Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

24 résultats

Which computerized tutors to reduce students’ help-seeking avoidance behavior?

Julie Mulet , Jean-Christophe Sakdavong , Nathalie Huet
Distances et Médiations des Savoirs, 2017, 19 (19), ⟨10.4000/dms.1954⟩
Article dans une revue hal-01925266v1
Image document

Buts d'accomplissement de soi et jugement métacognitif des aides en EIAH

Fabrice Noury , Nathalie Huet , Christian Escribe , Jean-Christophe Sakdavong , Olivier Catteau
EIAH 2007, Jun 2007, Lausanne, France. pp.293-298
Communication dans un congrès hal-00161654v2

Construction versus consultation: How to use graphical representation for skill self-assessment?

Julie Mulet , Adeline Maillard , Jean-Christophe Sakdavong , Nathalie Huet
6th Biennial Meeting of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) SIG 16, Sep 2014, Istanbul, Turkey
Communication dans un congrès hal-02071369v1

Help-seeking assistance in ILE: effect on perceptions of help and use of learning aids.

Julie Mulet , Jean-Christophe Sakdavong , Nathalie Huet
17th Biennial EARLI Conference (EARLI 2017), Aug 2017, Tampere, Finland
Communication dans un congrès hal-02071433v1

HELP DESIGN AND HELP USE IN A COMPUTER BASED LEARNING ENVIRONMENT

Jean-Christophe Sakdavong , F. Amadieu , Nathalie Huet , Caroline Dupeyrat
3rd International Conference on Computer Supported Education, May 2011, Noordwijkerhout, France. pp.304-311, ⟨10.5220/0003345503040311⟩
Communication dans un congrès hal-03565493v1
Image document

Aesthetic emotions in a mixed reality multisensory experience with food crossmodally matched to music and visuals

Bruno Mesz , Jean-Christophe Sakdavong , Sami Silén , Anu Hopia
UbiMus 2023, Ulster University, NWRC, and Ubimus partners, Nov 2023, Derry, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-04354055v1

Under which conditions concept maps are the most efficient for a more accurate monitoring?

Maillard, A., , Caroline Dupeyrat , Ladislav Motak , Jean-Christophe Sakdavong , Nathalie Huet
2nd International Conference on Metacognition, LAPSCO, Sep 2014, Clermont-Ferrand, France
Communication dans un congrès halshs-02099921v1

Metacognitive tutoring in a scaffolding way: impact on help-seeking behavior, learning performance and cognitive load.

Julie Mulet , Michel Joseph , Jean-Christophe Sakdavong , Nathalie Huet
2nd International Conference on Metacognition, Sep 2014, Clermont-Ferrand, France
Communication dans un congrès hal-02071439v1

Help-seeking assistance and use of help : the role of self-efficacy and help perceptions.

Julie Mulet , Caroline Dupeyrat , Jean-Christophe Sakdavong , Nathalie Huet
16th Biennial Meeting of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) SIG 16, Aug 2015, Limassol, Cyprus
Communication dans un congrès hal-02071394v1
Image document

THE FEELING OF SELF-EFFICACY AND ITS IMPACT ON PERFORMANCE ON A MOBILE LEARNING APPLICATION

Nicolas Loiseau , Adrien Bruni , Pierre Puigpinos , Jean-Christophe Sakdavong
Mobile Learning 2024, IADIS, Mar 2024, Porto, Portugal. pp.231-238
Communication dans un congrès hal-04532372v1

Diegetic display, player performance and presence in virtual reality video games

Elisa Leroux , Loïc Caroux , Jean-Christophe Sakdavong
11th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics - AHFE 2020, Jul 2020, San Diego, CA, United States
Communication dans un congrès hal-03101667v1

Is Web Navigation with Tablet More Difficult Than with Laptop?

