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71 résultats
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Raising awareness on Archaeology: A Multiplayer Game-Based Approach with Mixed Reality7th European Conference on Games Based Learning (ECGBL 2013), Oct 2013, Porto, Portugal. pp.336-343
Communication dans un congrès
hal-00870447v1
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Un éditeur graphique pour le système CASCADE : EDICASModélisation et simulation. Institut National Polytechnique de Grenoble - INPG, 1984. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-00311893v1
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A Model for CSCL Allowing Tailorability: Implementation in the “Electronic Schoolbag” GroupwareGroupware: Design, Implementation, and Use, pp.322-337, 2004, ⟨10.1007/978-3-540-30112-7_27⟩
Chapitre d'ouvrage
istex
hal-02885266v1
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RoboSpectif : un jeu « sérieux » de recherche prospective sur les usages des « robots mobiles »NETCOM : Réseaux, communication et territoires / Networks and Communications Studies, 2020
Article dans une revue
halshs-03196162v1
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What if we considered awareness for sustainable Kwowledge Management ? Towards a model for self regulated knowledge management systems based on acceptance models of technologies and awarenessInternational Conference KMIS (International conference on Knowledge Management and Information Sharing), Oct 2014, Rome, Italy. pp. 413-418
Communication dans un congrès
hal-01263399v1
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A formal method to design and evaluate interactive stories for pervasive learning games10th European Conference on Games Based Learning , Oct 2016, Paisley, Scotland, United Kingdom. pp.381-390
Communication dans un congrès
hal-01361205v1
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Efficient QR sequential least square algorithm for high frequency GNSS precise point positioning seismic applicationAdvances in Space Research, 2018, 61 (1), pp.448 - 456. ⟨10.1016/j.asr.2017.10.032⟩
Article dans une revue
hal-01671057v1
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Mise en place de la personnalisation dans le cadre des MOOCs7ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain - EIAH'2015, Jun 2015, Agadir, Maroc. pp.291-300
Communication dans un congrès
hal-01177839v1
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Integration of Game Based Learning into a TEL Platform: Application to MOOCs9th European Conference on Games Based Learning (ECGBL 2015), Oct 2015, Steinkjer, Norway. pp.321-331
Communication dans un congrès
hal-01261217v1
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Problématique d'awareness au sein d'un groupe d'apprenants dans des environnements basés sur le jeuEIAH - Atelier "Serious Games, jeux épistémiques numériques - Méthodologies de recherche pour l'étude des interactions, May 2013, Toulouse, France. pp.47-53
Communication dans un congrès
hal-01216132v1
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Adaptive gamification in education: A literature review of current trends and developmentsEuropean Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL), Sep 2019, Delft, Netherlands. pp.294-307, ⟨10.1007/978-3-030-29736-7_22⟩
Communication dans un congrès
hal-02185634v1
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New usages for knowledge management through collaborative platformsICKM - International Conference on Knowledge Management, Sep 2009, Amsterdam, Netherlands. pp.10
Communication dans un congrès
hal-01437811v1
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A Trace-Based Systems Framework : Models, Languages and Semantics2009
Pré-publication, Document de travail
inria-00363260v2
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L'espace numérique de travail du "cartable électronique"®Technologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et de l'Industrie, Oct 2004, Compiègne, France. pp.415-423
Communication dans un congrès
edutice-00000732v1
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Social Robots in Collaborative Learning: Consequences of the Design on Students' Perception11th International Conference on Computer Supported Education, May 2019, Heraklion, Greece. ⟨10.5220/0007731205490556⟩
Communication dans un congrès
hal-02112520v1
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Enhancement of Adaptation and Monitoring in Game-Based Learning EnvironmentsStudent Usability in Educational Software and Games: Improving Experiences, IGI Global, pp.201-220, 2012, 9781466619876. ⟨10.4018/978-1-4666-1987-6.ch009⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01273028v1
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Learning PLM system with a Serious Game19th Advances in Production Management Systems (APMS), Sep 2012, Rhodes, Greece. pp.598-605, ⟨10.1007/978-3-642-40352-1_75⟩
Communication dans un congrès
hal-01282398v1
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A Multiplayer Learning Game based on Mixed Reality to Enhance Awareness on ArchaeologyEAI Endorsed Transactions on Serious Games, 2014, 1 (3), e3. 14 p. ⟨10.4108/sg.1.3.e3⟩
Article dans une revue
hal-01130945v1
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De l’efficacité de visualisations indicielles ou symboliques pour la régulation d’activités collaborativesActes de la 28ième conférence francophone sur l’Interaction Homme-Machine, Oct 2016, Fribourg, Suisse. pp.144-154, ⟨10.1145/3004107.3004115⟩
Communication dans un congrès
hal-01383911v1
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Dynamic gamification adaptation framework based on engagement detection through learning analyticsCompanion Proceedings of the 11th International Conference on Learning Analytics & Knowledge LAK21, 2021
Autre publication scientifique
hal-03196746v1
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A Design Space For Meaningful Structural Gamification2018, pp.LBW073
Autre publication scientifique
hal-01741154v1
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A Serious Game Environment to Support Organisational Changes in EnterpriseUbiquitous and Mobile Learning in the Digital Age, Springer New York, pp.239--256, 2013, ⟨10.1007/978-1-4614-3329-3_16⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01221708v1
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Structural Gamification for Adaptation based on Learning AnalyticsEARLI, Aug 2019, Aachen, Germany. pp.383
Communication dans un congrès
hal-02147867v1
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PLM Serious Game Approach available both for Change Management and Knowledge Assessment11th IFIP International Conference on Product Lifecycle Management (PLM 2014), Jul 2014, Yokohama, Japan. pp.323-332, ⟨10.1007/978-3-662-45937-9_32⟩
Communication dans un congrès
hal-01215658v1
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RoboSpectif : du jeu de plateau au support numériqueNETCOM : Réseaux, communication et territoires / Networks and Communications Studies, 2020, 34 (3/4. Perspectives numériques sur les jeux sérieux : repenser les mobilités urbaines), pp.article numéro 5654. ⟨10.4000/netcom.5654⟩
Article dans une revue
hal-04233387v1
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Refinement of Knowledge Sharing Platforms to Promote Effective Use: A Use Case8th IEEE International Workshop on Knowledge Acquisition, Reuse and Evaluation (KARE 2015) in conjunction with 11th International Conference on Signal-Image Technology and Internet- Based Systems (SITIS 2015), Nov 2015, Bangkok, Thailand. pp.680-686, ⟨10.1109/SITIS.2015.127⟩
Communication dans un congrès
hal-01263423v2
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How to promote informal learning in the workplace? The need for incremental design methods9th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2017), Feb 2017, Porto, Portugal. pp.220-229, ⟨10.5220/0006355502200229⟩
Communication dans un congrès
hal-01478273v1
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Multi-device Territoriality to Support Collaborative Activities11th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2016, Sep 2016, Lyon, France. pp.152-164, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_12⟩
Communication dans un congrès
hal-01372051v1
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Approche basée sur les traces d'interactions modélisées pour des agents socio-émotionnels dans les jeux vidéoWorkshop Affect, Compagnon Artificiel, Interaction (WACAI 2014), Gérard Bailly; Magalie Ochs; Alexandre Pauchet, Jun 2014, Rouen, France. p 30-35
Communication dans un congrès
hal-01134726v1
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Améliorer la motivation dans les environnements d'apprentissage basés sur le jeuRevue des Sciences et Technologies de l'Information - Série RIA : Revue d'Intelligence Artificielle, 2011, 2, 25, pp.223-251
Article dans une revue
hal-01354560v1
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