Mots-clés

Identifiants chercheur

Nombre de documents

95

Pr. Jacques Ginestié


Article dans une revue46 documents

  • Maria Antonietta Impedovo, Jacques Ginestié, John Williams. Technological education challenge: A European perspective. Australasian Journal of Technology Education , 2017. 〈hal-01599088〉
  • Jacques Ginestié. Former à l’université les professionnels de l’enseignement, de l’éducation et de la formation : Une démarche de projet ambitieuse. Administration & Education, Bulletin de l'AFAE, Association française des administrateurs de l'éducation, 2017, 154 (2), pp.77-83. 〈hal-01563661〉
  • Jacques Ginestié. Articuler les recherches en éducation avec la formation et le terrain. Revue EPS, 2017, 374, pp.11-14. 〈hal-01568188〉
  • Ingelore Mammes, Gabrielle Graube, Geoffery A. Wright, Edward Reeve, John Williams, et al.. International perspectives on technology and engineering in STEM education. Cambridge Journal of Education, Taylor & Francis (Routledge), 2017, non défini, pp.1-26. 〈hal-01563662〉
  • E. A. Alvarenga, Pascale Brandt-Pomares, Jacques Ginestié. How and why Brazilian and French teachers use learning objects. Education and Information Technologies, Springer Verlag, 2016, First on line, pp.1-30. 〈10.1007/s10639-016-9523-8〉. 〈hal-01563663〉
  • Maria Antonietta Impedovo, Colette Andreucci, Jacques Ginestié. Mediation of artefacts, tools and technical objects: an international and french perspective: Artefact; Cultural perspective; Technical object; Categorization; Learning. International Journal of Technology and Design Education, Springer Verlag, 2016, 〈10.1007/s10798-015-9335-y〉. 〈hal-01417711〉
  • Maria Antonietta Impedovo, Colette Andreucci, Alice Delserieys-Pedregosa, Jacques Ginestié. Technical objects between Categorisation and Learning:An exploratory case study in French middle school.. Design and Technology Education: An International Journal, 2015, 〈10.1007/s10798-015-9335-y 〉. 〈hal-01417741〉
  • Jacques Ginestié. Un enjeu majeur: l'identité professionnelle de l'enseignement. L'enseignement Technique, 2015, 245, pp.10-11. 〈hal-01568190〉
  • Marie Agostini, Jacques Ginestié. L'éducation à la citoyenneté européenne : proposer une approche philosophique par l'intermédiaire du texte Qu'est-ce qu'une Nation ? d'Ernest Renan. Penser l'éducation, Laboratoire CIVIIC, 2015, 37 (2), pp.5-24. 〈hal-01563664〉
  • Jacques Ginestié. Un enjeu majeur: l'identité professionnelle de l'enseignement. L'enseignement technique, 2015, 245, pp.10-11. 〈hal-01421297〉
  • Raphaël Loosfelt, Jacques Ginestié. L'évaluation par assignation aléatoire : approche critique des politiques éducatives. Penser l'éducation, Laboratoire CIVIIC, 2014, 34, pp.65-84. 〈hal-01563666〉
  • Marie Agostini, Jacques Ginestié. Les ateliers de philosophie : un outil pour lutter contre la violence ?. International Journal of Violence and Schools, 2014, 14, pp.2-30. 〈hal-01563665〉
  • Jacques Ginestié. Les ÉSPÉ pour relever le défi de la formation des professionnels de l’enseignement, de l’éducation et de la formation. Education et Devenir, 2014, 24, pp.14-18. 〈hal-01568191〉
  • Jacques Ginestié, André Tricot. Activité d’élèves, activité d’enseignants en éducation scientifique et technologique. Recherches en Didactique des Sciences et Technologie, 2013, 8, pp.9-22. 〈hal-01563668〉
  • Marie Agostini, Jacques Ginestié. L'éducation esthétique au service d'une éducation démocratique: étude de la rhétorique de l'art. Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle, 2013, 39 (3), pp.491-513. 〈hal-01563669〉
