The luxury metaphor of alcoholic beverages marketing: a necessary focus and understanding to help public health
Jacques-François Diouf
Article dans une revue
halshs-01101982v1
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Influence du marketing et de la publicité des industriels du tabac et de l’alcool
Karine Gallopel-Morvan
,
Jacques-François Diouf
Les éditions Inserm. Conduites addictives chez les adolescents, expertise collective de l’Inserm , 2014, Expertise collective
Chapitre d'ouvrage
hal-01529686v1
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Effect of alcohol ad content regulations on young people: a multi-method study
Jacques-François Diouf
,
Sophie Lacoste-Badie
,
Olivier Droulers
,
Karine Gallopel-Morvan
Article dans une revue
hal-04050218v1
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Utilisation de la neuroimagerie pour évaluer l’impact des publicités pour alcool sur des jeunes buveurs
Karine Gallopel-Morvan
,
Quentin Duché
,
Elise Bannier
,
Jacques-François Diouf
,
Olivier Droulers
,
et al.
Journées Neuroscience Psychiatrie Neurologie , Jun 2022, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03931121v1
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BOLD fMRI to assess the impact of alcohol advertisements in young drinkers
Quentin Duché
,
Elise Bannier
,
Jacques-François Diouf
,
Romain Moirand
,
Karine Gallopel-Morvan
,
et al.
OHBM 2020 - 26th Annual Meeting of the Organization for Human Brain Mapping , Organization for Human Brain Mapping (OHBM), Jun 2020, Montréal, Canada. pp.1-3
Communication dans un congrès
inserm-03129743v1
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Impact of alcohol marketing content regulation on consumers’ responses and warnings’ visibility
Jacques-François Diouf
,
Karine Gallopel-Morvan
Global Alcohol Policy Conference , Mar 2020, Dublin, Ireland
Communication dans un congrès
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La loi Evin de régulation du marketing de l’alcool. Quelle efficacité dans le cas de publicités/packagings orientés luxe vs. produit ?
Jacques-François Diouf
,
Karine Gallopel-Morvan
Article dans une revue
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The effectiveness of current French health warnings displayed on alcohol advertisements and alcoholic beverages
Gloria Dossou
,
Karine Gallopel-Morvan
,
Jacques-François Diouf
Article dans une revue
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