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62 résultats

How logistics service quality and product quality matter in the retailer-customer relationship of food drive-throughs: The role of perceived convenience

Joseph Kaswengi , Christine Lambey-Checchin
International Journal of Physical Distribution & Logistics Management , 2019
Article dans une revue halshs-03018336v1

Prix et choix des marques : quelles leçons pour les enseignes hard discount?

Mbaye Fall Diallo , Joseph Kaswengi , Christine Lambey-Checchin
19ème Colloque Etienne Thil, Oct 2016, Lille, France
Communication dans un congrès hal-03571279v1

Consumers’ Resistance to a Retailer Brand Name Substitution: Antecedents and Consequences

Raluca Mogos Descotes , Véronique Pauwels-Delassus , Joseph Kaswengi
33ème Congrès International Association Française du Marketing (AFM), May 2017, Tours, France
Communication dans un congrès hal-03571243v1

The influence of the territory's image on the intention to revisit: the mediating role of the image of the strong touristic attraction and the moderating role of feedback

Koffi Selom Agbokanzo , Joseph Kaswengi
9th Advances in Tourism Marketing Conference – ATMC, Bordeaux 2023, Université de Bordeaux, Sep 2023, Bordeaux, France
Communication dans un congrès hal-04135489v1

CONSUMERS'SENTIMENTS IN ONLINE REVIEWS AND THE FIRM'S IDIOSYNCRATIC STOCK RETURNS: DYNAMIC PANEL DATA ANALYSIS AND A MODERATED MEDIATION INVESTIGATION

Bernard Bahama Bako Liba , Joseph Kaswengi
marketing-trends-congress Conference, Jan 2023, Paris, France
Communication dans un congrès hal-04233693v1

Relationship between transparency, traceability, and trust in retail at the age of blockchain

Ransford Yartel Asibu , Joseph Kaswengi , Samy Mansouri
3rd International Colloquium on Brand, Label and Product Intelligence (COBLI), Jun 2023, Angers, France
Communication dans un congrès hal-04092224v1

The influence of blockchain on the consumer: a systematic literature review and research agenda

Ransford Yartel Asibu , Joseph Kaswengi , Samy Mansouri
American Marketing Association Summer Academic Conference, Aug 2023, San Fransisco, United States
Communication dans un congrès hal-04091728v1

L’attachement à son animal de compagnie : Une étude exploratoire sur sa relation avec le prix

Aurore Ingarao , Joseph Kaswengi
7èmes Journées AFM Prix et Valeurs, IAE de Tours - Vallorem, 2020, Tours, France
Communication dans un congrès hal-03523387v1

How companies adapt their marketing program to achieve better export performance in Africa? The moderating role of institutional regulation

Samy Mansouri , Mamadou Ndione , Bernard Bahama BAKO LIBA , Joseph Kaswengi
European Marketing ACademy (EMAC-Conference), May 2024, Bucharest, Romania
Communication dans un congrès hal-04526485v1

Choosing high-equity cosmetic brands in bad macroeconomic conditions: evidence from panel data

Joseph Kaswengi , Mbaye Fall Diallo , Houcine Akrout , Pierre Valette-Florence
International Journal of Retail and Distribution Management, 2020, 48 (4), pp.305-325. ⟨10.1108/IJRDM-01-2019-0003⟩
Article dans une revue hal-02568807v1

Understanding factors affecting store brand purchase in times of crisis

Joseph Kaswengi , Mbaye Fall Diallo
Mbaye Fall Diallo; Joseph Kaswengi (Eds.). In Times of Crisis: Perspectives and Challenges of the 21st Century, Nova Science Publishers, pp.147-162, 2018
Chapitre d'ouvrage hal-03537070v1

Influence de l'image d'un point de vente sur la formation du capital d'une marque

Joseph Kaswengi
La Revue des Sciences de Gestion, 2019, 295 (1), pp.55. ⟨10.3917/rsg.295.0055⟩
Article dans une revue hal-03527402v1

Image et appropriation des labels: comment faire sens avec ces signes?

Florence Abrioux , Joseph Kaswengi , Jean-Baptiste Welté
Juris art etc. : le mensuel du droit et de la gestion des professionnels des arts et de la culture, 2016, 41 (Décembre), pp.36-38
Article dans une revue hal-03527447v1

Business marketing in France: can the case be made for “French exceptionalism” or is it just a slight variation?

Houcine Akrout , Joseph Kaswengi , Pierre Valette-Florence
Journal of Business to Business Marketing, 2018, 25 (3), pp.187-211. ⟨10.1080/1051712X.2018.1488842⟩
Article dans une revue hal-03527393v1

INFLUENCE DES AVIS DES CONSOMMATEURS EN LIGNE SUR LA PERFORMANCE FINANCIERE DES ENTREPRISES : CAS DES PRODUITS DE LUXE. PROPOSITION D’UN MODELE THEORIQUE

Bernard Bahama Bako Liba , Joseph Kaswengi
22 ème Colloque de l’Association Etienne Thil, ESCP-Europe, Oct 2019, Paris., France
Communication dans un congrès hal-04233672v1

Relationship between psychological capital and economic performance of entrepreneurs during the covid-19 pandemic in Ecuador.

