Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

8 résultats

The luxury metaphor of alcoholic beverages marketing: a necessary focus and understanding to help public health

Jacques-François Diouf
Journal de gestion et d’économie médicales, 2014, 32 (3), pp.209-225. ⟨10.3917/jgem.143.0209⟩
Article dans une revue halshs-01101982v1

Influence du marketing et de la publicité des industriels du tabac et de l’alcool

Karine Gallopel-Morvan , Jacques-François Diouf
Les éditions Inserm. Conduites addictives chez les adolescents, expertise collective de l’Inserm, 2014, Expertise collective
Chapitre d'ouvrage hal-01529686v1

Effect of alcohol ad content regulations on young people: a multi-method study

Jacques-François Diouf , Sophie Lacoste-Badie , Olivier Droulers , Karine Gallopel-Morvan
Journal of social marketing, 2023, 13 (2), pp.323-339. ⟨10.1108/JSOCM-01-2022-0014⟩
Article dans une revue hal-04050218v1
Image document

Utilisation de la neuroimagerie pour évaluer l’impact des publicités pour alcool sur des jeunes buveurs

Karine Gallopel-Morvan , Quentin Duché , Elise Bannier , Jacques-François Diouf , Olivier Droulers , et al.
Journées Neuroscience Psychiatrie Neurologie, Jun 2022, Paris, France
Communication dans un congrès hal-03931121v1
Image document

BOLD fMRI to assess the impact of alcohol advertisements in young drinkers

Quentin Duché , Elise Bannier , Jacques-François Diouf , Romain Moirand , Karine Gallopel-Morvan , et al.
OHBM 2020 - 26th Annual Meeting of the Organization for Human Brain Mapping, Organization for Human Brain Mapping (OHBM), Jun 2020, Montréal, Canada. pp.1-3
Communication dans un congrès inserm-03129743v1

Impact of alcohol marketing content regulation on consumers’ responses and warnings’ visibility

Jacques-François Diouf , Karine Gallopel-Morvan
Global Alcohol Policy Conference, Mar 2020, Dublin, Ireland
Communication dans un congrès halshs-02900972v1

La loi Evin de régulation du marketing de l’alcool. Quelle efficacité dans le cas de publicités/packagings orientés luxe vs. produit ?

Jacques-François Diouf , Karine Gallopel-Morvan
Journal de gestion et d'économie de la santé, 2020, 3, pp.123-153. ⟨10.3917/jges.203.0123⟩
Article dans une revue hal-03028452v1

The effectiveness of current French health warnings displayed on alcohol advertisements and alcoholic beverages

Gloria Dossou , Karine Gallopel-Morvan , Jacques-François Diouf
European Journal of Public Health, 2017, 27 (4), pp.699 - 704. ⟨10.1093/eurpub/ckw263⟩
Article dans une revue halshs-01615107v1