  • Jean-François Paba, Jacques Ginestié, Marie Agostini. Enseigner le concept de milieu : exemple de processus d’aide à la prise en compte des conceptions initiales des élèves. Recherches en Didactique des Sciences et Technologie, 2013, 8, pp.139-160. 〈hal-01563667〉
  • Marie Agostini, Jacques Ginestié. Réflexion sur l’utilité et le sens des enseignements technologiques. Penser l'éducation, Laboratoire CIVIIC, 2012, 32, pp.15-29. 〈hal-01563670〉
  • Marie-Thérèse Saliba, Ouaini Naim, Jacques Ginestié, Pierre Nonnon. TIC et enseignement de la Chimie : au-delà des discours, quels dispositifs d’enseignement pour quels apprentissages?. Review of science, mathematics and ICT education, Laboratory of Didactics of Sciences, Mathematics and ICT, Department of Educational Sciences and Early Childhood Education - University of Patras., 2012, 6 (2), pp.17-40. 〈hal-01563673〉
  • Colette Andreucci, Marjolaine Chatoney, Jacques Ginestié. The systemic approach to technological education: effects of transferred learning in resolving a physics problem. International Journal of Technology and Design Education, Springer Verlag, 2012, 22 (3), pp.281-296. 〈10.1007/s10798-010-9148-y〉. 〈hal-01563671〉
  • Jean Sylvain Bekale Nze, Jacques Ginestié. Technical and vocational teaching and training in Gabon: how future teachers build their vocational identity?. International Journal of Technology and Design Education, Springer Verlag, 2012, 22 (3), pp.399-416. 〈10.1007/s10798-010-9143-3〉. 〈hal-01563672〉
  • Helene Cheneval-Armand, Jacques Ginestié. L’enseignement de la santé et de la sécurité au travail à l’école : une illusion institutionnelle pour penser l’évolution des pratiques de prévention. Review of science, mathematics and ICT education, Laboratory of Didactics of Sciences, Mathematics and ICT, Department of Educational Sciences and Early Childhood Education - University of Patras., 2011, 5 (2), pp.49-70. 〈hal-01563676〉
  • Jean Sylvain Bekale Nze, Jacques Ginestié. La construction de l’identité professionnelle de l’enseignant de l’enseignement technique au Gabon. Rocare; Revue Africaine de Recherches en Éducation, 2011, 3, pp.33-43. 〈hal-01563677〉
  • Emmanuel Moudouma, Jacques Ginestié, Helene Cheneval-Armand. Pratiques enseignantes et réalité professionnelle : cas d’enseignants des lycées techniques et professionnels industriels au Gabon. Review of science, mathematics and ICT education, Laboratory of Didactics of Sciences, Mathematics and ICT, Department of Educational Sciences and Early Childhood Education - University of Patras., 2011, 5 (1), pp.41-62. 〈hal-01563675〉
  • Jean-Francois Herold, Jacques Ginestié. Help with solving technological problems in project activities. International Journal of Technology and Design Education, Springer Verlag, 2011, 21, pp.55-70. 〈10.1007/s1007/s10798-009-9106-8〉. 〈hal-01563674〉
  • Patrice Laisney, Pascale Brandt-Pomares, Jacques Ginestié. Influence de l’ordinateur sur l’activité d’enseignement : le cas d’une situation en technologie au collège. . Review of science, mathematics and ICT education, Laboratory of Didactics of Sciences, Mathematics and ICT, Department of Educational Sciences and Early Childhood Education - University of Patras., 2011, 5 (1), pp.9-26. 〈hal-01438765〉
  • Colette Andreucci, Pascale Brandt-Pomares, Marjolaine Chatoney, Jacques Ginestié. L’organisation des curricula d’éducation technologique dans différents pays européens : approche comparative et impact du point de vue du genre. Review of science, mathematics and ICT education, Laboratory of Didactics of Sciences, Mathematics and ICT, Department of Educational Sciences and Early Childhood Education - University of Patras., 2010, 4 (2), pp.63-84. 〈hal-01563678〉
