio, Brazil. pp.344-346
Communication dans un congrès hal-02122277v1
Image document

A process of design and production of Virtual Reality Learning Environments

Lahcen Oubahssi , Oussema Mahdi , Claudine Piau-Toffolon , Sébastien Iksal
International Conference on Collaborative Learning (ICL 2018), Sep 2018, Kos Island, Greece. pp.353-364
Communication dans un congrès hal-01882158v1
Image document

Towards design and operationalization of pedagogical situations in the VRLEs.

Oussema Mahdi , Lahcen Oubahssi , Claudine Piau-Toffolon , Sébastien Iksal
The 18th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Jul 2018, Bombay, India. pp. 400-402
Communication dans un congrès hal-01775218v1
Image document

Platform oriented semantic description of pattern-based learning scenarios

Zeyneb Tadjine , Lahcen Oubahssi , Claudine Piau-Toffolon , Sébastien Iksal
11th European Conference on technology Enhanced Learning - Adaptive and Adaptable Learning (EC-TEL 16), Sep 2016, Lyon, France. pp.652-655, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_84⟩
Communication dans un congrès hal-01433187v1

Structuring and Indexing Pattern-Based Learning Scenarios: Toward a Platform-Oriented Design

Zeyneb Tadjine , Lahcen Oubahssi , Claudine Piau-Toffolon , Sébastien Iksal
International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL 16), 2016, Belfast (UK), United Kingdom
Communication dans un congrès hal-01433166v1
Image document

Rethinking learning design for learning technologies: formalized vision to operationalize pattern-based scenarios

Zeyneb Tadjine , Lahcen Oubahssi , Claudine Piau-Toffolon , Sébastien Iksal
The 16th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 16),, 2016, Austin, Texas, United States. pp.57-61
Communication dans un congrès hal-01433174v1
Image document

Learning Scenarios' Operationalization: A Process based on Ontology and Patterns

Zeyneb Tadjine , Lahcen Oubahssi , Claudine Piau-Toffolon , Sébastien Iksal
CSEDU 2015, May 2015, Lisbonne, Portugal. pp.139--147
Communication dans un congrès hal-01455469v1
Image document

Processus d'aide à l'opérationnalisation de scénarios pédagogiques à base de patrons et d'ontologies

Zeyneb Tadjine , Lahcen Oubahssi , Claudine Piau-Toffolon , Sébastien Iksal
7ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2015), Jun 2015, Agadir, Maroc. pp.438-440
Communication dans un congrès hal-01405984v1
Image document

A process using ontology to automate the operationalization of pattern-based learning scenarios

Zeyneb Tadjine , Lahcen Oubahssi , Claudine Piau-Toffolon , Sébastien Iksal
Susan Zvacek, Maria Teresa Restivo, James Uhomoibhi, Markus Helfert. Computer Supported Education, 583, Springer, pp.444-461, 2016, Communications in Computer and Information Science, 978-3-319-29584-8. ⟨10.1007/978-3-319-29585-5_26⟩
Chapitre d'ouvrage hal-01433153v1