Number of documents

33

Joel Brée


ESSCA Research Lab   

Journal articles7 documents

  • Raphaël Cuffolo, Joël Bree. Le lien communautaire, le grand oublié des campagnes de prévention contre la pratique du Binge-Drinking chez les jeunes adultes. Décisions Marketing, Association Française du Marketing, 2018, 89, pp.29-46. ⟨hal-02022229⟩
  • Romain Sohier, Joël Bree. La clarification du concept d'identité digitale : vers un construit en quatre dimensions. Revue Française du Marketing, Paris : A.D.T. d'exécution et de l'exploitation des études de marché, 2017, pp.37-54. ⟨hal-02022246⟩
  • Manel Mzoughi, Joël Bree, Emna Cherif. Toward the characterization of ‘toy-packaging’: an exploratory research. Journal of Strategic Marketing, Taylor & Francis (Routledge): SSH Titles, 2017, 25 (3), pp.190 - 210. ⟨10.1080/0965254X.2017.1299786⟩. ⟨hal-01650746⟩
  • Olivier Badot, Joël Bree, Coralie Damay, Nathalie Guichard, Jean Francois Lemoine, et al.. The representation of shopping in children’s books. International Journal of Retail and Distribution Management, Emerald, 2016, pp.976-995. ⟨hal-02022218⟩
  • Norchène Bendahmane, Joël Bree. L’effet des facteurs d’ambiance sonores et olfactifs sur les réponses conatives du client : Apport de l’approche conjointe. La Revue des Sciences de Gestion, Revue des Sciences de Gestion, 2015, pp.111-122. ⟨10.3917/rsg.275.0111⟩. ⟨hal-02022208⟩
  • Joël Bree. Editorial : Quatre ans deja !!!. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), SAGE Publications, 2014, 29 (4), pp.3-7. ⟨hal-02046958⟩
  • Joël Bree. It’s been four years already!!!: Editorial. Recherche et Applications en Marketing (English Edition), SAGE Publications, 2014, 29 (4), pp.3-6. ⟨10.1177/2051570714546074⟩. ⟨hal-02046957⟩

Conference papers19 documents

  • Fatiha Boukouyen, Joël Bree, Nouredine Belhsen. Opportunism In Co-creation Platforms: Forms And Individual Reactions. Second Global Conference on Creating Value, Fordham University; Gabelli school of business, May 2019, New-York, United States. ⟨hal-02132940⟩
  • Céline Hay, Joël Bree. Socially Responsible Consumption : Towards Modeling the Children's Socialization Process. 17th International Marketing Trends Conference, Jan 2018, Paris, France. ⟨hal-02022274⟩
  • Romain Sohier, Joël Bree. Toward Adolescents’ Digital Identity Profiles: A Comparison Between Qualitative and Quantitative Analysis. 21st World Marketing Congress, Jun 2018, Porto, Portugal. ⟨hal-02022262⟩
  • Céline Hay, Joël Bree. Life Stories and Marketing: Application to the Socialization of the Child to Socially Responsible Consumption. An abstract. 46th AMS Conference, May 2018, New-Orleans, United States. ⟨hal-02022267⟩
  • Romain Sohier, Joël Bree. Comprendre les expériences des jeunes internautes par les profils d’identité digitale. 34ème Congrès International de l’Association Française du Marketing, May 2018, Strasbourg, France. ⟨hal-02022269⟩
  • Manel Mzoughi, Joël Bree. Age as a Sub-Segmentation Variable across the Child Population: Difference between Emotional Responses to the Toy-Packaging. 22nd International Conference on Corporate and Marketing Communications, Challenges of Marketing Communications in a Globalized World, May 2017, Saragosse, Spain. ⟨hal-02022282⟩
  • Céline Hay, Joël Bree. « J’y pense et puis j’oublie » La consommation socialement responsable : Une étude exploratoire sur les perspectives nouvelles de socialisation dès l’enfance. 33ème Congrès International de l’Association Française du Marketing, May 2017, Tours, France. ⟨hal-02022277⟩
  • Fatiha Boukouyen, Joël Bree, Nouredine Belhsen. Service-Dominant Logic: Apports et Applicabilité. 3ème Journée de Recherche en Marketing, Ecole Nationale de Commerce et de Gestion, Feb 2017, Tanger, Maroc. ⟨hal-02149796⟩
  • Fatiha Boukouyen, Joël Bree, Nouredine Belhsen. La co-création de l'expérience client: antécédents et conséquences. Journées Doctorales en Sciences de Gestion, Ecole Nationale de Commerce et de Gestion, Dec 2017, Tanger, Maroc. ⟨hal-02149822⟩
  • Romain Sohier, Joël Bree. Clarification du concept d’identité digitale et proposition d’une échelle de mesure. 32ème Congrès International de l’Association Française du Marketing, May 2016, Lyon, France. ⟨hal-02022307⟩
  • Raphaël Cuffolo, Joël Bree. Ça marche pas la prévention, surtout sur l’alcool : Comprendre la contestation des campagnes de prévention contre l’abus d’alcool chez les jeunes adultes. 4ème Journée Internationale du Marketing Santé (JIMS 4), Jun 2016, Lille, France. ⟨hal-02022300⟩
  • Romain Sohier, Joël Bree. Proposal of a Digital Identity Scale. 19th World Marketing Congress, Jul 2016, Paris, France. ⟨hal-02022296⟩
  • Raphaël Cuffolo, Joël Bree. Le rite du Binge-Drinking chez les jeunes adultes : De la pratique à la représentation. 32ème Congrès International de l’Association Française du Marketing, May 2016, Lyon, France. ⟨hal-02022305⟩
  • Manel Mzoughi, Joël Bree. Barriers Against the Adoption of a Toy Packaging: Age and Gender as Characteristics of Targeting Children. 21st International Conference on Corporate and Marketing Communications, Apr 2016, London, United Kingdom. ⟨hal-02022310⟩
  • Ghada Khaled Ahmad Ibrahim, Joël Bree. The Influence of Sport Practice in Federal French Sports Clubs on the Sensitivity of Children to Values and Healthy Lifestyle: a Qualitative Exploratory Study. 19th World Marketing Congress, Jul 2016, Paris, France. ⟨hal-02022287⟩
  • Meriem El Ghali, Joël Bree, Kaouther Ben Rached. L’expérience de la téléréalité vécue par les enfants : les motivations et les freins à l’égard de la “Star Academy”. 25th International Business Information Management Conference (IBIMA), May 2015, Amsterdam, Pays-Bas. ⟨hal-02022328⟩
  • Olivier Badot, Joël Bree, Coralie Damay, Nathalie Guichard, Jean-François Lemoine, et al.. The Representation of Shopping in Children’s Books. 2nd Conference on Kids Retailing, Jun 2015, Budapest, Hungary. ⟨hal-02022322⟩
  • Manel Mzoughi, Joël Bree. Une analyse exploratoire des ludo-packagings. Vers une évaluation du ressenti des enfants face à l'innovation packaging. 6th International Research Meeting in Business and Management (IRMBAM), Jul 2015, NIce, France. ⟨hal-02022316⟩
  • Romain Sohier, Joël Bree. La Clarification de l’identité digitale. Apports sur les comportements des individus dans les environnements numériques. 14ème Journée de Recherche sur le Marketing Digital, Sep 2015, Paris, France. ⟨hal-02022314⟩

