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78 résultats

The perceived risks of adopting a responsible gambling behavior: development and validation of a reliable measurement index

Karine Picot-Coupey , Anne-Claire Pin , Olivier Droulers
the Academy of Marketing Science World Marketing Congress, Jul 2016, Paris, France
Communication dans un congrès hal-01390171v1

Les voies d'avenir du magasin physique à l'heure du commerce connecté

Karine Picot-Coupey
Gestion, 2013, 2 (38), pp.51-61. ⟨10.3917/riges.382.0051⟩
Article dans une revue halshs-00846039v1

Grocery shopping and Internet : exploring French consumers' perceptions of the hypermarket and cybermarket formats

Karine Picot-Coupey , Elodie Huré , Gérard Cliquet , Christine Petr
The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 2009, 19 (4), pp.437-455
Article dans une revue halshs-00479109v1

Déterminants du choix d'un mode d'expansion internationale par un distributeur : modèle conceptuel et validation empirique

Karine Picot-Coupey
COLLOQUE ETIENNE THIL 2007, Oct 2007, La Rochelle, France. 34 p
Communication dans un congrès halshs-00188647v1

Towards a measure of the value of an omni-channel shopping experience

Karine Picot-Coupey , Elodie Huré , Claire-Lise Ackermann
European Institute Of Retailing And Services Studies (EIRASS) Conference, Jul 2016, Edinburgh, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-01390172v1

Company-owned stores, franchises stores or/and stores-within-a-store: can any organizational form yield better performance? Evidence from French fasionretailer

Paul Amadieu , Karine Picot-Coupey , Jean-Laurent Viviani
XXIII° conférence de l’AIMS - Association Internationale de Management Stratégique, May 2014, Rennes, France
Communication dans un congrès hal-02084163v1
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Retailers׳ expansion mode choice in foreign markets: Antecedents for expansion mode choice in the light of internationalization theories

Karine Picot-Coupey , Steve L. Burt , Gérard Cliquet
Journal of retailing and consumer services, 2014, 21 (6), pp.976-991. ⟨10.1016/j.jretconser.2014.08.018⟩
Article dans une revue halshs-01075645v1

Shopping with a Smartphone: A French-Japanese Perspective

Gérard Cliquet , Karine Picot-Coupey , Elodie Huré , Marie-Christine Gahinet
Marketing ZFP Journal of Research and Management, 2014, 2014 (2), pp.96-106
Article dans une revue halshs-01074078v1

Channel design to enrich customers’ shopping experiences: synchronizing clicks with bricks in an omni-channel perspective - the Direct Optic case

Karine Picot-Coupey , Elodie Huré , Lauren Piveteau
International Journal of Retail and Distribution Management, 2016, 44 (3), pp.336-368. ⟨10.1108/IJRDM-04-2015-0056⟩
Article dans une revue halshs-01290473v1

Hypermarché, cybermarché et courses alimentaires : quels projets d'usage par les consommateurs ?

Karine Picot-Coupey , Gérard Cliquet , Christine Petr
9th International Conference Marketing Trends, Jan 2010, Venise, Italie. 26 p
Communication dans un congrès halshs-00459983v1

The pop-up store as a foreign operation mode (FOM) for retailers

Karine Picot-Coupey
International Journal of Retail and Distribution Management, 2014, 42 (7), pp.643-670. ⟨10.1108/IJRDM-01-2013-0032⟩
Article dans une revue halshs-01023250v1
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Live Streaming Shopping as a new retail format: insights from a qualitative study of consumers and retailers

Karine Picot-Coupey , Younes Bouragba , Isabelle Collin Lachaud , Martina Gallarza , Yacine Ouazzani
International Journal of Retail and Distribution Management, 2023, ⟨10.1108/IJRDM-12-2022-0505⟩
Article dans une revue hal-04244585v1

Master students' perceived value of an elective course through their reflective statements

Martina Gallarza , Yacine Ouazzani , Isabelle Collin-Lachaud , Karine Picot-Coupey
15th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Nov 2022, Seville, Spain. pp.4587-4588, ⟨10.21125/iceri.2022.1102⟩
Communication dans un congrès halshs-03897297v1

Measuring the perceived risk of “gambling responsibly”

Anne-Claire Pin , Karine Picot-Coupey , Olivier Droulers
Journal de gestion et d’économie médicales, 2014, 32 (3), pp.227 - 239. ⟨10.3917/jgem.143.0227⟩
Article dans une revue halshs-01102002v1

Déterminants du choix d'un mode d'expansion international par un distributeur : modèle conceptuel et validation empirique

Karine Picot-Coupey
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2009, 24 (4), pp.23-55
Article dans une revue halshs-00479222v1

Is any organizational form superior in terms of financial performance? Theoretical analysis and evidence from the fashion retail sector.

