Filtrer vos résultats
- 61
- 19
- 41
- 19
- 6
- 3
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 79
- 26
- 1
- 3
- 6
- 7
- 10
- 1
- 8
- 3
- 12
- 4
- 8
- 5
- 4
- 1
- 1
- 2
- 2
- 2
- 1
- 50
- 28
- 2
- 78
- 10
- 10
- 4
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 80
- 32
- 25
- 12
- 9
- 8
- 7
- 5
- 5
- 4
- 4
- 4
- 4
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
80 résultats
|
Actes de la 6ème Conférence sur les Environnements Informatiques d'Apprentissage Humain (EIAH 2013)Presses de l'IRIT, pp.369, 2013, 978-2-917490-22-8
Proceedings/Recueil des communications
hal-01094817v1
|
||
Collaborative Environments Based on Digital Learning Ecosystem Approach to Reduce the Digital DividePeres; Paula and Moreira; Fernando and Mesquita; Anabela. Educational and Social Dimensions of Digital Transformation in Organizations, IGI Global, pp.27--42, 2019, 978-1522562610. ⟨10.4018/978-1-5225-6261-0.ch002⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03003817v1
|
|||
|
Analyse des processus d'entraide dans le cadre d’un laboratoire virtuel et distant pour l'apprentissage de l'informatiqueSTICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2021, Numéro spécial : Technologies pour l’apprentissage de l’Informatique de la maternelle à l’université, 28
Article dans une revue
hal-03618209v1
|
||
|
Supporting Self-regulated Learning in BL: Exploring Learners’ Tactics and StrategiesSeventeenth European Conference on Technology Enhanced Learning ECTEL22, Sep 2022, Toulouse, France. pp.407-420, ⟨10.1007/978-3-031-16290-9_30⟩
Communication dans un congrès
hal-03784148v1
|
||
|
The Mediating Role of Learning AnalyticsJournal of Learning Analytics, 2024, 11 (1), pp.6-20. ⟨10.18608/jla.2024.8149⟩
Article dans une revue
hal-04550152v1
|
||
|
Designing a Revision System: An Exploratory Qualitative Study to Identify the Needs of French Teachers and Students18th European Conference on Technology-Enhanced Learning (EC-TEL 2023), European Association of Technology-Enhanced Learning, Sep 2023, Aveiro, Portugal. pp.294-307, ⟨10.1007/978-3-031-42682-7_20⟩
Communication dans un congrès
hal-04211163v1
|
||
|
Renseignement et héritage de métadonnées Renseignement progressif et héritage des métadonnées d'un objet pédagogiques à partir de ses révisions successivesConférence Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH), Jun 2007, Lausanne, Suisse
Communication dans un congrès
hal-00161389v1
|
||
|
Managing relevant learning objects assessments: the right place at the right timeRaquel Hijon-Neira. Advanced Learning, chapitre 23, INTECH Open Science, pp.345-354, 2009, 978-953-307-010-0. ⟨10.5772/8122⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03274864v1
|
||
|
A Generic Model for the Context-aware Representation and Federation of Educational Datasets: Experience from the DataTEL ChallengeKnowledge Management & E-Learning: An International Journal, 2017, 9 (2), pp.143-159
Article dans une revue
hal-01692724v1
|
||
|
A remote laboratory to leverage motivation of learners to practice: an exploratory study about system administration12th International Conference on Remote Engineering and Virtual Instrumentation (REV 2015), Feb 2015, Bangkok, Thailand. pp. 140-142
Communication dans un congrès
hal-01363341v1
|
||
|
Data Driven Approaches in Digital Education.12th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2017), Sep 2017, Tallinn, Estonia. 10474, Springer International Publishing, pp.XIX, 621, 2017, Lecture Notes in Computer Science (LNCS), 978-3-319-66610-5. ⟨10.1007/978-3-319-66610-5⟩
Proceedings/Recueil des communications
hal-01643106v1
|
||
|
Combiner les leviers de l'approche par compétences et de l'auto-régulation pour accompagner le travail en autonomie à l'université. Analyse du service COMPER10e Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain, Marie Lefevre, Christine Michel, Jun 2021, Fribourg / Virtual, Suisse. pp.166-177
Communication dans un congrès
hal-03287589v1
|
||
|
Promoting Self-Regulated Learning Strategies For First-Year Students Through The COMPER Service18th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2021), Oct 2021, Virtual, Portugal. pp.170-178
Communication dans un congrès
hal-03377399v1
|
||
|
Promouvoir l'entraide entre apprenants avec Lab4CE, une plateforme de télé-TPs dédiée à l'apprentissage de l'InformatiqueRencontres ORPHEE : Rendez-Vous 2017 (ORPHEE 2017), Jan 2017, Font-Romeu, France. pp.1-4
