Filtrer vos résultats
- 61
- 15
- 40
- 16
- 6
- 3
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 75
- 23
- 6
- 6
- 10
- 1
- 8
- 3
- 12
- 4
- 8
- 5
- 4
- 1
- 1
- 2
- 2
- 2
- 1
- 46
- 28
- 2
- 74
- 10
- 10
- 4
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 76
- 32
- 25
- 12
- 9
- 7
- 5
- 4
- 4
- 4
- 4
- 4
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
76 résultats
|
Actes de la 6ème Conférence sur les Environnements Informatiques d'Apprentissage Humain (EIAH 2013)Presses de l'IRIT, pp.369, 2013, 978-2-917490-22-8
Proceedings/Recueil des communications
hal-01094817v1
|
||
Collaborative Environments Based on Digital Learning Ecosystem Approach to Reduce the Digital DividePeres; Paula and Moreira; Fernando and Mesquita; Anabela. Educational and Social Dimensions of Digital Transformation in Organizations, IGI Global, pp.27--42, 2019, 978-1522562610. ⟨10.4018/978-1-5225-6261-0.ch002⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03003817v1
|
|||
|
Supporting Self-regulated Learning in BL: Exploring Learners’ Tactics and StrategiesSeventeenth European Conference on Technology Enhanced Learning ECTEL22, Sep 2022, Toulouse, France. pp.407-420, ⟨10.1007/978-3-031-16290-9_30⟩
Communication dans un congrès
hal-03784148v1
|
||
|
Analyse des processus d'entraide dans le cadre d’un laboratoire virtuel et distant pour l'apprentissage de l'informatiqueSTICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2021, Numéro spécial : Technologies pour l’apprentissage de l’Informatique de la maternelle à l’université, 28
Article dans une revue
hal-03618209v1
|
||
|
Un nouveau processus d'évaluation pour améliorer la qualité des feedbacks dans les tests en ligneSTICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2017, 24, pp.181-203. ⟨10.23709/sticef.24.1.7⟩
Article dans une revue
hal-01809361v1
|
||
|
An Eco-System Architectural Model for Delivering Educational Services to Children with Learning Problems in Basic MathematicsInternational Journal of Information Technologies and Systems Approach, 2019, 12 (2), pp.61-81. ⟨10.4018/IJITSA.2019070104⟩
Article dans une revue
hal-02938633v1
|
||
|
Design and evaluation of a semantic indicator for automatically supporting programming learning12th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2019), Jul 2019, Montreal, Canada. pp.270-275
Communication dans un congrès
hal-02884706v1
|
||
|
Goal-Oriented Monitoring Adaptation: Methodology and Patterns8th IFIP International Conference on Autonomous Infrastructure, Management and Security (AIMS), Jun 2014, Brno, Czech Republic. pp.133-146, ⟨10.1007/978-3-662-43862-6_17⟩
Communication dans un congrès
hal-01401300v1
|
||
|
A Goal-Oriented Approach for Adaptive SLA Monitoring : a Cloud Provider Case Study2nd IEEE Latin America Conference on Cloud Computing and Communications (IEEE LatinCloud 2013), Dec 2013, Maceió-Alagoas, Brazil. pp. 53-58
Communication dans un congrès
hal-01202528v1
|
||
|
Reflexive learning, socio-cognitive conflict and peer-assessment to improve the quality of feedbacks in online tests10th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2015), Sep 2015, Toledo, Spain. pp. 339-351
Communication dans un congrès
hal-01363369v1
|
||
|
Extension of IEEE LOM Standard for Describing Educational Interactive Application: An Accessibility approachIEEE Latin America Transactions, 2016, vol. 14 (n° 8), pp. 3847-3855
Article dans une revue
hal-01445133v1
|
||
|
Qualification semi-automatique de contributions d'apprenants pour l'intégration de feedbacks de qualité dans les tests en ligne7ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2015), Jun 2015, Agadir, Maroc. pp.210-221
Communication dans un congrès
hal-01405950v2
|
||
|
A Competency Framework for Teaching and Learning Innovation Centers for the 21st Century: Anticipating the Post-COVID-19 AgeElectronics, 2022, 11 (3), ⟨10.3390/electronics11030413⟩
Article dans une revue
hal-03557749v1
|
||
|
A competency-based model to bridge the gap between academic trainings and industrial trades15th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2015), Jul 2015, Hualien, Taiwan. pp. 486-487
Communication dans un congrès
hal-03661078v1
|
||
|
Learning Analytics for Learner Awareness in Remote Laboratories Dedicated to Computer EducationWorkshop on Learning Analytics for Learners in 6th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK 2016), Apr 2016, Edinburgh, United Kingdom. pp. 31-37
