Filtrer vos résultats
- 59
- 14
- 43
- 15
- 6
- 5
- 2
- 1
- 1
- 3
- 2
- 65
- 58
- 3
- 2
- 1
- 3
- 1
- 7
- 5
- 5
- 13
- 3
- 5
- 9
- 2
- 7
- 4
- 4
- 2
- 1
- 1
- 58
- 14
- 1
- 58
- 17
- 15
- 14
- 14
- 11
- 9
- 5
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 73
- 18
- 16
- 14
- 13
- 12
- 12
- 11
- 10
- 9
- 8
- 7
- 6
- 6
- 5
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
73 résultats
Rapport intermédiaire d'avancement du projet Européen TEMPUS PROMIS (PROfessional network of Master’s degrees Informatics as a Second competence)[Contrat] Université Pierre Mendès France, Grenoble II. 2015, 52 p
Rapport
hal-01351483v1
|
|||
The PROMIS Project (PROfessional network of Master’s degrees Informatics as a Second competence): main results.VI International, Scientifical and Practical Conference Informatization of Society, Jun 2017, Astana, Kazakhstan. pp.8-15
Communication dans un congrès
hal-02059828v1
|
|||
Enhancing and Integrating Employability of Students for IT8th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA 2017), Oct 2017, Lisbonne, Portugal. 8 p
Communication dans un congrès
hal-02059698v1
|
|||
Европейско-Российско-Центрально Азиатская сетевая магистратура "Информатика как вторая компетенция" (the European-Russian-Central Asian network of Masters "Informatics as a second competence")Бестник, Кыргызского НационалЬного Университета, 2012, pp.5-16
Article dans une revue
hal-00948816v1
|
|||
Teachers need support too: FORMID-Observer, a Flexible Environment for Supervising Simulation-Based Learning Situations.Intelligent Support for Exploratory Environments Workshop ISEE'09 in International Conference on Artificial Intelligence in Education, AIED 2009, 2009, Brighton, United Kingdom. (10 p.)
Communication dans un congrès
hal-00948764v1
|
|||
Pedagogy sharing in the PROMIS projectEDUCON 2015: The IEEE Global Engineering Education Conference, 2015, Tallinn, Estonia. pp.587-593
Communication dans un congrès
hal-01351485v1
|
|||
Diagnosing Knowledge using Learning Activity Traces Generated by Various Problems Solving ModalitiesInternational Journal of Learning Technologies, 2014, 9 (1), pp.67-90. ⟨10.1504/IJLT.2014.062449⟩
Article dans une revue
hal-00948733v1
|
|||
Oперационные Системы и Компвютерные Сети (Operating Systems and Computer Networks)Ed. Salam, Bichkek, Kirghizstan, 105 p., 2009
Ouvrages
hal-00948808v1
|
|||
The PROMIS project (professional Network of Master’s Degrees Informatics as a Second Competence): halfway state of progressTempus IV in Uzbekistan, Tempus book 2015, National Erasmus+ Office,, pp.173-179, 2015
Chapitre d'ouvrage
hal-02059247v1
|
|||
PrésentationSemen - Revue de sémio-linguistique des textes et discours, 2012, 33 (avril 2012), pp.9-23
Article dans une revue
halshs-00735045v1
|
|||
Expérimentation d'un environnement flexible pour la supervision de travaux pratiques basés sur des simulationsConférence Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, EIAH 09, 2009, Le Mans, France. (8 p.)
Communication dans un congrès
hal-00948830v1
|
|||
Supervising Distant Simulation-Based Practical Work: a flexible environment and its experimentationProceedings of Fourth european conference on Technology Enhanced Learning - EC-TEL 2009, in "Learning in the Synergy of Multiple Disciplines", Lecture Notes in Computer Science 5794, Springer, Volume 5794/2009, 2009, Nice, France. (6 p.)
