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78 résultats

Transitions vers une société post-croissance : une exploration des pratiques de consommation sobre

Isabelle Collin-Lachaud , Elodie Juge , Pauline de Pechpeyrou , Karine Picot-Coupey
Rêvolutions du commerce dans une société en transition, Editions EMS, 2022, 978-2-37687-692-3
Chapitre d'ouvrage hal-03824681v1

Retailing in France: Overview and Key Trends / What's up?

Gérard Cliquet , Karine Picot-Coupey , Guy Basset , Rozenn Perrigot
European Retailing Research, 2009, 22, pp.177-206
Article dans une revue halshs-00428420v1

As-tu bien travaillé aujourd’hui mon client ? Comment faire du client de la grande distribution un bon exécutant. Le cas d’IKEA

Karine Picot-Coupey , Caroline Tahar
Presses Universitaires de Rennes. Collaborations et réseaux : approches transversales en management, pp.65-84, 2016, Les modes de coopération au sein et en dehors des réseaux, 978-2-7535-4984-5
Chapitre d'ouvrage halshs-01354723v1

The retailer brand equity in an omnichannel context

Elodie Huré , Julien Troiville , Karine Picot-Coupey
21st International Colloquium in Relationship Marketing (ICRM) - "Looking back-moving forward", Sep 2013, Rennes, France. CD proceedings
Communication dans un congrès halshs-00880636v1

Retailing: Management et marketing du commerce

Gérard Cliquet , Karine Picot-Coupey , Guy Basset
Dunod, pp.281, 2018, 9782100778232
Ouvrages halshs-02023317v1

Conceptualizing Smart Shopping with a Smartphone: Implications of the Use of Mobile Devices for Shopping Productivity and Value

Karine Picot-Coupey , Voropanova Ekaterina , Gérard Cliquet
18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Jul 2015, Rennes, France
Communication dans un congrès hal-01390180v1

The perceived risks of adopting a responsible gambling behavior: development and validation of a reliable measurement index

Karine Picot-Coupey , Anne-Claire Pin , Olivier Droulers
the Academy of Marketing Science World Marketing Congress, Jul 2016, Paris, France
Communication dans un congrès hal-01390171v1

Les voies d'avenir du magasin physique à l'heure du commerce connecté

Karine Picot-Coupey
Gestion, 2013, 2 (38), pp.51-61. ⟨10.3917/riges.382.0051⟩
Article dans une revue halshs-00846039v1

Grocery shopping and Internet : exploring French consumers' perceptions of the hypermarket and cybermarket formats

Karine Picot-Coupey , Elodie Huré , Gérard Cliquet , Christine Petr
The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 2009, 19 (4), pp.437-455
Article dans une revue halshs-00479109v1

Déterminants du choix d'un mode d'expansion internationale par un distributeur : modèle conceptuel et validation empirique

Karine Picot-Coupey
COLLOQUE ETIENNE THIL 2007, Oct 2007, La Rochelle, France. 34 p
Communication dans un congrès halshs-00188647v1

Towards a measure of the value of an omni-channel shopping experience

Karine Picot-Coupey , Elodie Huré , Claire-Lise Ackermann
European Institute Of Retailing And Services Studies (EIRASS) Conference, Jul 2016, Edinburgh, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-01390172v1
Image document

Retailers׳ expansion mode choice in foreign markets: Antecedents for expansion mode choice in the light of internationalization theories

Karine Picot-Coupey , Steve L. Burt , Gérard Cliquet
Journal of retailing and consumer services, 2014, 21 (6), pp.976-991. ⟨10.1016/j.jretconser.2014.08.018⟩
Article dans une revue halshs-01075645v1

Shopping with a Smartphone: A French-Japanese Perspective

Gérard Cliquet , Karine Picot-Coupey , Elodie Huré , Marie-Christine Gahinet
Marketing ZFP Journal of Research and Management, 2014, 2014 (2), pp.96-106
Article dans une revue halshs-01074078v1

Channel design to enrich customers’ shopping experiences: synchronizing clicks with bricks in an omni-channel perspective - the Direct Optic case

Karine Picot-Coupey , Elodie Huré , Lauren Piveteau
International Journal of Retail and Distribution Management, 2016, 44 (3), pp.336-368. ⟨10.1108/IJRDM-04-2015-0056⟩
Article dans une revue halshs-01290473v1

Hypermarché, cybermarché et courses alimentaires : quels projets d'usage par les consommateurs ?