Communication dans un congrès
hal-01436165v1
|
||
|
Technologies pour l’apprentissage de l’Informatique de la maternelle à l’universitéSTICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 28 (3), 2021, Technologies pour l'apprentissage de l'informatique de la maternelle à l'Université, ⟨10.23709/sticef.28.3⟩
N°spécial de revue/special issue
halshs-03971024v1
|
||
Process and Self-regulation Explainable Feedback for Novice Programmers Appears Ineffectual17th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2022), Oct 2022, Toulouse, France. pp.514-520, ⟨10.1007/978-3-031-16290-9_44⟩
Communication dans un congrès
hal-03793265v1
|
|||
|
A remote laboratory to leverage motivation of learners to practice: an exploratory study about system administration12th International Conference on Remote Engineering and Virtual Instrumentation (REV 2015), Feb 2015, Bangkok, Thailand. pp. 140-142
Communication dans un congrès
hal-01363341v1
|
||
|
Renseignement et héritage de métadonnées Renseignement progressif et héritage des métadonnées d'un objet pédagogiques à partir de ses révisions successivesConférence Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH), Jun 2007, Lausanne, Suisse
Communication dans un congrès
hal-00161389v1
|
||
|
Managing relevant learning objects assessments: the right place at the right timeRaquel Hijon-Neira. Advanced Learning, chapitre 23, INTECH Open Science, pp.345-354, 2009, 978-953-307-010-0. ⟨10.5772/8122⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03274864v1
|
||
|
A Generic Model for the Context-aware Representation and Federation of Educational Datasets: Experience from the DataTEL ChallengeKnowledge Management & E-Learning: An International Journal, 2017, 9 (2), pp.143-159
Article dans une revue
hal-01692724v1
|
||
|
Designing a Revision System: An Exploratory Qualitative Study to Identify the Needs of French Teachers and Students18th European Conference on Technology-Enhanced Learning (EC-TEL 2023), European Association of Technology-Enhanced Learning, Sep 2023, Aveiro, Portugal. pp.294-307, ⟨10.1007/978-3-031-42682-7_20⟩
Communication dans un congrès
hal-04211163v1
|
||
|
Combiner les leviers de l'approche par compétences et de l'auto-régulation pour accompagner le travail en autonomie à l'université. Analyse du service COMPER10e Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain, Marie Lefevre, Christine Michel, Jun 2021, Fribourg / Virtual, Suisse. pp.166-177
Communication dans un congrès
hal-03287589v1
|
||
|
Promoting Self-Regulated Learning Strategies For First-Year Students Through The COMPER Service18th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2021), Oct 2021, Virtual, Portugal. pp.170-178
Communication dans un congrès
hal-03377399v1
|
||
|
Data Driven Approaches in Digital Education.12th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2017), Sep 2017, Tallinn, Estonia. 10474, Springer International Publishing, pp.XIX, 621, 2017, Lecture Notes in Computer Science (LNCS), 978-3-319-66610-5. ⟨10.1007/978-3-319-66610-5⟩
Proceedings/Recueil des communications
hal-01643106v1
|
||
|
Promouvoir l'entraide entre apprenants avec Lab4CE, une plateforme de télé-TPs dédiée à l'apprentissage de l'InformatiqueRencontres ORPHEE : Rendez-Vous 2017 (ORPHEE 2017), Jan 2017, Font-Romeu, France. pp.1-4
Communication dans un congrès
hal-02559777v1
|
||
|
Vers un Support à l'Entraide dans les Laboratoires Distants pour l'Apprentissage de l'Informatique (Atelier 11 - EIAH 2019)2019
Autre publication scientifique
hal-03156951v1
|
||
|
Lab4CE: a Remote Laboratory for Computer EducationInternational Journal of Artificial Intelligence in Education, 2017, 27 (1), pp.154-180. ⟨10.1007/s40593-015-0079-3⟩
Article dans une revue
hal-01530319v1
|
||
|
A personalized recommendation framework based on cam and document annotations (@ RecSysTEL 2010)Procedia Computer Science, 2010, Part of special issue: Proceedings of the 1st Workshop on Recommender Systems for Technology Enhanced Learning (RecSysTEL 2010), 1 (2), pp.2839-2848. ⟨10.1016/j.procs.2010.08.009⟩
Article dans une revue
hal-03763199v1
|
||
|
A Digital Ecosystem for the Collaborative Production of Open Textbooks: The LATIn MethodologyJournal of Information Technology Education, 2013, 12, pp.225-249
Article dans une revue
hal-03466873v1
|