Alcohol industry's arguments against French pregnancy warning labels: a press coverage analysis
Ana Millot
,
Martina Serra
,
K. Gallopel-Morvan
15th European Public Health Conference Strengthening health systems: improving population health and being prepared for the unexpected , Nov 2022, Berlin, Germany. pp.ckac131.534,
⟨10.1093/eurpub/ckac131.534⟩
Communication dans un congrès
hal-04067061v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
How do smokers respond to pictorial and threatening tobacco warnings? The role of threat level, repeated exposure, type of packs and warning size
Sophie Lacoste-Badie
,
Karine Gallopel-Morvan
,
Mathieu Lajante
,
Olivier Droulers
Article dans une revue
halshs-02138612v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Plain packaging on tobacco products in France: Effectiveness on smokers’ attitudes one year after implementation
Anne Pasquereau
,
Romain Guignard
,
Raphaël Andler
,
Karine Gallopel-Morvan
,
Viêt Nguyen-Thanh
Article dans une revue
hal-03810432v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Effectiveness of a French mass‐media campaign in raising knowledge of both long‐term alcohol‐related harms and low‐risk drinking guidelines, and in lowering alcohol consumption
Guillemette Quatremère
,
Romain Guignard
,
Chloé Cogordan
,
Raphaël Andler
,
Karine Gallopel-Morvan
,
et al.
Article dans une revue
hal-03934067v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Una imagen vale más que mil palabras: efectos de las advertencias sanitarias visuales en el descenso del consumo de tabaco: un estudio desde la perspectiva del marketing social
Karine Gallopel
,
J.M. Rey
,
B. Lacave
,
M. I. Viedma
Article dans une revue
halshs-00657489v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Les effets du placement de la consommation d'alcool sur la motivation à consommer la substance : le rôle médiateur de l'imagerie mentale.
Rémy Bréhonnet
,
Patrick Gabriel
,
Karine Gallopel-Morvan
Colloque doctoral de l'Association Française du Marketing (AFM) , May 2011, Namur, Belgique
Communication dans un congrès
hal-00833614v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
How the alcohol industry fought against pregnancy warning labels in France. A press coverage analysis spanning 20 years
Ana Millot
,
Martina Serra
,
Karine Gallopel-Morvan
Article dans une revue
hal-03799111v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Comment gérer l'ambiance sonore ?
Karine Gallopel
,
Sophie Rieunier
Rieunier S. Marketing sensoriel du point de vente , Dunod, pp.47-84, 2002
Chapitre d'ouvrage
halshs-00076618v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The influence of threatening visual warnings on tobacco packaging: Measuring the impact of threat level, image size, and type of pack through psychophysiological and self-report methods
Olivier Droulers
,
Karine Gallopel-Morvan
,
Sophie Lacoste-Badie
,
Mathieu Lajante
Article dans une revue
halshs-02024739v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Marketing et communication des associations
Karine Gallopel-Morvan
,
Sophie Rieunier
,
Fabrice Larceneux
,
Pierre Birambeau
2021
Ouvrages
halshs-03514976v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Marketing & communication des associations
Karine Gallopel-Morvan
,
Pierre Birambeau
,
Fabrice Larceneux
,
Sophie Rieunier
Dunod, pp.258, 2013, Marketing sectoriel, 9782100593989
Ouvrages
hal-01635050v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Impact des avertissements sanitaires dans la lutte contre le tabagisme : synthèse théorique et résultats d'une étude qualitative
Karine Gallopel
,
Sophie Rieunier
,
Stéphane Debenedetti
,
Delphine Dion
,
Marine Le Gall-Ely
Revue Française du Marketing , 2006, 206, pp.7-27
Article dans une revue
halshs-00169498v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Analyse des stratégies de lobbying de l’industrie de l’alcool pour affaiblir la loi Evin de régulation du marketing
Ana Millot
,
Karine Gallopel-Morvan
,
Nason Maani
,
Cécile Knai
,
Mark Petticrew
,
et al.
Santé Publique , 2022, Actes du congrès de la Société Française de santé publique, Vol. 34 (HS1), pp.18a-18a.
⟨10.3917/spub.220.0018a⟩
Article dans une revue
hal-03811264v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Marketing social et marketing social critique : quelle utilité pour la santé publique ?
Karine Gallopel-Morvan
Article dans une revue
hal-01528586v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
La normalisation des associations : quelle efficacité pour rassurer les donateurs ?
