Nombre de documents

52

CV de Karine Picot-Coupey


Article dans une revue14 documents

  • Karine Picot-Coupey, Elodie Huré, Lauren Piveteau. Channel design to enrich customers’ shopping experiences: synchronizing clicks with bricks in an omni-channel perspective - the Direct Optic case. International Journal of Retail and Distribution Management, Emerald, 2016, 44 (3), pp.336-368. <10.1108/IJRDM-04-2015-0056>. <halshs-01290473>
  • Karine Picot-Coupey, Gérard Cliquet. Guest Editorial. International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, Taylor & Francis (Routledge), 2015, 25 (5), pp.447-448. <10.1080/09593969.2015.1089305>. <halshs-01244569>
  • Karine Picot-Coupey, Steve L. Burt, Gérard Cliquet. Retailers׳ expansion mode choice in foreign markets: Antecedents for expansion mode choice in the light of internationalization theories. Journal of Retailing and Consumer Services, Elsevier, 2014, 21 (6), pp.976-991. <10.1016/j.jretconser.2014.08.018>. <halshs-01075645>
  • Anne-Claire Pin, Karine Picot-Coupey, Olivier Droulers. Measuring the perceived risk of “gambling responsibly”. Journal de Gestion et d Economie Medicales, Editions ESKA, 2014, 32 (3), pp.227 - 239. <10.3917/jgem.143.0227>. <halshs-01102002>
  • Karine Picot-Coupey. The pop-up store as a foreign operation mode (FOM) for retailers. International Journal of Retail and Distribution Management, Emerald, 2014, 42 (7), pp.643-670. <10.1108/IJRDM-01-2013-0032>. <halshs-01023250>
  • Gérard Cliquet, Karine Picot-Coupey, Elodie Huré, Marie-Christine Gahinet. Shopping with a Smartphone: A French-Japanese Perspective. Marketing ZFP Journal of Research and Management, 2014, 2014 (2), pp.96-106. <halshs-01074078>
  • Karine Picot-Coupey. Les voies d'avenir du magasin physique à l'heure du commerce connecté. Gestion, 2013, 2 (38), pp.51-61. <10.3917/riges.382.0051>. <halshs-00846039>
  • Gérard Cliquet, Karine Picot-Coupey, Guy Basset, Rozenn Perrigot. Retailing in France: Overview and Key Trends / What's up?. European Retailing Research, 2009, pp.177-206. <halshs-00428420>
  • Karine Picot-Coupey, Elodie Huré, Gérard Cliquet, Christine Petr. Grocery shopping and Internet : exploring French consumers' perceptions of the hypermarket and cybermarket formats. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 2009, 19 (4), pp.437-455. <halshs-00479109>
  • Karine Picot-Coupey. Déterminants du choix d'un mode d'expansion international par un distributeur : modèle conceptuel et validation empirique. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), SAGE Publications, 2009, 24 (4), pp.23-55. <halshs-00479222>
  • Gérard Cliquet, Karine Picot-Coupey, Guy Basset, Rozenn Perrigot. Retailing in France: Overview and Key Trends: What's up?,. European Retail Research, 2008, pp.177-206. <halshs-00422294>
  • Karine Picot-Coupey. Determinants of International Retail operation mode choice: towards a conceptual framework based on evidence from French specialised retail chains. International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, Taylor & Francis (Routledge), 2006, 16 (2), pp. 215-237. <halshs-00091108>
  • Karine Picot-Coupey. La franchise internationale : une voie alternative à celle de l'investissement direct à l'étranger ?. Annales des mines - Responsabilité et environnement , Eska, 2004, pp. 41-46. <halshs-00091105>
  • Karine Picot-Coupey, Gérard Cliquet. Internationalisation des distributeurs dans les pays en transition d'Europe de l'Est : quelles perspectives pour le choix de la franchise comme mode d'entrée ?. Revue Française du Marketing, Paris : A.D.T. d'exécution et de l'exploitation des études de marché, 2004, pp.19-35. <halshs-00069771>

