Transitions vers une société post-croissance : une exploration des pratiques de consommation sobre
Isabelle Collin-Lachaud
,
Elodie Juge
,
Pauline de Pechpeyrou
,
Karine Picot-Coupey
Rêvolutions du commerce dans une société en transition , Editions EMS, 2022, 978-2-37687-692-3
Chapitre d'ouvrage
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Retailing in France: Overview and Key Trends / What's up?
Gérard Cliquet
,
Karine Picot-Coupey
,
Guy Basset
,
Rozenn Perrigot
European Retailing Research , 2009, 22, pp.177-206
Article dans une revue
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As-tu bien travaillé aujourd’hui mon client ? Comment faire du client de la grande distribution un bon exécutant. Le cas d’IKEA
Karine Picot-Coupey
,
Caroline Tahar
Presses Universitaires de Rennes. Collaborations et réseaux : approches transversales en management , pp.65-84, 2016, Les modes de coopération au sein et en dehors des réseaux, 978-2-7535-4984-5
Chapitre d'ouvrage
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The retailer brand equity in an omnichannel context
Elodie Huré
,
Julien Troiville
,
Karine Picot-Coupey
21st International Colloquium in Relationship Marketing (ICRM) - "Looking back-moving forward" , Sep 2013, Rennes, France. CD proceedings
Communication dans un congrès
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Retailing: Management et marketing du commerce
Gérard Cliquet
,
Karine Picot-Coupey
,
Guy Basset
Dunod, pp.281, 2018, 9782100778232
Ouvrages
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Conceptualizing Smart Shopping with a Smartphone: Implications of the Use of Mobile Devices for Shopping Productivity and Value
Karine Picot-Coupey
,
Voropanova Ekaterina
,
Gérard Cliquet
18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution , Jul 2015, Rennes, France
Communication dans un congrès
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The perceived risks of adopting a responsible gambling behavior: development and validation of a reliable measurement index
Karine Picot-Coupey
,
Anne-Claire Pin
,
Olivier Droulers
the Academy of Marketing Science World Marketing Congress , Jul 2016, Paris, France
Communication dans un congrès
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Les voies d'avenir du magasin physique à l'heure du commerce connecté
Karine Picot-Coupey
Article dans une revue
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Grocery shopping and Internet : exploring French consumers' perceptions of the hypermarket and cybermarket formats
Karine Picot-Coupey
,
Elodie Huré
,
Gérard Cliquet
,
Christine Petr
The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research , 2009, 19 (4), pp.437-455
Article dans une revue
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Déterminants du choix d'un mode d'expansion internationale par un distributeur : modèle conceptuel et validation empirique
Karine Picot-Coupey
COLLOQUE ETIENNE THIL 2007 , Oct 2007, La Rochelle, France. 34 p
Communication dans un congrès
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Towards a measure of the value of an omni-channel shopping experience
Karine Picot-Coupey
,
Elodie Huré
,
Claire-Lise Ackermann
European Institute Of Retailing And Services Studies (EIRASS) Conference , Jul 2016, Edinburgh, United Kingdom
Communication dans un congrès
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Retailers׳ expansion mode choice in foreign markets: Antecedents for expansion mode choice in the light of internationalization theories
Karine Picot-Coupey
,
Steve L. Burt
,
Gérard Cliquet
Article dans une revue
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Shopping with a Smartphone: A French-Japanese Perspective
Gérard Cliquet
,
Karine Picot-Coupey
,
Elodie Huré
,
Marie-Christine Gahinet
Marketing ZFP Journal of Research and Management , 2014, 2014 (2), pp.96-106
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Channel design to enrich customers’ shopping experiences: synchronizing clicks with bricks in an omni-channel perspective - the Direct Optic case
Karine Picot-Coupey
,
Elodie Huré
,
Lauren Piveteau
Article dans une revue
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Hypermarché, cybermarché et courses alimentaires : quels projets d'usage par les consommateurs ?