  • Jacques Ginestié. Les relacions entre el prescriptor i l'operador : la formació professional del professorat a frança. Temps d'educacio, 2010, 39, pp.27-52. 〈hal-01563679〉
  • Helene Cheneval-Armand, Jacques Ginestié. Des pratiques sociales aux savoirs experts. Une analyse de la prévention des risques professionnels dans les métiers du génie énergétique. Didaskalia, 2009, 35, pp.11-36. 〈hal-01563680〉
  • Oussama Ouarda, Jacques Ginestié. Conceptions didactiques et épistémologiques de cinq enseignants tunisiens de sciences physiques. Didaskalia, 2009, 35, pp.101-138. 〈hal-01563681〉
  • Jacques Ginestié. Note de lecture de l'ouvrage de A. Hasni. Y. Lenoir. J. Lebeaume. La formation à l'enseignement des sciences et des technologies dans le contexte des réformes par compétences ; Presses universitaires de Québec, 2006, 263 p.. Revue Française de Pédagogie, INRP/ENS éditions, 2007, 159, pp.197-200. 〈hal-01563682〉
  • Jacques Ginestié. Résolutions de problèmes en éducation technologique. Éducation technologique, 2005, 28, pp.23-34. 〈hal-01568192〉
  • Jacques Ginestié. Filles ou garçons, seuls ou à deux, quelle influence sur les activités de production en éducation technologique. ASTER, 2005, 41, pp.153-179. 〈hal-01563683〉
  • Jacques Ginestié. Réel et virtuel : une histoire de représentations. Éducation technologique, 2004, 24, pp.4-8. 〈hal-01568193〉
  • Vadim Talis, Jacques Ginestié. Éducation technologique et systèmes automatisés à partir d’une expérience israélienne. Éducation technologique, 2003, 20, pp.18-24. 〈hal-01568194〉
  • Colette Andreucci, Jacques Ginestié. Un premier aperçu sur l’extension du concept d’objet technique chez les collégiens. Didaskalia, 2002, 20, pp.41-65. 〈hal-01563685〉
  • Gerdrud Oskardottir, Jacques Ginestié, Pietro Busetta, Haris Papoutsakis. Þróun starfa og Þörf fyrir starfsmenntun: samanburđarrannsókn í fjórum löndum,. Uppeldi ξ Menntun, 2002, 37 (4), pp.61-79. 〈hal-01563684〉
  • Jacques Ginestié. The industrial project method in French industry and in French schools. International Journal of Technology and Design Education, Springer Verlag, 2002, 12 (2), pp.99-122. 〈10.1023/A:1015213511549〉. 〈hal-01563686〉
  • Jacques Ginestié. Una educación tecnológica para todos: aspectos didácticos. Horizontes Educacionales, 2001, 24 (7), pp.12-48. 〈hal-01563687〉
  • Jacques Ginestié. Contribution à la constitution de faits didactiques en éducation technologique. Skholê, 2000, 11, pp.167-184. 〈hal-01568195〉
  • Jacques Ginestié. How to deal with the concept of technical object in technology education. Connect, the international science, technology and environmental education journal, 2000, 25 (1-2), pp.27-74. 〈hal-01563688〉
  • Jacques Ginestié. La démarche de projet industriel et l’enseignement de la technologie. Éducation technologique, 1999, 24, pp.14-21. 〈hal-01568196〉
  • Jacques Ginestié. L’enseignement de la technologie et l’université : quelques éléments pour amorcer des relations. Les Cahiers Pédagogiques, Service d'édition et de vente des publications de l'Education nationale, 1996, 16. 〈hal-01568197〉
  • Jacques Ginestié. Le directeur de mémoire professionnel : essai de définition de son rôle et de ses fonctions. Skholê, 1996, 4, pp.47-60. 〈hal-01568198〉
  • Jacques Ginestié. Vers une éducation technologique pour tous : les savoirs en jeu dans les disciplines technologiques, quelques éléments sur la constitution d’un enseignement de la technologie. Skholê, 1995, 3. 〈hal-01568200〉
  • René Amigues, Jacques Ginestié, Samuel Johsua. La place de la technologie dans l'enseignement général et les recherches actuelles sur son enseignement. Didaskalia, 1995, 3, pp.34-51. 〈hal-01563689〉