Chapitre d'ouvrage4 documents

  • Karine Picot-Coupey, Caroline Tahar. As-tu bien travaillé aujourd’hui mon client ? Comment faire du client de la grande distribution un bon exécutant. Le cas d’IKEA. Presses Universitaires de Rennes. Collaborations et réseaux : approches transversales en management, pp.65-84, 2016, Les modes de coopération au sein et en dehors des réseaux, 978-2-7535-4984-5. <halshs-01354723>
  • Karine Picot-Coupey, Jean-Laurent Viviani. Gagner sur corner ? Quel impact sur la performance financière d’une collaboration entre deux réseaux de distribution via des espaces boutiques ?. Presses Universitaires de Rennes. Collaborations et réseaux : approches transversales en management, pp.85-110, 2016, Les modes de coopération au sein et en dehors des réseaux, 978-2-7535-4984-5. <halshs-01354725>
  • Gérard Cliquet, Rozenn Perrigot, Karine Picot-Coupey. La franchise : enjeux et perspectives. F. Moraux, L. Bironneau. Recherches et innovations en sciences de gestion, Presses universitaires de Rennes, pp.203-219, 2013, Des sociétés. <halshs-00924354>
  • Karine Picot-Coupey, Guy Basset, Rozenn Perrigot, Christine Gonzalez, Gérard Cliquet. Perspectives sur les tendances de la grande distribution en France. F. Moraux, L. Bironneau. Recherches et innovations en sciences de gestion, Presses universitaires de Rennes, pp.239-257, 2013, Des sociétés. <halshs-00924376>