Communication dans un congrès
hal-02559777v1
|
||
|
Vers un Support à l'Entraide dans les Laboratoires Distants pour l'Apprentissage de l'Informatique (Atelier 11 - EIAH 2019)2019
Autre publication scientifique
hal-03156951v1
|
||
|
Lab4CE: a Remote Laboratory for Computer EducationInternational Journal of Artificial Intelligence in Education, 2017, 27 (1), pp.154-180. ⟨10.1007/s40593-015-0079-3⟩
Article dans une revue
hal-01530319v1
|
||
|
A personalized recommendation framework based on cam and document annotations (@ RecSysTEL 2010)Procedia Computer Science, 2010, Part of special issue: Proceedings of the 1st Workshop on Recommender Systems for Technology Enhanced Learning (RecSysTEL 2010), 1 (2), pp.2839-2848. ⟨10.1016/j.procs.2010.08.009⟩
Article dans une revue
hal-03763199v1
|
||
|
A Digital Ecosystem for the Collaborative Production of Open Textbooks: The LATIn MethodologyJournal of Information Technology Education, 2013, 12, pp.225-249
Article dans une revue
hal-03466873v1
|
||
|
Génération semi-automatique de tests d'auto-évaluation pourvus de feedback résultant de la prise de notes collaborative9eme Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement (TICE 2014), Nov 2014, Béziers, France. pp. 144-155
Communication dans un congrès
hal-01390835v1
|
||
|
Sharing Learners' Behavior to Enhance a Metacognition-oriented Intelligent Tutoring SystemWorld Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (E-Learn 2013), Oct 2013, Las Vegas, United States. pp. 2290-2296
Communication dans un congrès
hal-01188252v1
|
||
|
Une architecture orientée services pour la gestion des ressources d'apprentissage International E-MI@GEConvergence des Réseaux, de l'Informatique, et du Multimédia pour les E-Services (CRIMES), Nov 2009, Saint Denis de La Réunion, France. pp.9
Communication dans un congrès
hal-00423815v1
|
||
|
Integration of Gamification to Assist Literacy in Children with Special Educational NeedsIEEE 9th Global Engineering Education Conference (EDUCON 2018), Apr 2018, Tenerife, Spain. pp.1949-1956
Communication dans un congrès
hal-03636592v1
|
||
|
Vers la conception de feedback pour enseignants dans un contexte d'évaluation formative à grande échelle : une approche analytique10ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain (EIAH 2021), ATIEF : Association des Technologies de l’Informationpour l’Éducation et la Formation, Jun 2021, Fribourg (Virtual), Suisse. pp.46-57
Communication dans un congrès
hal-03292736v1
|
||
|
Conception d'un système de révisions : une étude qualitative exploratoire pour identifier les besoins des enseignants et des élèves11ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2023), ATIEF : Association des Technologies de l’Information pour l’Education et la Formation, Jun 2023, Brest, France. pp.36-41
Communication dans un congrès
hal-04164903v1
|
||
|
A Study of Learners' Behaviors in Hands-On Learning Situations and Their Correlation with Academic Performance18th International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED 2017), Jun 2017, Wuhan, China. pp.570-573
Communication dans un congrès
hal-01913993v1
|
||
Lab4CE: Computer Education as a Service2015
Autre publication scientifique
hal-03213959v1
|
|||
|
How to leverage reflection in case of inquiry learning? The study of awareness tools in the context of virtual and remote laboratory14th International Conference on Remote Engineering and Virtual Instrumentation (REV 2017), Mar 2017, New York, United States. pp.220-234
Communication dans un congrès
hal-01809363v1
|
||
Assessing COMPER Environment to Support Self-Regulation During Autonomous Work: A Usefulness, Usability and Use Case StudyOpen and Inclusive Educational Practice in the Digital World, Springer International Publishing, pp.193-212, 2022, Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age book series (CELDA), 978-3-031-18511-3. ⟨10.1007/978-3-031-18512-0_12⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03908689v1
|
|||
Middleware et Services : Internet Services Integration[Contract] IRIT. 2006
Rapport
hal-04002025v1
|
|||
|
Analyzing Learners’ Perception of Indicators in Student-Facing Analytics: A Card Sorting Approach18th European Conference on Technology Enhanced Learning (ECTEL 2023), EATEL; Universidade de Aveiro, Sep 2023, Aveiro, Portugal. pp.430-445, ⟨10.1007/978-3-031-42682-7_29⟩
Communication dans un congrès
hal-04224953v1
|