Karine Picot-Coupey , Gérard Cliquet , Christine Petr
9th International Conference Marketing Trends, Jan 2010, Venise, Italie. 26 p
Communication dans un congrès halshs-00459983v1

The pop-up store as a foreign operation mode (FOM) for retailers

Karine Picot-Coupey
International Journal of Retail and Distribution Management, 2014, 42 (7), pp.643-670. ⟨10.1108/IJRDM-01-2013-0032⟩
Article dans une revue halshs-01023250v1

Company-owned stores, franchises stores or/and stores-within-a-store: can any organizational form yield better performance? Evidence from French fasionretailer

Paul Amadieu , Karine Picot-Coupey , Jean-Laurent Viviani
XXIII° conférence de l’AIMS - Association Internationale de Management Stratégique, May 2014, Rennes, France
Communication dans un congrès hal-02084163v1

Live shopping: how perceived value influences satisfaction and loyalty

Yacine Ouazzani , Martina Gallarza , Karine Picot-Coupey , Isabelle Collin-Lachaud
Recent Advances in Retailing and Consumer Science, Jul 2022, Baveno, Italy
Communication dans un congrès hal-03796407v1

Travail du client: mode d'emploi ! Une analyse des modes de contrôle du travail du client exécutant par les enseignes

Karine Picot-Coupey , Caroline Tahar
18ème colloque international E. Thil, Oct 2015, Paris, France
Communication dans un congrès hal-01390177v1

Host-country Female Executives and External Legitimation Strategies of Foreign Subsidiaries: A Multi-theoretical Framework

Karine Picot-Coupey , Nathalie Prime , Zina de Mercey
Congrès de l'Association Francophone de Management International, Université de Bordeaux, Jul 2023, Bordeaux, France
Communication dans un congrès hal-04408806v1
Image document

Shopping mall retailing: A bibliometric analysis and systematic assessment of Chebat's contributions

N. Krey , Karine Picot-Coupey , Gérard Cliquet
Journal of retailing and consumer services, 2022, 64, pp.102702. ⟨10.1016/j.jretconser.2021.102702⟩
Article dans une revue hal-03373705v1

Grocery shopping and Internet: Exploring French consumers’ perceptions of the “hypermarket” and “cybermarket” formats

Christine Petr , Karine Picot-Coupey , Grégoire Cliquet , Huré E.
International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 2009, 19 (4), pp.437-455
Article dans une revue hal-04065816v1

Regard d'expert : Magasins tiers lieux, vers une co-production du merchandising au point de vente

Karine Picot-Coupey
2012, pp.114-116
Autre publication scientifique halshs-00924713v1

Internationalisation des firmes de distribution et forme organisationnelle de développement d'un réseau sur un marché étranger

Karine Picot-Coupey
9èmes Journées de Recherche en marketing de Bourgogne, Nov 2004, 20 p
Communication dans un congrès halshs-00078411v1

Determinants on international retail operation mode choice : towards a conceptual framework based on evidence from French specialised retail chains

Karine Picot-Coupey
13th International conference of the European Association for Education and research in Commercial Distribution (EAERCD), Lund, Sweden, 29-06/1-07 2005, Jun 2005, 18 p
Communication dans un congrès halshs-00091102v1

M-commerce and m-marketing : a research agenda

Christine Gonzalez , Karine Picot-Coupey , Gérard Cliquet
International marketing trends conference, Jan 2012, Venise, Italy
Communication dans un congrès halshs-00711740v1

Retail franchising as en entry mode in Eastern Europe and Russian markets in transition : litterature review and research perspective

Karine Picot-Coupey , Gérard Cliquet
17th annual International Society of Franchising (ISOF) Conference, Feb 2003, San Antonio, Texas, 17 p
Communication dans un congrès halshs-00077461v1

Financial performance of store-within-store strategy in the french fashion industry

Paul Amadieu , Karine Picot-Coupey , Jean-Laurent Viviani
2013 American Marketing Association (AMA) summer marketing educators conference, Aug 2013, Boston, United States. pp.427-437
Communication dans un congrès halshs-00880648v1
Image document

The online shopping experience (OSE): Towards the development of a four- order hierarchical model

Aurélia Michaud-Trévinal , Karine Picot-Coupey , Thomas Stenger
18th Conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Jul 2015, Rennes, France
Communication dans un congrès hal-01743668v1

Hypermarché, cybermarché et courses alimentaires : quels projets d’usage par les consommateurs ?

Christine Petr , Karine Picot-Coupey , Gérard Cliquet
9th International Congress Marketing Trends, 2010
Article dans une revue hal-04068947v1