Florence Busson-Villa
,
K. Gallopel-Morvan
2ème Journée Internationale du Marketing Santé , EDHEC, Mar 2012, Nice, France
Communication dans un congrès
hal-01921728v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Prise en compte du phénomène de dissonance cognitive pour accroître l'efficacité des campagnes anti-tabac sur une cible de jeunes Français
Karine Gallopel
,
Cédric Lesage
Politiques et Management public , 2004, 21 (4), pp.90-116
Article dans une revue
halshs-00069132v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Dans le cerveau du fumeur : neurosciences et prévention du tabagisme
Gemma Calvert
,
Karine Gallopel
,
Sara Sauneron
,
Olivier Oullier
Nouvelles approches de la prévention en santé publique: l'apport des sciences comportementales, cognitives et des neurosciences , La Documentation Française, pp.86-107, 2010, Rapports et documents n°25
Chapitre d'ouvrage
halshs-00657800v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
L'utilisation de la peur dans un contexte de marketing social: etat de l'art, limites et voies de recherche
K. Gallopel-Morvan
Article dans une revue
hal-02023901v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The Continuing Presence of Tobacco and Alcohol Products in Media That Target Young People: A Commentary on Russell et al. (2017)
Karine Gallopel-Morvan
,
Crawford Moodie
Article dans une revue
hal-03123883v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Consumer understanding of cigarette emission labelling
K. Gallopel-Morvan
,
C. Moodie
,
D. Hammond
,
F. Eker
,
E. Beguinot
,
et al.
Article dans une revue
halshs-00555225v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The effectiveness of current French health warnings displayed on alcohol advertisements and alcoholic beverages
Gloria Dossou
,
Karine Gallopel-Morvan
,
Jacques-François Diouf
Article dans une revue
hal-04301285v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Perceptions of plain packaging among young adult roll-your-own smokers in France: a naturalistic approach
Karine Gallopel-Morvan
,
C. Moodie
,
F. Eker
,
E. Beguinot
,
Y. Martinet
Article dans une revue
hal-01513890v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Impact of a negative emotional antitobacco mass media campaign on French smokers: a longitudinal study
Romain Guignard
,
Karine Gallopel-Morvan
,
Ute Mons
,
Karin Hummel
,
Viêt Nguyen-Thanh
Article dans une revue
hal-03123927v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Consumer perceptions of cigarette pack design in France: a comparison of regular, limited edition and plain packaging
Karine Gallopel-Morvan
,
Crawford Moodie
,
David Hammond
,
Figen Eker
,
Emmanuelle Beguinot
,
et al.
Article dans une revue
istex
hal-03118691v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Efficacité des paquets de cigarettes neutres sur des fumeuses en France : une étude dans un contexte réel de consommation
Karine Gallopel-Morvan
,
Crawford Moodie
,
Figen Eker
,
Emmanuelle Béguinot
,
Yves Martinet
Bulletin Epidémiologique Hebdomadaire - BEH , 2015, 17-18, pp.308-315
Article dans une revue
hal-01635383v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Conduites addictives chez les adolescents : Usages, prévention et accompagnement
François Beck
,
Alain Dervaux
,
Enguerrand Du Roscoät
,
Karine Gallopel-Morvan
,
Marie Grall-Bronnec
,
et al.
[Rapport de recherche] Institut national de la santé et de la recherche médicale(INSERM). 2014, Paris : Inserm : Éditions EDP Sciences (ISSN : 1264-1782) / 500 p
Rapport
inserm-02102920v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Le paquet de cigarettes neutre est-il efficace pour lutter contre le tabagisme ?
Karine Gallopel-Morvan
Revue du Praticien (La) , 2015, 65
Article dans une revue
hal-01644422v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Marketing des jeux de hasard et d’argent, un enjeu de santé publique ?
Morgane Guillou-Landréat
,
Jeremy Deriennic
,
Paul Brunault
,
Gaëlle Challet-Bouju
,
Karine Gallopel-Morvan
,
et al.
Article dans une revue
hal-03211309v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Comment se faire connaître et gérer son image ?
Karine Gallopel-Morvan
Marketing & Communication des associations , Dunod, 2013, Marketing sectoriel, 978-2-10-059397-2
Chapitre d'ouvrage
hal-01529952v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Le packaging au service de la santé publique
Karine Gallopel-Morvan
Cliquet G. Marketing, nouveaux enjeux, nouvelles perspectives , Presses universitaires de Rennes, pp.169-178, 2012
Chapitre d'ouvrage
halshs-00766804v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More