Katherine Ochoa , Richard Valdez , Joseph Kaswengi , Cintya Lanchimba
Joseph Kaswengi; Aurore Ingarao (Eds.). Brands, Products, Labels and Covid-19 Pandemic : Impact and Perspectives, Nova Science Publishers, 2022
Chapitre d'ouvrage hal-03536899v1

The Role of Previous Experience and Marketing Policy on Consumer Behaviour Towards Different Private Label Categories

Mbaye Fall Diallo , Joseph Kaswengi , Juan Carlos Gazquez-Abad
Francisco J. Martinez-Lopez; Juan Carlos Gasquez-Abad; Raj Sethuraman (Eds.). Advances in National Brand and Private Label Marketing, Springer, pp.193-201, 2015
Chapitre d'ouvrage hal-03537221v1

Drivers of Store Brand Choice Over National Brands in Times of Crisis: Effect of Marketing Variables and Socio-Demographics

Mbaye Fall Diallo , Joseph Kaswengi
Juan Carlos Gazquez-Abad; Francisco J. Martinez-Lopez; Irene Esteban-Millat; Juan Antonio Mondéjar-Jimenez (Eds.). National Brands and Private Labels in Retailing, Springer, pp.103-111, 2014
Chapitre d'ouvrage hal-03537242v1

Protection du capital marque et nouvelles dynamiques géographiques : un travail empirique sur la franchise au Brésil

Muriel Fadairo , Joseph Kaswengi , Cintya Lanchimba , Eugênio José Silva Bitti
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2021, 36 (3), pp.10-28. ⟨10.1177/07673701211009055⟩
Article dans une revue hal-03527423v1

Branding and Franchising: For a Renewal of Contractual Approaches

Muriel Fadairo , Joseph Kaswengi
Joseph Kaswengi (Editor). Branding and Labeling in the Digital and Artificial Intelligence Era, Nova Science Publishers, Chapitre 7, 2020, 978-1-53617-499-1
Chapitre d'ouvrage hal-02887629v1

Les effets de l'image du magasin sur le capital marque : une étude à travers les circuits de magasin

Joseph Kaswengi
Revue management & avenir, 2013
Article dans une revue hal-01743962v1

An Empirical Analysis of the Drivers and Moderators of Store Price Image

Joseph Kaswengi
17ème Conférence Internationale Marketing Trends, Jan 2018, Paris, France
Communication dans un congrès hal-03571235v1

Investigating African Firms’ Export Performance: The Role of Marketing Adaptation and Institutional Conditions

Samy Mansouri , Joseph Kaswengi , Janine Hobeika
Management international = International management = Gestión internacional, In press
Article dans une revue hal-04306845v1

Achat des produits équitables sous marques labellisées : comment la situation économique agit sur les effets des leviers marketing?

Mbaye Fall Diallo , Joseph Kaswengi , Rhiad Lladhari , Christine Lambey-Checchin
Congrès de l'AFM, May 2017, Tours, France
Communication dans un congrès hal-01656345v1

Choosing Organic and Healthy Food in Times of Economic Uncertainty: Evidence from Panel Data Analysis in France

Houcine Akrout , Joseph Kaswengi
Journal of Agricultural and Food Industrial Organization, 2019, 17 (1), ⟨10.1515/jafio-2017-0027⟩
Article dans une revue hal-03527397v1

Store Price Image: Do Price and Promotions matter? An empirical investigation of panel data

Joseph Kaswengi
48ème Congrès Annuel EMAC, May 2019, Hambourg, Germany
Communication dans un congrès hal-03571224v1

Branding and Franchising: For a Renewal of Contractual Approaches

Muriel Fadairo , Joseph Kaswengi
1st International Colloquium on Branding, Labeling and Intelligence, Jun 2019, Orléans, France
Communication dans un congrès hal-03606617v1

L'influence de l'image du magasin et des types de marque de distributeur sur le capital marque : le cas des produits alimentaires en France durant la période de crise

Joseph Kaswengi , Andry Ramaroson
La Revue des Sciences de Gestion, 2016
Article dans une revue hal-01743973v1

Comment améliorer la performance du canal drive alimentaire ? Le rôle de la commodité perçue par le client

Joseph Kaswengi , Christine Lambey-Checchin
21ème Colloque International Etienne THIL, Oct 2018, Lille, France
Communication dans un congrès hal-03571231v1

Effects of marketing variables and consumer characteristics on masstige brand choice under turbulence: Evidence from panel data

Joseph Kaswengi , Mbaye Fall Diallo , Houcine Akrout , Pierre Valette-Florence
Monaco Symposium on Luxury, Apr 2016, Monaco, Monaco
Communication dans un congrès hal-03571256v1