Filtrer vos résultats
- 175
- 28
- 4
- 111
- 35
- 28
- 13
- 6
- 5
- 4
- 3
- 1
- 1
- 6
- 189
- 17
- 12
- 3
- 2
- 1
- 43
- 5
- 9
- 10
- 2
- 8
- 7
- 17
- 18
- 21
- 7
- 19
- 8
- 7
- 9
- 14
- 3
- 11
- 9
- 6
- 1
- 4
- 3
- 3
- 1
- 1
- 2
- 2
- 153
- 52
- 1
- 1
- 198
- 12
- 11
- 10
- 10
- 9
- 8
- 7
- 7
- 7
- 7
- 7
- 7
- 5
- 5
- 5
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 207
- 29
- 22
- 19
- 18
- 16
- 14
- 14
- 10
- 10
- 10
- 9
- 9
- 9
- 8
- 8
- 8
- 7
- 7
- 7
- 7
- 6
- 5
- 5
- 4
- 4
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
207 résultats
|
Modeling the Individual Within the Group: an Interdisciplinary Approach to Collaborative Knowledge ConstructionEducation. Université Grenoble - Alpes, 2016
HDR
tel-01423828v1
|
||
Finding a Middle Ground: Wars Never Settle AnythingIn L. Lin & J. M. Spector (Eds.). The Sciences of Learning and Instructional Design Constructive Articulation Between Communities, Taylor-Francis/Routledge, pp.37-51, 2017, 9781138924314
Chapitre d'ouvrage
halshs-01580378v1
|
|||
Explanatory content and visibility effects on the young child’s verbal and gestural behavior in free dialoguesLangage, Interaction et Acquisition / Language, Interaction and Acquisition , 2016, 7 (2), pp.180-211
Article dans une revue
hal-01281269v1
|
|||
Analyse Syntaxique de la Reformulation lors de la Prise de Note Collaborative dans un Éditeur de Texte PartagéActes du Colloque IMPEC Lyon 2014 (Edités par Isabel Colón de Carvajal &Magali Ollagnier-Beldame), , pp.82-92, 2014
Chapitre d'ouvrage
halshs-01367660v1
|
|||
Analytic Representations and Affordances for Productive MultivocalitySuthers, D.D., Lund, K., Rosé, C.P., Teplovs, C., Law, N. Productive Multivocality in the Analysis of Group Interactions, Springer, pp.639-658, 2013, Computer-Supported Collaborative Learning Series, Vol. 15, 978-1-4614-8960-3
Chapitre d'ouvrage
halshs-00986760v1
|
|||
Interactions épistémiques médiatisées par ordinateur pour la co-élaboration des notions scientifiquesC. Deaudelin et Thérèse Nault. Collaborer pour apprendre et faire apprendre, la place des outils technologiques, Presses Universitaires du Québec, pp.121-134, 2003, Education Recherche
Chapitre d'ouvrage
inria-00099840v1
|
|||
Multimodal reformulation during shared synchronous note-taking and its potential pedagogical consequences for teachers and studentsEchanger pour apprendre en ligne (EPAL), Jun 2009, Grenoble, France. Consulté le 20/09/2009 à l'adresse: http://w3.u-grenoble3.fr/epal/actes.html
Communication dans un congrès
halshs-00377199v1
|
|||
Analysing Face to Face Computer-mediated Interactions12th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI'07), Aug 2007, Budapest, Hungary
Communication dans un congrès
hal-00406887v1
|
|||
Les fonctions cognitives de la reformulation multimodale et polysémiotique dans deux situations didactiques en physiqueDans A. Rabatel (Ed.). Les reformulations pluri-sémiotiques en contexte de formation, Besançon : Presses univ. de Franche-Comté, pp.211-244, 2010, 9782848672854
Chapitre d'ouvrage
halshs-01491649v1
|
|||
Implications of a cooperative model for the design of collaborative tools[Research Report] 2006-400-016, St. Etienne, France : Ecole Nationale Supérieure des Mines. 2006
Rapport
halshs-01498178v1
|
|||
A Multivocal Analysis of Pivotal Moments for Learning Fractions in a 6th-Grade Classroom in JapanSuthers, D.D., Lund, K., Rosé, C.P., Teplovs, C., Law, N. Productive Multivocality in the Analysis of Group Interactions, Springer, pp.161-180, 2013, Computer-Supported Collaborative Learning Series, Vol. 15, 978-1-4614-8960-3
Chapitre d'ouvrage
halshs-00986809v1
|
|||
Computer-supported collaborative learning in the space of debate.International Conference on Computer Supported Collaborative Learning 2003, 2003, France. pp.11-20
Communication dans un congrès
halshs-00376665v1
|
|||
Learning physics as coherently packaging multiple sets of signs9th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2010), 2010, Chicago, United States. pp.404-411
Communication dans un congrès
halshs-01493792v1
|
|||
Analysing face to face computer-mediated interactions12th Biennial International Conference, University of Szeged, Eötvös Lorand University, Hungarian Academy of Sciences, Aug 2007, Budapest, Hungary
Communication dans un congrès
halshs-01494954v1
|
|||
