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78 résultats
The perceived risks of adopting a responsible gambling behavior: development and validation of a reliable measurement indexthe Academy of Marketing Science World Marketing Congress, Jul 2016, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01390171v1
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Les voies d'avenir du magasin physique à l'heure du commerce connectéGestion, 2013, 2 (38), pp.51-61. ⟨10.3917/riges.382.0051⟩
Article dans une revue
halshs-00846039v1
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Grocery shopping and Internet : exploring French consumers' perceptions of the hypermarket and cybermarket formatsThe International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 2009, 19 (4), pp.437-455
Article dans une revue
halshs-00479109v1
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Déterminants du choix d'un mode d'expansion internationale par un distributeur : modèle conceptuel et validation empiriqueCOLLOQUE ETIENNE THIL 2007, Oct 2007, La Rochelle, France. 34 p
Communication dans un congrès
halshs-00188647v1
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Towards a measure of the value of an omni-channel shopping experienceEuropean Institute Of Retailing And Services Studies (EIRASS) Conference, Jul 2016, Edinburgh, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01390172v1
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Transitions vers une société post-croissance : une exploration des pratiques de consommation sobreRêvolutions du commerce dans une société en transition, Editions EMS, 2022, 978-2-37687-692-3
Chapitre d'ouvrage
hal-03824681v1
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Retailing in France: Overview and Key Trends / What's up?European Retailing Research, 2009, 22, pp.177-206
Article dans une revue
halshs-00428420v1
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As-tu bien travaillé aujourd’hui mon client ? Comment faire du client de la grande distribution un bon exécutant. Le cas d’IKEAPresses Universitaires de Rennes. Collaborations et réseaux : approches transversales en management, pp.65-84, 2016, Les modes de coopération au sein et en dehors des réseaux, 978-2-7535-4984-5
Chapitre d'ouvrage
halshs-01354723v1
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The retailer brand equity in an omnichannel context21st International Colloquium in Relationship Marketing (ICRM) - "Looking back-moving forward", Sep 2013, Rennes, France. CD proceedings
Communication dans un congrès
halshs-00880636v1
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Retailing: Management et marketing du commerceDunod, pp.281, 2018, 9782100778232
Ouvrages
halshs-02023317v1
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Conceptualizing Smart Shopping with a Smartphone: Implications of the Use of Mobile Devices for Shopping Productivity and Value18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Jul 2015, Rennes, France
Communication dans un congrès
hal-01390180v1
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Retailers׳ expansion mode choice in foreign markets: Antecedents for expansion mode choice in the light of internationalization theoriesJournal of retailing and consumer services, 2014, 21 (6), pp.976-991. ⟨10.1016/j.jretconser.2014.08.018⟩
Article dans une revue
halshs-01075645v1
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Shopping with a Smartphone: A French-Japanese PerspectiveMarketing ZFP Journal of Research and Management, 2014, 2014 (2), pp.96-106
Article dans une revue
halshs-01074078v1
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Channel design to enrich customers’ shopping experiences: synchronizing clicks with bricks in an omni-channel perspective - the Direct Optic caseInternational Journal of Retail and Distribution Management, 2016, 44 (3), pp.336-368. ⟨10.1108/IJRDM-04-2015-0056⟩
Article dans une revue
halshs-01290473v1
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Hypermarché, cybermarché et courses alimentaires : quels projets d'usage par les consommateurs ?9th International Conference Marketing Trends, Jan 2010, Venise, Italie. 26 p
Communication dans un congrès
halshs-00459983v1
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The pop-up store as a foreign operation mode (FOM) for retailersInternational Journal of Retail and Distribution Management, 2014, 42 (7), pp.643-670. ⟨10.1108/IJRDM-01-2013-0032⟩
Article dans une revue
halshs-01023250v1
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Company-owned stores, franchises stores or/and stores-within-a-store: can any organizational form yield better performance? Evidence from French fasionretailerXXIII° conférence de l’AIMS - Association Internationale de Management Stratégique, May 2014, Rennes, France
Communication dans un congrès
hal-02084163v1
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Live Streaming Shopping as a new retail format: insights from a qualitative study of consumers and retailersInternational Journal of Retail and Distribution Management, 2023, ⟨10.1108/IJRDM-12-2022-0505⟩
Article dans une revue
hal-04244585v1
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Master students' perceived value of an elective course through their reflective statements15th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Nov 2022, Seville, Spain. pp.4587-4588, ⟨10.21125/iceri.2022.1102⟩
Communication dans un congrès
halshs-03897297v1
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Measuring the perceived risk of “gambling responsibly”Journal de gestion et d’économie médicales, 2014, 32 (3), pp.227 - 239. ⟨10.3917/jgem.143.0227⟩
Article dans une revue
halshs-01102002v1
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Déterminants du choix d'un mode d'expansion international par un distributeur : modèle conceptuel et validation empiriqueRecherche et Applications en Marketing (French Edition), 2009, 24 (4), pp.23-55
Article dans une revue
halshs-00479222v1
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Retail internationalisation: Explaining the expansion mode choice36th EMAC Conference
Communication dans un congrès
halshs-00175240v1
Reykjavik, Iceland, May 2007, Iceland. 9 p |
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Management stratégique des entreprises de retailRetailing, Dunod, pp.256-270, 2018, 9782100778232
Chapitre d'ouvrage
halshs-02023794v1
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Gagner sur corner ? Quel impact sur la performance financière d’une collaboration entre deux réseaux de distribution via des espaces boutiques ?Presses Universitaires de Rennes. Collaborations et réseaux : approches transversales en management, pp.85-110, 2016, Les modes de coopération au sein et en dehors des réseaux, 978-2-7535-4984-5
Chapitre d'ouvrage
halshs-01354725v1
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Marketing du point de venteRetailing, Dunod, pp.187-210, 2018, 9782100778232
Chapitre d'ouvrage
halshs-02023764v1
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Retail network organizational design and financial performanceFrank Hoy, Rozenn Perrigot, Andrew Terry. Handbook of Research on Franchising. Research Handbooks in Business and Management series , Edward Elgar, pp.415-448, 2017, 9781785364174. ⟨10.4337/9781785364181.00033⟩
Chapitre d'ouvrage
halshs-01683579v1
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Is any organizational form superior in terms of financial performance? Theoretical analysis and evidence from the fashion retail sector.International Workshop in Franchising, Services and Retail Chains, Jun 2014, Rennes, France
Communication dans un congrès
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Live shopping: how perceived value influences satisfaction and loyaltyRecent Advances in Retailing and Consumer Science, Jul 2022, Baveno, Italy
Communication dans un congrès
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Travail du client: mode d'emploi ! Une analyse des modes de contrôle du travail du client exécutant par les enseignes18ème colloque international E. Thil, Oct 2015, Paris, France
Communication dans un congrès
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Host-country Female Executives and External Legitimation Strategies of Foreign Subsidiaries: A Multi-theoretical FrameworkCongrès de l'Association Francophone de Management International, Université de Bordeaux, Jul 2023, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
hal-04408806v1
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