Karine Picot-Coupey
,
Gérard Cliquet
,
Christine Petr
9th International Conference Marketing Trends , Jan 2010, Venise, Italie. 26 p
Communication dans un congrès
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The pop-up store as a foreign operation mode (FOM) for retailers
Karine Picot-Coupey
Article dans une revue
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Company-owned stores, franchises stores or/and stores-within-a-store: can any organizational form yield better performance? Evidence from French fasionretailer
Paul Amadieu
,
Karine Picot-Coupey
,
Jean-Laurent Viviani
XXIII° conférence de l’AIMS - Association Internationale de Management Stratégique , May 2014, Rennes, France
Communication dans un congrès
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Live shopping: how perceived value influences satisfaction and loyalty
Yacine Ouazzani
,
Martina Gallarza
,
Karine Picot-Coupey
,
Isabelle Collin-Lachaud
Recent Advances in Retailing and Consumer Science , Jul 2022, Baveno, Italy
Communication dans un congrès
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Travail du client: mode d'emploi ! Une analyse des modes de contrôle du travail du client exécutant par les enseignes
Karine Picot-Coupey
,
Caroline Tahar
18ème colloque international E. Thil , Oct 2015, Paris, France
Communication dans un congrès
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Host-country Female Executives and External Legitimation Strategies of Foreign Subsidiaries: A Multi-theoretical Framework
Karine Picot-Coupey
,
Nathalie Prime
,
Zina de Mercey
Congrès de l'Association Francophone de Management International , Université de Bordeaux, Jul 2023, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
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Shopping mall retailing: A bibliometric analysis and systematic assessment of Chebat's contributions
N. Krey
,
Karine Picot-Coupey
,
Gérard Cliquet
Article dans une revue
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Grocery shopping and Internet: Exploring French consumers’ perceptions of the “hypermarket” and “cybermarket” formats
Christine Petr
,
Karine Picot-Coupey
,
Grégoire Cliquet
,
Huré E.
International Review of Retail, Distribution and Consumer Research , 2009, 19 (4), pp.437-455
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Regard d'expert : Magasins tiers lieux, vers une co-production du merchandising au point de vente
Karine Picot-Coupey
2012, pp.114-116
Autre publication scientifique
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Internationalisation des firmes de distribution et forme organisationnelle de développement d'un réseau sur un marché étranger
Karine Picot-Coupey
9èmes Journées de Recherche en marketing de Bourgogne , Nov 2004, 20 p
Communication dans un congrès
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Determinants on international retail operation mode choice : towards a conceptual framework based on evidence from French specialised retail chains
Karine Picot-Coupey
13th International conference of the European Association for Education and research in Commercial Distribution (EAERCD), Lund, Sweden, 29-06/1-07 2005 , Jun 2005, 18 p
Communication dans un congrès
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M-commerce and m-marketing : a research agenda
Christine Gonzalez
,
Karine Picot-Coupey
,
Gérard Cliquet
International marketing trends conference , Jan 2012, Venise, Italy
Communication dans un congrès
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Retail franchising as en entry mode in Eastern Europe and Russian markets in transition : litterature review and research perspective
Karine Picot-Coupey
,
Gérard Cliquet
17th annual International Society of Franchising (ISOF) Conference , Feb 2003, San Antonio, Texas, 17 p
Communication dans un congrès
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Financial performance of store-within-store strategy in the french fashion industry
Paul Amadieu
,
Karine Picot-Coupey
,
Jean-Laurent Viviani
2013 American Marketing Association (AMA) summer marketing educators conference , Aug 2013, Boston, United States. pp.427-437
Communication dans un congrès
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The online shopping experience (OSE): Towards the development of a four- order hierarchical model
Aurélia Michaud-Trévinal
,
Karine Picot-Coupey
,
Thomas Stenger
18th Conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution , Jul 2015, Rennes, France
Communication dans un congrès
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Hypermarché, cybermarché et courses alimentaires : quels projets d’usage par les consommateurs ?
Christine Petr
,
Karine Picot-Coupey
,
Gérard Cliquet
9th International Congress Marketing Trends , 2010
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