Filtrer vos résultats
- 74
- 6
- 36
- 27
- 14
- 1
- 1
- 1
- 80
- 29
- 25
- 8
- 2
- 4
- 1
- 3
- 3
- 6
- 9
- 3
- 8
- 7
- 1
- 2
- 5
- 11
- 2
- 1
- 3
- 1
- 42
- 38
- 56
- 29
- 24
- 14
- 10
- 6
- 4
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 80
- 38
- 14
- 13
- 8
- 8
- 8
- 7
- 6
- 4
- 4
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
80 résultats
Graduate ICT skill development in 4 European countries: Gender-related findings from three international surveysSéminaire NIFU STEP (Nordic Institute for Studies Innovation Research and Education), May 2023, Oslo, Norway
Communication dans un congrès
halshs-04260741v1
|
|||
A comparative study of the reputation and the teaching quality of higher education departments, and their effects on graduate employmentEduca, 2003, Prestige (14)
Ouvrages
halshs-00006429v1
|
|||
Seven years of youth transition to work before and during the economic crisis in France3rd International Conference on Transitions in Youth, Young Adulthood and Beyond, Sep 2017, Bern, Switzerland
Communication dans un congrès
halshs-01614275v1
|
|||
Educational Inputs and Outputs : An Evaluation of the Quality of European and Japanese Higher EducationJimenez Aguilera, Juan de Dios and Montero Granados, Roberto and Sánchez Campillo, José. Educación Superior y Empleo : La Situación de Los Jóvenes Titulados En Europa, Universidad de Granada, pp.49-67, 2003, 84-338-3011-2
Chapitre d'ouvrage
hal-03267769v1
|
|||
The access and success in the different higher education tracks in France for female and male youths of North African backgroundsKriesi I.; Liebig B.; Horwath I.; Riegraf B. Gender und Migration in der tertiären Berufs- und (Fach)Hochschulbildung, Westfälisches Dampfboot Verlag, pp.92-107, 2016, 978-3-89691-246-6
Chapitre d'ouvrage
halshs-01413041v1
|
|||
|
Pathways fostering mobility to higher education for vulnerable immigrants in France, Switzerland and CanadaEuropean journal of higher education, 2016, 7 (1), pp.1 - 14. ⟨10.1080/21568235.2017.1254918⟩
Article dans une revue
halshs-01447835v1
|
||
Pathways to higher education for first and second generation immigrants in France, Switzerland and Canada: how educational tracks and aspirations matterEducation Systems: Inequalities, Labour Markets and Civic Engagement, Feb 2014, Amsterdam, Netherlands
Communication dans un congrès
halshs-01070681v1
|
|||
The heterogeneity of new entrants and the selectivity of higher education institutions : some results using data from the CHEERS projectHigher Education. The international journal of higher education and educational planning, 2002, 44 (3-4), pp.379-392
Article dans une revue
halshs-00004964v1
|
|||
An Evaluation of the European and Japanese Higher Education by the Labour MarketRaising Adequate Resources for Education: Proceedings of International Conference on Economics of Education, People's Education Press, pp.241-250, 2003
Chapitre d'ouvrage
hal-03267779v1
|
|||
|
A typology of mismatches between skills and education using a comparative analysis between countriesRevista de Educación y Derecho. Education and law review, 2015, 12, pp.1-18
Article dans une revue
halshs-01222645v1
|
||
The social dimension of students in France, national and local perspectivesThe Social Dimension in European Higher Education, University of economics, Feb 2015, Vienne, Austria
Communication dans un congrès
halshs-01163850v1
|
|||
Les jeunes issus de l'immigration après des études supérieures. Vers une réduction des inégalités d'insertion ?Couppié, Thomas and Epiphane, Dominique. Vincent, Céline, Abdel et les autres.. Effets de genre et d'origine dans l'accès au marché du travail, 2004
Chapitre d'ouvrage
hal-03267878v1
|
|||
Graduate ICT skill development in 4 European countries : Gender-related findings from three international survey13th International Conference on Higher Education (ICHE) “New Educational Outcomes for Well-Being and Success””, Moscou, Russie, Octobre 2022, Higher School of Economics University, St Petersburg, Oct 2022, St Petersburg, Russia
Communication dans un congrès
hal-03951415v1
|
|||
|
L'Analyse des parcours de formation : du secondaire au supérieur à l'épreuve des comparaisons internationales (Canada, France, Suisse)Sociologie. Université de Strasbourg, 2020
HDR
tel-02962447v1
|
||