  • Jacques Ginestié. Le stage en entreprise sert-il à quelque chose ? Problématique à la formation des maîtres du technique. Cibles, 1995, Hors série, pp.127-158. 〈hal-01568199〉

Communication dans un congrès7 documents

  • Jacques Ginestié. Some perspectives to link research in Éducation and teacher Éducation in a global project for university. 70th International Conference of the International Technology and Engineering Éducation Association , Mar 2016, National Harbor, United States. 2016. 〈hal-01421310〉
  • Jacques Ginestié, Brigitte Marin, Marie-Claude Penloup. Le Printemps de la recherche en ESPE... : vers une structuration de la recherche en et pour l'éducation. 2ème Printemps de la recherche en ESPE, Mar 2016, Paris, France. 2016, 〈http://www.reseau-espe.fr/recherche/printemps-2016-de-la-recherche-espe/le-printemps-de-la-recherche-en-espe-vers-une〉. 〈hal-01421300〉
  • Jacques Ginestié, Daniel Filâtre. Articuler recherche et formation, l'expérience des ESPE. Recherche, Formation, Innovation, Oct 2016, Paris, France. 2016. 〈hal-01421303〉
  • Jacques Ginestié. Recherche, formation, Terrain : une nécessaire structuration en éducation. Conférence nationale d'orientation : le travail de l'élève, Oct 2016, Lyon, France. 2016. 〈hal-01421305〉
  • Jacques Ginestié. The RAIFFET, a network for support and development of TVET in teacher training institutions in Africa. 29th PATT Conference "Plurality and complementarity of approaches in Design & Technology Education", Apr 2015, Marseille, France. Presses universitaires de Provence, Plurality and Complementarity of Approaches in Design and Technology Education: PATT29 conference proceedings pp.154-160. 〈hal-01316021〉
  • Soraya Sefer, Alice Delserieys, Jacques Ginestié. Study of scientific workshops for students conducted in the context of a school-university partnership. 11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2015), Aug 2015, Helsinki, Finland. eBook of Proceedings of the ESERA Conference 2015. 〈hal-01333378〉
  • Jacques Ginestié. Former des enseignants pour l'éducation technologique et la formation professionnelle, un défi pour le 21e siècle. Cheneval-Armand, Hélène; Brunel, Stéphane; Ginestié, Jacques; Bekale Nze, Jean Sylvain; Taha-Janan, Mourad. 4e colloque international du RAIFFET, Oct 2014, Marrakech, Morocco. pp.7-15, 2015, Education technologique, Formation professionnelle et Formation des enseignants. 〈hal-01316020〉

Ouvrage (y compris édition critique et traduction)2 documents

  • Jacques Ginestié, Gilles Roussel. Les recherches en éducation et leur articulation avec la formation et le terrain. R-ESPE, pp.112, 2016. 〈hal-01568206〉
  • Jacques Ginestié. Constitution de faits didactiques en éducation technologique. Editions universitaires européennes, pp.155, 2010, 978-613-1-54999-1. 〈hal-01568210〉

Chapitre d'ouvrage40 documents

  • Helene Cheneval-Armand, Jacques Ginestié, Yves Martinez. La alternancia en la formación inicial del docente. Colén Riau, Maria-Teresa. Retos y certezas sobre la construcción del conocimiento práctico en la formación de maestros. Una visión calidoscópica, Ediciones Octaedro S.L., pp.235-247, 2017, Colección Educación universitaria, 978-84-9921-904-2. 〈hal-01568203〉
  • Jean-François Hérold, Jacques Ginestié. Using ICT in STEM Education: A Help or a Hindrance to Student Learning?. Levin, Ilia and Tsybulsky, Dina. Digital Tools and Solutions for Inquiry-Based STEM Learning, 1, IGI mondial, pp.167-198, 2017, 9781522525257. 〈10.4018/978-1-5225-2525-7〉. 〈hal-01568205〉
