Skip to Main content
Number of documents

24

Jean François Parmentier


Journal articles5 documents

  • Jean-François Parmentier. How to quantify the efficiency of a pedagogical intervention with a single question. Physical Review Physics Education Research, 2018, 14 (2), ⟨10.1103/physrevphyseducres.14.020116⟩. ⟨hal-03298996⟩
  • Michael Bauerheim, Jean-François Parmentier, Pablo Salas, Franck Nicoud, Thierry Poinsot. An analytical model for azimuthal thermo-acoustic modes in annular chamber fed by an annular plenum. Combustion and Flame, Elsevier, 2014, 161 (5), pp.1374 - 1389. ⟨10.1016/j.combustflame.2013.11.014⟩. ⟨hal-00969565⟩
  • Jean-François Parmentier, Olivier Simonin, Olivier Delsart. A functional subgrid drift velocity model for filtered drag prediction in dense fluidized bed. AIChE Journal, Wiley, 2012, 58 (4), pp.1084-1098. ⟨10.1002/aic.12647⟩. ⟨hal-03299091⟩
  • Jean-François Parmentier, Olivier Simonin. Transition models from the quenched to ignited states for flows of inertial particles suspended in a simple sheared viscous fluid. Journal of Fluid Mechanics, Cambridge University Press (CUP), 2012, vol. 711, pp. 147-160. ⟨10.1017/jfm.2012.381⟩. ⟨hal-00936863⟩
  • Jean-François Parmentier, Pablo Salas, Pierre Wolf, Gabriel Staffelbach, Franck Nicoud, et al.. A simple analytical model to study and control azimuthal instabilities in annular combustion chambers. Combustion and Flame, Elsevier, 2012, 159 (7), pp.2374-2387. ⟨10.1016/j.combustflame.2012.02.007⟩. ⟨hal-00802059⟩

Conference papers15 documents

  • Rialy Andriamiseza, Franck Silvestre, Jean-François Parmentier, Julien Broisin. Vers la conception de feedback pour enseignants dans un contexte d'évaluation formative à grande échelle : une approche analytique. 10ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain (EIAH 2021), ATIEF : Association des Technologies de l’Informationpour l’Éducation et la Formation, Jun 2021, Fribourg (Virtual), Suisse. pp.46-57. ⟨hal-03292736⟩
  • Rialy Andriamiseza, Franck Silvestre, Jean-Francois Parmentier, Julien Broisin. Data-informed Decision-making in TEFA Processes: An Empirical Study of a Process Derived from Peer-Instruction. 8th ACM Conference on Learning @ Scale (L@S 2021), ACM, Jun 2021, Virtual Event, Germany. pp.259-262, ⟨10.1145/3430895.3460153⟩. ⟨hal-03289228⟩
  • Jean-Francois Parmentier. Application des principes de l’ « evidence-based teaching » à la conception de formations en ligne. 24ème Congrès Français de Mécanique, Aug 2019, Brest, France. ⟨hal-03306244⟩
  • Jean-François Parmentier, Franck Silvestre. La (dé-)synchronisation des transitions dans un processus d'évaluation formative exécuté à distance : impact sur l'engagement des étudiants. 9ème Conférence sur les EnvironnementsInformatiques pour l’Apprentissage Humain - EIAH 2019, ATIEF : Association des Technologies de l’Information pour l’ Education et la Formation, Jun 2019, Paris, France. ⟨hal-02904155⟩
  • Jean-Francois Parmentier, Julitte Huez, Dominique Poquillon. Compréhension des 3 lois de Newton chez des élèves ingénieurs. 24ème Congrès Français de Mécanique, Aug 2019, Brest, France. ⟨hal-03306241⟩
  • Tiphaine Galpin, Franck Delvare, Jean-Michel Génevaux, Daniel Huilier, Jean-François Parmentier. Tests internationaux de mécanique et outils de remédiation : une plateforme pour suivre le niveau d’acquis des concepts de vos étudiants.. 24ème Congrès Français de Mécanique, Aug 2019, Brest, France. ⟨hal-03241735⟩
  • Franck Silvestre, Jean-François Parmentier. Système d'instruction par les pairs étendu pour un usage à distance : illustration avec Tsaap-Notes. Colloque PédagoTICE 2017, SiUP au sein du DFVE de l’Université Fédérale Toulouse Midi-Pyrénées, France, Nov 2017, Toulouse, France. ⟨hal-03128322⟩
  • Franck Silvestre, Michel Joseph, Philippe Dessus, Jean-François Parmentier, Lionel Poujet, et al.. L'informatique au service de la démocratisation des enseignements fondés sur l'évaluation formative. Les Grands Challenges des ORPHEE RDV 2017, 2017, Font-Romeu, France. pp.17-19. ⟨hal-01599064⟩
  • Jean-Francois Parmentier, Lamine Brahim. Que comprennent nos étudiants de la mécanique Newtonienne ?. 22ème Congrès Français de Mécanique, Aug 2015, Lyon, France. ⟨hal-03307380⟩
  • Jean-Francois Parmentier, Lamine Brahim, Sonia Bonnafé. Changer les conceptions en mécanique des étudiants en L1 à l'Université. 22ème Congrès Français de Mécanique, Aug 2015, Lyon, France. ⟨hal-03307382⟩
  • Jean-Francois Parmentier, Olivier Thual, Alice Harang. Un serious play en école d'ingénieur : perception et apport de l'aspect ludique. e-Virtuoses, Jun 2013, Valenciennes, France. ⟨hal-03309245⟩
  • Jean-Francois Parmentier, Olivier Thual, Alice Harang. Modèle de trafic routier et caractéristiques: un jeu sérieux pour l’assimilation de concepts mathématiques. 8ème Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement (TICE2012), May 2012, Lyon, France. ⟨hal-03309056⟩
  • Ali Özel, Jean-Francois Parmentier, Olivier Simonin, Pascal Fede. A priori test of effective drag modeling for filtered two-fluid model simulation of circulating and dense gas-solid fluidized beds. 7th International Conference on Multiphase Flow, May 2010, Tampa, United States. ⟨hal-03308312⟩
  • Jean-Francois Parmentier, Olivier Simonin, Olivier Delsart. Coarse grid simulation of dense fluidized bed: a dynamic subgrid drag model. 62nd Annual Meeting of the APS Division of Fluid Dynamics, Nov 2009, Minneapolis, United States. ⟨hal-03308314⟩
  • Jean-Francois Parmentier, Olivier Simonin, Olivier Delsart. A Numerical Study of Fluidization Behavior of Geldart B, A/B and A Particles Using an Eulerian Multifluid Modeling Approach. Circulating Fluidized Bed Technology IX, May 2008, Hamburg, Germany. ⟨hal-03308017⟩

Books2 documents

  • Jean-François Parmentier, Quentin Vicens. 4 scenarios for online teaching and professional development: concrete examples and practical advice. 2021, ⟨10.5281/zenodo.4641271⟩. ⟨hal-03298999⟩
  • Jean-Francois Parmentier, Quentin Vicens. Enseigner dans le supérieur : Méthodologie et pédagogies actives. Dunod, 2019, 978-2-10-078916-0. ⟨hal-03338708⟩

Other publications1 document

  • Ioannis Aliferis, Jean-François Parmentier. Nouvelles formes et progrès de l'enseignement interactif. 2016. ⟨hal-01359209⟩

Preprints, Working Papers, ...1 document

  • Jean-François Parmentier, Brahim Lamine. Interpreting gains and losses in conceptual test using Item Response Theory. 2015. ⟨hal-01198565⟩