Content and Process of Study and Competencies upon GraduationTeichler, Ulrich. Careers of University Graduates : Views and Experiences in Comparative Perspectives, Kluwer Academic Publishers, pp.48-61, 2003
Chapitre d'ouvrage
hal-03267768v1
|
|||
Les jeunes d'origine maghrébine en France et l'enseignement postsecondaireKanouté F. ; Lafortune G., ed. Intégration des familles d'origine immigrante : les enjeux sociosanitaires et scolaires, Presses de l'Université de Montréal, pp.159-174, 2014
Chapitre d'ouvrage
halshs-01066345v1
|
|||
La valeur des compétences dépasse t'elle la valeur des diplômes ?Travail, organisations et politiques publiques : quelle soutenabilité à l'heure de la mondialisation ? : 32èmes journées de l'Association d'Économie Sociale, Sep 2012, Aix-En-Provence, France. pp.249-265
Communication dans un congrès
halshs-00735942v1
|
|||
L'accessibilité aux études postsecondaires au Canada : l'influence des facteurs sociaux et scolairesChenard P. ; Doray P. ; Dussault E.L. ; Ringuette M. L'accessibilité aux études postsecondaires : un projet inachevé, Presses de l'Université de Québec, pp.215-226, 2013, enseignement supérieur
Chapitre d'ouvrage
halshs-00808248v1
|
|||
L'enseignement supérieur européen au regard de la préparation professionnelle de ses étudiantsPolitiques d'éducation et de formation. Analyses et comparaisons internationales., 2001, 2, pp.49--61
Article dans une revue
hal-03210082v1
|
|||
Graduate ICT skill development in 4 European countries: Gender-related findings from three international surveysSéminaire de l' Institut de l’Éducation de la Higher School of Economics, Higher School of Economics, Jun 2023, Moscou, Russia
Communication dans un congrès
halshs-04260716v1
|
|||
Les jeunes issus de l'immigration. De l'enseignement supérieur au marché du travailCéreq Bref, 2004, 205, 4 p
Article dans une revue
halshs-00006894v1
|
|||
Sélection à l'entrée des universités et emploi : une comparaison entre le Royaume-Uni et la FranceEconomie publique, 2000, 5, pp.121--144
Article dans une revue
hal-03209813v1
|
|||
How do different pathways to higher education foster social mobility for males and females: A comparison of different tracks to higher education in Switzerland and FranceLives in Translation: Life Course Research and Social Policies, SLLS (Society for Longitudinal and Life Course Studies), Oct 2014, Lausanne, Switzerland
Communication dans un congrès
halshs-01091507v1
|
|||
|
How Do Second-Generation Immigrant Students Access Higher Education?Swiss Journal of Sociology, 2016, 42 (2), pp.245-263. ⟨10.1515/sjs-2016-0011⟩
Article dans une revue
halshs-01343091v1
|
||
Links between Knowledge and Work and Appropriateness of EducationTeichler, Ulrich. Careers of University Graduates : Views and Experiences in Comparative Perspectives, Kluwer Academic Publishers, 2003
Chapitre d'ouvrage
hal-03267772v1
|
|||
Les déterminants de l'abandon en thèse : étude à partir de l'enquête Génération 98 du CéreqDegenne, Alain and Giret, Jean-François and Grelet, Yvette and Werquin, Patrick. Les données longitudinales dans l'analyse du marché du travail : actes des 10èmes Journées d'études Céreq - Lasmas-Idl, Caen, 21-23 mai 2003, 171, Céreq, pp.479-490, 2003, Documents "Séminaires" du Céreq, 2-11-093541-3
Chapitre d'ouvrage
hal-03267766v1
|
|||
Higher Education Quality in EuropeOrivel, François and Murdoch, Jake. A Comparative Approach to Education Economics, Final series 4/7, Educa, pp.31-41, 2003, Cadernos Prestige, 972-8036-52-3
Chapitre d'ouvrage
hal-03267771v1
|
|||
Children of migrants in French and Norwegian schools. A comparative analysis of educational attainment of second-generation students and reflections on how approaches to equality matterNordic Modes of Bildung, Schooling, and Upbringing - The interplay between individualism, collectivism, and institutionalized lives, Apr 2021, Olso, Norway
Communication dans un congrès
hal-03516132v1
|
|||
Le recours au CEP des salariés moins qualifiés, un examen exploratoire des données DEFIS et IMPACTRéunion du groupe d’exploitation Defis, CEREQ, Jan 2023, Marseille, France
Communication dans un congrès
halshs-04423241v1
|
|||
|
L'autonomie résidentielle des étudiants européensCordazzo, Philippe. Parcours d'étudiants. Sources, enjeux et perspectives de recherche, INED, pp.175-182, 2019, Grandes enquêtes, 9782733280089. ⟨10.4000/books.ined.12732⟩
Chapitre d'ouvrage
halshs-02301012v1
|