  • Jacques Ginestié. Using computer technologies in design and technology education: teaching-learning process. de Vries, Marc. First International Handbook of Technology Education, Springer, pp.non déterminées, 2017. 〈hal-01568202〉
  • Jacques Ginestié. A critique of Technology Education for all in a social and cultural environment. Williams, John and Stables, Kay. Critique in Design and Technology Education, Springer International Publishing, pp.193-212, 2017, Contemporary Issues in Technology Education, 978-981-10-3106-9. 〈10.1007/978-981-10-3106-9〉. 〈hal-01568204〉
  • Jean-Francois Herold, Jacques Ginestié. Using ICT in STEM Education: A Help or a Hindrance to Student Learning?. Levin, Ilia; Tsybulsky, Dina. Digital Tools and Solutions for Inquiry-Based STEM Learning, IGI mondial, sous presse, 2017. 〈hal-01446446〉
  • Jacques Ginestié, Jean Sylvain Bekale Nze. The Republic of Gabon: an overview. Wolhuter, Charl C. Éducation in East and Central Africa, 10, Bloomsbury Academic, pp.245-272, 2014, Éducation around the World, 978-1-4725-0541-5. 〈hal-01568207〉
  • Jacques Ginestié. How pupils solve problems in technology Éducation and what they learn. Barak, Moshe and Hacker, Michael. Fostering Human Development through Engineering and Technology Education, 10, Sense publisher, pp.171-190, 2011, 978-94-6091-547-5. 〈hal-01568209〉
  • Marjolaine Chatoney, Jacques Ginestié. Primary technological Éducation for all in France: a study of the role of technology in the primary school system and teacher training over the last twenty years. Benson, Clare and Lunt, Julie. International handbook of primary technology Éducation. Reviewing the past twenty years, Sense Publishers, pp.13-28, 2011, International Technology Education Studies, 978-94-6091-544-4. 〈hal-01568208〉
  • Jacques Ginestié. From art and craft Éducation to design and technology Éducation: a thirty year story. Rasinen, Aki and Rissanen, Timo. In the spirit of Uno Cygnaeus, pedagogical questions of today and tomorow, University of Jyväskylä, pp.169-182, 2010. 〈hal-01568211〉
  • Jacques Ginestié. Training Technology Teachers in Europe: Putting the Bologna process into action. Alister, Jones T. and De Vries, Marc. International Handbook of research and development in technology Éducation, 47, Sense Publisher, pp.569-580, 2009, International Technology Education Studies, 978-90-8790-877-5. 〈hal-01568212〉
  • Jacques Ginestié. Thinking about Technology Education in France: A brief overview and some aspects of investigations. Alister, Jones T. and De Vries, Marc. International Handbook of research and development in technology Éducation, Section 1, Sense Publisher, pp.31-40, 2009, 978-90-8790-877-5. 〈hal-01568213〉
  • Jacques Ginestié. Gestepro, a research laboratory in science, technology and vocational education. Ginestié, Jacques. The cultural transmission of artefacts, skills and knowledge: Eleven studies in technology education, Sense Publishers, pp.3-6, 2008. 〈hal-01568214〉
  • Helene Cheneval-Armand, Jacques Ginestié. Teaching the prevention of risks in professional contexts: procedure & knowledge. Ginestié, Jacques. The cultural transmission of artefacts, skills and knowledge: Eleven studies in technology education, Sense Publishers, pp.61-79, 2008. 〈hal-01568219〉
  • Liliane Aravecchia, Jacques Ginestié. Describing an automated system with the GRAFCET for understanding how it functions. Ginestié, Jacques. The cultural transmission of artefacts, skills and knowledge: eleven studies in technology education, Sense Publishers, pp.149-171, 2008. 〈hal-01568215〉