Aline Chevalier , Julien Rivière , Jean-Christophe Sakdavong , Franck Amadieu
International Conference on Human-Computer Interaction, 18-23, pp.18-23, 2018, ⟨10.1007/978-3-319-92270-6_3⟩
Chapitre d'ouvrage hal-02088425v1
Image document

Video game interfaces and diegesis: The impact on experts and novices’ performance and experience in virtual reality

Quentin Marre , Loïc Caroux , Jean-Christophe Sakdavong
International Journal of Human-Computer Interaction, 2021, 37, pp.1089-1103. ⟨10.1080/10447318.2020.1870819⟩
Article dans une revue hal-03115447v1

Motivation et demande d'aide : le domaine de l'art

Morgane Burgues , Nathalie Huet , Jean-Christophe Sakdavong
Chrysta Pélissier. Notion d'aide en éducation, ISTE editions, pp.111-134, 2020, 978-1-78405-671-1
Chapitre d'ouvrage hal-02531101v1

Expert but Not Persuasive: Middle School Students’ Consideration of Source in the Processing of Conflicting Videos

Colin Lescarret , Julien Magnier , Valérie Le Floch , Jean-Christophe Sakdavong , Jean-Michel Boucheix , et al.
Infancia y Aprendizaje, 2023, 46 (2), pp.285-321. ⟨10.1080/02103702.2022.2159616⟩
Article dans une revue hal-03972744v1

Aesthetic emotions in a mixed reality gastrosonic experience: an exploratory study

Bruno Mesz , Jean-Christophe Sakdavong , Sami Silén , Anu Hopia
Digital Creativity, 2023, pp.1-16. ⟨10.1080/14626268.2023.2287189⟩
Article dans une revue hal-04354004v1

Free Online Training and Value Perception in France

Gail Tidey , Laurent Dedieu , Annabel Levert , Jean-Christophe Sakdavong
14th International Conference on Computer Supported Education, CSEDU, Apr 2022, Online Streaming, Portugal. pp.38-48, ⟨10.5220/0010977700003182⟩
Communication dans un congrès hal-04353980v1

Effect of Online Training Price and Price Perception on Quality and Benefit Perception in France

Jean-Christophe Sakdavong , Hélène Larrieu , Annabel Levert , Laurent Dedieu , Gail Tidey
SN Computer Science, 2023, 4 (4), pp.409. ⟨10.1007/s42979-023-01856-4⟩
Article dans une revue hprints-04104215v1

Etude de l'impact d'un scaffolding métacognitif sur le comportement de recherche d'aide, l'apprentissage et la charge cognitive.

Julie Mulet , Michel Joseph , Jean-Christophe Sakdavong , Nathalie Huet
Journée d’étude - Usage des TICE : Acceptabilités et plus-values, Oct 2014, Toulouse, France
Communication dans un congrès hal-02071460v1

Aide à l’autorégulation de l’apprentissage par scaffolding basé sur un diagnostic cognitif et métacognitif dynamique

Jean-Christophe Sakdavong , Julie Mulet , Nathalie Huet
7ème édition de la Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain (EIAH2015), Jun 2015, Agadir, Maroc
Communication dans un congrès hal-02071380v1
Image document

Motivation to seek help and help efficiency in students who failed in an initial task

Nathalie Huet , Ladislav Motak , Jean-Christophe Sakdavong
Computers in Human Behavior, 2016, 63, pp.584-593
Article dans une revue halshs-01584281v1

Le scaffolding métacognitif pour améliorer le processus de recherche d'aide des apprenants en environnement informatisé pour l'apprentissage humain.

Julie Mulet , Michel Joseph , Jean-Christophe Sakdavong , Nathalie Huet
3ème workshop: Apprendre à partir de documents numériques, Nov 2014, Toulouse, France
Communication dans un congrès hal-02071456v1

Réduire les menaces associées à la demande d'aides à l'apprentissage : effet d'un tuteur métacognitif informatisé.

Julie Mulet , Jean-Christophe Sakdavong , Nathalie Huet
Journées ESPE d’Occitanie, Jun 2017, Narbonne, France
Communication dans un congrès hal-02071446v1

Virtual reality in self-regulated learning: example in art domain

Jean-Christophe Sakdavong , Morgane Burgues , Nathalie Huet
11th International conference on computer supported Education (CSEDU 2019), May 2019, Heraklion, Greece
Communication dans un congrès halshs-02099888v1