Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

207 résultats
Image document

Modeling the Individual Within the Group: an Interdisciplinary Approach to Collaborative Knowledge Construction

Kristine Lund
Education. Université Grenoble - Alpes, 2016
HDR tel-01423828v1

Finding a Middle Ground: Wars Never Settle Anything

P. Kirschner , Kristine Lund
In L. Lin & J. M. Spector (Eds.). The Sciences of Learning and Instructional Design Constructive Articulation Between Communities, Taylor-Francis/Routledge, pp.37-51, 2017, 9781138924314
Chapitre d'ouvrage halshs-01580378v1

Explanatory content and visibility effects on the young child’s verbal and gestural behavior in free dialogues

Audrey Mazur-Palandre , Kristine Lund
Langage, Interaction et Acquisition / Language, Interaction and Acquisition , 2016, 7 (2), pp.180-211
Article dans une revue hal-01281269v1

Analyse Syntaxique de la Reformulation lors de la Prise de Note Collaborative dans un Éditeur de Texte Partagé

Gregory Dyke , Sandra Teston-Bonnard , Kristine Lund
Actes du Colloque IMPEC Lyon 2014 (Edités par Isabel Colón de Carvajal &Magali Ollagnier-Beldame), , pp.82-92, 2014
Chapitre d'ouvrage halshs-01367660v1

Analytic Representations and Affordances for Productive Multivocality

Gregory Dyke , Kristine Lund , Daniel Suthers , Christopher Teplovs
Suthers, D.D., Lund, K., Rosé, C.P., Teplovs, C., Law, N. Productive Multivocality in the Analysis of Group Interactions, Springer, pp.639-658, 2013, Computer-Supported Collaborative Learning Series, Vol. 15, 978-1-4614-8960-3
Chapitre d'ouvrage halshs-00986760v1

Interactions épistémiques médiatisées par ordinateur pour la co-élaboration des notions scientifiques

Michael Baker , Erica de Vries , Kristine Lund , Matthieu Quignard
C. Deaudelin et Thérèse Nault. Collaborer pour apprendre et faire apprendre, la place des outils technologiques, Presses Universitaires du Québec, pp.121-134, 2003, Education Recherche
Chapitre d'ouvrage inria-00099840v1

Multimodal reformulation during shared synchronous note-taking and its potential pedagogical consequences for teachers and students

Kristine Lund , Gregory Dyke , Jean-Jacques Girardot
Echanger pour apprendre en ligne (EPAL), Jun 2009, Grenoble, France. Consulté le 20/09/2009 à l'adresse: http://w3.u-grenoble3.fr/epal/actes.html
Communication dans un congrès halshs-00377199v1

Analysing Face to Face Computer-mediated Interactions

Gregory Dyke , Jean-Jacques Girardot , K. Lund , Annie Corbel
12th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI'07), Aug 2007, Budapest, Hungary
Communication dans un congrès hal-00406887v1

Les fonctions cognitives de la reformulation multimodale et polysémiotique dans deux situations didactiques en physique

Kristine Lund , Karine Robinault
Dans A. Rabatel (Ed.). Les reformulations pluri-sémiotiques en contexte de formation, Besançon : Presses univ. de Franche-Comté, pp.211-244, 2010, 9782848672854
Chapitre d'ouvrage halshs-01491649v1

Implications of a cooperative model for the design of collaborative tools

Gregory Dyke , Kristine Lund
[Research Report] 2006-400-016, St. Etienne, France : Ecole Nationale Supérieure des Mines. 2006
Rapport halshs-01498178v1

A Multivocal Analysis of Pivotal Moments for Learning Fractions in a 6th-Grade Classroom in Japan

Kristine Lund
Suthers, D.D., Lund, K., Rosé, C.P., Teplovs, C., Law, N. Productive Multivocality in the Analysis of Group Interactions, Springer, pp.161-180, 2013, Computer-Supported Collaborative Learning Series, Vol. 15, 978-1-4614-8960-3
Chapitre d'ouvrage halshs-00986809v1

Computer-supported collaborative learning in the space of debate.

Michael Baker , Matthieu Quignard , Kristine Lund , Arnauld Séjourné
International Conference on Computer Supported Collaborative Learning 2003, 2003, France. pp.11-20
Communication dans un congrès halshs-00376665v1

Learning physics as coherently packaging multiple sets of signs

Kristine Lund , Karine Bécu-Robinault
9th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2010), 2010, Chicago, United States. pp.404-411
Communication dans un congrès halshs-01493792v1

Analysing face to face computer-mediated interactions

Gregory Dyke , Jean-Jacques Girardot , Kristine Lund , A. Corbel
12th Biennial International Conference, University of Szeged, Eötvös Lorand University, Hungarian Academy of Sciences, Aug 2007, Budapest, Hungary
Communication dans un congrès halshs-01494954v1

Rapport de recherche sur L’étude des interactions humaines au travers des objets rejouables

Gregory Dyke , Jean-Jacques Girardot , Kristine Lund
[Rapport de recherche] 2007-400-005, St. Etienne, France: Ecole National Supérieure des Mines. 2007
Rapport halshs-01498168v1

Towards a Model of Computer-supported Collaborative Learning with Multiple Representations

