Filtrer vos résultats
- 23
- 4
- 13
- 5
- 5
- 3
- 1
- 25
- 17
- 1
- 1
- 4
- 2
- 2
- 3
- 5
- 7
- 1
- 1
- 1
- 15
- 12
- 20
- 16
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 27
- 5
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
27 résultats
|
|
triés par
|
Learning Needs of Migrant Caregivers - New Challenges for European CountriesHealth and Social Care Perspectives For a Sustainable Future, COHEHRE 2015, Consortium of Institutes of Higher Education in Health and Rehabilitation in Europe, 2015, Budapest, Hungary
Communication dans un congrès
halshs-01945885v1
|
|||
MOOC User PersistenceIn L. Uden, J. Sinclair, Y.-H. Tao, & D. Liberona (dir.). Communications in Computer and Information Science, 446, Springer, pp.13-24, 2014, Learning Technology for Education in Cloud. MOOC and Big Data (LTEC'14), 978-3-319-10671-7
Chapitre d'ouvrage
halshs-02553984v1
|
|||
ERICA – an instrument to measure individual and collective regulation of learningEuropean Review of Applied Psychology / Revue Européenne de Psychologie Appliquée, 2017, 67 (2), pp.79-89
Article dans une revue
halshs-01941589v1
|
|||
Putting to Test a Model of Self-evaluation of the Learning Method in an e-Learning EnvironmentTechnology and Innovation in Learning, Teaching and Education, pp.3-12, 2019
Chapitre d'ouvrage
hal-02145371v1
|
|||
The EduFlow Model: A Contribution Toward the Study of Optimal Learning EnvironmentsHarmat L.; Ørsted Andersen F.; Ullén F.; Wright J.; Sadlo G. Flow Experience - Empirical Research and Applications, Springer International Publishing, pp.127-143, 2016, 978-3-319-28632-7
Chapitre d'ouvrage
halshs-01941592v1
|
|||
Apprentissage autorégulé et fonctions exécutives : applications aux cérébro-lésés.Congrès Conscience de soi et anosognosie, 2015, Vierzon, France
Poster de conférence
hal-03776801v1
|
|||
Freedom of choice contrasted with course ownership – students’ and academic staff’s understanding of learner autonomy in a select engineering schoolJournal of Further and Higher Education, 2024, 48 (2), pp.182-195. ⟨10.1080/0309877X.2023.2300385⟩
Article dans une revue
hal-04454677v1
|
|||
Affordance en e-formation et régulation de l’apprentissage : une exploration dans un contexte d’études universitaire2ème colloque international "E-Formation des adultes et des jeunes adultes". Apprentissage et dispositifs numériques, Mar 2018, Lille, France
Communication dans un congrès
halshs-01936883v1
|
|||
|
L'autodirection dans les apprentissages coopératifs - Le cas des Cercles d'ÉtudeEducation. Université de Nanterre - Paris X, 2009. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-00443723v2
|
||
Steps to Improving the MOOC Experience3rd International Workshop on Learning Technology for Education in Cloud (LTEC 2014), 2014, Santiago, Chile
Communication dans un congrès
halshs-01948790v1
|
|||
Vers une vision unifiée de la dynamique du développement des compétences professionnellesXVIIème Rencontre entre les Hautes Ecoles de Santé et les Institutions partenaires, 2014, Lausanne, Suisse
Communication dans un congrès
halshs-01948792v1
|
|||
Les régulations individuelles et collectives dans les communautés d'apprenance en ligneColloque e-Formation 2015, Jun 2015, Université de Lille, Villeneuve d'Ascq, France. pp.273
Communication dans un congrès
halshs-01945092v1
|
|||
Les formes collectives et organisationnelles de l'autoformationCarré Philippe, Moisan André, Poisson Daniel (dir.). L'autoformation. Perspectives de recherche, Presses universitaires de France, pp. 219-268, 2010, ⟨10.3917/puf.carre.2010.02.0219⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-00755083v1
|
|||
Co-regulation in Technology Enhanced Learning EnvironmentsThird International Workshop, LTEC 2014, Sep 2014, Santiago, Chile. pp.72-81, ⟨10.1007/978-3-319-10671-7_7⟩
Communication dans un congrès
halshs-01948787v1
|
|||
Coévaluation entre pairs apprenants comme échafaudage de la régulation du processus de l'apprentissageLes rencontres internationales du Réseau de recherche en éducation et en formation (REF 2017), Jul 2017, CNAM, Paris, France
Communication dans un congrès
halshs-01941586v1
|
|||
|
Migrant Professional Carers in Four European Regions - A Comparative Exploration of Their Learning NeedsThe International Journal of Public and Private Management, 2016, 3 (1), pp.100-124
Article dans une revue
halshs-01941605v1
|
||
|
Affordance en e-formation et régulation de l'apprentissage : une exploration dans un contexte d'études universitairesTransFormations : Recherche en éducation et formation des adultes, 2019
Article dans une revue
hal-02448279v1
|
||
Les stratégies d'autorégulation collective des apprenants adultes en e-FormationTraité de la e-Formation des adultes, De Boeck Supérieur, pp.263-286, 2019, 9782807323001
Chapitre d'ouvrage
halshs-01945952v1
|
|||
Autorégulation, co-régulation et relations interpersonnelles chez les étudiants en ligneJournée de la recherche de la Fédération des unités de recherche en psychologie, neurosciences et sciences de l'éducation, Dec 2015, Université Paris Nanterre, France
Communication dans un congrès
halshs-01945781v1
|
|||
Learning Needs of Migrant Caregivers -- A Qualitative Study Across Four European CountriesThird Swiss Methods Festival - Qualitative Research Methods, 2014, Basel, Switzerland
Communication dans un congrès
halshs-01948789v1
|
|||
Apprentissage autorégulé et fonctions exécutivesJournée d'Hiver de la SNLF, Dec 2014, Paris, France
Poster de conférence
hal-03776810v1
|
|||
L'autoformation". The state of Research on Self-Directed Learning in France.International Journal of Self-Directed Learning, 2011
Article dans une revue
edutice-01819744v1
|
|||
Learning Strategies and Interpersonal Relationships of Students Learning Cooperatively OnlineLTEC 5th International Workshop, Jul 2016, Hagen, Germany. pp.103-111
Communication dans un congrès
halshs-01941611v1
|
|||
Apprentissage autorégulé et fonctions exécutivesJournée d'Hiver de la Société de Neuropsychologie de Langue Française, Dec 2014, Espace de conférence des Diaconesses, Paris, France. 2014
Poster de conférence
halshs-01948516v1
|
|||
Applying Adult Cooperative Learning Underpinning Principles to Learning with Social Media4th International Workshop, LTEC 2015, Aug 2015, Maribor, Slovenia. pp.93-103, ⟨10.1007/978-3-319-22629-3_8⟩
Communication dans un congrès
halshs-01945837v1
|
|||
|
Putting to Test a Model of Self-Evaluation of The Learning Method in an e-Learning EnvironmentInternational Conference on Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education (TECH-EDU 2018), Jun 2018, Thessaloniki, Greece
Communication dans un congrès
halshs-01941582v1
|
||
Variations in Self-Regulation of Learning On-Line Versus On-CampusThe 8th International Conference in Learning Technology for Education Challenges (LTEC 2019), Universidad de Salamanca, Jul 2019, Zamora, Spain. pp.214-223, ⟨10.1007/978-3-030-20798-4_19⟩
Communication dans un congrès
hal-02145374v1
|