Number of documents

25

Joel Brée


Métis Lab EM Normandie   

Journal articles4 documents

  • Romain Sohier, Joël Bree. La clarification du concept d'identité digitale : vers un construit en quatre dimensions. Revue Française du Marketing, Paris : A.D.T. d'exécution et de l'exploitation des études de marché, 2017, pp.37-54. ⟨hal-02022246⟩
  • Maya Naja, Judith Zaichkowsky, Joël Bree, A Dykstra. Investigation of the Use of Scent in a Medical Service Environment. Journal of Marketing Development and Competitiveness, North American Business Press, 2014, 8 (1), pp.21-41. ⟨hal-02008053⟩
  • Joël Bree. Editorial. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), SAGE Publications, 2013, 28 (1), pp.3-5. ⟨hal-02053780⟩
  • Maya Naja, Joël Bree, Judith Zaichkowsky. The Use of Ambient Scent to Improve Children’s Hospital Experience. Journal of Marketing Trends, International Marketing Trends Conference, 2012, 1 (8-9), pp.77-84. ⟨hal-02007917⟩

Conference papers12 documents

  • Romain Sohier, Joël Bree. Toward Adolescents’ Digital Identity Profiles: A Comparison Between Qualitative and Quantitative Analysis. 21st World Marketing Congress, Jun 2018, Porto, Portugal. ⟨hal-02022262⟩
  • Romain Sohier, Joël Bree. Comprendre les expériences des jeunes internautes par les profils d’identité digitale. 34ème Congrès International de l’Association Française du Marketing, May 2018, Strasbourg, France. ⟨hal-02022269⟩
  • Romain Sohier, Joël Bree. Clarification du concept d’identité digitale et proposition d’une échelle de mesure. 32ème Congrès International de l’Association Française du Marketing, May 2016, Lyon, France. ⟨hal-02022307⟩
  • Romain Sohier, Joël Bree. Proposal of a Digital Identity Scale. 19th World Marketing Congress, Jul 2016, Paris, France. ⟨hal-02022296⟩
  • Romain Sohier, Joël Bree. La Clarification de l’identité digitale. Apports sur les comportements des individus dans les environnements numériques. 14ème Journée de Recherche sur le Marketing Digital, Sep 2015, Paris, France. ⟨hal-02022314⟩
  • Manel Mzoughi, Joël Bree. An Exploratory Empirical Analysis of the New Packaging Targeting Children? Towards a Characterization of the Toy-Packaging. 4th Interreg Conference. Global Culture and Creativity: From Design to Innovation and Enterprise?, Nov 2014, Winchester, United Kingdom. ⟨hal-02047468⟩
  • Sihem Hajri, Joël Bree, Samira Zine-Danguir. Croyances en termes d’alimentation saine : proposition d’une première version d’une échelle de mesure. 13th Edition of the International Marketing Trends Conference, Jan 2014, Venise, Italy. ⟨hal-02047470⟩
  • Meriem El Ghali, Kaouther Ben Rached, Joël Bree. Le processus d’appropriation de l’expérience télévisuelle des enfants, cas de l’émission de la « Star Academy. International Conference on Innovation in business, Economics and Marketing Research, Dec 2014, Monastir, Tunisia. ⟨hal-02047467⟩
  • Sihem Hajri, Joël Bree, Samira Zine-Danguir. Croyances des enfants en termes d’alimentation saine : proposition d’une échelle de mesure. 30ème Congrès International de l’Association Française du Marketing, May 2014, Montpellier, France. ⟨hal-02047469⟩
  • Sihem Hajri, Joël Bree, Samira Zine-Danguir. Beliefs of children in terms of healthy eating: proposal of a first version of a measurement scale. 12th Edition of the International Marketing Trends Conference, Jan 2013, Paris, France. ⟨hal-02047474⟩
  • Maya Naja, Judith Zaichkowsky, Joël Bree. Investigating the use of scent in a medical service environment. 42th AMS Conference, May 2013, Monterey, United States. ⟨hal-02047471⟩
  • Emilie Hoëllard, Joël Bree. La métaphore théâtrale au sein du point de vente : mettre en scène l’histoire racontée pour créer du lien avec la cible visée. 29ème Congrès International de l’Association Française du Marketing, May 2013, La Rochelle, France. ⟨hal-02047473⟩

Books1 document

  • Joël Bree. Le comportement du consommateur, 3ème édition.. DUNOD, Collection "Topos", 2012. ⟨hal-02008144⟩

Book sections5 documents

  • Joël Bree. Enjeux et mesure de l’affectif dans les réponses de l’enfant consommateur. Jean-Luc Herrmann & Ingrid Poncin (eds.). Les réactions affectives du consommateur : ces raisons du cœur que la raison ignore, Presses Universitaires Catholiques de Louvain, pp.77-89, 2014. ⟨hal-02008283⟩
  • Joël Bree. El niňo, agente economicŏ y consumidor. Alejandra Walzer (ed.). Qué es un niňo hoy – Reflexiones sobres el cambio, ediciones y publicaciones, 2013, Communicatiŏn Social. ⟨hal-02008231⟩
  • Joël Bree. De l’enfant au consommateur : un processus de socialisation aux facettes multi théoriques. Mathilde Gollety (ed.). Mélanges en l’honneur de Pierre Grégory, ESKA, 2013. ⟨hal-02008261⟩
  • Joël Bree. L’enfant et la communication publicitaire. Gérard Cliquet (ed.). Marketing – nouveaux enjeux, nouvelles perspectives, Presses Universitaires de Rennes, pp.85-94, 2012. ⟨hal-02008185⟩
  • Joël Bree. Collecter l’information auprès des enfants. Joël Brée (ed.). Kids Marketing, 2ème édition., Edition EMS, pp.117-148, 2012, Collection "Consommation des 0-25 ans". ⟨hal-02008206⟩

Directions of work or proceedings3 documents

  • Romain Sohier, Joël Bree. Proposal of a Digital Identity Scale. Patricia Rossi. 2016 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress, Paris, France. Springer, pp.1219-1231, 2017, Marketing at the Confluence between Entertainment and Analytics, 978-3-319-47330-7. ⟨10.1007/978-3-319-47331-4_235⟩. ⟨hal-02046569⟩
  • Maya Naja, Judith Lynne Zaichkowsky, Art Dykstra, Joël Bree. Investigating the use of scent in a medical service environment. Kubacki, Krzysztof. 2013 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference, Monterey, United States. Springer, pp.615-616, 2014, Ideas in Marketing: Finding the New and Polishing the Old, 978-3-319-10951-0. ⟨hal-02008300⟩
  • Joël Bree. Kids marketing, 2ème édition. Collection "Consommation des 0-25 ans", Editions EMS, 2012. ⟨hal-02008105⟩