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Retourner sa veste, toujours du bon côté : Travail institutionnel discursif dans le déploiement de la télévision numérique terrestre en France.
Karim Ben Slimane
Article dans une revue
hal-02541260v1
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Bringing institutional theory to marketing: Taking stock and future research directions
Karim Ben Slimane
,
Damien Chaney
,
Ashlee Humphreys
,
Bernard Leca
Article dans une revue
hal-02534085v1
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Managing Crisis within International Joint Ventures Insights from the case of Délice-Danone during the Arab Spring in Tunisia
Fadia Bahri Korbi
,
Karim Ben Slimane
,
Dora Triki
EURAM, Jun 2019, Lisbon, Portugal
Communication dans un congrès
hal-02568493v1
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How do international joint ventures build resilience to navigate institutional crisis? The case of a Tunisian-French IJV during the Arab-Spring
Karim Ben Slimane
,
Fadia Bahri Korbi
,
Karim Ben-Slimane
,
Dora Triki
Article dans une revue
hal-03414503v1
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Le rôle de l’individu dans la réponse à la complexité institutionnelle
Randa Ben Romdhane
,
Karim Ben Slimane
Article dans une revue
hal-02541235v1
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The legitimation strategies of early stage disruptive innovation
Karim Ben Slimane
,
Cédric Diridollou
,
Karim Hamadache
Article dans une revue
hal-02892879v1
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Pour une approche par les ressources du travail institutionnel
Karim Ben Slimane
,
Bernard Leca
Conférence Internationale de Management Stratégique, Jun 2012, Lille, France
Communication dans un congrès
hal-02542229v1
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La grille d’analyse néo-institutionnelle au bénéfice de l’élargissement du marketing à des dimensions institutionnelles
Damien Chaney
,
Karim Ben Slimane
Article dans une revue
hal-02055497v1
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Les stratégies de légitimation morale de l’innovation
Karim Ben Slimane
,
Cédric Diridollou
Article dans une revue
hal-02541237v1
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Don’t stay so close to your customer Le paradoxe de la satisfaction client
Karim Ben Slimane
,
Damien Chaney
Décisions Marketing, 2011, 63, pp.73-78
Article dans une revue
hal-02483554v1
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Marketing to the (new) generations: summary and perspectives
Damien Chaney
,
Mourad Touzani
,
Karim Ben Slimane
Article dans une revue
hal-02047966v1
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Institutional work of maintenance by peripheral players: the case of Mediapart in the French press field.
Karim Ben Slimane
,
Amira Laifi
,
Olivier Germain
17th Workshop New Institutionalism -, Mar 2022, Madrid, Spain
Communication dans un congrès
hal-03631615v1
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The Interplay between Internal and External Identity Work when Institutional Change Threatens the Collective Identity: The Case of a Wholesaler Faced with the Rise of Central Purchasing
Karim Ben Slimane
,
Sophie Michel
,
Karim Ben-Slimane
Article dans une revue
hal-03414497v1
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Le travail institutionnel : origines théoriques, défis et perspectives
Karim Ben Slimane
,
Bernard Leca
Revue management & avenir, 2010, n°37, pp.53-69
Article dans une revue
hal-00567007v1
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Companies responses to scandal backlash caused by social media influencers
Karim Ben Slimane
,
Belinda Kintu
,
Karim Ben-Slimane
Article dans une revue
hal-02946476v1
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How Morally Contested Innovations are Legitimized?
Karim Ben Slimane
,
Cédric Diridollou
,
Karim Hamadache
EURAM, Jun 2018, Reykjavik, Iceland
Communication dans un congrès
hal-02948026v1
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Megamarketing expanded by neo-institutional theory
Damien Chaney
,
Karim Ben Slimane
,
Ashlee Humphreys
Journal of Strategic Marketing, 2015, 24 (6), pp.470-483
Article dans une revue
hal-02047952v1
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Agir sur l'environnement : L'entrepreneuriat institutionnel des technologies politiques
Karim Ben Slimane
Article dans une revue
hal-02311876v1
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Institutional Entrepreneurship in a Contested Commons: Insights from Struggles Over the Oasis of Jemna in Tunisia
Karim Ben Slimane
,
Rachida Justo
,
Nabil Khelil
Article dans une revue
hal-02926082v1
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Managing Crisis within International Joint Ventures: Insights from the case of Délice-Danone during the Arab Spring in Tunisia
Fadia Bahri Korbi
,
Karim Ben Slimane
,
Dora Triki
EURAM Conference, Jun 2019, Lisbonne, Portugal
Communication dans un congrès
hal-03166488v1
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Towards marketing of functionality: insights from Michelin and Hilti
Karim Ben Slimane
,
Damien Chaney
Article dans une revue
hal-02541256v1
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Les Stratégies discursives : enjeux épistémologiques et méthodologiques
Karim Ben Slimane
Article dans une revue
hal-02541239v1
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Introducing customer blind spots: a cognitive approach on noncustomers
Karim Ben Slimane
,
Damien Chaney
,
Ababacar Mbengue
Article dans une revue
hal-02541258v1
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Absinthe Reborn: Relegitimation of Deinstitutionalized Practices
Tao Wang
,
Karim Ben Slimane
,
Damien Chaney
,
Vaara Eero
27th Annual Conference, Strategic Management Society, Oct 2017, Houston, United States
Communication dans un congrès
hal-03006984v1
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Pour une approche par les ressources et les compétences du travail institutionnel
Karim Ben Slimane
,
Bernard Leca
Article dans une revue
hal-02541263v1
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