  • Jacques Ginestié. Konzepte einer Technischen Bildung in Frankreich. Hartmann, Elke and Theuerkauf, Walter. Allgemeine Technologie und Technische Bildung, Peter Lang, pp.107-125, 2008, 978-3-631-58332-6. 〈hal-01568218〉
  • Jacques Ginestié. Research in technological education, from references to devices. Ginestié, Jacques. The cultural transmission of artefacts, skills and knowledge: Eleven studies in technology education, Sense Publishers, pp.13-17, 2008. 〈hal-01568216〉
  • Jacques Ginestié. From task to activity, a re-distribution of the roles between the teacher and the pupils. Ginestié, Jacques. The cultural transmission of artefacts, skills and knowledge: Eleven studies in technology education, Sense Publishers, pp.225-256, 2008. 〈hal-01568217〉
  • Jacques Ginestié, Pascale Brandt-Pomares, Marjolaine Chatoney, Yves Martinez, Guy Oliveri. Educational system and teacher training in France. Ginestié, Jacques. Teacher Training: preparing young people for their future lives. An international study in Technology Education, Éditions Los Salesianos, pp.63-76, 2006, 956-299-946-7. 〈hal-01568224〉
  • Jacques Ginestié. Analysing Technology Education through the curricular evolution and the investigation themes. de Vries, Marc and Mottier, Ilja. International Handbook of Technology Education: Reviewing the Past Twenty Years, Sense Publishers, pp.387-398, 2006, 978-90-77874-06-6. 〈hal-01568228〉
  • Jacques Ginestié, Pascale Brandt-Pomares, Marjolaine Chatoney, Yves Martinez, Guy Oliveri. Système éducatif et formation des enseignants en France.. Ginestié, Jacques. Formation professionnelle des enseignants, au-delà des apparences, quelles différences ?, Éditions Los Salesianos, pp.77-93, 2006. 〈hal-01568222〉
  • Jean-Francis Ranucci, Jacques Ginestié, Eric Giraud. Espace de travail collaboratif en ligne : la formation continue des enseignants comme exemple. Piolat, Annie. Lire, écrire, communiquer et apprendre avec Internet, Éditions Solal, pp.387-400, 2006. 〈hal-01568221〉
  • Jacques Ginestié. La formation des enseignants de l’enseignement technologique en regard des organisations curriculaires : aspects problématiques et questions de recherche.. Ginestié, Jacques. Formation professionnelle des enseignants, au-delà des apparences, quelles différences ? Une étude internationale sur la formation des enseignants d’éducation technologique., Éditions Los Salesianos, pp.9-20, 2006. 〈hal-01568227〉
  • Jacques Ginestié. The training of technology teachers considering the organizations of their own training courses: aspects of its problematics and research follow ups. Ginestié, Jacques. Teacher Training: preparing young people for their future lives. An international study in Technology Education, Éditions Los Salesianos, pp.7-16, 2006, 956-299-946-7. 〈hal-01568223〉
  • Jacques Ginestié. Formación de profesores de educación tecnológica y organizaciones curriculares: problemas y temas de investigación. Ginestié, Jacques. Formación de profesores en educación tecnológica: estudio internacional de casos, Éditions Los Salesianos, pp.7-18, 2006, 956-299-920-3. 〈hal-01568226〉
  • Jacques Ginestié. Technology Education teacher training in France. William, John. International technology teacher education, Mac Graw Hill Glencoe editions, pp.45-67, 2006. 〈hal-01568225〉
  • Jacques Ginestié, Pascale Brandt-Pomares, Marjolaine Chatoney, Yves Martinez, Guy Oliveri. Sistema educativo y formacion profesional de los profesores en Francia. Ginestié, Jacques. Formación de profesores: estudio internacional para la formación de profesores en educación tecnológica., Éditions Los Salesianos, pp.129-144, 2006. 〈hal-01568220〉