Books1 document

  • Joël Bree. Le Comportement du consommateur (4ème édition). DUNOD, 128 p., 2017, Collection : Les Topos, Christian Pinson, ISBN-13: 978-2100758821. ⟨hal-02046321⟩

Book sections5 documents

  • Céline Hay, Joël Bree. Life Stories and Marketing: Application on Child Socialization of Socially Responsible Consumption: An Abstract. Nina Krey; Patricia Rossi. Boundary Blurred: A Seamless Customer Experience in Virtual and Real Spaces. AMSAC 2018. Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science., Springer, pp.355-356, 2018, ⟨10.1007/978-3-319-99181-8_112⟩. ⟨hal-02046954⟩
  • Joël Bree. La génération Z et les marques. Wided Batat. Comprendre et séduire la génération Z. Comportements de consommation et relations des post-millenials avec les marques, Ellipses, pp.103-120, 2017, Collection : Gestion, ISBN-13: 978-2340020870. ⟨hal-02046561⟩
  • Ghada Khaled Ahmad Ibrahim, Joël Bree, Maya Naja. The Influence of Sport Practice in Federal French Sports Clubs on the Sensitivity of Children to Values and Healthy Lifestyle: a Qualitative Exploratory Study. Patricia Rossi. Marketing at the Confluence between Entertainment and Analytics. Proceedings of the 2016 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress, Springer, pp.1365-1369, 2017, ⟨10.1007/978-3-319-47331-4_267⟩. ⟨hal-02046574⟩
  • Joël Bree. Préface. Thomas Stenger. Digital natives: Culture, génération et consommation, EMS, 2015, Collection : Consommation des 0-25 ans, 978-2847697438. ⟨hal-02046955⟩
  • Joël Bree. Préface. Kaouther Ghozzi Hamdi; Ilhem Ben Cheikh Tekaya; Norchene Ben Dahmane Mouelhi. Marketing d’un point de vente, Centre de Publications Universitaire, 2014, ISBN : 978-9973-37-805-7. ⟨hal-02046956⟩

Directions of work or proceedings1 document

  • Romain Sohier, Joël Bree. Proposal of a Digital Identity Scale. Patricia Rossi. 2016 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress, Paris, France. Springer, pp.1219-1231, 2017, Marketing at the Confluence between Entertainment and Analytics, 978-3-319-47330-7. ⟨10.1007/978-3-319-47331-4_235⟩. ⟨hal-02046569⟩