Paul Amadieu , Karine Picot-Coupey , Jean-Laurent Viviani
International Workshop in Franchising, Services and Retail Chains, Jun 2014, Rennes, France
Communication dans un congrès hal-02084176v1

Retail internationalisation: Explaining the expansion mode choice

Karine Picot-Coupey
36th EMAC Conference
Reykjavik, Iceland
, May 2007, Iceland. 9 p
Communication dans un congrès halshs-00175240v1

Management stratégique des entreprises de retail

Karine Picot-Coupey , Gérard Cliquet , Magali Jara , Dany Vyt
Retailing, Dunod, pp.256-270, 2018, 9782100778232
Chapitre d'ouvrage halshs-02023794v1

Gagner sur corner ? Quel impact sur la performance financière d’une collaboration entre deux réseaux de distribution via des espaces boutiques ?

Karine Picot-Coupey , Jean-Laurent Viviani
Presses Universitaires de Rennes. Collaborations et réseaux : approches transversales en management, pp.85-110, 2016, Les modes de coopération au sein et en dehors des réseaux, 978-2-7535-4984-5
Chapitre d'ouvrage halshs-01354725v1

Retail network organizational design and financial performance

Karine Picot-Coupey , Jean-Laurent Viviani , Paul Amadieu
Frank Hoy, Rozenn Perrigot, Andrew Terry. Handbook of Research on Franchising. Research Handbooks in Business and Management series , Edward Elgar, pp.415-448, 2017, 9781785364174. ⟨10.4337/9781785364181.00033⟩
Chapitre d'ouvrage halshs-01683579v1

Marketing du point de vente

Dany Vyt , Karine Picot-Coupey , Julien Troiville
Retailing, Dunod, pp.187-210, 2018, 9782100778232
Chapitre d'ouvrage halshs-02023764v1

Transitions vers une société post-croissance : une exploration des pratiques de consommation sobre

Isabelle Collin-Lachaud , Elodie Juge , Pauline de Pechpeyrou , Karine Picot-Coupey
Rêvolutions du commerce dans une société en transition, Editions EMS, 2022, 978-2-37687-692-3
Chapitre d'ouvrage hal-03824681v1

The retailer brand equity in an omnichannel context

Elodie Huré , Julien Troiville , Karine Picot-Coupey
21st International Colloquium in Relationship Marketing (ICRM) - "Looking back-moving forward", Sep 2013, Rennes, France. CD proceedings
Communication dans un congrès halshs-00880636v1

Retailing in France: Overview and Key Trends / What's up?

Gérard Cliquet , Karine Picot-Coupey , Guy Basset , Rozenn Perrigot
European Retailing Research, 2009, 22, pp.177-206
Article dans une revue halshs-00428420v1

Conceptualizing Smart Shopping with a Smartphone: Implications of the Use of Mobile Devices for Shopping Productivity and Value

Karine Picot-Coupey , Voropanova Ekaterina , Gérard Cliquet
18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Jul 2015, Rennes, France
Communication dans un congrès hal-01390180v1

As-tu bien travaillé aujourd’hui mon client ? Comment faire du client de la grande distribution un bon exécutant. Le cas d’IKEA

Karine Picot-Coupey , Caroline Tahar
Presses Universitaires de Rennes. Collaborations et réseaux : approches transversales en management, pp.65-84, 2016, Les modes de coopération au sein et en dehors des réseaux, 978-2-7535-4984-5
Chapitre d'ouvrage halshs-01354723v1

Retailing: Management et marketing du commerce

Gérard Cliquet , Karine Picot-Coupey , Guy Basset
Dunod, pp.281, 2018, 9782100778232
Ouvrages halshs-02023317v1

Live shopping: how perceived value influences satisfaction and loyalty

Yacine Ouazzani , Martina Gallarza , Karine Picot-Coupey , Isabelle Collin-Lachaud
Recent Advances in Retailing and Consumer Science, Jul 2022, Baveno, Italy
Communication dans un congrès hal-03796407v1

Travail du client: mode d'emploi ! Une analyse des modes de contrôle du travail du client exécutant par les enseignes

Karine Picot-Coupey , Caroline Tahar
18ème colloque international E. Thil, Oct 2015, Paris, France
Communication dans un congrès hal-01390177v1

Host-country Female Executives and External Legitimation Strategies of Foreign Subsidiaries: A Multi-theoretical Framework

Karine Picot-Coupey , Nathalie Prime , Zina de Mercey
Congrès de l'Association Francophone de Management International, Université de Bordeaux, Jul 2023, Bordeaux, France
Communication dans un congrès hal-04408806v1