Filtrer vos résultats
- 58
- 22
- 58
- 15
- 4
- 1
- 1
- 1
- 76
- 16
- 10
- 2
- 3
- 4
- 1
- 4
- 2
- 8
- 6
- 13
- 12
- 9
- 9
- 3
- 4
- 55
- 25
- 76
- 6
- 5
- 4
- 4
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 80
- 15
- 12
- 11
- 10
- 9
- 8
- 8
- 6
- 5
- 5
- 5
- 4
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
80 résultats
Learn and Evolve the Domain model in Intelligent Tutoring Systems: Approach based on Interaction traces7th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU'14), Apr 2014, Barcelone, Spain. pp.197-204
Communication dans un congrès
hal-01301052v1
|
|||
Towards Serious Game Content-Extraction for a Pedagogical EvaluationInternational Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT), Jul 2017, Timisoara, Romania. pp.178-179
Communication dans un congrès
hal-01639825v1
|
|||
Game execution control by analysis of player's behaviourACE'06 (ACM SIGCHI International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology), Jun 2006, Hollywood, United States
Communication dans un congrès
hal-00449604v1
|
|||
Contrôle d'exécution des jeux par analyse du comportement du joueurIntelligence Artificielle et Jeux, Hermès, Chapitre 11, 2006
Chapitre d'ouvrage
hal-00449740v1
|
|||
|
Une approche méta-design du jeu sérieux pour l’enseignement de l’informatique à l’école élémentaireAtelier « Apprendre la Pensée Informatique de la Maternelle à l'Université », dans le cadre de la conférence Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH), Jun 2021, Fribourg, Suisse. pp.96-106
Communication dans un congrès
hal-03241691v1
|
||
|
Analyse de l'adaptabilité de jeux pour l'apprentissage de la pensée informatique ou de la programmationL'informatique, objets d'enseignement et d'apprentissage. Quelles nouvelles perspectives pour la recherche ? Actes du colloque DIDAPRO 9, May 2022, Le Mans, France
Communication dans un congrès
hal-03697961v2
|
||
|
Modelling and visualising traces for reflexivity in synchronous collaborative systemsInternational Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, Nov 2009, Barcelone, Spain. pp.16--23, ⟨10.1109/INCOS.2009.55⟩
Communication dans un congrès
hal-00474036v1
|
||
Creation of GBL scenarios for multi-device environments10th European Conference on Games Based Learning , Oct 2016, Paisley, Scotland, United Kingdom. pp.256-264
Communication dans un congrès
hal-01361212v1
|
|||
Adaptive TEL based on Interaction TracesIn AIED'09 (14 International Conference on Artificial Intelligence in Education) workshop on "Towards User Modeling and Adaptive Systems for All (TUMAS-A 2009): Modeling and Evaluation of Accessible Intelligent Learning Systems", Jul 2009, Brighton, United Kingdom. pp.33-37
Communication dans un congrès
hal-01437743v1
|
|||
A Pilot Study on Estimating Players Dispositional Profiles from Game Traces AnalysisIntelligent Systems and Applications. IntelliSys 2019, Sep 2019, Londres, United Kingdom. pp.1101-1120, ⟨10.1007/978-3-030-29516-5_82⟩
Communication dans un congrès
hal-03151862v1
|
|||
|
Adaptive and Personalised Robots - Learning from Users' FeedbackIEEE 25th International Conference on Tools with Artificial Intelligence, Nov 2013, Washington DC, United States. ⟨10.1109/ICTAI.2013.98⟩
Communication dans un congrès
hal-01221445v1
|
||
Observation et analyse de comportements collectifs et/ou individuels par la découverte de connaissances issues de l’exploitation d’un corpus de M-Traces d’activité sur simulateur pleine échelleEIAH 2011 - Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain, May 2011, Mons, Belgique. 2011
Poster de conférence
hal-01354407v1
|
|||
Towards Web Browsing Assistance Using Task Modeling Based on Observed UsagesKnowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management. IC3K 2019, Sep 2019, Vienne, Austria. pp.453-471, ⟨10.1007/978-3-030-66196-0_21⟩
Communication dans un congrès
hal-03151930v1
|
|||
Capitalize and share observation and analysis knowledge to assist trainers in professional training with simulation Case of training and skills maintain of Nuclear Power Plant control room staffCSEDU 2013 - 5th International Conference on Computer Supported Education,, May 2013, Aachen, Germany. pp.627-632, ⟨10.5220/0004388806270632⟩