  • Jacques Ginestié, Vadim Talis. Décrire et concevoir un système contrôlé, quelques éléments de stratégies d’étudiants. Leroux, Pascal and Ginestié, Jacques and Nonon, Bernard. Robotique pédagogique francophone, 8, IUFM Aix-Marseille, pp.21-32, 2005, Skholê. 〈hal-01568229〉
  • Jacques Ginestié. La production attendue n'est peut-être pas celle escomptée. Vérillon, Pierre and Ginestié, Jacques and Hostein, Bernard and Lebeaume, Joël and Leroux, Pascal. Produire en technologie à l’école et au collège, INRP, pp.333-346, 2005. 〈hal-01568230〉
  • Jacques Ginestié, Isabelle Corréard, Valérie Matheron-Guérin. Organization of the pedagogical situations: a way to manage the learning paces. Juste, Marisa and Ginestié, Jacques and Roosken, Barbara and Gay, Brenda. The place of management of Diversity in education in different European teacher training systems, UPC edition, 2004. 〈hal-01568231〉
  • Jacques Ginestié, Sakhina Bargach. How to manage multiculturality at the middle age school: socio-cultural approach. Juste, Marisa and Ginestié, Jacques and Roosken, Barbara and Gay, Brenda. The place of management of Diversity in education in different European teacher training systems, UPC edition, 2004. 〈hal-01568232〉
  • Jacques Ginestié. Interés y perspectivas por una educación tecnológica para todos. Benson, Clare and Ginestié, Jacques and De Vries, Marc and Merz, Hekke. Educación tecnológica, Fernando Mena Editor, pp.19-30, 2001. 〈hal-01568233〉
  • Jacques Ginestié. Qué metodología, para qué educación tecnológica. Benson, Clare and Ginestié, Jacques and De Vries, Marc and Merz, Hekke. Educación tecnológica, Fernando Mena Editor, pp.55-82, 2001. 〈hal-01568234〉
  • Jacques Ginestié. Hotel receptionist: French case of study. Oskardottir, Gerdrud and Ginestié, Jacques and Busetta, Pietro and Papoutsakis, Haris. Employability skills in non-professional occupation, Editions of University of Iceland, pp.291-308, 2000. 〈hal-01568238〉
  • Jacques Ginestié. Quel projet, pour quelle éducation technologique. Ginestié, Jacques. Le projet en éducation technologique, 11, IUFM Aix-Marseille éditeurs, pp.11-20, 2000, Skholê. 〈hal-01568236〉
  • Jacques Ginestié. Comparison of twenty occupations in France. Oskardottir, Gerdrud and Ginestié, Jacques and Busetta, Pietro and Papoutsakis, Haris. Employability skills in non-professional occupation, Editions of University of Iceland, pp.173-204, 2000. 〈hal-01568235〉
  • Jacques Ginestié. Jobs description. Oskardottir, Gerdrud and Ginestié, Jacques and Busetta, Pietro and Papoutsakis, Haris. Employability skills in non-professional occupation, Editions of University of Iceland, pp.81-101, 2000. 〈hal-01568237〉
  • Jacques Ginestié, Pascale Brandt-Pomares. Distanced resources access in Technology education. Kananoja, Tapani and Kantola, Jaiken and Issakainen, Milstroem. The principles and practices of teaching technology, University of Jyväskylä, 1998. 〈hal-01568240〉
  • Jacques Ginestié, Francisca Elton. Enseñanza de la tecnología: elementos fundamentales para una educación tecnológica. Cox, Christian. Programa MECE: mejoramiente de la ecualidad y cualidad en educacion, Ministerio de la Educación Nacional, pp.137-212, 1998. 〈hal-01568239〉
  • Jacques Ginestié. Technology education in France. Theuerkauf, Walter and Blandow, Dietrich. Strategien und Paradigmenwechsel zur technischen Bildung, Diverlag Franzbecker, pp.75-85, 1997. 〈hal-01568241〉
  • Jacques Ginestié. Computer based control in Technology education: Some questions about introducing and teaching. , , ,. Arley, Tamir. The Second Jerusalem International Sciences and Technology Education Conference, JISTEC’ 96, 3, UNESCO, pp.21-29, 1996. 〈hal-01568242〉