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25 résultats

Retourner sa veste, toujours du bon côté : Travail institutionnel discursif dans le déploiement de la télévision numérique terrestre en France.

Karim Ben Slimane
M@n@gement, 2012, 15 (2), pp.146. ⟨10.3917/mana.152.0146⟩
Article dans une revue hal-02541260v1

Bringing institutional theory to marketing: Taking stock and future research directions

Karim Ben Slimane , Damien Chaney , Ashlee Humphreys , Bernard Leca
Journal of Business Research, 2019, 105, pp.389-394. ⟨10.1016/j.jbusres.2019.06.042⟩
Article dans une revue hal-02534085v1
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Managing Crisis within International Joint Ventures Insights from the case of Délice-Danone during the Arab Spring in Tunisia

Fadia Bahri Korbi , Karim Ben Slimane , Dora Triki
EURAM, Jun 2019, Lisbon, Portugal
Communication dans un congrès hal-02568493v1

How do international joint ventures build resilience to navigate institutional crisis? The case of a Tunisian-French IJV during the Arab-Spring

Karim Ben Slimane , Fadia Bahri Korbi , Karim Ben-Slimane , Dora Triki
Journal of Business Research, 2021, 129, pp.157-168. ⟨10.1016/j.jbusres.2021.02.059⟩
Article dans une revue hal-03414503v1

Le rôle de l’individu dans la réponse à la complexité institutionnelle

Randa Ben Romdhane , Karim Ben Slimane
Management international, 2018, 22 (4), pp.75. ⟨10.7202/1060839ar⟩
Article dans une revue hal-02541235v1

The legitimation strategies of early stage disruptive innovation

Karim Ben Slimane , Cédric Diridollou , Karim Hamadache
Technological Forecasting and Social Change, 2020, 158, pp.120161. ⟨10.1016/j.techfore.2020.120161⟩
Article dans une revue hal-02892879v1
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Pour une approche par les ressources du travail institutionnel

Karim Ben Slimane , Bernard Leca
Conférence Internationale de Management Stratégique, Jun 2012, Lille, France
Communication dans un congrès hal-02542229v1

La grille d’analyse néo-institutionnelle au bénéfice de l’élargissement du marketing à des dimensions institutionnelles

Damien Chaney , Karim Ben Slimane
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2014, 29 (2), pp.99-117. ⟨10.1177/0767370113517786⟩
Article dans une revue hal-02055497v1

Les stratégies de légitimation morale de l’innovation

Karim Ben Slimane , Cédric Diridollou
Revue Française de Gestion, 2017, 43 (262), pp.89-104. ⟨10.3166/rfg.2017.00115⟩
Article dans une revue hal-02541237v1

Don’t stay so close to your customer Le paradoxe de la satisfaction client

Karim Ben Slimane , Damien Chaney
Décisions Marketing, 2011, 63, pp.73-78
Article dans une revue hal-02483554v1

Marketing to the (new) generations: summary and perspectives

Damien Chaney , Mourad Touzani , Karim Ben Slimane
Journal of Strategic Marketing, 2017, 25 (3), pp.179-189. ⟨10.1080/0965254X.2017.1291173⟩
Article dans une revue hal-02047966v1
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Institutional work of maintenance by peripheral players: the case of Mediapart in the French press field.

Karim Ben Slimane , Amira Laifi , Olivier Germain
17th Workshop New Institutionalism -, Mar 2022, Madrid, Spain
Communication dans un congrès hal-03631615v1

The Interplay between Internal and External Identity Work when Institutional Change Threatens the Collective Identity: The Case of a Wholesaler Faced with the Rise of Central Purchasing

Karim Ben Slimane , Sophie Michel , Karim Ben-Slimane
M@n@gement, 2021, pp.1-18. ⟨10.37725/mgmt.v24.4535⟩
Article dans une revue hal-03414497v1

Le travail institutionnel : origines théoriques, défis et perspectives

Karim Ben Slimane , Bernard Leca
Revue management & avenir, 2010, n°37, pp.53-69
Article dans une revue hal-00567007v1

Companies responses to scandal backlash caused by social media influencers

Karim Ben Slimane , Belinda Kintu , Karim Ben-Slimane
International Journal of Market Research, 2020, pp.147078532095757. ⟨10.1177/1470785320957577⟩
Article dans une revue hal-02946476v1
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How Morally Contested Innovations are Legitimized?

Karim Ben Slimane , Cédric Diridollou , Karim Hamadache
EURAM, Jun 2018, Reykjavik, Iceland
Communication dans un congrès hal-02948026v1

Megamarketing expanded by neo-institutional theory

Damien Chaney , Karim Ben Slimane , Ashlee Humphreys
Journal of Strategic Marketing, 2015, 24 (6), pp.470-483
Article dans une revue hal-02047952v1

Agir sur l'environnement : L'entrepreneuriat institutionnel des technologies politiques

Karim Ben Slimane
Revue Française de Gestion, 2009, 194 (35), 65-82 p. ⟨10.3166/RFG.194.65-82⟩
Article dans une revue hal-02311876v1

Institutional Entrepreneurship in a Contested Commons: Insights from Struggles Over the Oasis of Jemna in Tunisia

Karim Ben Slimane , Rachida Justo , Nabil Khelil
Journal of Business Ethics, 2020, 166 (4), pp.673-690. ⟨10.1007/s10551-020-04601-6⟩
Article dans une revue hal-02926082v1
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Managing Crisis within International Joint Ventures: Insights from the case of Délice-Danone during the Arab Spring in Tunisia

Fadia Bahri Korbi , Karim Ben Slimane , Dora Triki
EURAM Conference, Jun 2019, Lisbonne, Portugal
Communication dans un congrès hal-03166488v1

Towards marketing of functionality: insights from Michelin and Hilti

Karim Ben Slimane , Damien Chaney
Journal of Strategic Marketing, 2014, 23 (3), pp.224-237. ⟨10.1080/0965254X.2014.920903⟩
Article dans une revue hal-02541256v1

Les Stratégies discursives : enjeux épistémologiques et méthodologiques

Karim Ben Slimane
Gestion 2000, 2015, 32 (4), pp.37. ⟨10.3917/g2000.324.0037⟩
Article dans une revue hal-02541239v1

Introducing customer blind spots: a cognitive approach on noncustomers

Karim Ben Slimane , Damien Chaney , Ababacar Mbengue
Journal of Strategic Marketing, 2014, 22 (2), pp.135-148. ⟨10.1080/0965254X.2013.876067⟩
Article dans une revue hal-02541258v1

Absinthe Reborn: Relegitimation of Deinstitutionalized Practices

Tao Wang , Karim Ben Slimane , Damien Chaney , Vaara Eero
27th Annual Conference, Strategic Management Society, Oct 2017, Houston, United States
Communication dans un congrès hal-03006984v1

Pour une approche par les ressources et les compétences du travail institutionnel

Karim Ben Slimane , Bernard Leca
Management international, 2014, 19 (1), pp.85-93. ⟨10.7202/1028491ar⟩
Article dans une revue hal-02541263v1