Communication dans un congrès
hal-01339181v1
|
|||
|
Learner Performance Prediction Indicators based on Machine Learning12th International Conference on Computer Supported Education, May 2020, Prague, Czech Republic. pp.47-57, ⟨10.5220/0009396100470057⟩
Communication dans un congrès
hal-03206792v1
|
||
Evaluation des fonctions cognitives et linguistiques à l’aide d’un serious game adaptatifRééducation orthophonique, 2016, 264
Article dans une revue
hal-01337439v1
|
|||
Recommandation de ressources pédagogiques dans les réseaux sociaux en ligneJournée Scientifique "Systèmes de recommandation et réseaux sociaux", Oct 2014, Chambéry, France. 2014
Poster de conférence
hal-01283753v1
|
|||
|
Using interaction traces for evolutionary design support - Application on the Virtual Campus VCIelInternational Conference on Computer Supported Education, May 2011, Noordwijkerhout, Netherlands. pp.237-242, ⟨10.5220/0003299602370242⟩
Communication dans un congrès
hal-01354405v1
|
||
|
Approche pour la recommandation de ressources pédagogiques basée sur les liens sociaux7ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2015), Jun 2015, Agadir, Maroc. pp.192-203
Communication dans un congrès
hal-01405948v1
|
||
Réutiliser les connaissances d’expert pour assister l’analyse de l’activité sur simulateur pleine échelle de conduite de centrale nucléaire - Approche à base de M-TraceEGC 2013 - 13e Conférence Francophone sur l'Extraction et la Gestion des Connaissances, Jan 2013, Toulouse, France. pp.115-120
Communication dans un congrès
hal-01351701v1
|
|||
Identifying Engagement with Learning in Serious Games1st Workshop on Learning Analytics for and in serious games (LASG 2014) in conjunction with the 9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2014), Sep 2014, Graz, Austria. pp.26-28
Communication dans un congrès
hal-01134642v1
|
|||
Analysis of Serious Games based Learning Requirements using Feedback and Traces of UsersProceedings of the 10th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU), May 2018, Madeira, Portugal. pp.280-287, ⟨10.5220/0006713702800287⟩
Communication dans un congrès
hal-01984652v1
|
|||
Adaptive Serious Game for Rehabilitation of persons with cognitive disabilitiesThe 13th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Jul 2013, Beijing, China. pp.65-69
Communication dans un congrès
hal-01339183v1
|
|||
Adaptive serious game for the re-education of cognitive disordersAMSE journals, Advances in modelling, series Modelling C, 2013, 3, 73, pp.148-159
Article dans une revue
hal-01339283v1
|
|||
|
Identifying Learner's Engagement in Learning Games: a Qualitative Approach based on Learner's Traces of Interaction5th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2013), May 2013, Aachen, Germany. pp.339-350
Communication dans un congrès
hal-00854579v1
|
||
Recommandation de ressources pédagogiques dans les réseaux sociaux en ligneJournée Scientifique "Systèmes de recommandation et réseaux sociaux", Oct 2014, Chambéry, France
Communication dans un congrès
hal-01497876v1
|
|||
Decoding social situations in adolescents with Asperger through a serious gameAMSE, Journal of the Association for the Advancement of Modelling and Simulation Techniques in Enterprises, 2015, 75 (2), pp.234-246
Article dans une revue
hal-01205734v1
|
|||
Tailoring Serious Games with Adaptive Pedagogical Scenarios : A Serious Game for persons with cognitive disabilitiesThe 11th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Jul 2011, Athens, Georgia, United States. pp.486-490, ⟨10.1109/ICALT.2011.152⟩
Communication dans un congrès
hal-01354406v1
|
|||
Sharing experiences between learners with different profiles : adaptation of interaction tracesThe 12th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Jul 2012, Rome, Italy. pp.488-492, ⟨10.1109/ICALT.2012.53⟩
Communication dans un congrès
hal-01353029v1
|
|||
Generator of Adaptive Learning Scenarios : Design and Evaluation in The project CLES 7th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2012), Sep 2012, Saarbrücken, Germany. pp.166-179, ⟨10.1007/978-3-642-33263-0_14⟩
Communication dans un congrès
hal-01353030v1
|