Rapport de recherche sur L’étude des interactions humaines au travers des objets rejouables[Rapport de recherche] 2007-400-005, St. Etienne, France: Ecole National Supérieure des Mines. 2007
Rapport
halshs-01498168v1
|
|||
Towards a Model of Computer-supported Collaborative Learning with Multiple RepresentationsConnecting Computer-Supported Collaborative Learning to Policy and Practice: Proceedings of the 9th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL 2011), 2011, Hong Kong, China. pp.1065-1072
Communication dans un congrès
halshs-01492024v1
|
|||
|
Emotional Positioning as a Cognitive Resource for Arguing: Lessons from the Study of Mexican Students Debating about Drinking Water ManagementPragmatics and Society, 2017, 8 (2), pp.323-354. ⟨10.1075/ps.8.3.01pol⟩
Article dans une revue
halshs-01580439v1
|
||
Analysing the argumentation in an upstream phase of an innovation projectConférence internationale à la 14ème colloque national Produits, Procédés, Systèmes intelligent et durable, Mar 2015, La Plagne, France
Communication dans un congrès
halshs-01352066v1
|
|||
|
Quelles ressources interactionnelles pour la conception de jeux épistémiques numériques?ICODOC 2017: Les Resources Mobilisees en Interaction, 52, pp.1-16, 2018, ⟨10.1051/shsconf/20185201001⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01886170v1
|
||
L’actualité de la Communication et des Médias en ligne, Qui est CogniK, la start-up qui a développé les algorithmes de recommandation vidéo de l’application mobile France TV Zoom ? Who is CogniK, the startup that developped the video recommendation algorithms for France TV Zoom’s mobile application?Satellinet, 2015, 248
Article dans une revue
hal-01312631v1
|
|||
Multivocal Analysis: Multiple Perspectives in Analyzing InteractionF. Fischer, C. E. Hmelo-Silver, S.R. Goldman & P. Reimann. International Handbook of the Learning Sciences, Taylor-Francis/Routledge, pp.455-464, 2018
Chapitre d'ouvrage
hal-02100003v1
|
|||
Quand construire une position émotionnelle, c'est choisir une conclusion argumentative : le cas d’un café-débat sur l’eau potable au MexiqueSemen - Revue de sémio-linguistique des textes et discours, 2013, 35, pp.7-29
Article dans une revue
halshs-01332131v1
|
|||
|
Comparing Words to Debate about Drinking Water: Textometrics for Argumentation Studies1st European Conference on Argumentation Argumentation and Reasoned Action, 2015, Lisbon, Portugal. pp.821-838
Communication dans un congrès
halshs-01335866v1
|
||
Emergence et régulation des émotions associées à la saisie du kaïros en CRP88ème Conférence de l’Association Canada-France pour l’Avancement des Sciences (ACFAS), May 2021, Sherbrooke, Canada
Communication dans un congrès
hal-03668168v1
|
|||
|
Cohering Without Converging: Students’ Use of Doxa, Norms and Values while Debating about SSI (Mexico, USA, France)Actes de la Conférence de l’Association Européenne d’Education Scientifique (ESERA), Nicosie, Chypre, 2-7 septembre 2012, pp.1387-1399, 2015
Chapitre d'ouvrage
halshs-01494484v1
|
||
Students' Argumentation and Engagement in Exploratory Talk: A Comparative Case StudiesConférence Internationale sur la Linguistique Appliquée aux Pratiques Professionnelles (ALAPP), Sep 2014, Genève, Switzerland
Communication dans un congrès
halshs-01352067v1
|
|||
Considering the complex adaptive system from multiple vantage pointsLanguage Science Press. Language is a complex adaptive system: explorations and evidence, 2022, Conceptual Foundations of Language Science
Chapitre d'ouvrage
hal-03667977v1
|
|||
Explanandum and visibility condition change children’s gesture profiles during explanation: implications for learning ?he Future of Learning : Proceedings of the 10th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2012), International Society of the Learning Sciences, Jul 2012, Lyon, France. pp.271-275
Communication dans un congrès
halshs-01972546v1
|
|||
Design digital epistemic games: a longitudinal multimodal analysisla conférence internationale "Revisiting Participation", EUCOR, Jun 2015, Bâle, Switzerland
Communication dans un congrès
halshs-01352027v1
|
|||
Teachers' Explanations of Students' Collaborative Modeling ActivitesDans P. Brna, M. Baker, K. Stenning & A. Tiberghien (Eds.). The Role of Communication in Learning to Model, Mahwah, New Jersey : Lawrence Erlbaum Associates, pp.241-274, 2002
Chapitre d'ouvrage
halshs-01491674v1
|