D. Bodemer , Manu Kapur , Gaëlle Molinari , N. Rummel , K. Westermann , et al.
Connecting Computer-Supported Collaborative Learning to Policy and Practice: Proceedings of the 9th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL 2011), 2011, Hong Kong, China. pp.1065-1072
Communication dans un congrès halshs-01492024v1
Image document

Emotional Positioning as a Cognitive Resource for Arguing: Lessons from the Study of Mexican Students Debating about Drinking Water Management

Claire Polo , Christian Plantin , Kristine Lund , Gerald P. Niccolai
Pragmatics and Society, 2017, 8 (2), pp.323-354. ⟨10.1075/ps.8.3.01pol⟩
Article dans une revue halshs-01580439v1

Analysing the argumentation in an upstream phase of an innovation project

Fatima Abou Eddahab , Guy Prudhomme , Cédric Masclet , Kristine Lund , Jean-François Boujut
Conférence internationale à la 14ème colloque national Produits, Procédés, Systèmes intelligent et durable, Mar 2015, La Plagne, France
Communication dans un congrès halshs-01352066v1

Quelles ressources interactionnelles pour la conception de jeux épistémiques numériques?

Vassiliki Markaki , Erica Vries (de) , Kristine Lund
ICODOC 2017: Les Resources Mobilisees en Interaction, 52, pp.1-16, 2018, ⟨10.1051/shsconf/20185201001⟩
Chapitre d'ouvrage hal-01886170v1

L’actualité de la Communication et des Médias en ligne, Qui est CogniK, la start-up qui a développé les algorithmes de recommandation vidéo de l’application mobile France TV Zoom ? Who is CogniK, the startup that developped the video recommendation algorithms for France TV Zoom’s mobile application?

Kris Lund
Satellinet, 2015, 248
Article dans une revue hal-01312631v1

Multivocal Analysis: Multiple Perspectives in Analyzing Interaction

Kristine Lund , Daniel Suthers
F. Fischer, C. E. Hmelo-Silver, S.R. Goldman & P. Reimann. International Handbook of the Learning Sciences, Taylor-Francis/Routledge, pp.455-464, 2018
Chapitre d'ouvrage hal-02100003v1

Quand construire une position émotionnelle, c'est choisir une conclusion argumentative : le cas d’un café-débat sur l’eau potable au Mexique

Claire Polo , Christian Plantin , Kristine Lund , Gerald P. Niccolai
Semen - Revue de sémio-linguistique des textes et discours, 2013, 35, pp.7-29
Article dans une revue halshs-01332131v1
Image document

Comparing Words to Debate about Drinking Water: Textometrics for Argumentation Studies

Claire Polo , Christian Plantin , Kristine Lund , Gerald P. Niccolai
1st European Conference on Argumentation Argumentation and Reasoned Action, 2015, Lisbon, Portugal. pp.821-838
Communication dans un congrès halshs-01335866v1

Emergence et régulation des émotions associées à la saisie du kaïros en CRP

Claire Polo , Kristine Lund
88ème Conférence de l’Association Canada-France pour l’Avancement des Sciences (ACFAS), May 2021, Sherbrooke, Canada
Communication dans un congrès hal-03668168v1
Image document

Cohering Without Converging: Students’ Use of Doxa, Norms and Values while Debating about SSI (Mexico, USA, France)

Claire Polo , Christian Plantin , Kristine Lund , Gerald Niccolai
Actes de la Conférence de l’Association Européenne d’Education Scientifique (ESERA), Nicosie, Chypre, 2-7 septembre 2012, pp.1387-1399, 2015
Chapitre d'ouvrage halshs-01494484v1

Students' Argumentation and Engagement in Exploratory Talk: A Comparative Case Studies

Claire Polo , Kristine Lund , Gerald P. Niccolai
Conférence Internationale sur la Linguistique Appliquée aux Pratiques Professionnelles (ALAPP), Sep 2014, Genève, Switzerland
Communication dans un congrès halshs-01352067v1

Considering the complex adaptive system from multiple vantage points

Kristine Lund , Pierluigi Basso Fossali , Audrey Mazur-Palandre , Magali Ollagnier-Beldame
Language Science Press. Language is a complex adaptive system: explorations and evidence, 2022, Conceptual Foundations of Language Science
Chapitre d'ouvrage hal-03667977v1

Explanandum and visibility condition change children’s gesture profiles during explanation: implications for learning ?

Audrey Mazur-Palandre , Kristine Lund
he Future of Learning : Proceedings of the 10th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2012), International Society of the Learning Sciences, Jul 2012, Lyon, France. pp.271-275
Communication dans un congrès halshs-01972546v1

Design digital epistemic games: a longitudinal multimodal analysis

Vassiliki Markaki , Kristine Lund , Eric Sanchez
la conférence internationale "Revisiting Participation", EUCOR, Jun 2015, Bâle, Switzerland
Communication dans un congrès halshs-01352027v1

Teachers' Explanations of Students' Collaborative Modeling Activites

Kristine Lund
Dans P. Brna, M. Baker, K. Stenning & A. Tiberghien (Eds.). The Role of Communication in Learning to Model, Mahwah, New Jersey : Lawrence Erlbaum Associates, pp.241-274, 2002
Chapitre d'ouvrage halshs-01491674v1