Jean-François Le Maréchal
44
Documents
Publications
|
Teacher activities for structuring student knowledge after chemistry laboratory workESERA 2015 Conference, Aug 2015, Helsinki, Finland
Communication dans un congrès
hal-01861059v1
|
Pratiques des enseignants de lycée lors de l’élaboration et de l’utilisation de documents de synthèse d’une activité expérimentale en chimieSixième rencontre scientifique de l’ARDIST, Oct 2009, Nantes, France
Communication dans un congrès
hal-03199840v1
|
|
Teaching and Learning Thermodynamics at school.Joint European Thermodynamics Conference IX Ecole nationale supérieure des mines de Saint-Etienne,, Jun 2007, SAINT-ETIENNE, France. pp.113
Communication dans un congrès
hal-00372832v1
|
|
Analysis of verbal and gesture productions in studies on learning processes in scienceDeveloping potentials for learning, Aug 2007, Budapest, Hungary. pp.SIG17
Communication dans un congrès
hal-00372925v1
|
|
Pratiques enseignantes lors de l'enseignement à l'aide d'un simulateur. Cas de l'étude de la réaction chimique avec un modèle cinétique de la matière.ardist 2007, Oct 2007, La Grande Motte, France. pp.33
Communication dans un congrès
hal-00375069v1
|
|
Pratiques des enseignants lors de corrections d'activités expérimentales (TP) de chimie en Seconde.ARDIST 2007, Oct 2007, LA GRANDE MOTTE, France. pp.47
Communication dans un congrès
hal-00375070v1
|
|
Research methods in learning process studiesEuropean Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Jun 2006, STOCKHOLM, Sweden. pp.45
Communication dans un congrès
hal-00372917v1
|
|
Physics teaching sequences and students' learningThe second Conference of EDIFE and the Second IOSTE Symposium in Southern Europe, 2005, Athène, Greece. pp.25-55
Communication dans un congrès
halshs-00380965v1
|
|
From coarse to fine conceptual analysis in the design of a teaching sequenceFifth Conference of ESERA, Aug 2005, Barcelona, Spain
Communication dans un congrès
halshs-00380989v1
|
|
Physics teaching sequences and students' learning.Science and Technology Education at cross roads: meeting the challenges of the 21st century. The second Conference of EDIFE and the Second IOSTE Symposium in Southern Europe, Apr 2005, Greece. pp.25-55
Communication dans un congrès
halshs-00376707v1
|
|
Prise en compte des ressources des enseignants en vue de la construction d'un dispositif médiatisé de formation continueFormer des enseignants-professionnels, savoirs et compétences, Feb 2005, Nantes, France. pp.CD ROM
Communication dans un congrès
halshs-00376869v1
|
Expériences de chimie, aspects pédagogiques et séquences d'enseignement. CAPES, CAPET, Agrégation physique / chimie.Dunod, 2019, Je prépare, 978-2-10-078511
Ouvrages
hal-02047797v1
|
|
|
Memorisation of Information from Scientific moviesRoser Pintó and Digna Couso. Springer: Dordrecht, The Netherlands., pp.12, 2007
Ouvrages
hal-00267572v1
|
La chimie expérimentale - tome 2 - chimie organique et minéraleLe Maréchal. DUNOD, pp.294, 2007, Science SUP, Le Maréchal
Ouvrages
hal-00372848v1
|
|
Chimie en Première SHatier, pp.254, 2005, Micromega, J. F. Le Maréchal
Ouvrages
hal-00377446v1
|
Ways and methods of implementation of computer aided teaching and learning material in science classesKoistinen L., Krzywacki H., Welzel-Breuer M., Graf S. The effective use of computer aided teaching and learning material in science teaching, Plovdiv University Press, pp.91-120, 2010, 978-954-423-633-5
Chapitre d'ouvrage
hal-00828715v1
|
|
Analyse de corpus vidéo d'une série d'enseignement : le découpage en thèmeC. Cohen-Azria & N. Sayac. Questionner l'implicite : Les méthodes de recherche en didactique volume 3, Presses universitaires du Septentrion, pp.101-109, 2009
Chapitre d'ouvrage
hal-01009256v1
|
|
Memorisation of Information from Scientific Movies.Roser Pinto & Digna Coulso. Contributions from Science Education Research, Springer: Dordrecht, The Netherlands., pp.199-210, 2007
Chapitre d'ouvrage
hal-00372814v1
|
|
Berlioz and the freezing of boiling water2008
Pré-publication, Document de travail
hal-00391752v1
|
|
Teaching Thermochemistry with ICT to Students and Inservice Teachers2007
Pré-publication, Document de travail
hal-00375071v1
|
|
Teacher's practices after Experimental Activities: questioning and feedback to students' answers2007
Pré-publication, Document de travail
hal-00375072v1
|
|
L'intervention et le devenir des connaissances antérieures des élèves dans la dynamique des apprentissages scolaires2006
Pré-publication, Document de travail
hal-00375074v1
|
|
The knowledge in postlab sessions2006
Pré-publication, Document de travail
hal-00375076v1
|
|
The use of ICT in chemistry teaching at upper secondary level2006
Pré-publication, Document de travail
hal-00375075v1
|