Communication dans un congrès30 documents

  • Karine Picot-Coupey, Anne-Claire Pin, Olivier Droulers. The perceived risks of adopting a responsible gambling behavior: development and validation of a reliable measurement index. the Academy of Marketing Science World Marketing Congress, Jul 2016, Paris, France. Proceedings of the Academy of Marketing Science World Marketing Congress. <hal-01390171>
  • Karine Picot-Coupey, Anne-Claire Pin, Olivier Droulers. Promouvoir les jeux de hasard et d’argent nuit-il à la décision d’adopter un comportement de jeu responsable ? Le rôle du Risque Perçu à adopter un Comportement de Jeu Responsable (RPCJR). 4ième Journée internationale du marketing santé, Jun 2016, Lille, France. Actes de la 4ième Journée internationale du marketing santé. <hal-01390176>
  • Karine Picot-Coupey, Elodie Huré, Claire-Lise Ackermann. Towards a measure of the value of an omni-channel shopping experience. European Institute Of Retailing And Services Studies (EIRASS) Conference, Jul 2016, Edinburgh, United Kingdom. Proceedings of the European Institute Of Retailing And Services Studies (EIRASS) Conference. <hal-01390172>
  • Karine Picot-Coupey, Voropanova Ekaterina, Gérard Cliquet. Coproduction de services en magasin : impact des objets connectés sur la productivité du consommateur. 18ème colloque E.Thil, Oct 2016, Roubaix, France. <hal-01390174>
  • Karine Picot-Coupey, Anne-Claire Pin, Olivier Droulers. Diverse perspectives on the concept of perceived risk: evolution of the conceptualization and implications for health marketing studies. 7th International Research Meeting in Business and Management (IRMBAM-2016), Jul 2016, Nice, France. Proceedings of the 7th International Research Meeting in Business and Management (IRMBAM-2016). <hal-01390175>
  • Karine Picot-Coupey, Aurélia Michaud-Trévinal, Thomas Stenger. The online shopping experience (OSE): Towards the development of a four-order hierarchical model. 18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Jul 2015, Rennes, France. Proceedings of the 18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution. <hal-01390178>
  • Karine Picot-Coupey, Caroline Tahar. Do It Yourself…Yes you can… but you have to do it well! How can retailers drive customers’ work? An IKEA case study. 18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Jul 2015, Rennes, France. Proceedings of the 18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution. <hal-01390179>
  • Karine Picot-Coupey, Voropanova Ekaterina, Gérard Cliquet. Conceptualizing Smart Shopping with a Smartphone: Implications of the Use of Mobile Devices for Shopping Productivity and Value. 18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Jul 2015, Rennes, France. Proceedings of the 18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution. <hal-01390180>
  • Karine Picot-Coupey, Caroline Tahar. Travail du client: mode d'emploi ! Une analyse des modes de contrôle du travail du client exécutant par les enseignes. 18ème colloque international E. Thil, Oct 2015, Paris, France. Actes du 18ème colloque international E. Thil. <hal-01390177>
  • Karine Picot-Coupey, Elodie Huré, Lauren Piveteau. Moving towards an omni-channel strategy: process and challenges. 2015 Academy of Marketing Science Annual Conference, May 2015, Denver, United States. 2015 Academy of Marketing Science Annual Conference Proceedings. <hal-01390182>
  • Karine Picot-Coupey, Anne-Claire Pin, Olivier Droulers. Pourquoi certains joueurs ne jouent-ils pas de façon responsable ? Une étude exploratoire du concept de risque perçu. Congrès International 2015 sur les Troubles Addictifs – Focus sur les troubles comportementaux, Apr 2015, Nantes, France. Actes du Congrès International 2015 sur les Troubles Addictifs – Focus sur les troubles comportementaux. <hal-01390183>
  • Karine Picot-Coupey, Elodie Huré, Lauren Piveteau. How to combine bricks and clicks: The case of Direct Optic going omni-channel. Colloquium on European Research in Retailing, Sep 2014, Bremen, Germany. 2014. <halshs-01141351>
  • Paul Amadieu, Karine Picot-Coupey, Jean-Laurent Viviani. Shops-within-shops : determinants of the choice and impact on retail company financial performance. 17th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution (EAERCD), Jul 2013, Valence, Spain. <halshs-00843149>
  • Paul Amadieu, Karine Picot-Coupey, Jean-Laurent Viviani. Financial performance of store-within-store strategy in the french fashion industry. Eds R. Slotegraaf & D. Griffith. 2013 American Marketing Association (AMA) summer marketing educators conference, Aug 2013, Boston, United States. pp.427-437, 2013. <halshs-00880648>
  • Gérard Cliquet, Christine Gonzalez, Elodie Huré, Karine Picot-Coupey. From mobile phone to smartphone : what's new about m-shopping. 42nd Academy of Marketing Science (AMS) annual conference, May 2013, Monterey, United States. <halshs-00828010>