Communication dans un congrès
hal-00948763v1
|
|||
Faculty Development in the EU ERAMIS ProjectEDUCON 2012 - The IEEE Global Engineering Education Conference, Apr 2012, Marrakesh, Morocco. pp.74-77, ⟨10.1109/EDUCON.2012.6201023⟩
Communication dans un congrès
hal-00873970v1
|
|||
Experimentation and results for calibrating automatic diagnosis belief linked to problem solving modalities: a case study in electricityECTEL 2010, 5th European Conference on Technology Enhanced Learning, Sustaining TEL: From Innovation to Learning and Practice, 2010, Barcelone, Spain. 6 p
Communication dans un congrès
hal-00948750v1
|
|||
Rapport final du projet Européen TEMPUS PROMIS (PROfessional network of Master’s degrees Informatics as a Second competence)[Contract] Université Grenoble Alpes (France). 2017, 50 p
Rapport
hal-02059852v1
|
|||
|
Méthodes et outils pour la production de didacticiels : l'environnement informatique du projet MOSAIQUEModélisation et simulation. Institut National Polytechnique de Grenoble - INPG, 1983. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-00308758v1
|
||
|
Une infrastructure logicielle pour instrumenter l'expérimentation des EIAHJun 2007
Communication dans un congrès
hal-00161580v1
|
||
Oudjat: A configurable and usable annotation tool for the study of facial expressions of emotionInternational Journal of Human-Computer Studies, 2015, 83, pp.51-61
Article dans une revue
hal-01351486v1
|
|||
Seeing the learner during a mediated tutoring session: influence of non-verbal cues on tutoring dialogueActes du colloque Echanger pour apprendre en ligne (EPAL), Grenoble, France, 2007, Grenoble, France. (10 p.)
Communication dans un congrès
hal-00962071v1
|
|||
The Influence of Facial Interface Design on Dynamic Emotional RecognitionJournal on Multimodal User Interfaces, 2012, 7 (1-2), pp.111-119. ⟨10.1007/s12193-012-0103-y⟩
Article dans une revue
hal-00873884v1
|
|||
Le tutorat en formation à distanceDepover, Christian and De Lievre, Bruno and Peraya, Daniel and Quintin, Jean-Jacques and Jaillet, Alain. Le tutorat en formation à distance, Chapitre 10 : Les outils logiciels permettant d'encadrer et de soutenir le travail du tuteur, De Boeck, pp.195-211, 2011, Collection Perspectives en éducation et formation
Chapitre d'ouvrage
hal-00948804v1
|
|||
Профессионально-ориентированный ТЕМПУС проект {PROMIS} подготовки магистрантов по информатике как второй компетенции.44th Scientific Conference "Competence-oriented Evaluation System", Jan 2014, Almaty, Kazakhstan. pp.177-178
Communication dans un congrès
hal-01351532v1
|
|||
Sharing pedagogic practices and experience within an International Network of ISC Masters's programsInternational conference “Education and sports in the prosperous epoch of the powerful state 2015", invited conference, at the invitation of the Ministry of Education of Turkmenistan, Nov 2015, Ashgabat, Turkmenistan. pp.258-259 (English), 432-433 (Russian), 57-58 (Turkmen)
Communication dans un congrès
hal-01350631v1
|
|||
|
Un questionnaire dynamique pour le suivi et l'analyse de l'activité et des productions d'élèves en électricitéPremières journées communication et apprentissages instrumentés en réseau, Jul 2006, Amiens, France. pp.421-434
Communication dans un congrès
edutice-00138511v1
|
||
|
Contributions de l'Action Spécifique "Conception d'une Plateforme pour la recherche en EIAH" à l'ingénierie des Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain.STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2005, 12, pp.343-360
Article dans une revue
hal-00696401v1
|
||
|
De la conception à l'évaluation d'un modèle pour le diagnostic des connaissances - Etude de cas : le modèle S-K-E23es Journées Francophones d'Ingénierie des Connaissances, Jun 2012, Paris, France. pp.217-232
Communication dans un congrès
hal-00817148v1
|
||
Setting up on-line learning experiments: the LearningLab platformICALT 2008: The 8th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Santander, Cantabria, Spain, 2008, Santander, Spain. pp.761-763
Communication dans un congrès
hal-00961983v1
|
|||
|
Faculty Development and Quality Assurance in the EU ERAMIS ProjectInternational Journal of Engineering Pedagogy, 2012, 2 (3), pp.52-57. ⟨10.3991/ijep.v2i3.2149⟩
Article dans une revue
hal-00873968v1
|
||
|
A study on the effect of communication and monitoring tools in web-based tutoringInternational Journal of Computers and Applications, 2003, 25 (3), pp.206-211
Article dans une revue
hal-00961978v1
|
||
Flexible Environment for Supervising Simulation-Based Learning SituationsAIED 09: The 14th International Conference on Artificial Intelligence in Education, 2009, Brighton, United Kingdom. (3 p.)
Communication dans un congrès
hal-00948762v1
|