  • Elodie Huré, Julien Troiville, Karine Picot-Coupey. The retailer brand equity in an omnichannel context. Ed. A. Palmer. 21st International Colloquium in Relationship Marketing (ICRM) - "Looking back-moving forward", Sep 2013, Rennes, France. CD proceedings, 2013. <halshs-00880636>
  • Christine Gonzalez, Elodie Huré, Karine Picot-Coupey. Usages et valeurs des applications mobiles pour les consommateurs : quelles implications pour les distributeurs ?. 15ème colloque Etienne Thil, Nov 2012, Lille, France. <halshs-00763074>
  • Karine Picot-Coupey. Le magasin est mort, vive le magasin ! Une approche exploratoire des magasins tiers lieux. 28ème congrès de l'Association Française de Marketing, May 2012, Brest, France. <halshs-00712082>
  • Karine Picot-Coupey. Pop-up stores and the international development of retail networks. International marketing trends conference, Jan 2012, Venise, Italy. <halshs-00712080>
  • Christine Gonzalez, Karine Picot-Coupey, Gérard Cliquet. M-commerce and m-marketing : a research agenda. International marketing trends conference, Jan 2012, Venise, Italy. <halshs-00711740>
  • Karine Picot-Coupey, Gérard Cliquet, Christine Petr. Hypermarché, cybermarché et courses alimentaires : quels projets d'usage par les consommateurs ?. 9th International Conference Marketing Trends, Jan 2010, Venise, Italie. 26 p., 2010. <halshs-00459983>
  • Karine Picot-Coupey, Elodie Huré, Gérard Cliquet, Christine Petr. Grocery shopping and Internet: exploring French consumers' perceptions of the hypermarket and cybermarket format. H. Meyers & S. Wood. EAERCD Conference, 2009, United Kingdom. 27 p., 2009. <halshs-00428515>
  • Karine Picot-Coupey. Déterminants du choix d'un mode d'expansion internationale par un distributeur : modèle conceptuel et validation empirique. COLLOQUE ETIENNE THIL 2007, Oct 2007, La Rochelle, France. 34 p., 2007. <halshs-00188647>
  • Karine Picot-Coupey. Déterminants du choix d'un mode d'expansion internationale par un distributeur : modèle conceptuel et validation empirique. 10ème colloque E. Thil, Oct 2007, La Rochelle, France. 34 p., 2007. <halshs-00428514>
  • Karine Picot-Coupey, Gérard Cliquet. Retail internationalisation: explaining the expansion mode choice. 36th EMAC Conference, May 2007, Reykjavik, Iceland. 9 p., 2007. <halshs-00188763>
  • Karine Picot-Coupey. Examining retailers' expansion mode choice in foreign markets. European Association of Education and Research
    in Commercial Distribution (EAERCD) Conference
    , Jun 2007, Germany. 20 p., 2007. <halshs-00175238>
  • Karine Picot-Coupey. Retail internationalisation:
    Explaining the expansion mode choice. 36th EMAC Conference
    Reykjavik, Iceland
    , May 2007, Iceland. 9 p., 2007. <halshs-00175240>
  • Karine Picot-Coupey. Determinants on international retail operation mode choice : towards a conceptual framework based on evidence from French specialised retail chains. 13th International conference of the European Association for Education and research in Commercial Distribution (EAERCD), Lund, Sweden, 29-06/1-07 2005, Jun 2005, 18 p., 2005. <halshs-00091102>
  • Karine Picot-Coupey. Internationalisation des firmes de distribution et forme organisationnelle de développement d'un réseau sur un marché étranger. 9èmes Journées de Recherche en marketing de Bourgogne, Nov 2004, LEG-CERMAB/IAE Dijon, 20 p., 2004. <halshs-00078411>
  • Karine Picot-Coupey, Gérard Cliquet. Retail franchising as en entry mode in Eastern Europe and Russian markets in transition : litterature review and research perspective. 17th annual International Society of Franchising (ISOF) Conference, Feb 2003, San Antonio, Texas, 17 p., 2003. <halshs-00077461>

Autre publication3 documents

  • Karine Picot-Coupey. Regard d'expert : Magasins tiers lieux, vers une co-production du merchandising au point de vente. Complément au chapitre "Concevoir le point de vente" de l'ouvrage : "Merchandising : Du category .. 2012, pp.114-116. <halshs-00924713>
  • Karine Picot-Coupey. Regard d'expert : Magasins éphémères, inspirations merchandising durables ?. Complément au chapitre "Concevoir le point de vente" de l'ouvrage : "Merchandising : Du category .. 2012, pp.109-110. <halshs-00924708>
  • Karine Picot-Coupey. Les déterminants du choix d'un mode d'expansion internationale d'un réseau de points de vente. Construction d'un modèle et application aux enseignes de l'équipement de la personne : thèse de doctorat de l'Université de Rennes 1, mention sciences de gestion, sous la direction du Pr. G. Cliquet. 2006. <halshs-00102650>

Direction d'ouvrage, Proceedings1 document

  • Karine Picot-Coupey, Gérard Cliquet. Proceedings of the 18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution. European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Jul 2015, Rennes, France. 2015, 978-2-7466-8451-5. <hal-01390173>